• 17.822 nieuwsartikelen
  • 183.808 films
  • 12.729 series
  • 35.162 seizoenen
  • 658.862 acteurs
  • 200.892 gebruikers
  • 9.505.358 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Toch wel fijn dat Barca eruit ligt. Tenminste niet zo'n saaie tikkie takkie finale, maar een pot met echt, mannelijk voetbal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Een totaal tegenvallend seizoen voor Barca. O, wat gaan die hongerig naar het EK .

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Gefrustreerd zul je bedoelen. Nee, dat wordt niks met spanje. Moet nog zien of Real het wel redt.

Bovendien zijn Nederland en Duitsland natuurlijk wel een stuk beter dan het stokoude Chelsea.

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

Naomi Watts schreef:

Een totaal tegenvallend seizoen voor Barca. O, wat gaan die hongerig naar het EK .

Die zijn mentaal zo geknakt dat ze daar geen rol van betekenis gaan spelen

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

De schande van 2009 is eindelijk uitgewist

Wat heerlijk zeg. Ik zie het helemaal voor me dat de oude rotten van Chelsea in de kleedkamer voor aanvang van de wedstrijd tegen elkaar zeiden: we gaan even een kunstje flikken. Prachtig. De vorige wedstrijd kon je nog zeggen dat Chelsea mazzel had maar als Barcelona ook in de tweede wedstrijd niet weet te winnen, en dat tegen tien man, dan gaat Chelsea gewoon dik verdiend naar de finale.

Een jongensboek dit. Nu nog een mooi slot.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4810 stemmen

Tonypulp schreef:

(afbeelding)

Hmm.. iemand die dit grappig vind?

Jep, grappig. Ligt dicht bij de waarheid dus dan is het wel lollig. Of nee, je kan Barca wel verwijten dat ze het amper probeerde vanuit de 2e lijn. Leek eerder op een spelletje handel aan beide kanten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Die zijn mentaal zo geknakt dat ze daar geen rol van betekenis gaan spelen

Tuurlijk niet, ze kunnen dan eindelijk weer eens lekker ballen ipv het geklaag van vedette Messi aan te horen. Dat is ook wel het probleem bij het Barca van nu, Messi gaat zich een beetje als een grote meneer gedragen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Grote gnoom, bedoel je.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3919 stemmen

Gaf Chelsea vooraf een grote kans want met elf man voor de goal hangen kan die ploeg als geen ander. Viel me dan ook enorm tegen van Chelsea hoe makkelijk ze twee goals tegen kregen. Helemaal als je zag hoe ze met tien man na de 2-1 een muur optrokken.

Daardoor hele rare wedstrijd. En het laat maar weer eens zien hoe een seizoen kan keren. Barca voor afgelopen zondag nog favoriet voor CL en grote kanshebber op titel en Chelsea was een maand geleden afgeschreven en maakt ineens kans op FA Cup en CL.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

(afbeelding)

Gefeliciteerd.

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

Een foto uit zijn mooiste periode

Ik heb Cruijff dat seizoen twee keer mogen bewonderen in de Kuip. Onder andere een wedstrijd tegen DS'79.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ach, voor de wedstrijd goed. Tenminste nog een mooie helft in het vooruitzicht en laat Barca alsjeblieft aan het langste eind trekken. Doet Chelsea het, ook knap en misgunnen kan je 't mevrouw Carneiro ook niet.

Die 2-1 was juist het slechtste wat de wedstrijd zou kunnen overkomen. Zo kon Chelsea op dezelfde manier die 10 spelers in die 16 meter gooien de tweede helft. Bij een 2-0 stand de tweede helft in gaan moet je als Chelsea zijnde toch een andere mentaliteit in de strijd gooien en zouden we eindelijk een andere wedstrijd te zien krijgen dan het eentonige spelbeeld dat Chelsea zo graag wilde.

Barcelona leek uiteindelijk niet in de vorm om die gigantische muur te slechten. Jammer voor het voetbal, maar uiteindelijk is de laksigheid van Barcelona zelf de grootste boosdoener geweest, Je hebt helaas wel gelijk dat die Barca spelers nu enorm gedreven naar het EK gaan, zij hebben wat recht te zetten.

De meesten realiseren dit niet(reinbo en consorten), maar dit is eigenlijk een doemscenario voor Nederland

Als je eerlijk bent zie ik met onze matige linies en de eenheidsworsten voorin geen enkele kans tegen het "Barca" voetbal van Spanje. Vergelijk de spelers maar eens.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Volgens het Algemeen Dagblad vreest Feyenoord dat John Guidetti inmiddels zijn laatste wedstrijd van het seizoen heeft gespeeld. Maandag was Guidetti op het trainingsveld plotseling de macht over zijn rechterbeen helemaal kwijt. 'Een virus is niet te behandelen,' aldus de clubarts. 'Dat betekent dat hij vooral moet rusten. Het duel met AZ haalt hij zeker niet. het krachtsverschil in beide benen is daarvoor simpelweg te groot. Vandaag wordt hij in het ziekenhuis nogmaals onderzocht om uit te sluiten dat hij nog iets anders onder de leden heeft.

Pittige aanslag op je lichaam zo blijkt!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Die 2-1 was juist het slechtste wat de wedstrijd zou kunnen overkomen. Zo kon Chelsea op dezelfde manier die 10 spelers in die 16 meter gooien de tweede helft. Bij een 2-0 stand de tweede helft in gaan moet je als Chelsea zijnde toch een andere mentaliteit in de strijd gooien en zouden we eindelijk een andere wedstrijd te zien krijgen dan het eentonige spelbeeld dat Chelsea zo graag wilde.

Barcelona leek uiteindelijk niet in de vorm om die gigantische muur te slechten. Jammer voor het voetbal, maar uiteindelijk is de laksigheid van Barcelona zelf de grootste boosdoener geweest, Je hebt helaas wel gelijk dat die Barca spelers nu enorm gedreven naar het EK gaan, zij hebben wat recht te zetten.

De meesten realiseren dit niet(reinbo en consorten), maar dit is eigenlijk een doemscenario voor Nederland

Als je eerlijk bent zie ik met onze matige linies en de eenheidsworsten voorin geen enkele kans tegen het "Barca" voetbal van Spanje. Vergelijk de spelers maar eens.

Die 2-1 was juist leuk voor de wedstrijd!

Joy4ever

• 4666 berichten
  • 1894 stemmen

rep_robert schreef:

Had Barcelona gisteren gewonnen en daarna de CL dan had ik meer vrees gehad. Nu blijkt dat Barcelona gewoon te verslaan is. Net als Spanje. Nederland moet van dit Spanje kunnen winnen.

rep_robert schreef:

Gedaan . Wij zijn beter .

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Wat een geleuter hier in dit topic zeg. Tijdperk Barcelona voorbij? Waarom? De enige reden dat Barcelona eruit gegaan is, dat is door eigen onkunde. Want iedereen doet wel of Chelsea briljant verdedigde, maar in beide duels had Barcelona zeker 4 goals moeten scoren. Barcelona was de afgelopen week helaas zeldzaam onproductief voorin. Blijft erg jammer dat Barcelona het niet gered heeft, maar goed volgend jaar weer een kans.

PS: Gefeliciteerd Johan ''El Salvador'' Cruijff met je 65e verjaardag

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nou vooruit, dat het tijdperk Barca voorbij is, is vooral een wens. Want laten we wel wezen, dat tikkie takkie spel isniet om aan te zien. Zoveel heeft de wedstrijd van gister wel duidelijk gemaakt.

En dan kunnen de Barcafans daar Chelsea wel de schuld van geven, maar die hadden de bal niet. Het was Barca die het spel maakte.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Wat een geleuter hier in dit topic zeg. Tijdperk Barcelona voorbij? Waarom? De enige reden dat Barcelona eruit gegaan is, dat is door eigen onkunde. Want iedereen doet wel of Chelsea briljant verdedigde, maar in beide duels had Barcelona zeker 4 goals moeten scoren. Barcelona was de afgelopen week helaas zeldzaam onproductief voorin. Blijft erg jammer dat Barcelona het niet gered heeft, maar goed volgend jaar weer een kans.

Eesrte duel: ja. Tweede duel staat er onder andere gewoon een keeper op doel die zijn taken subliem uitvoert; ook hij schijnt bij het spelletje te horen. Qua echte-kansenverhouding valt het trouwens mee gisteravond: 5 tegen 3. Als je uit die 3 tegenkansen dan 2 keer een goal om de oren krijgt, kun je wel spreken van een belabberde verdediging. Of een anti-voetbal-verdediging om in jullie woorden te spreken

Verder wel typsich en verwacht dat een tegenvallend resultaat verweten wordt aan eigen onkunde en nooit credits kunnen geven aan de tegenpartij. Dat zie je in Nederland ook vaak bij een bepaalde club

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Want iedereen doet wel of Chelsea briljant verdedigde, maar in beide duels had Barcelona zeker 4 goals moeten scoren.

Klopt ja, en dat hebben ze niet gedaan.

Hilarisch dat je een 2-0 voorsprong tegen 10 man uit handen geeft en dan nog de schuld aan het goede verdedigen van Chelsea verwijten .

Gelukkig is Pep wat sportiever en zal hij beseffen dat Barca het aan ziczhelf heeft te danken dat ze niet door zijn.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Reinbo schreef:

Nou vooruit, dat het tijdperk Barca voorbij is, is vooral een wens. Want laten we wel wezen, dat tikkie takkie spel isniet om aan te zien. Zoveel heeft de wedstrijd van gister wel duidelijk gemaakt.

En dan kunnen de Barcafans daar Chelsea wel de schuld van geven, maar die hadden de bal niet. Het was Barca die het spel maakte.

Hoeveel onzin kan je wel niet lullen. Het begint een beetje walgelijk te worden. Zoals ik al 100x heb gezegd, hoe kan je het de voetballende club de schuld geven dat een wedstrijd tegen een handbal verdediging saai is?

Was Ajax-Groningen saai door Ajax of door Groningen dat op bezoek kwam om met z'n elven te verdedigen? De verdedigende ploegen maken dit soort wedstrijden juist saai en eentonig omdat ze geen enkele intentie hebben om op balbezit te spelen(dus wordt het eentonig, hoef je geen rocket scientist voor te zijn, al heb ik het idee dat jij het maar niet kan snappen). Kan me Arsenal-Barcelona nog wel herinneren.

Dat waren pas leuke wedstrijden en juist ook omdat Arsenal regelmatig gevaarlijk voor het doel van Barca kwam. Barcelona's zwakte ligt juist in die enorm matige verdediging, dat heeft die drie aanvallen in 2 wedstrijden van Chelsea wel uitgewezen.

Betonblok verdedigingen maken wedstrijden juist afschuwelijk, eentonig en saai. Niet de teams die proberen te voetballen.

Het is waar dat spanning e.d. een wedstrijd mooier maken, maar je doet nu net alsof Barca nooit spannende wedstrijden speelt. Dat spelen ze namelijk genoeg. Ook dat zijn alleen maar mensen die wel is een wedstrijd verliezen.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Hilarisch dat je een 2-0 voorsprong tegen 10 man uit handen geeft en dan nog de schuld aan het goede verdedigen van Chelsea verwijten .

Gelukkig is Pep wat sportiever en zal hij beseffen dat Barca het aan ziczhelf heeft te danken dat ze niet door zijn.

Hier kan ik me wel redelijk in vinden, al vind ik die 2-2 niet van belang, aangezien ze alle spelers voorin hadden. Het verbaasde me dat Valdes nog niet mee was gegaan

Anyway, slordig verdedigen in de blessuretijd van de eerste helft in de twee wedstrijden heeft Barca de das om gedaan. Iets wat ik ze wel kwalijk neem, aangezien ze soms ook laks oogden.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Die 2-1 was juist leuk voor de wedstrijd!

De 2-1 was leuk voor de spanning. Niet voor de wedstrijd, want het is nooit een wedstrijd geweest. Niemand vind het leuk om 85 minuten lang Barca aan de bal te zien en Chelsea zich diep te zien ingraven. Ik had liever een wedstrijd willen zien, ik had Chelsea wel willen zien als ze niet genieperig die 2-1 hadden gemaakt. Dan was het pas echt interessant geworden.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Je leest niet goed. Het lag juist aan Barcelona en niet aan Chelsea, dat probeer ik je te zeggen. Het is geen grootse prestatie van Chelsea, maar falen van Barcelona. Ze hebben in die 2 duels zeker 5-10 gigantische kansen gehad maar niet benut. Dan kan een keer gebeuren dat ze als ploeg een slecht maandje beleven.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Bottleneck schreef:

Verder wel typsich en verwacht dat een tegenvallend resultaat verweten wordt aan eigen onkunde en nooit credits kunnen geven aan de tegenpartij. Dat zie je in Nederland ook vaak bij een bepaalde club

Omdat het ook zo is. Neem Inter in 2009 tegen Barcelona. Hoe jammer ook, maar Inter deed het defensief toen briljant. Barcelona kwam er niet doorheen, had nauwelijks kansen. Maar tegen Chelsea lagen de goals voor Barcelona voor het oprapen en dan is het gewoon eigen falen van Barcelona geweest. Chelsea was echt vrij zwak, buiten het feit dat ze wel onverzettelijkheid toonden.

Hopen dat het vanavond een leuker affiche wordt qua spel en vermaak.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4179 stemmen

Kan me overigens nog wel een onterecht afgekeurde goal tegen Inter in de blessuretijd herinneren waardoor Barca niet doorging in diezelfde wedstrijd

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

rep_robert schreef:

Kan me overigens nog wel een onterecht afgekeurde goal tegen Inter in de blessuretijd herinneren waardoor Barca niet doorging in diezelfde wedstrijd

Klopt, met die 2-0 was Barcelona doorgeweest. Vond het ook vrij discutabel.

Was trouwens blij voor die scheids gister dat de afgefloten 3-1 daadwerkelijk buitenspel was. Zo niet, dan zat zijn carriere in de top er denk ik op Dan had je onterecht een ploeg de finale ontnomen. Maar nu had de man gewoon gelijk.

PS: Zijn er hier Belgische voetbalvolgers? Ajax denkt erover om Ryan Donk te kopen bij Brugge. Nou is Donk Amsterdammer en oud-jeugd speler van Ajax, dus hij kent ons, maar zou hij nu goed genoeg zijn?

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Hm...het is een speler van Brugge, nou ja

Voor een Belgische ploeg voldoet hij zeker, maar of hij bij Ajax past is nog wat anders.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Hoeveel onzin kan je wel niet lullen. Het begint een beetje walgelijk te worden. Zoals ik al 100x heb gezegd, hoe kan je het de voetballende club de schuld geven dat een wedstrijd tegen een handbal verdediging saai is?

Omdat de voetballende club het spel maakt....... Als zij het leuk vinden om de bal 40 minuten lang buiten de 16 naar elkaar te spelen, kun je moeilijk de verdedigende club vragen uit hun stellingen te komen. Die vinden het prima dat getikkie takkie buiten de 16. Hoe saai het ook is voor het publiek. Ze komen daar natuurlijk wel om resultaat te halen.

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

Donk, Nuytinck, Narsingh, Schone, Moisander, Poulsen, (Dost ?)

Tijden zijn daadwerkelijk veranderd bij Ajax.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Omdat de voetballende club het spel maakt....... Als zij het leuk vinden om de bal 40 muniten lang buiten de 16 naar elkaar te spelen, kun je moeilijk de verdedigende club vragen uit hun stellingen te komen. Die vinden het prima dat getikkie takkie buiten de 16. Hoe saai het ook is voor het publiek. Ze komen daar natuurlijk wel om resultaat te halen.

Wat had Barcelona meer kunnen doen dan? Tegen de lange, sterke Chelsea verdedigers heeft lange ballen spelen ook weinig zin. Enige wat ik Barcelona verwijt is dat ze geen echte buitenspelers als Robben hebben waardoor er niemand eens naar binnen kan dribbelen en vanuit daar gevaarlijk kan zijn. Barcelona speelt altijd door het centrum, wat wel een beetje voorspelbaar raakt ja.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.