- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Inderdaad veelal belachelijke namen, c.q. verafschuwde breedte-aankopen. Narsingh, oké, maar niet tegen een hoofdprijs. En als ze dan toch perse een Nederlandse (/verdediger uit Nederland) willen halen, dan liever Viergever.
Onderhond
-
- 87715 berichten
- 13154 stemmen
Brugge is wel de laatste ploeg waar Ajax spelers moet halen denk ik.
Verder een hoop gezever over Barcelona - Chelsea. Altijd belachelijk wanneer er enkel op basis van resultaat over een ploeg geklaagd wordt. Als Barcelona ook maar iets secuurder met z'n kansen was omgesprongen dan had je vandaag niemand gehoord.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Donk, Nuytinck, Narsingh, Schone, Moisander, Poulsen, (Dost ?)
Tijden zijn daadwerkelijk veranderd bij Ajax.
Omdat? Je moet het toch zoeken in jonge, talentvolle spelers naast je eigen jeugd. Stiekem hoop ik nog steeds op Chivu, maar die lijkt onhaalbaar. Zonder Vertonghen raken we wel een leider kwijt. Nu moet Janssen echt op gaan staan.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Hilarisch al die berichten hier. 'Het tijdperk van Barcelona is voorbij', 'Spanje gaat niets presteren op het EK',...
Idioten.
Joy4ever
-
- 4666 berichten
- 1894 stemmen
Enige wat ik Barcelona verwijt is dat ze geen echte buitenspelers als Robben hebben waardoor er niemand eens naar binnen kan dribbelen en vanuit daar gevaarlijk kan zijn.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Mhow, ja op zich wel, maar in mijn ogen niet voor dit niveau. Behalve Sanchez dan. Barcelona heeft een te krappe selectie gehad met te weinig variatie. Spelers als Afellay en Villa mis je. Spelers als Tello en Cuenca zijn het (nu) nog niet.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Moest bij die Cuenca steeds aan Ebecilio denken, al zit daar natuurlijk nog wel een niveauverschil tussen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik blijf het gevoel hebben dat Pedro onterecht genegeerd wordt.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Hilarisch al die berichten hier. 'Het tijdperk van Barcelona is voorbij', 'Spanje gaat niets presteren op het EK',...
Idioten.
Het tijdperk van Barcelona is natuurlijk verre van voorbij. Ze waren gisteren voetballend weer heer en meester. Ze sprongen alleen kwistig met kansen om en voor de rest metselde Chelsea een solide muur. Dat laatste is ook een kunst. Het is een erg sterke ploeg die dit jaar gewoon te kloppen bleek. Net zoals 2 jaar geleden.
Het is gewoon goed voor het voetbal dat niet altijd dezelfden de finale spelen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Overigens na gister...wederom zal de kampioen haar CL titel niet prolongeren. Vrij bizar dat het nog niemand sinds de oprichting van de CL gelukt is. Wel ploegen die 2 jaren op rij een finale bereiken, maar niemand die de cup 2 jaren achtereen wint. Een vloek?
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Mensen verkijken zich een beetje op dat woordje tijdperk.
Tuurlijk is Barca nog steeds de beste ploeg ter wereld en doen ze volgend jaar weer om alle prijzen mee.
Maar het is weer eens gebleken dat ze structureel te verslaan zijn.
Eind vorig jaar dacht iedereen dat Barca simpelweg onverslaanbaar was. Misschien dat die ideeëngang kan worden afgesloten.
@Ajax: Zo uit m'n hoofd is Nottingham Forest dat wel gelukt. Of doel je echt puur op de nieuwe naamgeving?
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Je bent me net voor Pitakaas...
Het gaat om de hegemonie die Barca nu kwijt is. Ze gaan volgend jaar natuurlijk gewoon weer meedoen om de prijzen, daar gaat het ook niet om.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik bedoel echt de CL in huidige vorm. Bestaat geloof ik sinds 1991.
De EC1 is in het verleden natuurlijk wel door meerdere clubs, waaronder Ajax, vaker achter elkaar gewonnen.
PS: Zou Arno Vermeulen zich vandaag hebben opgesloten op de WC? De hele dag staat Johan Cruijff immers in de mediabelangstelling! 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Je bent me net voor Pitakaas...
Het gaat om de hegemonie die Barca nu kwijt is. Ze gaan volgend jaar natuurlijk gewoon weer meedoen om de prijzen, daar gaat het ook niet om.
Zei men dat ook niet na Barcelona-Inter 2 jaar terug? Jaar erop won Barcelona alweer de CL finale. Barcelona is nooit onaantastbaar geweest, omdat zoiets niet bestaat.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Wat vinden de Ajacieden btw van die advertenties van Van Gaal?
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Wat vinden de Ajacieden btw van die advertenties van Van Gaal?
Lachwekkend. Is natuurlijk een promotie van Aegon waar Louis een leuk zakcentje voor heeft gekregen. Aegon zal natuurlijk blij zijn als het lijkt dat 2 grote Ajacieden weer normaal tegen elkaar doen. Maar iedereen weet dat ze elkaar haten.
Johan zit overigens in Afrika vandaag zijn verjaardag te vieren las ik, dus die krijgt het toch niet mee 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Is inderdaad tenenkrommende commercie. Snap niet dat iemand in reclameland of bij Achmea denkt dat je met dit soort schertsvertoningen nog kunt scoren.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
't is nu wachten op een advertentie morgen in de krant met ''Johan Cruijff bedankt Louis van Gaal voor zijn felicitaties en nodigt hem uit voor een stukje taart op de berg in Barcelona''

Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Ik heb gisteren echt genoten. Iedereen die zelf als amateurspeler weleens tegen een betere tegenstander (bv. de ongeslagen koploper) heeft gevoetbald, weet ook hoe moeilijk en energierovend het is om de hele tijd geconcentreerd te blijven, op de juiste momenten druk te zetten en je niet te laten verleiden om uit positie te geraken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vandaar dus dat ik er niet van genoot, speelde altijd bij de favoriet. Dat ik daar speelde, had veel te maken met het feit dat we favoriet waren te winnen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Hopen dat het vanavond een leuker affiche wordt qua spel en vermaak.
vermaak was top, los van de uitslag, heb net als tegen Napoli in spanning gezeten. Weinig horrors/thrillers die daar tegenop kunnen
Ik verwacht en hoop voor vanavond weer een boeiende pot. Echt al die tientallen poulewedstrijden kunnen me gestolen worden
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Idd, dit soort ko wedstrijden zijn 100 keer leuker dan die stomme poules.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik snap niet dat je de wedstrijd van gisteren niet leuk kan vinden. Uithangbord voor de sport.
Het had spanning vanaf minuut 1, strijd, passie, mooi voetbal, lelijk voetbal, tikitaki, countervoetbal, pal op de lat, pal op de paal, fantastische keeperswerk, veroorzaakte pingel, gemiste pingel, schitterende doelpunten, splijtende passes, gele kaart, rode kaart, vreugde, verdriet...
Je hoeft je niet neer te leggen bij de uitslag maar als je dit qua vermaak niet leuk vond...
Enige waaraan je je kon storen was de aanstellerij (van beide partijen) en kaarten naaien (van barca).
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Met 11 (later 10) man voor eigen goal hangen is geen uithangbord voor de sport, hoe spannend het door de stand ook was.
En wie heeft het over poules? Ik vind die pouleduels ook geen reet aan.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4810 stemmen
@Pitakaas, Bottleneck en Reinbo: Jep, zeer eens ook. Erg genoten gisteren. Kijk al uit naar deze avond en dat terwijl ik dit jaar al vaak CL-wedstrijden geskipt heb voor een filmpje. Dit was weer zo een match waarover binnen enkele jaren nog over gesproken wordt. Volgens mij de eerste van dit seizoen.
Over Donk: Is wel een goede speler. Technisch sterk (voor een verdediger) en goed met de kop. Vind hem wel bij Ajax passen eigenlijk. Alleen heeft hij nog iets te vaak problemen om 90 minuten lang geconcentreerd te blijven en is hij soms wat te laconiek. Al zijn ook deze zaken al fel verbeterd tijdens de laatste 2 jaar. Durft ook wel eens mee oprukken en pikt dan ook zijn goaltjes mee. Ik zou het iig zeker een verlies voor Brugge noemen, als supporter.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Daar denken ze bv in Italië weer heel anders over.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Dit zullen de Belgen leuk vinden:
http://www.vi.nl/nieuws/219978/CLzege-Chelsea-kan-verdeling-tickets-danig-beinvloeden.htm
Momenteel is Anderlecht de grote kanshebber zich tot de beste ploeg van België te kronen, maar ook Club Brugge en Racing Genk (van trainer Mario Been) zijn nog in de race. (Tim Tempelaars)
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Rotterdam feliciteert Johan. 'Hij kan gewoon naar de kloten lopen'.
Wat een volk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.