• 17.827 nieuwsartikelen
  • 183.811 films
  • 12.734 series
  • 35.169 seizoenen
  • 658.868 acteurs
  • 200.896 gebruikers
  • 9.504.941 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Altijd leuk een dagje markt in Rotjeknor.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Inhaalronde Serie A is nu bezig, Sneijder heeft net 2 goals voor Inter al gemaakt

Goed met het oog op komende zomer.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Reinbo schreef:

Want laten we wel wezen, dat tikkie takkie spel isniet om aan te zien.

ben je 1 van de weinige, is tenminste eens anders dan met zn alle voor de goal verdedigen en op de counter spelen. dat noem ik slaapverwekkend voetbal en Barca is de enige die dat niet doet, merkte gisteren ook dat ik het erg jammer vond dat ze eruit liggen, nu vind ik alleen Ajax nog intressant en daarna pas weer de halve finale en finale van het EK, CL kan me nu gestolen worden, hoop op Real trouwens, dan hebben ze er 10 gewonnen.

Zoveel heeft de wedstrijd van gister wel duidelijk gemaakt.

Tja als je je alweer verheugd op het bange Bertje voetbal zometeen op het EK veel plezier ermee.

ps. mannenvoetbal bestaat niet , voetballers zijn tegenwoordig allemaal mietjes dat is wat me duidelijk heeft gemaakt van een decennia voetbal en vooral nutteloze pouls.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

otherfool schreef:

Het gaat om de hegemonie die Barca nu kwijt is.

Tja, 3 topwedstrijden in 6 dagen was net ff teveel van het goede en hadden natuurlijk alle pech van de wereld terwijl ze niet in vorm waren en toch de tegenstander figuranten maakten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Rotterdam feliciteert Johan. 'Hij kan gewoon naar de kloten lopen'.

Wat een volk.

Hehe, ik was de eerste die m vandaag feliciteerde in deze topic.....

Maar ach, we zijn natuurlijk veel vaker de eerste.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

De eeuwige nummer 14, El Salvador. Gefeliciteerd met je 65ste verjaardag!

Zo'n goeie zal Nederland nooit meer hebben.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

stfuympos schreef:

CL kan me nu gestolen worden, hoop op Real trouwens, dan hebben ze er 10 gewonnen.

Merk dat ik er zelf ook niet meer echt voor warmloop nee, Real-Barca had me toch een ultieme CL finale geleken, met de beste twee teams van het moment tegenover elkaar (alweer). Maar met Chelsea als één van de 2 finalisten wordt het gelijk stukken minder.. Maakt me vanavond niet heel veel uit wie er wint, 10 voor Real zou wel historisch zijn ja en dan ook nog eens de derde voor Mourinho. Misschien is dat ook wel het beste, haalt Bayern Ajax tenminste niet in op die ranglijst

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ik duim voor de Duitsers vanavond! Ik gun het ze wel om de finale van CL in eigen stadion te kunnen spelen.

ASman

• 1715 berichten
  • 929 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dit zullen de Belgen leuk vinden:

(quote)

http://www.vi.nl/nieuws/219978/CLzege-Chelsea-kan-verdeling-tickets-danig-beinvloeden.htm

(quote)

Perfect !

Dan kunnen die eikels van Anderlecht weer eens naar de CL fluiten

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Sneijder beide goals voor Inter gemaakt vanmiddag, later we toch hopen dat z'n vorm een beetje terug komt! Dit is iig een goed begin

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

ASman schreef:

(quote)

Perfect !

Dan kunnen die eikels van Anderlecht weer eens naar de CL fluiten

Als Genk-aanhanger is dat natuurlijk een droom, als Belg heb ik toch liefst 1 Belgische club in de CL met wat 'potentie'. Van Club Brugge verwacht ik niets, met al hun massa-aankopen hebben ze nog geen één fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, ze hebben zelfs nog niet eens een team. Dus laat Bayern of Real die CL maar winnen.

eRCee

• 13459 berichten
  • 1985 stemmen

otherfool schreef:

Het gaat om de hegemonie die Barca nu kwijt is. Ze gaan volgend jaar natuurlijk gewoon weer meedoen om de prijzen, daar gaat het ook niet om.

Die hegemonie bestond dan maar één jaar, want het jaar daarvoor won Inter de Champions League. Dus vind het ook een beetje onzin; natuurlijk kan ook Barcelona verliezen, wie dacht van niet snapt weinig van het spelletje. Niettemin is Barcelona nog steeds, net als in het jaar 2009/2010 toen Barca eveneens strandde in de halve finales, een van de beste, zoniet het beste clubteam ter wereld.

happie

• 6274 berichten
  • 426 stemmen

Alleen in de Primera Division is er sprake van een (mini) hegemonie van drie jaar. Maar van een echte hegemonie is natuurlijk geen sprake. Ze zijn de afgelopen jaren niet altijd onverslaanbaar gebleken. De laatse 5 , 6 seizoenen zijn ze al enkele keren verslagen door Liverpool, ManU, Inter en nu Chelsea.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

'Chelsea's win over Barcelona was a victory for football.'

Column die mijn gedachten over de wedstrijd gisteravond wel goed weergeven.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Sterk stuk, spot on gewoon

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Mooi, laat die Spanjaarden dat geld wat PSV nog krijgt van de transfer van Robert (Wie? Robert de Pinho de Souza. Oh die.) naar Betis ook nog even overmaken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

'Chelsea's win over Barcelona was a victory for football.'

Column die mijn gedachten over de wedstrijd gisteravond wel goed weergeven.

Inderdaad. Ben erg benieuwd wat de Barca fanboys van dit stuk vinden.

Knisper

• 13054 berichten
  • 1289 stemmen

As Fernando Torres replaced Drogba I found myself mesmerised not by Barcelona's trickery or neat build-up play but by Torres' failure to complete his defensive duties. Dani Alves was given a chance when Torres slotted in at left wing-back. A few minutes after the substitution, he ghosted in, around the Spaniard, and crossed for Messi, who scored. I was screaming in frustration, not because Barcelona's great move had been ruled out by the linesman, but because Chelsea's remarkable stoicism, resolve and focus were being threatened by one man's inability to adapt his game.
Mooi omschreven, dit stuk. Maar dan moet je voetbal wel begrijpen. [/quote]

When Saturday Comes - The Half Decent Football Magazine - Chelsea's win over Barcelona was a victory for football - wsc.co.uk

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Inderdaad. Ben erg benieuwd wat de Barca fanboys van dit stuk vinden.

Er zit zeker een kern van waarheid in. Focus én een strijdershart zijn essentieel. Toch mis ik nuance, want Chelsea heeft wel degelijk de nodige dosis geluk gehad met vier ballen van Barça tegen het doelhout. Met verdedigen als tactiek is trouwens niets mis. Toch zie ik het liever op de manier van Inter twee jaar geleden of Madrid vorige week in de classico: gedisciplineerd verdedigen en vlijmscherp uitbreken als het kan. Chelsea kwam helaas niet verder dan het blind naar voor jassen van de bal in de hoop dat hij goed viel. Nu, nogmaals, daar is op zich niets mis mee, maar ik vind het minder mooi om naar te kijken dan het verfijnde countervoetbal van Madrid en Inter destijds. Want daar zit een idee achter, uitgevoerd door technisch sterke spelers die een enorme snelheid in de omschakeling brengen. Ziehier mijn objectieve analyse Reinbo. Het zou je trouwens sieren mocht je zelf wat objectiever en minder provocerend zijn. Niet dat ik er van wakker lig hoor, want het plezier is je absoluut gegund, ik vind het alleen nogal kinderachtig voor een volwassen vent.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Amen!

Weinig aan toe te voegen. Zoals Halcyon al zegt, auteur heeft een sterk punt. Voetbal is in essentie erg eenvoudig en op het einde wint diegene die het meest gescoord heeft. Heerlijk combinatiespel of niet, het resultaat is heilig en daar valt niet aan te tornen. En Chelsea was over de twee wedstrijden erg indrukwekkend: niet zozeer op het voetballende vlak (geen schande tegenover Barcelona) maar wel op fysiek en disciplinair vlak.

Uiteindelijk is het dat wat voetbal zo mooi maakt: de beste ploeg wint niet altijd.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Het mooiste blijft voor mij wanneer een ploeg dat allemaal kan combineren.

Reinbo schreef:

(quote)

Omdat de voetballende club het spel maakt....... Als zij het leuk vinden om de bal 40 minuten lang buiten de 16 naar elkaar te spelen, kun je moeilijk de verdedigende club vragen uit hun stellingen te komen. Die vinden het prima dat getikkie takkie buiten de 16. Hoe saai het ook is voor het publiek. Ze komen daar natuurlijk wel om resultaat te halen.

Lees je eerste zin is...dat zegt eigenlijk genoeg. De voetballende club maakt het spel. Klopt als een bus. Zij zorgen ervoor dat je het nog voetbal kan noemen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee, want de bal niet hebben is ook onderdeel van het spel. Om met Bruce Lee the spreken:

Take things as they are. Punch when you have to punch. Kick when you have to kick.

Halcyon schreef:

(quote)
Er zit zeker een kern van waarheid in. Focus én een strijdershart zijn essentieel. Toch mis ik nuance, want Chelsea heeft wel degelijk de nodige dosis geluk gehad met vier ballen van Barça tegen het doelhout. Met verdedigen als tactiek is trouwens niets mis. Toch zie ik het liever op de manier van Inter twee jaar geleden of Madrid vorige week in de classico: gedisciplineerd verdedigen en vlijmscherp uitbreken als het kan. Chelsea kwam helaas niet verder dan het blind naar voor jassen van de bal in de hoop dat hij goed viel. Nu, nogmaals, daar is op zich niets mis mee, maar ik vind het minder mooi om naar te kijken dan het verfijnde countervoetbal van Madrid en Inter destijds. Want daar zit een idee achter, uitgevoerd door technisch sterke spelers die een enorme snelheid in de omschakeling brengen. Ziehier mijn objectieve analyse Reinbo. Het zou je trouwens sieren mocht je zelf wat objectiever en minder provocerend zijn. Niet dat ik er van wakker lig hoor, want het plezier is je absoluut gegund, ik vind het alleen nogal kinderachtig voor een volwassen vent.

OK, ik ben het wel met je eens dat ik de vlijmscherpe counters inderdaad wel miste in het spel van Chelsea en dat Madrid daarin geweldig is (Ben daarom ook meer gecharmeerd van hun spel dan dat van Chelsea of Barca). En hé, het kan altijd beter. Hoewel Chelsea het twee keer wel deed, en hun eerste goal was met afstand het mooiste moment van de avond, dan zal geen neutrale voetballiefhebber ontkennen.

Verder excuus aan jou over mijn provocerende soms ongenuanceerde uitingen hier. Ik kan het niet laten. Noem het een onafgeschudde jeugdzonde. Voetbal is voor mij de geëvolueerde en gekanaliseerde variant van de goede oude stammenoorlog. De verbale oorlogsvoering hoort daar evenzo bij. En objectief kan ik daarom ook niet in zijn als er clubs die ik support of juist niet mag bij betrokken zijn.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Amen!

Weinig aan toe te voegen. Zoals Halcyon al zegt, auteur heeft een sterk punt. Voetbal is in essentie erg eenvoudig en op het einde wint diegene die het meest gescoord heeft. Heerlijk combinatiespel of niet, het resultaat is heilig en daar valt niet aan te tornen. En Chelsea was over de twee wedstrijden erg indrukwekkend: niet zozeer op het voetballende vlak (geen schande tegenover Barcelona) maar wel op fysiek en disciplinair vlak.

Uiteindelijk is het dat wat voetbal zo mooi maakt: de beste ploeg wint niet altijd.

Typisch Belgische praat dat mooi voetbal niet belangrijk is

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kom jij dan eens met een reactie op dat stuk?

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

depri83 schreef:

Rotterdam feliciteert Johan. 'Hij kan gewoon naar de kloten lopen'.

Wat een volk.

Had hem gezien ja. 'Baggerlip' Jammer dat-ie dat bijdehante reportertje niet een stomp op z'n muil had gegeven, was het echt geen stijl geweest...

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Kom jij dan eens met een reactie op dat stuk?

Heb het niet gelezen, maar mijn mening over aanvallend en defensief voetbal is wel bekend dacht ik. Daar zal een column niks aan veranderen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb het filmpje niet eens uit kunnen kijken. Gewoon een verzameling nietszeggende figuren en niets zeggende opmerkingen.

Ben erg benieuwd naar Real - Bayern. Qua club ben ik voor Real, maar als Robben er de winnende in peerd vind ik het ook best. Hoop vooral op een mooie voetbal show met golvend spel, drama en heroïek.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Nu hoop je wel 2 teams die op en neer golven en gister vond je dat niet belangrijk?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.