- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Altijd leuk een dagje markt in Rotjeknor.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Inhaalronde Serie A is nu bezig, Sneijder heeft net 2 goals voor Inter al gemaakt 
Goed met het oog op komende zomer.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Want laten we wel wezen, dat tikkie takkie spel isniet om aan te zien.
ben je 1 van de weinige, is tenminste eens anders dan met zn alle voor de goal verdedigen en op de counter spelen. dat noem ik slaapverwekkend voetbal en Barca is de enige die dat niet doet, merkte gisteren ook dat ik het erg jammer vond dat ze eruit liggen, nu vind ik alleen Ajax nog intressant en daarna pas weer de halve finale en finale van het EK, CL kan me nu gestolen worden, hoop op Real trouwens, dan hebben ze er 10 gewonnen.
ps. mannenvoetbal bestaat niet , voetballers zijn tegenwoordig allemaal mietjes dat is wat me duidelijk heeft gemaakt van een decennia voetbal en vooral nutteloze pouls.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Het gaat om de hegemonie die Barca nu kwijt is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hehe, ik was de eerste die m vandaag feliciteerde in deze topic.....
Maar ach, we zijn natuurlijk veel vaker de eerste. 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
De eeuwige nummer 14, El Salvador. Gefeliciteerd met je 65ste verjaardag! 
Zo'n goeie zal Nederland nooit meer hebben.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
CL kan me nu gestolen worden, hoop op Real trouwens, dan hebben ze er 10 gewonnen.
Merk dat ik er zelf ook niet meer echt voor warmloop nee, Real-Barca had me toch een ultieme CL finale geleken, met de beste twee teams van het moment tegenover elkaar (alweer). Maar met Chelsea als één van de 2 finalisten wordt het gelijk stukken minder.. Maakt me vanavond niet heel veel uit wie er wint, 10 voor Real zou wel historisch zijn ja en dan ook nog eens de derde voor Mourinho. Misschien is dat ook wel het beste, haalt Bayern Ajax tenminste niet in op die ranglijst 
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Ik duim voor de Duitsers vanavond! Ik gun het ze wel om de finale van CL in eigen stadion te kunnen spelen.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Dit zullen de Belgen leuk vinden:
http://www.vi.nl/nieuws/219978/CLzege-Chelsea-kan-verdeling-tickets-danig-beinvloeden.htm
Perfect !
Dan kunnen die eikels van Anderlecht weer eens naar de CL fluiten 
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Sneijder beide goals voor Inter gemaakt vanmiddag, later we toch hopen dat z'n vorm een beetje terug komt! Dit is iig een goed begin 
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Perfect !
Dan kunnen die eikels van Anderlecht weer eens naar de CL fluiten
Als Genk-aanhanger is dat natuurlijk een droom, als Belg heb ik toch liefst 1 Belgische club in de CL met wat 'potentie'. Van Club Brugge verwacht ik niets, met al hun massa-aankopen hebben ze nog geen één fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, ze hebben zelfs nog niet eens een team. Dus laat Bayern of Real die CL maar winnen.
eRCee
-
- 13459 berichten
- 1985 stemmen
Het gaat om de hegemonie die Barca nu kwijt is. Ze gaan volgend jaar natuurlijk gewoon weer meedoen om de prijzen, daar gaat het ook niet om.
Die hegemonie bestond dan maar één jaar, want het jaar daarvoor won Inter de Champions League. Dus vind het ook een beetje onzin; natuurlijk kan ook Barcelona verliezen, wie dacht van niet snapt weinig van het spelletje. Niettemin is Barcelona nog steeds, net als in het jaar 2009/2010 toen Barca eveneens strandde in de halve finales, een van de beste, zoniet het beste clubteam ter wereld.
happie
-
- 6274 berichten
- 426 stemmen
Alleen in de Primera Division is er sprake van een (mini) hegemonie van drie jaar. Maar van een echte hegemonie is natuurlijk geen sprake. Ze zijn de afgelopen jaren niet altijd onverslaanbaar gebleken. De laatse 5 , 6 seizoenen zijn ze al enkele keren verslagen door Liverpool, ManU, Inter en nu Chelsea.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
'Chelsea's win over Barcelona was a victory for football.'
Column die mijn gedachten over de wedstrijd gisteravond wel goed weergeven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dag Spanje
Idd, Periode Barca (en Real) is weldegelijk voorbij.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Mooi, laat die Spanjaarden dat geld wat PSV nog krijgt van de transfer van Robert (Wie? Robert de Pinho de Souza. Oh die.) naar Betis ook nog even overmaken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
'Chelsea's win over Barcelona was a victory for football.'
Column die mijn gedachten over de wedstrijd gisteravond wel goed weergeven.
Inderdaad. Ben erg benieuwd wat de Barca fanboys van dit stuk vinden.
Knisper
-
- 13054 berichten
- 1289 stemmen
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad. Ben erg benieuwd wat de Barca fanboys van dit stuk vinden.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Amen!
Weinig aan toe te voegen. Zoals Halcyon al zegt, auteur heeft een sterk punt. Voetbal is in essentie erg eenvoudig en op het einde wint diegene die het meest gescoord heeft. Heerlijk combinatiespel of niet, het resultaat is heilig en daar valt niet aan te tornen. En Chelsea was over de twee wedstrijden erg indrukwekkend: niet zozeer op het voetballende vlak (geen schande tegenover Barcelona) maar wel op fysiek en disciplinair vlak.
Uiteindelijk is het dat wat voetbal zo mooi maakt: de beste ploeg wint niet altijd.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Het mooiste blijft voor mij wanneer een ploeg dat allemaal kan combineren.
Omdat de voetballende club het spel maakt....... Als zij het leuk vinden om de bal 40 minuten lang buiten de 16 naar elkaar te spelen, kun je moeilijk de verdedigende club vragen uit hun stellingen te komen. Die vinden het prima dat getikkie takkie buiten de 16. Hoe saai het ook is voor het publiek. Ze komen daar natuurlijk wel om resultaat te halen.
Lees je eerste zin is...dat zegt eigenlijk genoeg. De voetballende club maakt het spel. Klopt als een bus. Zij zorgen ervoor dat je het nog voetbal kan noemen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, want de bal niet hebben is ook onderdeel van het spel. Om met Bruce Lee the spreken:
Take things as they are. Punch when you have to punch. Kick when you have to kick.
OK, ik ben het wel met je eens dat ik de vlijmscherpe counters inderdaad wel miste in het spel van Chelsea en dat Madrid daarin geweldig is (Ben daarom ook meer gecharmeerd van hun spel dan dat van Chelsea of Barca). En hé, het kan altijd beter. Hoewel Chelsea het twee keer wel deed, en hun eerste goal was met afstand het mooiste moment van de avond, dan zal geen neutrale voetballiefhebber ontkennen.
Verder excuus aan jou over mijn provocerende soms ongenuanceerde uitingen hier. Ik kan het niet laten. Noem het een onafgeschudde jeugdzonde. Voetbal is voor mij de geëvolueerde en gekanaliseerde variant van de goede oude stammenoorlog. De verbale oorlogsvoering hoort daar evenzo bij. En objectief kan ik daarom ook niet in zijn als er clubs die ik support of juist niet mag bij betrokken zijn.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Amen!
Weinig aan toe te voegen. Zoals Halcyon al zegt, auteur heeft een sterk punt. Voetbal is in essentie erg eenvoudig en op het einde wint diegene die het meest gescoord heeft. Heerlijk combinatiespel of niet, het resultaat is heilig en daar valt niet aan te tornen. En Chelsea was over de twee wedstrijden erg indrukwekkend: niet zozeer op het voetballende vlak (geen schande tegenover Barcelona) maar wel op fysiek en disciplinair vlak.
Uiteindelijk is het dat wat voetbal zo mooi maakt: de beste ploeg wint niet altijd.
Typisch Belgische praat dat mooi voetbal niet belangrijk is 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kom jij dan eens met een reactie op dat stuk?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Had hem gezien ja. 'Baggerlip'
Jammer dat-ie dat bijdehante reportertje niet een stomp op z'n muil had gegeven, was het echt geen stijl geweest...
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Kom jij dan eens met een reactie op dat stuk?
Heb het niet gelezen, maar mijn mening over aanvallend en defensief voetbal is wel bekend dacht ik. Daar zal een column niks aan veranderen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het filmpje niet eens uit kunnen kijken. Gewoon een verzameling nietszeggende figuren en niets zeggende opmerkingen.
Ben erg benieuwd naar Real - Bayern. Qua club ben ik voor Real, maar als Robben er de winnende in peerd vind ik het ook best. Hoop vooral op een mooie voetbal show met golvend spel, drama en heroïek.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Nu hoop je wel 2 teams die op en neer golven en gister vond je dat niet belangrijk?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.