• 17.822 nieuwsartikelen
  • 183.808 films
  • 12.729 series
  • 35.162 seizoenen
  • 658.862 acteurs
  • 200.892 gebruikers
  • 9.505.354 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Waar mopper ik over die kaart dan?

Het was een knietje, lijkt me helder. Dat die Sanchez op z'n Catalaans neergaat alsof-ie door 3 tanks tegelijk wordt beschoten en gaat kronkelen en wuiven naar de mannen in het zwart lijkt me al net zo helder. Dat zal jou als voormalig Barcelona fan toch zeker ook wel zijn opgevallen?

kos

• 46836 berichten
  • 8964 stemmen

Tuurlijk was t een knietje, maar als je denkt dat dit niet elke wedstrijd voorkomt heb je zelf nooit gevoetbald of zie je weinig rechtstreekse wedstrijden.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

kos schreef:

Die rode kaart was wel hilarisch trouwens. Oliedom maar elke centrale verdediger geeft per wedstrijd 3 van die knietjes, maar goed.

Cech trouwens wel echt man van de wedstrijd, wat een keeper zeg.

Abdsoluut, MotM.

Rode kaart terecht, maar wat je zegt, verdedigers-aanvallers knijpen en sarren altijd, dit is alleen veel te opzichtig en moet je al zeker niet tegen een Barcelona-speler doen....

daarna met 4 geschorsten de finale in

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Waar mopper ik over die kaart dan?

Het was een knietje, lijkt me helder. Dat die Sanchez op z'n Catalaans neergaat alsof-ie door 3 tanks tegelijk wordt beschoten en gaat kronkelen en wuiven naar de mannen in het zwart lijkt me al net zo helder. Dat zal jou als voormalig Barcelona fan toch zeker ook wel zijn opgevallen?

Je bracht de kaart alweer op een toon dat het de zoveelste onterechte was. Viel niks over te klagen lijkt me, heel terecht rood. Was ook vrij onnodig dat hij dit deed.

schram101

• 16768 berichten
  • 2379 stemmen

Ik zie dat Messi al Missi word genoemd op de site van AD

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

De Standaard schrijft: Barça vreest zwartste week in drie jaar - De Standaard

Barcelona wankelt. 'Het is niet meer zo onklopbaar als een jaar geleden', merkte ook onze nationale doelman Thibaut Courtois al op. Als het op vier dagen tijd de titel én de Champions League verliest, wordt die indruk bevestigd. Dan is het rijk van Guardiola voor minstens één jaar uit. En staat de troon vacant, voor de Koninklijke van Mourinho.

The Special One zal beseffen dat winst morgen een reuze(n)kans is op wéér een CL. Ongelooflijk eigenlijk hoe snel de ontmanteling van Barcelona zich nu lijkt te voltrekken. Met de ouder wordende Xavi en een Messi die vooral voor zichzelf lijkt te spelen lijkt het einde van een tijdperk zich aan te dienen.

De voetballerij kennende kan het volgend jaar weer zomaar anders zijn, maar wie had deze ontwikkelingen durven bedenken toen Madrid er nog met 5-0 op ging een maand of 18 geleden? Het 'beste team aller tijden' zakt ineens keihard door het ijs, dat zal aankomen daar in Catalonië.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

De Standaard schrijft: Barça vreest zwartste week in drie jaar - De Standaard

Barcelona wankelt. 'Het is niet meer zo onklopbaar als een jaar geleden', merkte ook onze nationale doelman Thibaut Courtois al op. Als het op vier dagen tijd de titel én de Champions League verliest, wordt die indruk bevestigd. Dan is het rijk van Guardiola voor minstens één jaar uit. En staat de troon vacant, voor de Koninklijke van Mourinho.

The Special One zal beseffen dat winst morgen een reuze(n)kans is op wéér een CL. Ongelooflijk eigenlijk hoe snel de ontmanteling van Barcelona zich nu lijkt te voltrekken. Met de ouder wordende Xavi en een Messi die vooral voor zichzelf lijkt te spelen lijkt het einde van een tijdperk zich aan te dienen.

De voetballerij kennende kan het volgend jaar weer zomaar anders zijn, maar wie had deze ontwikkelingen durven bedenken toen Madrid er nog met 5-0 op ging een maand of 18 geleden? Het 'beste team aller tijden' zakt ineens keihard door het ijs, dat zal aankomen daar in Catalonië.

Ze verliezen een keer van Madrid, en gaan zwaar tegen de verhouding in ten onder tegen Chelsea. Nou nou..... Zulke dingen gebeuren; grappig dat men meteen zulke dingen schrijft.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Zo zie je maar weer hoe velen zich altijd blindstaren op de uitslag.

Ik heb tegen Chelsea (beide wedstrijden) een beter Barcelona gezien. Een 4-2 uitslag zou dinsdag gezien het spelbeeld en de kansenverhouding heel normaal zijn geweest en dan had Barcelona gewoon in de finale gestaan. Maar ja, geluk speelt ook een rol hé?

Ik gun het Chelsea trouwens van harte, slim en naar vermogen gevoetbald, behalve dan die domme rode kaart van Terry.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Kai schreef:

YouTube - Sky Sports Geoff Shreeves attempts to make Ivanovic cry

Ivanovic er ook niet bij? Wel een ultiem pijnlijk fragment dit. Net als voor Mereilles, erg sneu.

Dat was het eerste wat door me heen schoot, zo ontzettend sneu..

Wel voor het eerst dat ik echt moet lachen om een comment op youtube:

Shreeves: "We've got Shaun Wright-Phillips here. Shaun, great goal today. What does it feel like to be adopted?"

!!!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Jimmiie schreef:

Zo zie je maar weer hoe velen zich altijd blindstaren op de uitslag.

.

Precies. Had Messi die 3-1 gemaakt dan waren de reacties als volgt:

' Geduldig Barcelona sloopt Engelse muur'.

Nu beginnen de trollen van deze wereld weer te roepen hoe snel de ontmanteling van Barca zich plots lijkt te voltrekken, en rept men over het einde van een tijdperk. Twee keer tegen de verhouding in een nederlaag en gelijkspel incasseren in een week, (en voor de rest een vrijwel vlekkeloos seizoen spelen waar records aan flarden worden geschoten), en men spreekt alweer in rare termen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Wie kijkt er hier zich nu dood op de uitslag? Het is niet zozeer een gelijkspelletje en verloren Clasico wat Barca te verwerken heeft....

Ze zijn nu uitgespeeld in de CL en de competitie is ook niet gewonnen. Dat is toch effe een flinke klap in het gezicht.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pitakaas schreef:

Wie kijkt er hier zich nu dood op de uitslag? Het is niet zozeer een gelijkspelletje en verloren Clasico wat Barca te verwerken heeft....

Ze zijn nu uitgespeeld in de CL en de competitie is ook niet gewonnen. Dat is toch effe een flinke klap in het gezicht.

Maar niet het einde van een tijdperk zoals sommige nu weer roepen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Ongelooflijk eigenlijk hoe snel de ontmanteling van Barcelona zich nu lijkt te voltrekken. Met de ouder wordende Xavi en een Messi die vooral voor zichzelf lijkt te spelen lijkt het einde van een tijdperk zich aan te dienen.

.

Anders weinig van te zien.....

Xavi zit dit seizoen weer boven de 50 gespeelde wedstrijden, heeft het meest productieve seizoen gehad in zijn gehele carriere kwa goals, en strooit iedere week nog altijd met assists. Zijn passingspercentage waar hij zo befaamd om is liegt er nog altijd niet om. Als Barca al aan het ontmantelen is (wat bullshit is), dan ligt het iig. niet aan deze twee.

Fabeltjeskrant mag nu weer opgeborgen worden.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

is niet niks inderdaad.

Ze moeten gewoon even Cristiano Ronaldo kopen, is Barca direct het beste team ter wereld.

nakada

• 2203 berichten
  • 1696 stemmen

Materny schreef:

Fabeltjeskrant mag nu weer opgeborgen worden.

Ontkenning zie je altijd bij het einde van een tijdperk.

Natuurlijk is het nog te vroeg om te zeggen dat dit het einde is van een tijdperk, maar het zou mij ook niet verbazen als we over een aantal jaren toch die conclusie trekken.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

[quote]Materny schreef:

(quote)

Maar niet het einde van een tijdperk zoals sommige nu weer roepen.[/quote

Lees dat stuk van Standaard eens.

Aan het begin van het seizoen dacht iedereen (inclusief ik) dat Barca wel eventjes kampioen zou worden en de CL ook wel zou pakken. Het is nog geen mei en beiden prijzen gaat men niet meer pakken. Dat kun jij dan wel relativeren met 'ach is maar een gelijkspelletje', maar dit toont gewoon aan dat Barca niet het oppermachtige team is wat was verwacht. Blijkbaar is er een manier om van ze te winnen. Ik vind dat toch wel een opmerkelijke ontwikkeling.

Ik zag net wat wedstrijd statistieken langskomen, best komisch.

Zo heeft Xavi 40 meer passes verstuurd dan heel Chelsea bij elkaar en had Plzen in de groepsfase CL 6% meer balbezit dan Chelsea in hun wedstrijden tegen Barca.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik zie toch liever eerst wat structuur komen in Barca zijn 'einde'. Incidenten zoals de afgelopen week waarbij het gegeven 'tegen de verhouding in' in hoofdletters is gedrukt, is voor mij reden genoeg om nog niet eens na te denken over hoe anders de verhoudingen liggen over 5 jaar.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Als Barca over 5 jaar wil meetellen mogen ze wel eens hun clubfilosfie veranderen.

Anders is de CL finale Manchester City tegen Anshi ofzo.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Over 5 jaar kan De Graafschap wel de CL winnen als Bill Gates besluit de club over te nemen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

[quote]Pitakaas schreef:

[quote]Materny schreef:

Maar niet het einde van een tijdperk zoals sommige nu weer roepen.[/quote

Dat kun jij dan wel relativeren met 'ach is maar een gelijkspelletje', maar dit toont gewoon aan dat Barca niet het oppermachtige team is wat was verwacht. Blijkbaar is er een manier om van ze te winnen. Ik vind dat toch wel een opmerkelijke ontwikkeling.

/quote]

En als die bal vandaag 10 cm lager was geweest van Messi dan had niemand er een woord over gerept. Het was anders geweest als Barca was weggespeeld tegen Real of Chelsea; dit was niet het geval! 5 100% kansen geteld vandaag (van gemiste penalties tot vrij voor de keeper, paal, lat).

En ja, er is een manier om van ze te winnen; oud nieuws. Inter deed het in 2010 op dezelfde manier als Chelsea vandaag, en Barca was exit van de CL. Het seizoen erna wonnen ze alle prijzen die er te winnen waren.......

Incidenten, geen structurele barsten.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Je mist geen kampioenschap op 1 enkel incident... Dat zijn 30 wedstrijden.

Ook speel je 2x tegen Chelsea, dus vind ik jouw argument nogal zwak... Anders zou je ook kunnen stellen dat puur de gelukkigste club wint, en dat is niet zo.

Sterker nog, Barca stond met 2-0 voor tegen 10 man van Chelsea.

Als je dan gaat zeggen dat je door een incidentje de finale mist...

Ze hadden gewoon moeten winnen vanavond, simpel zat.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Pitakaas schreef:

Als Barca over 5 jaar wil meetellen mogen ze wel eens hun clubfilosfie veranderen.

Anders is de CL finale Manchester City tegen Anshi ofzo.

Het verbannen van Unicef naar de rug zegt me dat ze daarvan op de hoogte zijn al. Gelukkig kan Barca veel kracht putten uit de eigen opleiding, gecombineerd met een goed gevulde portemonnee. Dit in tegenstelling tot dat vieze Man City etc.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Chelsea heeft toch echt wel flink wat geluk gehad.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Tuurlijk, maar de uitslag is te danken aan het feit dat Messi een pingel mist en Barcelona een 2-0 voorsprong weggeeft.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Maar het einde van een tijdperk?

Vind ik niet. Op dit moment is misschien alleen Real Madrid beter, maar dat kan volgend jaar zomaar weer anders zijn.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ach, bij tijdperk denk ik aan het Krijt of de Han dynastie.

Niet aan een cluppie wat 3x de CL in 10 jaar wint.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Sterke wedstrijd van de Catalanen, spijtig genoeg niet dat tikkeltje geluk dat ze anders altijd kunnen afdwingen. In beide wedstrijden 5 keer paal en (of) deklat, dan zit het niet mee. Ik moet wel eens goed lachen als ik de reacties hier zie. Het einde van een tijdperk, Messi die voor zichzelf speelt, hehe. De Madrileentjes zullen opgelucht zijn idd, want Barca nog een keer verslaan, dat wisten ze zelf ook wel, dat zit er niet in. Ach, volgend jaar staan ze er opnieuw, en niet enkel de liga, niet enkel de beker, niet enkel de CL. Neen, alles zeg ik u. Geloof het maar.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Na vorig jaar kan het natuurlijk alleen maar minder gaan, dat spreekt voor zich.

Maar wanneer ik de balans op het seizoen 2011/2012 bekijk:

- Tweede in de Liga

- Halve finale CL

- Gewonnen copa (?)

- Wereldbeker voor clubteams.

- Spaanse supercup

- Europese supercup

Ja: de ontmanteling van Barca is dit seizoen echt in volle gang! Een tweeluik met Chelsea was al wat daarvoor nodig was; nog nooit was Barca zo kapot gespeeld als deze week.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

(afbeelding)

Hmm.. iemand die dit grappig vind?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2281 stemmen

Bottleneck schreef:

Als je zo onder druk staat in Camp Nou, met tien man tegen de muur gedrukt, en je overleeft, je verliest zelfs niet eens, en over twee wedstrijden een stuk of 6 counters in 3 doelpunten ombuigen: klasse.

Chelsea-Real zou geweldig zijn, twee favo buitenlandse teams in de finale

Maak er dan ook gelijk Chelsea - Bayern van, dan wordt het tenminste nog interessant.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.