• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.798 films
  • 12.720 series
  • 35.132 seizoenen
  • 658.806 acteurs
  • 200.864 gebruikers
  • 9.504.079 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Reinbo schreef:

Kut zeg, zowel Twente als PSV vlak voor tijd.... Had zo'n mooi weekend kunnen zijn.

Was vorig weekend ook al, jammer al hadden wij ook wel geluk vanmiddag dat we niet eerder een penalty tegen kregen. De penalty die gegeven werd was wel echt makkelijk gegeven. Verder mooie wedstrijd en snel op naar AZ. Hopelijk schiet Cisse ze er dan wel in.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Komend weekend gaan er ploegen afhaken voor plek 2 met Twente-Ajax, Feyenoord-AZ en Roda-PSV.

Ik zet helaas mijn geld op PSV als 2e, maar laten we het niet hopen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dit PSV wint in een uitwedstrijd(!) echt niet zomaar van Roda, dat alleraardigst speelt. Ik denk dat AZ het gewoon wordt.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Tonypulp schreef:

Dit PSV wint in een uitwedstrijd(!) echt niet zomaar van Roda, dat alleraardigst speelt. Ik denk dat AZ het gewoon wordt.

AZ scoort heel moeilijk. PSV heeft nu al 2 weken mazzel en treft geen topploegen meer. Twente krijgt nog Ajax en Hveen. Feyenoord krijgt nog AZ en Heerenveen. AZ krijgt nog Feyenoord.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Komend weekend gaan er ploegen afhaken voor plek 2 met Twente-Ajax, Feyenoord-AZ en Roda-PSV.

Ik zet helaas mijn geld op PSV als 2e, maar laten we het niet hopen.

Ik zie komend weekend met vertrouwen tegemoed. Inde Kuip moet Feyenoord van AZ kunnen winnen. Verwacht dat wel in ieder geval. En psv en Twente zie ik niet zo maar winnen. Maar met het oog op de laatste wedstrijd tegen Heerenveen heeft Feyenoord ook de voorsprong nodig.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

De mensen die Ajax net hebben gekeken, wat vonden jullie van die 2 wereldballen van Janssen? Die ene voor de rust waaruit net geen goal viel en die bal waar de 2-0 uit viel, ongekend mooi zeg! Oef!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat is de Janssen zoals we hem kennen. Minder aanwezig als bij Twente, maar strooit de laatste weken weer met geweldige passes (zowel steek als over 50 meter). Het zal geen toeval zijn dat Theo het weer kan nu het team begint te draaien.

11 Overwinning op rij. Iemand een idee wat het record is m.b.t. aantal overwinningen op rij?

Quido

• 14658 berichten
  • 6158 stemmen

Een stuk meer in ieder geval. Onder Jol waren het er al veertien en dat was geen record.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Heb het al gevonden. Ajax in 71/72: 19 overwinningen.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Als Ajax alles wint, dan evenaren ze Jol zijn reeks van 14 op rij. Telt dan ook de 1e wedstrijd van het nieuwe seizoen? Jol speelde toen 2-2 bbij Groningen, dus zijn Ajax reeks eindigde ook bij 14.]

Feyenoord-AZ gelijk en Ajax wint in Enschede en de titel is een feit Ben blij! Al zou een punt daar en een titel in eigen ArenA tegen VVV ook wel mooi zijn voor de mensen die er het hele jaar al aanwezig waren.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Geen beste wedstrijd. Snel op achterstand doordat Tyton een vrije trap niet goed verwerkt en als er dan door het ontbreken van Strootman en Toivonen en (gedeeltelijk) Engelaar (die geen 90 minuten vol kon maken) en de wisselingen dientengevolge vastigheden ontbreken, een NEC dat na de 0-1 niet meer hoefde en zich massaal terugtrok op de eigen helft (plus drie verdedigers inbrengen voor 3 aanvallers) en je speelt een moeilijke wedstrijd.

Gelukkig werden er nog 2 aanvallen goed afgerond door Willems (die een puike pot speelde) en Jan Vennegoor waardoor je geen schade oploopt.

En hoewel het voetballend op veel momenten nog niet loopt zie je toch wel meer duidelijkheid onder Cocu die de verdediging een stuk stabieler heeft neergezet en kom je in de problemen door werelddoelpunten van de tegenstander of individuele slaapmomenten (zoals vandaag Engelaar en Derijck.

Ik snap het leedvermaak bij de Ajacieden over het publiek wel maar aan de andere kant als je ziet hoe het een paar jaar geleden bij henzelf was... Bij Ajax hebben ze dat opgelost door een heel sfeervak te maken, die vraag door de supporters van PSV ook bij het bestuur neergelegd maar nog niet ingewilligd.

Labyad volledig terecht uitgefloten en dat een tegendoelpunt bij de concurrent aangegrepen wordt om de ploeg nogmaals aan te moedigen er alles aan te doen om te winnen is ook niet vreemd. Juichen voor een doelpunt bij een ander daar weten ze in de Arena ook alles van.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Muhahahaha, doei Barfa .

CR7 , Cristiano el Graaaaande!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Moet jij je niet meer druk maken om lange Jan ?

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Nec niet kunnen zien helaas. Zo ff samenvatting kijken. Nu eerst dat shitAjax

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Niet veel veranderd deze week. Alleen Heerenveen puntverlies. PSV pakt vier punten in twee minuten, bah. Volgende week hopen op een stuntje in de Kuip. Daarna een moeilijke uitwedstrijd in de Bloedkuul. Ik zweet nu al als een otter.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Nou, daar had duidelijk meer ingezeten.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Als Pastoor niet die drie verdedigers had ingebracht voor die drie aanvallers (en dus niet zoveel achteruit was gaan lopen) had ik PSV hier niet zien winnen.

kos

• 46837 berichten
  • 8963 stemmen

Aha, wist ik niet. Jammer.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Jose Mourinho... er zijn gewoon geen woorden meer om dit genie te beschrijven. In het hol van de leeuw, van 'het beste team ter wereld', de winst en daarmee vrijwel zeker de titel pakken. Deze man kan alles. Haal hem morgen naar het Catshuis en er is nooit een crisis geweest. Jose Mourinho, hij is de grootste, hij is de beste, hij is The Special One.

En dan Ronaldo uiteraard weer met de winnende, 42 - 41

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Jose Mourinho... er zijn gewoon geen woorden meer om dit genie te beschrijven. In het hol van de leeuw, van 'het beste team ter wereld', de winst en daarmee vrijwel zeker de titel pakken. Deze man kan alles. Haal hem morgen naar het Catshuis en er is nooit een crisis geweest. Jose Mourinho, hij is de grootste, hij is de beste, hij is The Special One.

Je blijft een hypocriet met je verering van Catenaccio Mourinho terwijl je van Marwijk uitlacht.

mikey

• 29048 berichten
  • 5210 stemmen

Langs de Lijn deed net alsof Ajax een vreselijk moeilijke wedstrijd had tegen Grunnn maar toen ik Studio Sport keek bleek het 99% eenrichtingsverkeer. :-|

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

otherfool schreef:

Haal zijn lul eens uit je reet man, begint nu irritant te worden. Maar ben wel blij dat Madrid heeft gewonnen. Heb altijd al een hekel aan Barça gehad.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

depri83 schreef:

Bij Ajax hebben ze dat opgelost door een heel sfeervak te maken, die vraag door de supporters van PSV ook bij het bestuur neergelegd maar nog niet ingewilligd.

Wees er maar blij mee. Gemaakte sfeer is helemaal niks. Zoiets moet spontaan komen, maar dat gebeurt in Eindhoven gewoon hoogstzelden. Zo'n sfeervak verandert daar weinig aan.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ik ben benieuwd hoe hoog Ajax had gestaan als ze niet die ziekenboegproblemen hadden. Vandaag speelden ze een heel keurige wedstrijd. Mooie passes en een uitslag waar niets op af te dingen is. Als ze echt willen, maken ze volgende week gehakt van Twente.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

RuudC schreef:

Ik ben benieuwd hoe hoog Ajax had gestaan als ze niet die ziekenboegproblemen hadden. Vandaag speelden ze een heel keurige wedstrijd. Mooie passes en een uitslag waar niets op af te dingen is. Als ze echt willen, maken ze volgende week gehakt van Twente.

Blijft altijd maar de vraag. Zo verving van Rhijn vd Wiel met veel succes. Als je vd Wiel de laatste duels zag, dan denk ik dat we er nu op achteruit zijn gegaan. Maar met Boerrigter en Sigthorsson zijn we aanvallend weer veel sterker.

Uiteindelijk moet je normaal als club niet zeuren over blessures, maar zo extreem als bij Ajax dit seizoen heb ik het lang niet gezien. Dat is toch wat anders dan 1 of 2 spelers een tijdje missen. Zeker als je ziet dat de concurrentie dat helemaal niet heeft gehad dit seizoen. Alle vijf hadden ze een vrij fitte selectie zonder langdurige blessures.

Ik kan de bijna zekere titel nog steeds niet geloven. Na Ajax-Utrecht was dit Ajax de slechtste Ajax ploeg in 20 jaar. En nu hebben ze 11x op rij gewonnen en is het voetbal af en toe prachtig (bij vlagen).

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Van der Wiel was vandaag samen met Blind de zwakste op het veld. Dat geklungel met Suk op de achterlijn, teveel overtredingen en aanvallend weinig in te brengen. De tegengoal vorige week mag ook op van der Wiel zijn lakse ingrijpen worden geschoven.

Uiteraard is hij er lang uit geweest. Maar vandaag en vorige week was het niet veel.

Joy4ever

• 4665 berichten
  • 1892 stemmen

Binnen een half uur al met 3-0 voor tegen AS Roma. Titel komt steeds dichterbij .

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

Binnen een half uur al met 3-0 voor tegen AS Roma. Titel komt steeds dichterbij .

Wie binnen Juventus heeft nu weer de scheidsrechters omgekocht?

$pecial

• 1147 berichten
  • 557 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Wees er maar blij mee. Gemaakte sfeer is helemaal niks. Zoiets moet spontaan komen, maar dat gebeurt in Eindhoven gewoon hoogstzelden. Zo'n sfeervak verandert daar weinig aan.

Het probleem is nu dat een persoon te lang een zelfde seizoenkaart blijft houden op een desbetreffende plek. Wat nu het geval is dat de jongeren die wel sfeer willen creeeren verspreidt in het stadion zitten, met uitzondering van een groepje van tien vrienden, die dan weer tussen het theater publiek terecht komen. Teveel zeurende oudjes die klagen over dat alles vroeger beter was met Romario en Co. Donder op dat weet ik wel kut. Het is gewoon jammer dat 9 van de 10 keer er een waardeloze sfeer hangt. Een sfeervol waar alleen jongeren en of mensen afkomen die wel geluid willen maken zal een toevoeging zijn, wellicht dat er meerdere dan aan zullen haken met zingen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

RuudC schreef:

En ik brn benieuwd hoe hoog Feyenoord had gestaan als Guidetti zijn shirt had aan gehouden en geen griepprik had genomen. NOT.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.