- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
5-3.
Kun je Liverpool met 0-6 verslaan... 
rep_robert
-
- 27565 berichten
- 4178 stemmen
Best vreselijk als je ziet hoe lang hij op de grond heeft gelegen. Niet eens als aanval op Chelsea bedoeld, maar aanstellerij kan je gewoon voorkomen door er meer blessuretijd bij te gooien. Jij stelt je aan? Prima, dan gooien we er 8 minuten blessuretijd bij.
rep_robert
-
- 27565 berichten
- 4178 stemmen
En eerst ook nog 3-1 voor. Beetje jammer dit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Best vreselijk als je ziet hoe lang hij op de grond heeft gelegen. Niet eens als aanval op Chelsea bedoeld, maar aanstellerij kan je gewoon voorkomen door er meer blessuretijd bij te gooien. Jij stelt je aan? Prima, dan gooien we er 8 minuten blessuretijd bij.
Tja, met zo'n dokter voel je al gauw pijntjes natuurlijk.
schram101
-
- 16765 berichten
- 2378 stemmen
Stroomt genoeg jeugd door hoor. Maar als vd Wiel en Vertonghen vertrekken moet je zoeken naar nieuwe spelers.
En poe, ordinaire koopclub. Schone was transfervrij, Narsingh werd in de winter al naar gekeken. Het is allemaal wat. En het is Moisander OF Nuytinck, niet allebei.
Zit beetje te fucken natuurlijk maar ergens is het wel waar natuurlijk. Nu ineens drie nieuwe spelers kopen in de zomer is toch wel iets anders dan Cruijffs vizie volgens mij.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Wim Jonk heeft vandaag al heel normaal uitleg gegeven. Media onder aanleiding van opperhuiler Marcel Brands is weinig genuanceerd.
Met die laatste zin geeft hij dus al aan (naast het feit dat ze het gentleman's agreement hebben genegeerd) waar het fout gaat.
Dat naast Brands nu ook Booij en Stewart klagen zegt natuurlijk wel wat.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Foeke Booy heeft boter op zijn hoofd. FC Utrecht raakt Che Nunnely kwijt op dezelfde manier hoe je eraan gekomen zijn, aldus deze meneer.
schram101
-
- 16765 berichten
- 2378 stemmen
Nog even naar aanleiding van de discussie hier de samenvatting + nabeschouwing gekeken van Atleti van gisteravond gekeken en uiteraard helemaal eens met Derksen. Wat een vieze kwal die Sierd de Vos zeg. Ging weer helemaal nergens over.
stinissen (crew films & series)
-
- 23945 berichten
- 77809 stemmen
Ik vond het wel grappig
schram101
-
- 16765 berichten
- 2378 stemmen
Trouwens, een tijdje terug was hier disussie over de Spaanse bezoekeraantallen (bij Valencia).
Valencia zet de deuren gratis open tijdens de halve finale om de tent vol te krijgen!
Gratis naar halve finale Europa League - AD.nl
Zegt genoeg lijkt me..?!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik schrok er ook wel van. Wist niet dat het zo erg was. Modale tickets in het VC lagen gister rond de 32 euro volgens mij.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Dat het iedereen kan overkomen maakt het nog geen fout. Hij wilt uitkomen, twijfelt, wilt terug en glijdt uit, gewoon een grote fout. Ook stompt ie veel ballen die hij klemvast moet hebben. Feit blijft dat Valencia twee keer on target richt en twee goals. Nee, ben niet zo kapot van hem, 10000 x liever Asenjo.
tja, een keeper zal altijd neergehaald worden als hij een fout maakt. Een voetballer mag de bal 10 keer fout raken en die ene keer goed en men vergeet zijn vorige kutballen. Feit is dat een keeper die mogelijkheid niet heeft. Het is een beetje meten met twee maten. De Gea werd ook neergehaald in het begin van het seizoen in MU en hij staat er toch wel lekker te keepen nu. Al die keepers moeten hun geen reet aan trekken van de kritiek van supporters en pers, gewoon je hoofdje erbij houden, en de volgende keer de nul houden. Neen, keeper zijn is de minst benijdenswaardige positie in het voetbal.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Trouwens, een tijdje terug was hier disussie over de Spaanse bezoekeraantallen (bij Valencia).
Valencia zet de deuren gratis open tijdens de halve finale om de tent vol te krijgen!
Gratis naar halve finale Europa League - AD.nl
Zegt genoeg lijkt me..?!
Spaanse voetbal zal wel rap failliet gaan komende jaren. De schone schijn is natuurlijk niet lang vol te houden. Zeker niet gezien de economische situatie al daar.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Zit beetje te fucken natuurlijk maar ergens is het wel waar natuurlijk. Nu ineens drie nieuwe spelers kopen in de zomer is toch wel iets anders dan Cruijffs vizie volgens mij.
Cruijff zijn visie is een langetermijn visie. Of denk je dat de huidige talenten nu plots 50% beter zijn geworden? De uitwerking zul je pas over een aantal jaar zien, als de talenten in de jongste jeugd tot aan jong Ajax op een nieuwe manier worden begeleid.
Overigens is het wel opvallend ja dat Ajax wat veel jeugd deze week haalt. Schijnbaar zien ze het in de lichting van jong Ajax niet zo zitten. Gelukkig zitten daarachter wel leuke lichtingen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Spaanse voetbal zal wel rap failliet gaan komende jaren. De schone schijn is natuurlijk niet lang vol te houden. Zeker niet gezien de economische situatie al daar.
Dat gevoel krijg ik ook. Spanje volgt het Italiaanse voetbal, dat ook al nauwelijks nog geld heeft. Economische crisis slaat vooral in Spanje aan. Mag hopen dat ook Barca en Real dit gaan voelen. Op zich knap hoe goede ploegen ze hebben, maar met 400 miljoen schuld kan iedereen het op zich. Al zit er bij Barcelona veel eigen jeugd.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Tuurlijk, ietwat gechargeerd, maar dit lijkt me juist typisch een voorbeeld van mensen die hun vuile handen op slinkse wijze schoon proberen te maken. Want laten we eerlijk wezen: elke club maakt zich schuldig aan dit soort praktijken, niet alleen Ajax.
schram101
-
- 16765 berichten
- 2378 stemmen
Ik schrok er ook wel van. Wist niet dat het zo erg was. Modale tickets in het VC lagen gister rond de 32 euro volgens mij.
Het lijkt me ook niet zomaar een leuk gebaartje naar de supporters toe. Het zegt alles over de situatie in het Spaanse voetbal. Of misschien wel over de situatie in Spanje uberhuapt.
schram101
-
- 16765 berichten
- 2378 stemmen
Cruijff zijn visie is een langetermijn visie. Of denk je dat de huidige talenten nu plots 50% beter zijn geworden? De uitwerking zul je pas over een aantal jaar zien, als de talenten in de jongste jeugd tot aan jong Ajax op een nieuwe manier worden begeleid.
Overigens is het wel opvallend ja dat Ajax wat veel jeugd deze week haalt. Schijnbaar zien ze het in de lichting van jong Ajax niet zo zitten. Gelukkig zitten daarachter wel leuke lichtingen.
Nee maar uberhaupt Ajax dat op zo'n manier shopt in de Eredivisie is toch al een tijdje geleden niet? Dat zijn drie/vier namen die waarschijnlijk gaan komen. Andere jaren werden er toch maar hooguit een of twee spelers bij de andere Nederlandse clubs gehaald. De rest waren meestal buitenlandse sterren als Atouba, Mido en Taino.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, als Ajax de financiële ruimte heeft is het toch normaal dat ze ook spelers kopen. Het is geen bancaire instelling. Feyenoord heeft ook een goede jeugd en een daarop gericht beleid, maar die zoeken ook naast Vormer en Gossens nog twee andere aankopen.
Verder hebben alle clubs inmiddels wel door dat je beter in Nederlandse dan in Buitenlandse spelers kan investeren. Tenzij het om supertalenten gaat.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Nee maar uberhaupt Ajax dat op zo'n manier shopt in de Eredivisie is toch al een tijdje geleden niet? Dat zijn drie/vier namen die waarschijnlijk gaan komen. Andere jaren werden er toch maar hooguit een of twee spelers bij de andere Nederlandse clubs gehaald. De rest waren meestal buitenlandse sterren als Atouba, Mido en Taino.
Volgens mij doen alle clubs dit, ook vrij frequent. Op Ajax en PSV Netwerk komen genoeg verhalen voorbij van bv PSV die dit ook doet. Feyenoord haalt ook veel jeugd uit hun regio weg. Vooral bij Sparta.
Dit zijn overigens jongens die in de jeugd gezet worden. Spelers als Atouba waren voor het eerste elftal. Ajax heeft de afgelopen jaren ook jeugdspelers gekocht. Fischer bijvoorbeeld. Maar die kwam uit Denemarken. Nu richt Ajax zich schijnbaar wat meer op talenten uit eigen land. Ik vind het wat hypocriet van die Brands. Die kopen alles en iedereen leeg en zeuren als Ajax het ook doet vanwege een akkoord die 100 jaar geleden bedacht is door de van Praags, van Raaijs en vd Heriks van deze wereld.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Tuurlijk, ietwat gechargeerd, maar dit lijkt me juist typisch een voorbeeld van mensen die hun vuile handen op slinkse wijze schoon proberen te maken. Want laten we eerlijk wezen: elke club maakt zich schuldig aan dit soort praktijken, niet alleen Ajax.
Misschien wel, maar moeten we dan daar naar toe. Clubs die achter de rug van elkaar om jongetjes de kop gek maken om maar voor hun club te gaan spelen.
Volgens mij doen alle clubs dit, ook vrij frequent. Op Ajax en PSV Netwerk komen genoeg verhalen voorbij van bv PSV die dit ook doet.
Een bericht van één persoon zonder bron die vervolgens overal wordt aangehaald. Het enige wat bewezen lijkt is dat nadat bij Brands bekend was geworden dat Ajax Peeters had benaderd dat hij Zeefuik heeft gebeld.
Die kopen alles en iedereen leeg en zeuren als Ajax het ook doet vanwege een akkoord die 100 jaar geleden bedacht is door de van Praags, van Raaijs en vd Heriks van deze wereld.
Zeg dan eerlijk dat je ervan af wilt en doe dat niet zo. En volgens mij heeft PSV ruim betaald voor al die spelers!
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Misschien wel, maar moeten we dan daar naar toe. Clubs die achter de rug van elkaar om jongetjes de kop gek maken om maar voor hun club te gaan spelen.
Zoals PSV een tijd terug bij Van Rhijn deed bedoel je? Ja, dat is inderdaad waardeloos.
Maar gelukkig nuanceer je al wat en merk je dat het overal gebeurd. Ze moeten de regels wat betreft handel in jeugdspeler eens aanpassen. Onder de 16 of 17 geen transfer bijvoorbeeld. En sowieso de opleidingsvergoeding eens enorm verhogen, zodat clubs sneller nadenken of ze een talent echt de moeite van het kopen vinden.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Titelstrijd zal morgen zo goed als beslist zijn mocht Ajax van Groningen winnen. Maar vooral de 2e plek ligt nog voor 5 teams open. Prognoses:
Hveen-Vitesse 2-1
Excelsior-Twente 0-2
ADO-Feyenoord 1-1
AZ-VVV 4-0
PSV-NEC 2-1
Ajax-Groningen 2-0
Feyenoord lijkt het moeilijkste potje te hebben. Herinner me vorig jaar nog wel. Tot 10 minuten voor tijd stond Feyenoord 0-2 voor, maar het werd nog 2-2.
Excelsior zal het Twente denk ik ook moeilijk maken, maar ik denk dat de Tukkers dit weekend toch wel winnen. En PSV - NEC, geen eitje (Schone
), maar het zal net goedkomen.
''Mijn'' Ajax zal denk ik een moeilijke wedstrijd tegen een defensief Groningen spelen, maar ik verwacht wel dat het goedkomt. Ajax in een flow, Groningen zwaar uit vorm. Hoop wel dat Anita en Vertonghen geen geel pakken, want dan missen ze de eventuele kampioenswedstrijd in Enschede.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Hveen-Vitesse 3-1
Excelsior-Twente 0-2
ADO-Feyenoord 1-1
AZ-VVV 2-0
PSV-NEC 1-1
Ajax-Groningen 4-0
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Feyenoord lijkt het moeilijkste potje te hebben. Herinner me vorig jaar nog wel. Tot 10 minuten voor tijd stond Feyenoord 0-2 voor, maar het werd nog 2-2.
Met het verschil dat Feyenoord een stuk sterker is en ADO een stuk zwakker. Neemt niet weg dat het bij ADO altijd kan spoken. Ik verwacht dat Bousa ons net zo helpt als hij Ajax deed.
1-3
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Met het verschil dat Feyenoord een stuk sterker is en ADO een stuk zwakker. Neemt niet weg dat het bij ADO altijd kan spoken. Ik verwacht dat Bousa ons net zo helpt als hij Ajax deed.
1-3
Recent ADO-Twente nog gezien? Het is daar vaak zat best lastig. Lijkt me een potje waarbij Feyenoord punten in zal leveren.
Voor de liefhebbers is zondag wel aardig. Half 1 Feyenoord, half 3 PSV en half 5 Ajax.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Wel gedeelte van "het kan daar altijd spoken" begrijp je niet? 
Maar Feyenoord kan momenteel zakelijk voetballen. Zie ze wel winnen.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Overigens, wat een weekend voor de voetbalkijker zeg. Zo dadelijk @ kwart voor 2 heb je Arsenal-Chelsea en vanavond om 2000 uur Barcelona-Real. Die laatste ga ik sowieso kijken. Ik verwacht een vrij matige Clasico. Barcelona voor de rust nog op 2-0, Real niet bij machte om ze te slopen en ze eindigen vast met 10 spelers.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Ik zou wat eerder inschakelen dan 22:00 uur als ik jouw was. Het zou zonde zijn als je de hele wedstrijd mist. 20:00 uur begint het feest al.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Haha, ja tikfoutje. Ik wist dat het om 2000 uur was. Heb er wel zin in. Als Barcelona wint wordt het nog spannend, als Barcelona niet wint is Real zo goed als kampioen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.