- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Dan maar PSV 4e, zodat Heracles Europa in mag (toch?). Uiteraard AZ dan 3e en Twente dan maar de play-offs.
Nee enkel als PSV 1 of 2 wordt gaat Heracles Europa in.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het is inderdaad te hopen dat de Spaanse liga wat meer niveau krijgt want dit is natuurlijk lachwekkend als je er 40+ kan scoren. Nog wel met 2 spelers. Zoiets zal je in Engeland of Italie niet zien.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Altijd Zichzelf. Weer een wedstrijd totaal onnodig uit handen gegeven.
Scherpe woorden van Viergever. Inderdaad het verhaal van het seizoen. Nu nog hopen dat we er Europees voetbal uitslepen, want ik wil volgend jaar toch weer erg graag op een Europees tripje. Als we de playoffs moeten spelen gaat het geheid fout, want... AZ, Altijd Zichzelf.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Play Offs? AZ moet gewoon vol voor plek 2 gaan. Gezien jullie programma en dat bv van Twente (dat nog oa Ajax en Heerenveen treft) is dat vrij reeel. Ik hoop ook van harte dat AZ 2e wordt. Daar hebben ze echt recht op gezien dit seizoen. Het is dat ik Ajax supporter ben, maar qua spel over een volledig seizoen had AZ ook de titel mogen pakken. Al laat Ajax na de winter wel een heel indrukwekkend constant niveau zien.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Die 2e plek is voor Feyenoord. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik zie PSV nog wel tweede worden, mede door hun makkelijke programma. Dat betekent dus dat je derde of vierde moet worden, iets wat ik nog als een zeer lastig karwei zie. We krijgen nog VVV en Groningen thuis, die moeten gewoon gewonnen worden natuurlijk. Feyenoord en NEC uit, dat kunnen zomaar weer nul punten worden.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Kom kom, 3x winnen en een sleutelwedstrijd in de Kuip. Waarbij je wel echt top moet spelen, want dat wordt lastig. Mazzel is wel voor jullie dat het dubbele programma weg is, dus AZ zal ook weer wat fitter worden. Je merkt nu wel dat AZ fysiek moe is. Dat het steeds in slotfases misgaat is geen toeval natuurlijk.
Denk wel dat PSV gister zichzelf een grote dienst heeft bewezen, ook al was het onterecht. Ze moeten nog wel uit naar Roda en Excelsior (sowieso, PSV in uitduels is bijna altijd puntverlies, slechts 4 duels wonnen ze), maar ze zullen daar nu wel gemotiveerd zijn door de uitslagen van gister.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ongekend, benieuwd of ze de 50 gaan aantikken. Weergaloos!
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
maar ze zullen daar nu wel gemotiveerd zijn door de uitslagen van gister.
Een trainerswissel en gewonnen bekerfinale bracht ook niet de nodige motivatie. Of Heerenveen 2x oprollen binnen een week..... Motivatie staat niet in het woordenboek bij onze Eindhovense vrienden. Alleen Lens valt op in positieve zin, en dan heb ik het nog niet eens over zijn doelpunten.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Het is inderdaad te hopen dat de Spaanse liga wat meer niveau krijgt want dit is natuurlijk lachwekkend als je er 40+ kan scoren. Nog wel met 2 spelers. Zoiets zal je in Engeland of Italie niet zien.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
We hebben er onlangs nog een discussie over gevoerd, helaas gericht aan dovemansoren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ze hebben 2 briljante teams op CL niveau, de rest is gewoon EL niveau.
Heerlijk begin Ajax 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Na 2 minuten 1-0 voor AJAX!
Niet overdrijven. 3 minuten. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens met het betoog van Halcyon. Liga BBVA de beste competitie, wereldwijd. Dat er twee ploegen zijn die tot de beste ooit horen doet daar juist niets aan af. Dat versterkt het alleen maar. Het niveau van La Liga een negatieve klank geven snapt ook echt niets van voetbal. Hoevaak Spanje het ook laat zien, in Nederland zullen ze het nooit snappen. Hoe zou dat toch komen?
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Uiteraard is de Spaanse competitie het sterkste op dit moment. Daar lijkt iedereen het gewoon over eens hoor. Het is volgens mij vooral een reactie op de trol van dit forum, die de Nederlandse competitie altijd de MML noemt. Ook absolute onzin, van iemand die er helemaal niets van snapt en graag met 2 maten mag meten.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nja, buiten Real en Barca zit er niet 1 ploeg bij die constant in de CL goed meedoet. Valencia, Sevilla, Atletico, Villarreal...allemaal steeds niet goed genoeg. Heel soms een keer een jaar, maar daarna weer niks. In Engeland heb je bv veel meer CL waardige ploegen normaal gesproken. Dat ze nu 1 minder jaar daar hebben doet daar weinig aan af.
Verder heeft maxcomthrilla natuurlijk een goed punt.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Het gaat dan ook over dit moment. 
Engeland zie ik de komende jaren trouwens nog veel meer terrein prijsgeven op Spaanse clubs. Die in de EL overigens ook bijna altijd beter presteren dan de Engelse subtoppers. Ik weet niet of het een incident is. Voor een team als Liverpool hoef je in in ieder geval niet meer bang te zijn.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
vvv 
Haha wat gun ik toch dat volkse clubje utreg
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Uiteraard is de Spaanse competitie het sterkste op dit moment. Daar lijkt iedereen het gewoon over eens hoor. Het is volgens mij vooral een reactie op de trol van dit forum, die de Nederlandse competitie altijd de MML noemt. Ook absolute onzin, van iemand die er helemaal niets van snapt en graag met 2 maten mag meten.
Tuurlijk is de Mickey Mouse League een denigrerende term, feit blijft wel dat de Nederlandse competitie kwalitatief niet één van de beste is (top 5 haalt het niet, ik kom op plaats 7 van Europa in het allergunstigste geval), entertainmentwaarde is misschien wel hoog maar dat je in deze fase of een paar weken geleden 6 titelkandidaten had vind ik eerder een zwaktebod dan een sterkte. Ik vond dat jaren geleden toen wel beter, toen de top drie het maar moesten uitvechten en de nummer 4 al een straatlengte achterstond op de oppermachtige top 3.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Engeland zie ik de komende jaren trouwens nog veel meer terrein prijsgeven op Spaanse clubs. Ik weet niet of het een incident is. Voor een team als Liverpool hoef je in in ieder geval niet meer bang te zijn.
Daarvoor krijgen ze alleen Man City terug. Chelsea zal weer sterker worden, Man Utd idem en Arsenal telt ook altijd wel mee.
PS: Utrecht-VVV 0-2

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Engeland zie ik de komende jaren trouwens nog veel meer terrein prijsgeven op Spaanse clubs. Ik weet niet of het een incident is. Voor een team als Liverpool hoef je in in ieder geval niet meer bang te zijn.
Denk ik niet, vooral niet als de financial fair play regel komt. Want wat zitten veel Spaanse clubs in de problemen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ach als de Spaanse clubs niet langer mogen roven van hun eigen bevolking en de belastingdienst geld gaat claimen dan is de Spaanse suprematie snel over. 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Altijd Zichzelf. Weer een wedstrijd totaal onnodig uit handen gegeven.
Scherpe woorden van Viergever. Inderdaad het verhaal van het seizoen. Nu nog hopen dat we er Europees voetbal uitslepen, want ik wil volgend jaar toch weer erg graag op een Europees tripje. Als we de playoffs moeten spelen gaat het geheid fout, want... AZ, Altijd Zichzelf.
Nou ja, dat je naast die 2 wereldgoals maar verdomd weinig kansen creëert vergeet meneer Viergever maar even.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk is de Mickey Mouse League een denigrerende term, feit blijft wel dat de Nederlandse competitie kwalitatief niet één van de beste is (top 5 haalt het niet, ik kom op plaats 7 van Europa in het allergunstigste geval), entertainmentwaarde is misschien wel hoog maar dat je in deze fase of een paar weken geleden 6 titelkandidaten had vind ik eerder een zwaktebod dan een sterkte. Ik vond dat jaren geleden toen wel beter, toen de top drie het maar moesten uitvechten en de nummer 4 al een straatlengte achterstond op de oppermachtige top 3.
Maar de Eredivisie hoort ook helemaal niet in deze discussie thuis. Dat de Ere van modaal niveau is weet iedereen hier wel. Al doet onze top het Europees vrij oke. Maar op wereldniveau vind ik alles onder Barca en Real in Spanje wat overschat. Daar zit geen enorm stabiele nr 3 of 4 onder. En in Spanje zitten alle clubs bijna in de schulden bovenin. Dat zal ook niet voor altijd kunnen.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Denk ik niet, vooral niet als de financial fair play regel komt. Want wat zitten veel Spaanse clubs in de problemen.
Ik hoop echt dat die regel er gaat komen. Dan zal er inderdaad een mindere periode aanbreken voor de Spaanse en ook voor sommige Engelse clubs.
Verder hoor je mij ook niet zeggen dat de NL competitie een van de beste van Europa is. Na de 6 grote competities volgt Nederland. En gezien het inwonertal + de financiële malaise, waardoor clubs veel jeugdspelers op moeten stellen, is dat gewoon een knappe prestatie. En dan hebben we het nog niet over de entertainmentwaarde gehad. Slechts tegen Spaanse, Engelse en in mindere mate Duitse/Portugese clubs zijn NL teams vaak redelijk kansloos. Geen schande. Ik vind het nogal kinderachtig en provocerend om een competitie dan gelijk de MML te noemen, typisch NL negativisme, notabene afkomstig van iemand die geen Nederlander wil zijn.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Eriksen
Wat een nauwkeurigheid zeg, geweldige goal!
En 3-0. Wat is Jan Vertonghen toch een held zeg! Boerrigter maakt het af.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.