• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.260 series
  • 34.058 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.721 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Maar de Eredivisie hoort ook helemaal niet in deze discussie thuis. Dat de Ere van modaal niveau is weet iedereen hier wel. Al doet onze top het Europees vrij oke. Maar op wereldniveau vind ik alles onder Barca en Real in Spanje wat overschat. Daar zit geen enorm stabiele nr 3 of 4 onder. En in Spanje zitten alle clubs bijna in de schulden bovenin. Dat zal ook niet voor altijd kunnen.

Ben ik met je eens en wat betreft de eredivisie een misvatting over dei ntentie van de discussie van mijn kant. Echt een solide subtop heb je niet. Ook al blijft het qua begroting wel redelijk constant bij die clubs, begroting en ranglijst wil daar wel eens scheef komen te staan.

En wat betreft de schulden moet niet kunnen. Ook moeten per land dezelfde regels gelden, zelfde geldt voor het aantrekken van jonge spelers. Dat ze zelfs de schulden van Real en Barca willen kwijtschelden moet helemaal niet kunnen. Moet je vooral doen met de situatie waar het land in verkeert. Bij Financial Fair play kan alleen maar positief zijn voor het voetbal. Het is te hopen dat dat aangepakt wordt ja.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Ik vind het nogal kinderachtig en provocerend om een competitie dan gelijk de MML te noemen, typisch NL negativisme, notabene van iemand die geen Nederlander wil zijn.

Ben ik met je eens. Ik weet ook niet wie die term jaren geleden bedacht heeft. Al hoop ik ook dat die regel er komt, zal positief zijn voor het Nederlandse voetbal. Ook lijkt het me wenselijk (maar vast lastiger te realiseren) dat er een regelgeving komt die in elk land gelijk is. Volgens mij is Nederland het enige land met de categorizering in financiele gezondheid.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Boerrigter

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ben ik met je eens en wat betreft de eredivisie een misvatting over dei ntentie van de discussie van mijn kant. Echt een solide subtop heb je niet. Ook al blijft het qua begroting wel redelijk constant bij die clubs, begroting en ranglijst wil daar wel eens scheef komen te staan.

En wat betreft de schulden moet niet kunnen. Ook moeten per land dezelfde regels gelden, zelfde geldt voor het aantrekken van jonge spelers. Dat ze zelfs de schulden van Real en Barca willen kwijtschelden moet helemaal niet kunnen. Moet je vooral doen met de situatie waar het land in verkeert. Bij Financial Fair play kan alleen maar positief zijn voor het voetbal. Het is te hopen dat dat aangepakt wordt ja.

Ik zie nu toevallig een uitslag van zonet. Espanyol-Valencia 4-0. Sja. Valencia pakte vorige week nog een punt bij Real. Dat bedoel ik eigenlijk, het is verre van constant. Waarbij ik niet zeg dat de subtop van Spanje niet sterk is. Maar het is geen weergaloos CL materiaal.

Overigens vind ik het jammer dat oa jij soms zo over de Eredivisie doet. Wij kennen onze plek heus wel. Onze top doet het best leuk, de rest is vrij beroerd. We zijn competitie nr 7 of 8 van Europa, wat logisch is gezien onze omzetten.

PS: Bah, tegengoal door de Graafschap

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax op 70%. Had toch wel gehoopt dat ze net zo´n instelling zouden tonen als tegen PSV of Heerenveen, maar daar komt weinig van terecht. Geen snelle omschakeling en zeer pover druk zetten. Tegendoelpunt schudt ze hopelijk wakker!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Slechtste wedstrijd in weken. Gelukkig maakt dat tegen De Graafschap niet veel uit. Greg is overigens weer mateloos irritant, graag Ricardo er weer in.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Het lijkt me voor Oranje beter dat Greg blijft staan. En tegen De Graafschap maakt dat sowieso geen klap uit.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Het is wel wat ondankbaar naar van Rhijn toe. Geweldig gespeeld en nu weer wissel. Maar depri heeft wel een punt, met het oog op Oranje (en de transfersom van vd Wiel) is het handig dat hij minuten maakt. Zou het alleen wat afwisselen. Na een uur van Rhijn erin zetten. Die jongen heeft recht op minuten.

Verder een kutwedstrijd, al waren het 3 mooie Ajax aanvallen-goals. Maargoed, Heerenveen uit is pas enkele dagen terug, dus ik kan ermee leven.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Straalt ook geen beleving vanaf. Pure kwestie van instelling. De Boer kennende zet hij dit wel recht in de rust.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ach we zijn toch kampioen en het is financieel gezien onverstandig om Van der Wiel te laten banken. Ik denk daarom dat De Boer Van der Wiel gewoon laat staan.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Slechtste wedstrijd sinds Excelsior-Ajax. Man man man.

Die vd Wiel speelt ook echt afschuwelijk.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

DAMN...Eriksen... had wel eens de mooiste treffer van het seizoen kunnen zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik had 6-8 goals verwacht vandaag, dit is vrij stroef.

Actie van Eriksen was wel ongekend mooi. Jammer dat ie de lat raakte. Wow!

Joy4ever

• 4617 berichten
  • 1840 stemmen

Ik hoor niemand meer over Utrecht

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Hebben de Ajax-supporters echt 'You'll never walk alone' gezongen?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kai schreef:

Ach we zijn toch kampioen en het is financieel gezien onverstandig om Van der Wiel te laten banken. Ik denk daarom dat De Boer Van der Wiel gewoon laat staan.

Tuurlijk logisch, maar daar heb ik lak aan. Zie liever een gedreven en fellere Van Rhijn. Als De Graafschap er eens uitkwam over links legde Greg ze geen strobreed in de weg om voor te zetten.

Erg slechte pot. Totaal geen beleving op de eerste tien minuutjes na. Kweek wat goodwill en laat zien dat je meer wilt scoren, kan nooit kwaad.

Joy4ever

• 4617 berichten
  • 1840 stemmen

Takagi vier assists in één wedstrijd

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Flauwe wedstrijd tussen Man Utd en Aston Villa.. Eenrichtingsverkeer met aardige acties, maar matige voortzettingen. Nog geen fatsoenlijke voorzet gezien

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Nec . Toch al een hoop rare wedstrijden gezien in de Goffert, maar dit ging echt he-le-maal nergens over..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

NEC had het de 1e helft al af moeten maken. 2e helft nog wereldkans van Koolwijk.

Heerenveen 4 doelpogingen 4 doelpunten. Was een hele rare pot ja.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Joy4ever schreef:

Takagi vier assists in één wedstrijd

Ben geweest, was niet best maar toch lekker 3 puntjes. vd Maarel en Wuytens, nooit meer opstellen a.u.b.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

moviemafketel schreef:

NEC had het de 1e helft al af moeten maken. 2e helft nog wereldkans van Koolwijk.

Heerenveen 4 doelpogingen 4 doelpunten. Was een hele rare pot ja.

Mwa, misschien 4 echte kansen, maar ze dwongen het wel af. Niet te geloven hoe Nec de 2de helft opeens gewoon NIKS deed en Heerenveen liet komen.

En dat nadat een 3 of misschien zelfs 4-0 in de 1ste helft niet eens geflatteerd zou zijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(afbeelding)

(afbeelding)

Vanaf volgend seizoen ga ik pas Ajax kijken na de winterstop

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Hier overigens nog de wonderschone goal van Beckham vanacht tegen Portland Timbers.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Haha, spelen ze in de VS altijd met een zilveren bal? Mooie goal ja.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

moviemafketel schreef:

Haha, spelen ze in de VS altijd met een zilveren bal? Mooie goal ja.

Normaal volgensmij niet, geen idee waarom die deze keer wordt gebruikt. Bij de aftrap werd er wel iets over gezegd maar kon het niet goed verstaan.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Een zilveren bal: dat kan alleen in de VS.

Lekker kooltje.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Als Ajax volgende week thuis wint van Groningen dan zijn ze in principe gewoon kampioen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik had 6-8 goals verwacht vandaag, dit is vrij stroef.

Actie van Eriksen was wel ongekend mooi. Jammer dat ie de lat raakte. Wow!

Doelpunt van de Graafschap mag er ook wezen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.