- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ajax verdient ook kampioen te worden. 80 doelpunten gescoord en 33 tegen. Alleen AZ heeft er minder tegen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
AZ speelt gelijk, Twente speelt gelijk, PSV verliest, Feyenoord speelt gelijk en Heerenveen verliest (ik neem aan dat ze niet meer terugkomen). Enkel Ajax wint van de teams uit de top-6, een topavond voor mij dus
Als Real nou nog ook eens punten laat liggen dan is het natuurlijk helemaal compleet. Dortmund heeft trouwens 1-0 gewonnen tegen Bayern, die worden dus ook weer kampioen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2281 stemmen
Waarom duurt die extra tijd tussen RKC en PSV zo godskelere lang?
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
Gelukkig heeft Borussia Dortmund wel gewonnen vanavond. 
Ajax kampioen. Ze hebben nu alleen nog wat te duchten van AZ & FC Twente, maar die laten ook nog wel wat punten liggen, dus helaas de 2de landstitel op rij voor Ajax.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ajax verdient ook kampioen te worden. 80 doelpunten gescoord en 33 tegen. Alleen AZ heeft er minder tegen.
Ja, als je steeds tegen 10 man mag spelen kan iedereen het. 
Waarom speelt PSV nog?
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ja, als je steeds tegen 10 man mag spelen kan iedereen het. 
Waarom speelt PSV nog?
Steeds met 10 man? Hoho...
Joy4ever
-
- 4665 berichten
- 1892 stemmen
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4808 stemmen
Thriller in Dortmund.
Leuke wedstrijd met een dominant Dortmund voor de rust en Bayern dat na de rust iets beter in de match kwam. Tot Dortmund de verdiende 1-0 tegen de netten prikte in 77e minuut. Jammer genoeg vergaten ze daarna verder te voetballen en Bayern kwam nog enkele keren héél dicht bij. Robben miste eerst een penalty en daarna de rebound van een bijna-eigendoelpunt van Subotic. Dortmund counterde nog eenmaal goed maar de stifter van uitblinker Lewandowski strandde op de lat. 1-0 aan het eind en Dortmund 6 punten voor met nog 4 matchen te gaan.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En dan nu de main event. Atleti - Real. Frente Atleti en hopelijk kunnen we onszelf en Barca een dienst bewijzen. Verwacht wel heel veel kaarten.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2281 stemmen
Dit zou best wel eens de kampioenswedstrijd kunnen zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je bent toch voor NAC ? wat maakt het dan uit wie er kampioen word ??? 
Focus je toch lekker op je eigen club, Europees voetbal behalen het volgende seizoen ofzo.
Dit is nu exact zo'n sneue reactie waarom een hoop mensen een hekel aan Ajax hebben (Ajacieden). Waarom kan je niet gewoon reageren tegen iemand die een club support waar jullie niks van te duchten hebben?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nou als Ajax nu kampioen wordt vind ik dat mooier dan toen Twente kampioen werd met alleen maar 1-0 te scoren in de 85e minuut. 80 doelpunten voor en zo weinig tegen zegt mij genoeg. Prima seizoen uiteindelijk.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dit zou best wel eens de kampioenswedstrijd kunnen zijn.
Volgens mij kan je toch echt niet meer dan 3 punten halen..... Jullie moeten dus nog even geduld hebben.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Gelukkig maakt PSV mijn voetbal-avond nog iets goed.
PSV 
Hopen dat Ajax nog ergens punten laat liggen. Mijn hoop was toch Heerenveen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heerenveen geeft Ajax altijd vrije doorgang. Weet dat het in de Arena ooit 8-2 werd en al die Friezen zaten te feesten... Maar het is inderdaad we gespeeld nu.
Nou als Ajax nu kampioen wordt vind ik dat mooier dan toen Twente kampioen werd met alleen maar 1-0 te scoren in de 85e minuut. 80 doelpunten voor en zo weinig tegen zegt mij genoeg. Prima seizoen uiteindelijk.
Daar zal een Twentesupporter anders over denken.
En persoonlijk vind ik een eerste kampioenschap uit de clubgeschiedenis sowieso mooier dan een 31e, ook al scoor je 500 goals.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Wat een zure klote avond weer pfff.. Naja, Ajax gaat iig verdiend kampioen worden, bijzonder knap om met zo'n elftal van de laatste maanden zo'n goede reeks neer te zetten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Alleen AZ en Twente staan me nog te dichtbij... PSV op zeven punten, Feyenoord en Heerenveen geloof ik wel. Ga onze Driesje zijn ' kampioenswedstrijd' quote na Feyenoord uit onder het genot van een kouwe vanavond nog eens met plezier bekijken.
Joy4ever
-
- 4665 berichten
- 1892 stemmen
Naja, Ajax gaat iig verdiend kampioen worden, bijzonder knap om met zo'n elftal van de laatste maanden zo'n goede reeks neer te zetten.
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Man man man.. Keer op keer denk je, nou nu zullen ze toch wel een keer begrijpen waar het om draait, maar keer op keer wordt er weer een enorme zaadpot afgeleverd.
In 90 minuten voetbal misschien 2 kansen gecreëerd en als RKC dan schitterend (1x) en gelukkig (1x) scoort geef je voor de zoveelste keer een kans op een goede eindklassering weg.
Ajax wordt kampioen, dat is vanavond wel duidelijk geworden.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Alleen AZ en Twente staan me nog te dichtbij... PSV op zeven punten, Feyenoord en Heerenveen geloof ik wel. Ga onze Driesje zijn ' kampioenswedstrijd' quote na Feyenoord uit onder het genot van een kouwe vanavond nog eens met plezier bekijken.
Ja, die van Driesje is om in te lijsten.
Mijn seizoen zal al goed zijn als we boven PSV en Twente eindigen, maar geloof nog zeker in plek 2. Laat Ajax uit bij Twente dus ook maar winnen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik moet zeggen dat ik weer hoop dat de komende jaren de titelstrijd tussen Feyenoord en Ajax gaat, ten minste twee kleurrijke clubs.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4808 stemmen
Even een vraagje uit curiositeit: Wat is er eigenlijk mis met PSV? Ben een volledige buitenstaander qua Nederlands voetbal maar merk dat hier op het forum zowel de Ajax als Feyenoord fans nog minder hebben met PSV dan met de andere rivalen.
mikey
-
- 29048 berichten
- 5210 stemmen
Laat Ajax uit bij Twente dus ook maar winnen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Laat PSV AZ maar flink afdrogen dit weekend 
depri83
-
- 6822 berichten
- 1521 stemmen
Ik zou er niet eens van op kijken.
Waarna we uiteraard wel weer in de week erna punten verspelen thuis tegen NEC.
Edit: Nou Heerenveen nog eentje en ze hebben hun standaardresultaat weer te pakken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Even een vraagje uit curiositeit: Wat is er eigenlijk mis met PSV? Ben een volledige buitenstaander qua Nederlands voetbal maar merk dat hier op het forum zowel de Ajax als Feyenoord fans nog minder hebben met PSV dan met de andere rivalen.
De rivaliteit komt voornamelijk voort uit het feit dat PSV de meeste titels heeft gepakt de afgelopen 20 jaar, die hadden we liever zelf gewonnen. Had PSV gewoon al 20 jaar onderaan gebungeld, dan had niemand er een hekel aan gehad.
En dat is ook de reden dat we de andere rivalen dulden, die winnen zelden wat, dus 1 of 2 titels is geen reden tot afkeer. Verder is het natuurlijk zo dat PSV zijn roots in het Philips concern heeft. Een dergelijke bedrijfsmatige set-up is natuurlijk niet iets dat past bij een echte club. Ajax zit sinds de beursgang een beetje met hetzelfde imago probleem.
Verder duldt de rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord geen derde partij in de mix, dus blijven ze altijd een beetje het derde wiel aan de wagen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4808 stemmen
Verder is het natuurlijk zo dat PSV zijn roots in het Philips concern heeft. Een dergelijke bedrijfsmatige set-up is natuurlijk niet iets dat past bij een echte club. Ajax zit sinds de beursgang een beetje met hetzelfde imago probleem.
Duidelijk. Daar stond ik niet echt bij stil eigenlijk. Ik zie PSV (en ook Ajax en andere teams, vooral Europees) soms wel eens spelen en vind/vond ze vaak wel mooi voetballen. Nu loopt het blijkbaar helemaal niet meer.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Heerlijk dat die grote waffel van Ron Jans zo keihard afgestraft wordt. Gewoon weer boer blijven en nederig blijven
tien tien tien !
mikey
-
- 29048 berichten
- 5210 stemmen
Precies mijn afkeer van PSV is niets vergeleken met die van feyenoord. Maar Ajax is natuurlijk gewoon een volksclub.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.