• 17.815 nieuwsartikelen
  • 183.798 films
  • 12.722 series
  • 35.139 seizoenen
  • 658.808 acteurs
  • 200.866 gebruikers
  • 9.504.171 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax verdient ook kampioen te worden. 80 doelpunten gescoord en 33 tegen. Alleen AZ heeft er minder tegen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

AZ speelt gelijk, Twente speelt gelijk, PSV verliest, Feyenoord speelt gelijk en Heerenveen verliest (ik neem aan dat ze niet meer terugkomen). Enkel Ajax wint van de teams uit de top-6, een topavond voor mij dus Als Real nou nog ook eens punten laat liggen dan is het natuurlijk helemaal compleet. Dortmund heeft trouwens 1-0 gewonnen tegen Bayern, die worden dus ook weer kampioen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

K*t Twente.....

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2281 stemmen

Waarom duurt die extra tijd tussen RKC en PSV zo godskelere lang?

maxcomthrilla

• 15588 berichten
  • 2882 stemmen

Gelukkig heeft Borussia Dortmund wel gewonnen vanavond.

Ajax kampioen. Ze hebben nu alleen nog wat te duchten van AZ & FC Twente, maar die laten ook nog wel wat punten liggen, dus helaas de 2de landstitel op rij voor Ajax.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Ajax verdient ook kampioen te worden. 80 doelpunten gescoord en 33 tegen. Alleen AZ heeft er minder tegen.

Ja, als je steeds tegen 10 man mag spelen kan iedereen het.

Waarom speelt PSV nog?

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, als je steeds tegen 10 man mag spelen kan iedereen het.

Waarom speelt PSV nog?

Steeds met 10 man? Hoho...

Joy4ever

• 4665 berichten
  • 1892 stemmen

moviemafketel schreef:

Degene met de meeste punten na 34 wedstrijden is de verdiende kampioen, doelsaldo maakt niks uit (tenzij je een gelijk aantal punten hebt). Maar goed, behoudens Ajax laat geen enkele andere club zien graag kampioen te willen worden. Toch wel opmerkelijk. Hopelijk sneakt Feyenoord naar de 2e plaats. Zou wat zijn.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4808 stemmen

Thriller in Dortmund.

Leuke wedstrijd met een dominant Dortmund voor de rust en Bayern dat na de rust iets beter in de match kwam. Tot Dortmund de verdiende 1-0 tegen de netten prikte in 77e minuut. Jammer genoeg vergaten ze daarna verder te voetballen en Bayern kwam nog enkele keren héél dicht bij. Robben miste eerst een penalty en daarna de rebound van een bijna-eigendoelpunt van Subotic. Dortmund counterde nog eenmaal goed maar de stifter van uitblinker Lewandowski strandde op de lat. 1-0 aan het eind en Dortmund 6 punten voor met nog 4 matchen te gaan.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En dan nu de main event. Atleti - Real. Frente Atleti en hopelijk kunnen we onszelf en Barca een dienst bewijzen. Verwacht wel heel veel kaarten.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2281 stemmen

Dit zou best wel eens de kampioenswedstrijd kunnen zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Je bent toch voor NAC ? wat maakt het dan uit wie er kampioen word ???

Focus je toch lekker op je eigen club, Europees voetbal behalen het volgende seizoen ofzo.

Dit is nu exact zo'n sneue reactie waarom een hoop mensen een hekel aan Ajax hebben (Ajacieden). Waarom kan je niet gewoon reageren tegen iemand die een club support waar jullie niks van te duchten hebben?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nou als Ajax nu kampioen wordt vind ik dat mooier dan toen Twente kampioen werd met alleen maar 1-0 te scoren in de 85e minuut. 80 doelpunten voor en zo weinig tegen zegt mij genoeg. Prima seizoen uiteindelijk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Dit zou best wel eens de kampioenswedstrijd kunnen zijn.

Volgens mij kan je toch echt niet meer dan 3 punten halen..... Jullie moeten dus nog even geduld hebben.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Gelukkig maakt PSV mijn voetbal-avond nog iets goed.

PSV

Hopen dat Ajax nog ergens punten laat liggen. Mijn hoop was toch Heerenveen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Heerenveen geeft Ajax altijd vrije doorgang. Weet dat het in de Arena ooit 8-2 werd en al die Friezen zaten te feesten... Maar het is inderdaad we gespeeld nu.

moviemafketel schreef:

Nou als Ajax nu kampioen wordt vind ik dat mooier dan toen Twente kampioen werd met alleen maar 1-0 te scoren in de 85e minuut. 80 doelpunten voor en zo weinig tegen zegt mij genoeg. Prima seizoen uiteindelijk.

Daar zal een Twentesupporter anders over denken. En persoonlijk vind ik een eerste kampioenschap uit de clubgeschiedenis sowieso mooier dan een 31e, ook al scoor je 500 goals.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Wat een zure klote avond weer pfff.. Naja, Ajax gaat iig verdiend kampioen worden, bijzonder knap om met zo'n elftal van de laatste maanden zo'n goede reeks neer te zetten.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Alleen AZ en Twente staan me nog te dichtbij... PSV op zeven punten, Feyenoord en Heerenveen geloof ik wel. Ga onze Driesje zijn ' kampioenswedstrijd' quote na Feyenoord uit onder het genot van een kouwe vanavond nog eens met plezier bekijken.

Joy4ever

• 4665 berichten
  • 1892 stemmen

DBTim schreef:

Naja, Ajax gaat iig verdiend kampioen worden, bijzonder knap om met zo'n elftal van de laatste maanden zo'n goede reeks neer te zetten.

Dat is absoluut waar.

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Man man man.. Keer op keer denk je, nou nu zullen ze toch wel een keer begrijpen waar het om draait, maar keer op keer wordt er weer een enorme zaadpot afgeleverd.

In 90 minuten voetbal misschien 2 kansen gecreëerd en als RKC dan schitterend (1x) en gelukkig (1x) scoort geef je voor de zoveelste keer een kans op een goede eindklassering weg.

Ajax wordt kampioen, dat is vanavond wel duidelijk geworden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Alleen AZ en Twente staan me nog te dichtbij... PSV op zeven punten, Feyenoord en Heerenveen geloof ik wel. Ga onze Driesje zijn ' kampioenswedstrijd' quote na Feyenoord uit onder het genot van een kouwe vanavond nog eens met plezier bekijken.

Ja, die van Driesje is om in te lijsten. Mijn seizoen zal al goed zijn als we boven PSV en Twente eindigen, maar geloof nog zeker in plek 2. Laat Ajax uit bij Twente dus ook maar winnen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik moet zeggen dat ik weer hoop dat de komende jaren de titelstrijd tussen Feyenoord en Ajax gaat, ten minste twee kleurrijke clubs.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4808 stemmen

Even een vraagje uit curiositeit: Wat is er eigenlijk mis met PSV? Ben een volledige buitenstaander qua Nederlands voetbal maar merk dat hier op het forum zowel de Ajax als Feyenoord fans nog minder hebben met PSV dan met de andere rivalen.

mikey

• 29048 berichten
  • 5210 stemmen

Reinbo schreef:

Laat Ajax uit bij Twente dus ook maar winnen.

Daar twijfel ik niet aan maar ik vind eigenlijk dat Ajax Twente zou moeten laten winnen zodat Feyenoord niet op plek 2 kan komen. Ik kan me die 'kampioenswedstrijd' van Twente nog wel herinneren bij Feyenoord nadat die hooligans het trainingveld opkwamen om dat team even uit te leggen dat Ajax beslist geen kampioen mocht worden..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Laat PSV AZ maar flink afdrogen dit weekend

depri83

• 6822 berichten
  • 1521 stemmen

Ik zou er niet eens van op kijken.

Waarna we uiteraard wel weer in de week erna punten verspelen thuis tegen NEC.

Edit: Nou Heerenveen nog eentje en ze hebben hun standaardresultaat weer te pakken.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Finisterra schreef:

Even een vraagje uit curiositeit: Wat is er eigenlijk mis met PSV? Ben een volledige buitenstaander qua Nederlands voetbal maar merk dat hier op het forum zowel de Ajax als Feyenoord fans nog minder hebben met PSV dan met de andere rivalen.

De rivaliteit komt voornamelijk voort uit het feit dat PSV de meeste titels heeft gepakt de afgelopen 20 jaar, die hadden we liever zelf gewonnen. Had PSV gewoon al 20 jaar onderaan gebungeld, dan had niemand er een hekel aan gehad. En dat is ook de reden dat we de andere rivalen dulden, die winnen zelden wat, dus 1 of 2 titels is geen reden tot afkeer. Verder is het natuurlijk zo dat PSV zijn roots in het Philips concern heeft. Een dergelijke bedrijfsmatige set-up is natuurlijk niet iets dat past bij een echte club. Ajax zit sinds de beursgang een beetje met hetzelfde imago probleem.

Verder duldt de rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord geen derde partij in de mix, dus blijven ze altijd een beetje het derde wiel aan de wagen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4808 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Verder is het natuurlijk zo dat PSV zijn roots in het Philips concern heeft. Een dergelijke bedrijfsmatige set-up is natuurlijk niet iets dat past bij een echte club. Ajax zit sinds de beursgang een beetje met hetzelfde imago probleem.

Duidelijk. Daar stond ik niet echt bij stil eigenlijk. Ik zie PSV (en ook Ajax en andere teams, vooral Europees) soms wel eens spelen en vind/vond ze vaak wel mooi voetballen. Nu loopt het blijkbaar helemaal niet meer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Heerlijk dat die grote waffel van Ron Jans zo keihard afgestraft wordt. Gewoon weer boer blijven en nederig blijven tien tien tien !

mikey

• 29048 berichten
  • 5210 stemmen

Precies mijn afkeer van PSV is niets vergeleken met die van feyenoord. Maar Ajax is natuurlijk gewoon een volksclub.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.