- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Barca
de ploeg wordt met de week onsympathieker. Twee pingels en een frommel goal..... Boring.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Vond het behoorlijk slaapverwekkend allemaal. Niet om aan te zien, dat spel van Barca. Hopen dat Benfica morgen wint en Barca eens terecht wijst 
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Jammer joh, had serieus gehoopt dat je wel snapte dat het over middenvelders op de plek van Anita ging. Dus dan hoef je al die nrs 10 niet op te noemen.
Daarnaast vrij lachwekkend om spelers als Toornstra, Landzaat, Vormer en noem er nog wat op beter te noemen
Rico hapt ook heerlijk en noemt gewoon alle middenvelders op die hij kent, terwijl ik er echt net zoals jij bizarre namen tussen zie staan. Wat iemand als Strootman nu beter doet dan Anita is mij dan ook bijvoorbeeld een raadsel. Behoorlijke overschatte speler die Strootman. Daarnaast moeten we het natuurlijk wel over spelers op dezelfde positie hebben(wat Rico blijkbaar niet oppikte), dus aanvallende middenvelders vallen uiteraard af. Ik ga vleugelspitsen ook niet vergelijken met centrumspitsen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vond het behoorlijk slaapverwekkend allemaal. Niet om aan te zien, dat spel van Barca. Hopen dat Benfica morgen wint en Barca eens terecht wijst
Nu al aan Barca denken, probeer nou eens eerst de manschappen van genie Eva Carneiro de deur te wijzen
.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2399 stemmen
Rico hapt ook heerlijk en noemt gewoon alle middenvelders op die hij kent, terwijl ik er echt net zoals jij bizarre namen tussen zie staan. Wat iemand als Strootman nu beter doet dan Anita is mij dan ook bijvoorbeeld een raadsel. Behoorlijke overschatte speler die Strootman. Daarnaast moeten we het natuurlijk wel over spelers op dezelfde positie hebben(wat Rico blijkbaar niet oppikte), dus aanvallende middenvelders vallen uiteraard af. Ik ga vleugelspitsen ook niet vergelijken met centrumspitsen.
Middenvelders zijn middenvelders. En wie hapt er nou lekker? 
Bijzonder dan, dat Anita één van de beste middenvelders is op zijn positie. Gefeliciteerd ermee. 
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Het is wel onzin om te stellen dat dit nu geroepen wordt omdat ie 'een paar leuke wedstrijden speelt', aangezien die jongen al jaren te boek staat als een talentvolle middenvelder (check zijn Jong-Oranje periode). Is alleen verkracht door lange periode op de backpositie(s) te hebben gestaan. Ik ga me niet wagen aan voorspellingen of uitlatingen over Oranje of Europese top, maar als VM/RM heb ik hem hoog zitten. En dat komt echt niet alleen door de laatste wedstrijden.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Barca
de ploeg wordt met de week onsympathieker. Twee pingels en een frommel goal..... Boring.
Ach ja, het is al lang geen geheim meer dat Barcelona al jaren 'geholpen' wordt.
Dat gezegd zijnde : als Milan-fan moet ik toegeven, Barcelona is gewoonweg de beste ploeg ter wereld. Geen enkele andere ploeg is zo goed op elkaar ingespeeld.
Maar sympathie voor die club ? Nooit, jamais.
Die eerste penalty : je kan er voor fluiten. Soms wordt zo'n fout niet bestraft, soms wel. Dat het uiteindelijk een penalty werd, kwam niet aan als een verrassing aangezien je Messi zelfs niet mag aanraken of er wordt al gefloten. Bovendien hebben veel Nederlanders en Vlamingen hun liefde voor Barça nooit onder stoelen of banken gestoken. Aan de ene kant wel begrijpelijk, Nederlanders hebben Barça mee helpen brengen tot waar ze nu staan.
Die tweede penalty... 
Mag je het duw of trekwerk bestraffen ? Uiteraard. Mag je de bal op de stip leggen voor duw-en trekwerk voordat de hoekschop zelfs genomen is ? Neen. Nog eens het bewijs dat die van Barcelona alleen maar hun bakkes moeten opentrekken om gedaan te krijgen wat ze willen.
Iedere scheidsrechter met een grijntje voetballiefde in zijn botten weet dat je in zo'n topwedstrijd voor zo'n lichte overtredingen geen penalty fluit. Niet op zo'n korte tijd na de eerste strafschop.
Tel hierbij nog eens al de licht gegeven gele kaarten op en ik kom tot deze conclusie :
Noch Milan, noch Barcelona waren overtuigend. Kuipers speelde de hoofdrol.
En ik hoop VAN HARTE dat het zijn laatste wedstrijd was op topniveau, al zal dat slechts ijdele hoop zijn.
De UEFA en die Zwitserse bejaarde van een Sepp Blatter zullen heel graag de meest lucratieve finale zien : Barcelona - Real Madrid. Ik wens Barcelona alle succes, maar gun de titel dit jaar dan toch nog eerder aan een andere club die ik niet kan luchten : Real.
schram101
-
- 16770 berichten
- 2380 stemmen
Wat een kutjaar beleefd de CL dit jaar. Enige leuke pot was Napoli - Chelsea en ook AC Milan - Arsenal was wel te doen. Voor de rest is het allemaal kut met peren.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Wat een kutjaar beleefd de CL dit jaar. Enige leuke pot was Napoli - Chelsea en ook AC Milan - Arsenal was wel te doen. Voor de rest is het allemaal kut met peren.

De ploegen die mijn sympathie hebben in deze klotige kwartfinales waren uiteraard Milan, maar ook Marseille, Nicosia en Chelsea.
Alleen die laatste blijft nog over. Het zal naar alle waarschijnlijkheid een behoorlijk mietige finale worden.
schram101
-
- 16770 berichten
- 2380 stemmen
Echt zonde zeg. Er is gewoon geen reet meer aan..
En al helemaal niet voor de neutrale kijker.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ja want voor de neutrale kijker is het spel van een Barca en Real vergeleken met Chelsea en Milaan niets.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Ach ja, het is al lang geen geheim meer dat Barcelona al jaren 'geholpen' wordt.
Dat gezegd zijnde : als Milan-fan moet ik toegeven, Barcelona is gewoonweg de beste ploeg ter wereld. Geen enkele andere ploeg is zo goed op elkaar ingespeeld.
Die eerste penalty : je kan er voor fluiten. Soms wordt zo'n fout niet bestraft, soms wel. Dat het uiteindelijk een penalty werd, kwam niet aan als een verrassing aangezien je Messi zelfs niet mag aanraken of er wordt al gefloten. Bovendien hebben veel Nederlanders en Vlamingen hun liefde voor Barça nooit onder stoelen of banken gestoken. Aan de ene kant wel begrijpelijk, Nederlanders hebben Barça mee helpen brengen tot waar ze nu staan.
Die tweede penalty... 
Mag je het duw of trekwerk bestraffen ? Uiteraard. Mag je de bal op de stip leggen voor duw-en trekwerk voordat de hoekschop zelfs genomen is ? Neen. Nog eens het bewijs dat die van Barcelona alleen maar hun bakkes moeten opentrekken om gedaan te krijgen wat ze willen.
Iedere scheidsrechter met een grijntje voetballiefde in zijn botten weet dat je in zo'n topwedstrijd voor zo'n lichte overtredingen geen penalty fluit. Niet op zo'n korte tijd na de eerste strafschop.
Tel hierbij nog eens al de licht gegeven gele kaarten op en ik kom tot deze conclusie :
En ik hoop VAN HARTE dat het zijn laatste wedstrijd was op topniveau, al zal dat slechts ijdele hoop zijn.
De UEFA en die Zwitserse bejaarde van een Sepp Blatter zullen heel graag de meest lucratieve finale zien : Barcelona - Real Madrid. Ik wens Barcelona alle succes, maar gun de titel dit jaar dan toch nog eerder aan een andere club die ik niet kan luchten : Real.
"Die eerste penalty : je kan er voor fluiten." Merkwaardig, mijns inziens moet dit altijd een pingel zijn.
"Die tweede penalty...
" Gewoon een domme overtreding van Nesta, het is een voetbalwedstrijd geen uitkleedwedstrijd.
"Kuipers speelde de hoofdrol." Nee, Milan is niet bij machte geweest om Barca echt pijn te doen, los van de pingels. Ik vond Milan trouwens een stuk beter acteren in San Siro.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Die tweede penalty... 
Och och het ligt weer allemaal aan de scheids hoor
Die eerste was een 100% penalty, die tweede is ook gewoon een penalty, hij wordt gewoon onderuit getrokken of zie je dat niet? Nou, nou wat is Barça onsympathiek ze hadden inderdaad tegen die Kuipers moeten zeggen dat ze die 2 penalty's niet nemen en dat ze gewoon verder moeten spelen! Want wat is het toch onsympathiek om zo'n penalty dan ook nog te nemen zeg... Als je geen sympathie voor Barça op kan brengen kan je beter geen voetbal meer kijken. Deze ploeg is verreweg de beste ploeg die er ooit heeft bestaan en speelt groots voetbal, het lijkt wel of ze van een andere planeet komen. Als je daar al geen sympathie voor hebt, voor zo'n prestatie jarenlang...
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
"Die eerste penalty : je kan er voor fluiten." Merkwaardig, mijns inziens moet dit altijd een pingel zijn.
"Die tweede penalty...
" Gewoon een domme overtreding van Nesta, het is een voetbalwedstrijd geen uitkleedwedstrijd.
"Kuipers speelde de hoofdrol." Nee, Milan is niet bij machte geweest om Barca echt pijn te doen, los van de pingels. Ik vond Milan trouwens een stuk beter acteren in San Siro.
Ik zat gisteren in een Italiaans café de wedstrijd te bekijken en heb daar gesproken met een man die in Italië zelf en in België bijna 30 jaar scheidsrechter is geweest.
Hij zei dat dom duw-en trekwerk bestraft mag worden, maar je kan geen penalty geven voor dit soort fouten als de hoekschop nog niet eens genomen is. Maar goed, jij zal er ongetwijfeld meer van kennen. 
Dat Barça de betere ploeg is, heb ik zelf al toegegeven. En naar het spelverloop gekeken, zal het doorstoten van Barça wel verdiend zijn. De manier waarop is alleen een spijtige zaak voor het voetbal.
Kuipers floot waardeloos.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik zat gisteren in een Italiaans café de wedstrijd te bekijken en heb daar gesproken met een man die in Italië zelf en in België bijna 30 jaar scheidsrechter is geweest.
Hij zei dat dom duw-en trekwerk bestraft mag worden, maar je kan geen penalty geven voor dit soort fouten als de hoekschop nog niet eens genomen is. Maar goed, jij zal er ongetwijfeld meer van kennen. 
Dat Barça de betere ploeg is, heb ik zelf al toegegeven. En naar het spelverloop gekeken, zal het doorstoten van Barça wel verdiend zijn. De manier waarop is alleen een spijtige zaak voor het voetbal.
Kuipers floot waardeloos.
Volgens mij was de bal in het spel toen er werd getrokken.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Och och het ligt weer allemaal aan de scheids hoor
Die eerste was een 100% penalty, die tweede is ook gewoon een penalty, hij wordt gewoon onderuit getrokken of zie je dat niet? Nou, nou wat is Barça onsympathiek ze hadden inderdaad tegen die Kuipers moeten zeggen dat ze die 2 penalty's niet nemen en dat ze gewoon verder moeten spelen! Want wat is het toch onsympathiek om zo'n penalty dan ook nog te nemen zeg... Als je geen sympathie voor Barça op kan brengen kan je beter geen voetbal meer kijken. Deze ploeg is verreweg de beste ploeg die er ooit heeft bestaan en speelt groots voetbal, het lijkt wel of ze van een andere planeet komen. Als je daar al geen sympathie voor hebt, voor zo'n prestatie jarenlang...
Nog eentje die het beter denkt te weten 
Ik had trouwens al gezegd dat Barça voetballend veruit de beste ploeg op aarde is.
Die quotes van ''als je geen sympathie voor Barça kan opbrengen, moet je beter stoppen...'' blablabla... Ik ben ze allemaal kotsmoe gehoord.
Je beslist nog altijd zelf welke club je sympathiek vind en welke niet.
Spelen ze grensverleggend voetbal ? Voor de zoveelste keer : natuurlijk. Moet ik er daarom voor gaan supporteren ? Neen.
Ik supporter al van toen ik klein was voor ploegen als Milan en Millwall ( die nu in tweede spelen ). En niets zal dat veranderen. Dan mag Barça nog zo geweldig spelen.
Ben dat kolossaal gekwijl op Barcelona op de Vlaamse en Nederlandse televisie grondig moe. Als ze geen neutrale commentaar kunnen geven, dan kunnen ze het best stoppen met commentator te spelen.
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Duw-en trekwerk was voordat de bal in het spel was.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Nog eentje die het beter denkt te weten 
Ik had trouwens al gezegd dat Barça voetballend veruit de beste ploeg op aarde is.
Die quotes van ''als je geen sympathie voor Barça kan opbrengen, moet je beter stoppen...'' blablabla... Ik ben ze allemaal kotsmoe gehoord.
Je beslist nog altijd zelf welke club je sympathiek vind en welke niet.
Spelen ze grensverleggend voetbal ? Voor de zoveelste keer : natuurlijk. Moet ik er daarom voor gaan supporteren ? Neen.
Ik supporter al van toen ik klein was voor ploegen als Milan en Millwall ( die nu in tweede spelen ). En niets zal dat veranderen. Dan mag Barça nog zo geweldig spelen.
Ben dat kolossaal gekwijl op Barcelona op de Vlaamse en Nederlandse televisie grondig moe. Als ze geen neutrale commentaar kunnen geven, dan kunnen ze het best stoppen met commentator te spelen.
Waar zeg ik dat je Barça moet supporten? Ik zeg dat nergens. Het enige wat ik zeg is dat ik het nergens op vind slaan dat je Barça onsympathiek vind. Jij vindt dus alle teams behalve Milan en Milwall onsympathiek? Of hoe zit dat? Ik ben een supporter van Ajax, maar dat betekent niet dat ik andere clubs onsympathiek vind. In Italië heb ik bijvoorbeeld een voorkeur voor AC Milan, puur vanwege de historie en de klasse van de ploeg, in Engeland gun ik Arsenal het meest, in Spanje is dat Barça maar ik ben en blijf supporter van Ajax. Ik vind het een beetje raar dat je een team onsympathiek vind als je er niet voor bent...
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Er zijn wel meer ploegen waar ik sympathie voor heb : Napoli ( heeft vorig jaar samen met Milan een retespannende titelstrijd gestreden en is de stad waar mijn achternaam vandaan komt
), Marseille, Chelsea, Liverpool, Deportivo,...
Barcelona, Real Madrid en Bayern horen niet thuis in het rijtje waar ik sympathie voor heb. Die afkeer gaat trouwens ver terug.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Er zijn wel meer ploegen waar ik sympathie voor heb : Napoli ( heeft vorig jaar samen met Milan een retespannende titelstrijd gestreden en is de stad waar mijn achternaam vandaan komt
), Marseille, Chelsea, Liverpool, Deportivo,...
Barcelona, Real Madrid en Bayern horen niet thuis in het rijtje waar ik sympathie voor heb. Die afkeer gaat trouwens ver terug.
Dan ben ik toch benieuwd waar die afkeer vandaan komt of is dat persoonlijk?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dus omdat JIJ dat geslijm kotsbeu bent moeten aan Barca penalties maar onthouden worden? Sterker: we verbieden Barca gewoon voor verdere deelname aan welk soort competitie die op tv wordt uitgezonden dan ook! Ja, dat is pas een zinvolle bijdrage aan het voetbal. Zodra een club te goed wordt, uitsluiten die hap! 
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Dus omdat JIJ dat geslijm kotsbeu bent moeten aan Barca penalties maar onthouden worden? Sterker: we verbieden Barca gewoon voor verdere deelname aan welk soort competitie die op tv wordt uitgezonden dan ook! Ja, dat is pas een zinvolle bijdrage aan het voetbal. Zodra een club te goed wordt, uitsluiten die hap!
Waar komt die redenering nu weer vandaan ? 
Het gaat mij vooral om die tweede, onterechte strafschop. En het is geen geheim dat Barca al jaren een handje geholpen wordt. Neutrale toeschouwers zeggen het zelfs. Het spel dat ze op de mat tevoorschijn halen, is natuurlijk erg goed, maar het is een steenhard feit dat de arbitrage en de UEFA Barca graag zien.
Ik betwijfel het trouwens of Barca de CL wel gaat winnen. Vond ze gisteren allesbehalve indrukwekkend ( net zoals Milan trouwens ).
ASman
-
- 1715 berichten
- 929 stemmen
Dan ben ik toch benieuwd waar die afkeer vandaan komt of is dat persoonlijk?
Een reden is dat ik al enkele stadions ben gaan bezoeken vroeger en bij die drie ploegen werden we, lichtjes gezegd, als stront behandeld.
Hierbuiten is Barcelona een nogal irritante ploeg met spelers die bij het minste tikje gaan liggen schreeuwen. Waardeloze, bevooroordeelde scheidsrechters trappen hier dan wel meestal in. Het spel van Barcelona is geniaal, het gedrag op het veld ronduit irritant.
Hilarisch ook dat uitgerekend Guardiola nu komt zeggen dat 'Milan niet moet zeuren'. Als ik me niet vergis waren zij het die een klacht bij de UEFA wilden neerleggen voor een inderdaad vrij nat, maar bespeelbaar veld.
Ploegje met geniaal voetbal, maar een misselijkmakend karakter.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Zelfs Cheque 'ik haat Real Madrid' Van Gelder begon over het gerollebol een gejammer van Barcelona.
Ploegje met geniaal voetbal, maar een misselijkmakend karakter.
Een adequate omschrijving. Helaas had ook Bjorn weer niet de guts om zich hiertegen te weren, waardoor je na deze in principe meer dan terechte zege toch met een vieze smaak blijft zitten.
stinissen (crew films & series)
-
- 23973 berichten
- 77852 stemmen
Barca
Precies en dan ook nog dat vreselijke gedrag en gezeur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.