• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.954 films
  • 12.386 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.646 gebruikers
  • 9.416.343 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Je geliefde Man. United is uitgeschakeld door o.a. Basel.

So? Het kan een keertje misgaan. Man City vloog er ook uit, maar wil je hen zwak noemen? United heeft nu gewoon een paar slechte maanden gehad. Kan een keer gebeuren, na 3 CL finales in de 4 voorgaande seizoenen.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Heeft niks met anti te maken, maar gewoon de feiten volgen. Serie A is enorm weggezakt. Dat zie je aan de selecties van die ploegen bijvoorbeeld. Veelal oude spelers, terend op oude roem. Een nieuwe Kaka zie ik daar in Italie niet meer doorbreken.

Zie hier het bewijs dat je juist NIET op de hoogte bent van het Italianse voetbal.

Real en Barca zijn de 2 beste teams van Europa. Dan is het wel leuk dat je zegt dat ze maar 2 echte topteams hebben, wat ook klopt, maar die 2 kunnen wel alles winnen.

Dus dat maakt de Spaanse competie zóveel beter dan de Italiaanse? De Italiaanse competitie is momenteel de 3e van Europa, vlak voor Duitsland.

Laatste jaren waren gewoon zwak van Italie. Dat weerspiegelde zich ook terug op de nationale ploeg die oud en saai was en zich op 2 toernooien blameerde. Pas nu krabbelen ze weer een beetje op.

Engeland was ook op dreef de afgelopen toernooien... Had ook meer met de coach te maken, die het met de oude garde nog dacht te redden. Een aantal waren al over de top.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

So? Het kan een keertje misgaan. Man City vloog er ook uit, maar wil je hen zwak noemen? United heeft nu gewoon een paar slechte maanden gehad. Kan een keer gebeuren, na 3 CL finales in de 4 voorgaande seizoenen.

Je noemt als argument dat het makkelijk en niet bijzonder is om de knock-out ronde te overleven, terwijl Man. United en Man. City in de groepsfase zijn uitgeschakeld. Geen sterk tegenargument op de opmerking dat er 3 Italiaanse clubs de knock-out ronde hebben gehaald.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Heeft niks met anti te maken, maar gewoon de feiten volgen. Serie A is enorm weggezakt. Dat zie je aan de selecties van die ploegen bijvoorbeeld. Veelal oude spelers, terend op oude roem. Een nieuwe Kaka zie ik daar in Italie niet meer doorbreken.

Glad ijs alert

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Zie hier het bewijs dat je juist NIET op de hoogte bent van het Italianse voetbal.

Want?

Dus dat maakt de Spaanse competie zóveel beter dan de Italiaanse? De Italiaanse competitie is momenteel de 3e van Europa, vlak voor Duitsland.

Dat maakt de Spaanse top sterker. Real zou met groot verschil kampioen worden in Italie met hun ploeg.

Italie is zeker niet nr 3. Sowieso heeft Duitsland Italie al ingehaald. En ik denk dat Frankrijk het ook gaat lukken.

Engeland was ook op dreef de afgelopen toernooien... Had ook meer met de coach te maken, die het met de oude garde nog dacht te redden. Een aantal waren al over de top.

In 2008 en 2010 had Italie een verschillende coach.

En Engeland presteerde ook niet geweldig, maar de Engelse clubs weer wel. Laatste jaren regelmatig 3/4 ploegen uit Engeland in de halve finales CL.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Idd, aangezien de jonge Braziliaanse talenten die op de nominatie staan Kaka op te volgen binnenkort naar Italie verkassen.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Italie is zeker niet nr 3. Sowieso heeft Duitsland Italie al ingehaald. En ik denk dat Frankrijk het ook gaat lukken.

Sorry amigo maar dit kan ik uiteraard totaal niet serieus nemen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Je noemt als argument dat het makkelijk en niet bijzonder is om de knock-out ronde te overleven, terwijl Man. United en Man. City in de groepsfase zijn uitgeschakeld. Geen sterk tegenargument op de opmerking dat er 3 Italiaanse clubs de knock-out ronde hebben gehaald.

Kan een keertje voorkomen ja. City trof Bayern en Napoli, 2 sterke teams. Man Utd heeft momenteel een tussenfase waarbij ze aan een nieuwe ploeg bouwen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Sorry amigo maar dit kan ik uiteraard totaal niet serieus nemen.

De Europese ranglijst zegt anders genoeg. CL ticket nr 4 van Italie is naar Duitsland gegaan dit jaar.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Want?

Het stikt van talent in Italië.

En de Serie afrekenen op 1 of 2 wedstrijden, is kul. Ben de afgelopen jaren naar 2 Bundeslige wedstrijden geweest. Op basis daarvan zou Feyenoord daar makkelijk kampioen kunnen worden.

Dat maakt de Spaanse top sterker. Real zou met groot verschil kampioen worden in Italie met hun ploeg.

Dat is ook de reden dat de Spaanse competitie een streepje voor heeft. Maar een competitie bestaat uit meer dan 2 teams.

En waar baseer je dat op?

In 2008 en 2010 had Italie een verschillende coach.

2 Coaches die in de oude garde geloofde. Daarnaast was de selectie zo slecht nog niet, maar presteerde ondermaats en had wat meer aangevuld mogen worden met jongere spelers.

En Engeland presteerde ook niet geweldig, maar de Engelse clubs weer wel. Laatste jaren regelmatig 3/4 ploegen uit Engeland in de halve finales CL.

2 Italaanse winaars in de laatste 5 jaar. En Duisland?

(heb nergens gezegd dat de Engelse competitie slechter is. Is voor mij de nummer 1 momenteel, ondanks dat in Spanje de twee beste teams voetballen).

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De Europese ranglijst zegt anders genoeg. CL ticket nr 4 van Italie is naar Duitsland gegaan dit jaar.

Om jouw woorden te gebruiken: kan een keertje gebeuren . Dat ticket hebben ze zo weer terug. Duitsland heeft Bayern als grootmacht. Italië heeft zowel Milan als Inter. Juventus komt eraan. Wat stelt Duitsland daar tegenover? Dortmund doet het nu aardig maar daar houdt het ook mee op. Kon totaal geen potten breken in de CL.

Je opmerking over de Franse competitie is echt hilarisch. Lyon heeft teveel indruk op je gemaakt

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Grappig trouwens om in het VI jaaroverzicht weer eens de enige echte Eredivisiestand over 2011 te zien, naar begroting. RKC scoort heel hoog, net als AZ. Ajax 1 na laatste.

Wordt tijd dat ze die stand eens als echte stand gaan gebruiken.

http://www.vi.nl/Nieuws-item/213826/AZ-en-RKC-Waalwijk-presteren-het-best-qua-begroting.htm

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

Volgens de statistieken (laatste 10jaar) (europese prijzen) is Italie gewoon nog steeds nummer 2, het is dat Real het grootste budget (en naam) heeft en daarom de beste spelers daar naartoe komen en dat Barca een weergaloze lichting heeft.

Het is alleen jammer dat de stadions in italie niet meer vol zitten maar voor de rest nog steeds een groots voetbal land.

Frankrijk. Hoewel de potentie er wel is kwa groote van het land.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

kos schreef:

Grappig trouwens om in het VI jaaroverzicht weer eens de enige echte Eredivisiestand over 2011 te zien, naar begroting. RKC scoort heel hoog, net als AZ. Ajax 1 na laatste.

Zodat de "topclubs" voor niets al die tig jaar gebouwd hebben tot waar ze nu staan?

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Dan zal Real altijd onderaan eindigen.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

stfuympos schreef:

Volgens de statistieken (laatste 10jaar) (europese prijzen) is Italie gewoon nog steeds nummer 2, het is dat Real het grootste budget (en naam) heeft en daarom de beste spelers daar naartoe komen en dat Barca een weergaloze lichting heeft.

Het is alleen jammer dat de stadions in italie niet meer vol zitten maar voor de rest nog steeds een groots voetbal land.

A&L leeft in een droomwereld waarin Ajax kampioen zou kunnen worden van de Serie A.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
Dan zal Real altijd onderaan eindigen.

Lijkt me niet.

Real staat waar ze horen met hun begroting, bovenaan.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

kos schreef:

(quote)

Lijkt me niet.

Maar dan gaat het om het aantal punten, niet om de plaats op de ranglijst.

Met de begroting van Real en Barca zouden ze alles moeten winnen om 1e te worden volgens jouw systeem. Spannende competitie als ze 3 x verloren hebben.

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

(quote)

Lijkt me niet.

In verhouding van?

Hoogste begroting van iedereen!

Dat Ajax zwak is kwa begroting en ranking ben ik het helemaal mee eens.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

A&L is zeker even aan het plassen

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

A&L leeft in een droomwereld waarin Ajax kampioen zou kunnen worden van de Serie A.

Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

Ik hou de coefficientenlijst aan. Daar staat Italie geen 2e op en is het ingehaald door Duitsland, met Frankrijk nu heel dicht achter Italie. En ze zakken in Italie steeds verder weg. Daarom noemde ik Frankrijk. Moet je eens opletten de komende jaren met PSG, Marseille en Lyon. Die clubs gaan ver komen, ook al ben ik daar niet blij mee want ik gun Fransen niks en Lyon al zeker niet.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En ze zakken in Italie steeds verder weg

Je hebt wel je lolbroek aan vandaag

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Grappig dat je zegt dat de Italiaanse competitie steeds verder wegzakt, terwijl Juventus er juist weer aankomt en clubs als Napoli, etc. ook de weg omhoog zijn ingeslagen.

Je beredenering is enkel gericht op Milan en Inter, die momenteel, net als Man. United., aan het bouwen zijn. Bij United is het plausibel, maar bij MIlan en Inter niet. Nogal vreemd.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Praat ik hier soms tegen een muur?

Het zijn gewoon feiten.

UEFA Country Ranking 2011 - kassiesa.home.xs4all.nl

Serie A zakt weg, zie ook dit jaar:

UEFA Country Ranking 2012 - kassiesa.home.xs4all.nl

Kan iedereen wel lullen over Juventus komt eraan en Napoli is leuk bezig, maar dat zijn incidenten. Structureel zakt de Serie A weg, dat zijn gewoon feiten. Laatste jaren ook genoeg reportages erover gelezen, onder in de VI. Gewoon ook met cijfers aangetoond.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Een incident dat Juventus eraan komt?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Een incident dat Juventus eraan komt?

Ja, nu gaat het weer even goed met die club. Kan binnenkort weer anders zijn. Het is nou geen ploeg vol met topspelers waarvan je weet dat ze weer zomaar aanhaken bij de top.

Maar mooi dat je op de rest van de post niet in gaat...

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

kos schreef:

(quote)

Lijkt me niet.

Dan staan ze volgens VI op 0 en als je de hoogste begroting hebt kun je nooit hoger dan 0 eindigen, rare snuiters daar bij VI beter delen ze het aantal behaalde punten op het aantal mln euro begroting of zoiets

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja, nu gaat het weer even goed met die club. Kan binnenkort weer anders zijn. Het is nou geen ploeg vol met topspelers waarvan je weet dat ze weer zomaar aanhaken bij de top.

Met Juventus gaat het alleen nog maar crescendo. Ze hebben nu als enige Italiaanse club een eigen stadion wat veel meer inkomsten genereert. Ze hebben een uitstekend elftal met een aantal jonge zeer getalenteerde spelers. Met name Marchisio en Matri gaan Juventus en het Italiaanse nationaal elftal nog veel plezier bezorgen. Met Conte (oud Juventus) hebben ze ook eindelijk een goede coach voor de groep staan. Ik had eigenlijk verwacht dat ze vanaf volgend seizoen serieus mee zouden doen om de titel maar wat goed is komt snel.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Maar mooi dat je op de rest van de post niet in gaat...

Milan, Inter, Juventus vs. Bayern, Dortmund, Schalke. Lijkt me helder .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Is toch logisch? Een topclub moet gewoon op 1 staan. Dat Ajax niet op 1 staat is ook slecht. Subtoppers presteren vaak boven hun kunnen.

Op zich zouden ze ook zo'n CL en EL ranglijst moeten maken. Dan kunnen topclubs wel boven hun kunnen presteren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.