• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.953 films
  • 12.386 series
  • 34.314 seizoenen
  • 651.306 acteurs
  • 199.644 gebruikers
  • 9.416.295 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

maxcomthrilla

• 15581 berichten
  • 2865 stemmen

Mooie overwinning van Swansea City.

Nog geen 10 jaar geleden bijna naar het amateurvoetbal gedegradeerd en nu dit!

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik kan me ook niet voorstellen dat voetbalkijkers geen favoriete club hebben. Lijkt me lastig kijken, aangezien spanning en emotie belangrijke onderdelen bij het voetbal kijken bij mij zien. Ik snap best dat Ajax-Excelsior weinigen boeit, maar voor een Ajacied is het toch weer leuk.

Kijk zelf ook vrij weinig buiten Ajax om.

Helemaal juist zoals je aangeeft dat Ajax - Excelsior voor een Ajacied ook een geweldige pot is.

Elke Eredivisiewedstrijd van Ajax of hoger vind ik altijd superspannend al is het alleen al om wie de goals gaan maken, pure emotie.

Lees vaak dat andere supporters liever naar Ajax/concurrent kijken ( in de hoop dat ze verliezen ) dan naar hun eigen club als die tegen een laagvlieger speelt, dat zal er bij mij nooit ingaan.

Emotie speelt inderdaad een belangrijke rol maar dat heb ik maar bij 1 club en dus ik kijk ook niet al te vaak naar andere wedstrijden. Een gehele Eredivisiewedstrijd buiten Ajax om kijk ik gemmideld maar 2 of 3 keer per jaar.

Overgens kan ik wel geheel objectief naar bijv. Barca - Real kijken simpelweg omdat het niveau gewoon ongekend is. Of eventueel naar spannende CL/WK/EK wedstrijden natuurlijk.

Heb dan ook eigenlijk nooit echt een voorkeur, alleen als ik weer eens een Unibet-fase heb dan zit ik met klamme handjes op de bank te hopen dat mijn team wint

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Inter bedankt

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

Word nog wel een concurrent hoor!

rep_robert

• 27525 berichten
  • 4110 stemmen

Inter staat al weer dichtbij, ze zijn bezig met een goede opmars.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Sigthorsson lijkt mij ook een speler met potentie voor Ajax maar eerlijk gezegd heeft hij dat dit seizoen nog niet echt laten zien (wat ook best logisch is). Dus om te zeggen dat het dit seizoen enorm veel beter was gegaan met hem in de spits lijkt me wat overdreven.

Vind sowieso dat Bulyikin erg wordt onderschat. Die is 10 x gevaarlijker dan een De Jong of Lodeiro in de spots volgens mij.

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Vind sowieso dat Bulyikin erg wordt onderschat. Die is 10 x gevaarlijker dan een De Jong of Lodeiro in de spots volgens mij.

Eens begrijp er ook geen reet van waarom Frank hem er niet in zet.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

stfuympos schreef:

Word nog wel een concurrent hoor!

Liever Inter als concurrent dan Milan. De top in Italië ontloopt elkaar niet veel. Maar so far so good .

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

(afbeelding)

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

stfuympos schreef:

Jammer dat het niet die meid in het midden was!

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

Jammer dat het niet het hele stadion was!

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Jammer dat het niet die meid in het midden was!

da's Neil van The Young Ones

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Sigthorsson lijkt mij ook een speler met potentie voor Ajax maar eerlijk gezegd heeft hij dat dit seizoen nog niet echt laten zien (wat ook best logisch is). Dus om te zeggen dat het dit seizoen enorm veel beter was gegaan met hem in de spits lijkt me wat overdreven.

Sigthorsson heeft wel indruk gemaakt tot aan PSV uit (waar hij uitviel) met ik meen 5 goals en goed spel in die korte tijd.

Verder heb je wel gelijk over Bulykin. Daar wordt wel wat lachwekkend over gedaan, maar hij doet het echt wel naar behoren als invaller. Mag van mij wel een seizoen nog blijven. Ben sowieso geen fan van Siem de Jong. Die zou je best voor een paar miljoen moeten kunnen verkopen. En anders wisselspeler. Lodeiro is weer geen echte spits, maar vult het wel goed in. Creeert vooral kansen voor anderen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

Inter bedankt

Waar ben je blij om? Dat je nu naast Milan ook weer Inter volledig terug in de titelrace hebt? Je had beter Milan kunnen zien winnen en dan bij Milan-Juventus zelf je slag slaan.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Waar ben je blij om? Dat je nu naast Milan ook weer Inter volledig terug in de titelrace hebt? Je had beter Milan kunnen zien winnen en dan bij Milan-Juventus zelf je slag slaan.

Milan schat ik, ondanks het verlies, hoger in dan Inter. Om die reden hou ik dit seizoen meer de verrichtingen van Milan in de gaten. Inter hebben "we" uit al gewonnen. Maar goed, er moeten nog wel wat wedstrijdjes gebald worden. Juventus moet nu uiteraard voor het kampioenschap gaan. Zou wel een stunt zijn als ze het halen. Maar goed, plaatsing voor de CL blijft het belangrijkste voor dit moment.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Maar goed, plaatsing voor de CL blijft het belangrijkste voor dit moment.

Je zegt het zelf al, CL is belangrijker. Dan had Milan beter kunnen winnen. Je kan beter met Milan samen uit gaan lopen en dan wel kijken wie 1e wordt. Nu speelt Inter ook weer mee om de titel en dus CL. Concurrent erbij.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

Tsja, daar zit ook wat in. Maar ja, zie het dan maar zo: Milan is voor mij wat PSV voor jou is.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Haha, ja dan heb je een punt

Ik vind Milan wel een mooie club op zich. Inter vind ik sowieso spuuglelijk. Jammer dat Sneijder daar zijn mooie jaren verdoet.

Maar het belangrijkste voetbalnieuws is vanavond weer de herstart van VI met Rene! Daar heb ik al de hele dag zin in, lekker 1,5 uur vanavond kijken.

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Inter vind ik sowieso spuuglelijk. Jammer dat Sneijder daar zijn mooie jaren verdoet.

CL gewonnen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

stfuympos schreef:

(quote)
CL gewonnen.

En daarna? Vorig seizoen en dit seizoen is Inter weer de kleurloze muis die ze altijd waren. 1 goed seizoen maakt je nog geen wereldploeg.

stfuympos

• 13366 berichten
  • 731 stemmen

Zijn jaren achter elkaar kampioen geworden maar buiten dat is het ook een held daar plus goed salaris wat wil je nog meer.

Ik begrijp je trouwens wel voor de rest terwijl het zo een mooie competitie kan zijn is het de laatste jaren vet achteruit gegaan.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Kampioen worden van Italie zegt me ook niet zo heel veel meer. Niet 1 topclub daar kan nog meekomen met de Europese top. Niveau is daar flink achteruit gegaan. Gister Milan-Inter volledig gezien, denk dat Ajax of PSV zeker kans zou maken tegen die teams. Ajax pakte vorig seizoen nog 4 punten tegen Milan. Het is bepaald geen Real, Barca, Bayern of Man Utd.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

En daarna? Vorig seizoen en dit seizoen is Inter weer de kleurloze muis die ze altijd waren. 1 goed seizoen maakt je nog geen wereldploeg.

Je bedoelt voor die 5 titels op rij? In een periode dat Italiaanse ploegen zeker meededen in Europa.

Ik denk niet dat Bayern direct - en anders zeker niet makkelijk - kampioen zou worden in de Serie A.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Je bedoelt voor die 5 titels op rij?

Beter de teksten interpreteren. Ik ben volledig op de hoogte van Inter en Italie. Milan had een over de top zijnde ploeg, Juventus degradeerde en moest opbouw op gaan bouwen en ploegen als Roma en Lazio pakken eigenlijk nooit wat. Ofwel, de weg lag helemaal open voor Inter in die jaren. Neemt niet weg dat ze toen nationaal wel een aardige ploeg hadden. Maar Europees hebben ze op 1 seizoen na weinig laten zien.

Joy4ever

• 4633 berichten
  • 1858 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Niet 1 topclub daar kan nog meekomen met de Europese top.

Drie clubs bij de de laatste zestien in de CL

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
Drie clubs bij de de laatste zestien in de CL

Wow, de groepsfase.

Waarbij Inter en Milan in een pretpoule zaten. Alleen de prestatie van Napoli was echt knap. Maar ik doelde meer over de KO fase. Bijna alle rijke topclubs overleven de groepsfase wel. Daarna begint het pas.

Overigens, Vorm gelinkt aan Man Utd. Not bad...

Voetbalzone - 'Manchester United heeft een voorzichtig belletje gepleegd'

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Beter de teksten interpreteren. Ik ben volledig op de hoogte van Inter en Italie. Milan had een over de top zijnde ploeg, Juventus degradeerde en moest opbouw op gaan bouwen en ploegen als Roma en Lazio pakken eigenlijk nooit wat. Ofwel, de weg lag helemaal open voor Inter in die jaren. Neemt niet weg dat ze toen nationaal wel een aardige ploeg hadden. Maar Europees hebben ze op 1 seizoen na weinig laten zien.

Je bent zogenaamd op de hoogte van Inter en de overige Italiaanse ploegen, maar bekijkt het met een enorme anit-Inter en anit-Serie A bril. Het verschil tussen de Spaanse en Italiaanse competitie is niet zo groot.

In Spanje zijn er ook maar 2 teams die wat te zeggen hebben in Europa. Wel de 2 beste teams van Europa momenteel, dat is het verschil.

Juventus komt er ook weer aan.

AC Milan heeft ook niet stilgezeten in Europa de afgelopen 5 jaar.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wow, de groepsfase.

Waarbij Inter en Milan in een pretpoule zaten. Alleen de prestatie van Napoli was echt knap. Maar ik doelde meer over de KO fase. Bijna alle rijke topclubs overleven de groepsfase wel. Daarna begint het pas.

Je geliefde Man. United is uitgeschakeld door o.a. Basel.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Je bent zogenaamd op de hoogte van Inter en de overige Italiaanse ploegen, maar bekijkt het met een enorme anit-Inter en anit-Serie A bril. Het verschil tussen de Spaanse en Italiaanse competitie is niet erg groot.

In Spanje zijn er ook maar 2 teams die wat te zeggen hebben in Europa. Wel de 2 beste teams van Europa momenteel, dat is het verschil.

Juventus komt er ook weer aan.

AC Milan heeft ook niet stilgezeten in Europa de afgelopen 5 jaar.

Heeft niks met anti te maken, maar gewoon de feiten volgen. Serie A is enorm weggezakt. Dat zie je aan de selecties van die ploegen bijvoorbeeld. Veelal oude spelers, terend op oude roem. Een nieuwe Kaka zie ik daar in Italie niet meer doorbreken.

Real en Barca zijn de 2 beste teams van Europa. Dan is het wel leuk dat je zegt dat ze maar 2 echte topteams hebben, wat ook klopt, maar die 2 kunnen wel alles winnen.

Laatste jaren waren gewoon zwak van Italie. Dat weerspiegelde zich ook terug op de nationale ploeg die oud en saai was en zich op 2 toernooien blameerde. Pas nu krabbelen ze weer een beetje op.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.