• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.943 films
  • 12.384 series
  • 34.312 seizoenen
  • 651.305 acteurs
  • 199.643 gebruikers
  • 9.416.036 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als iemand Palmeiras-Ajax wil kijken, vanaf 20.00 op Eredivisie Live.

Het was een stevig potje als ik de verslagen zo terug lees en de samenvatting in Studio Sport bekeek. Iets wijzer geworden verder?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Kan daarom ook altijd maar moeilijk begrijpen dat er neutrale voetbalsupporters zijn. Lijkt me verschrikkelijk.

Lijkt mij ook. Ook bij buitenlandse competities heb ik mijn favorieten, soms gebaseerd op de NL spelers die er spelen op dat moment. Spurs kan rekenen op mijn sympathie vanwege V/d Vaart, maar ook Bayern of Schalke..

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

Zou ook echt nooit kunnen gaan zitten voor pak hem beet Sienna tegen Juventus.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Heb ik dus ook. Ik kijk eigenlijk alleen Eredivisie wedstrijden. Als er geen spanning (of beter gezegd belang) aanzit hoef ik geen voetbal te zien. Champions League ofzo kijk ik ook maar zelden eigenlijk.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

CL ben ik ook al lang afgehaakt. Alleen in knock out fase of als er Nederlandse ploegen spelen is het de moeite waard.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Het was een stevig potje als ik de verslagen zo terug lees en de samenvatting in Studio Sport bekeek. Iets wijzer geworden verder?

Ik heb maar 1 helft gezien, toen moest ik weg. Harde wedstrijd inderdaad. Ik zag 1 goede Ajax aanval, de rest was niet zo best. Maar goed, dat geeft niet. Als ze er donderdag en daarna maar staan.

Maak me wel zorgen over Boerrigter. Weer niet fit, knap kut.

Dan maar Lodeiro-De Jong-Sulejmani opstellen.

PS: Ik kan ook niet echt neutraal voetbal kijken. Ik moet een ploeg kijken die ik juist iets gun of juist iets niet gun. RKC-NAC doet me heel weinig, maar Atletico Madrid-Valencia idem.

Vanavond wil ik wel proberen Milan-Inter te kijken. Dat lijkt me wel de moeite en ik hoop dat Inter weer verliest.

Ik kan me ook niet voorstellen dat voetbalkijkers geen favoriete club hebben. Lijkt me lastig kijken, aangezien spanning en emotie belangrijke onderdelen bij het voetbal kijken bij mij zien. Ik snap best dat Ajax-Excelsior weinigen boeit, maar voor een Ajacied is het toch weer leuk.

stinissen (crew films & series)

• 23644 berichten
  • 77234 stemmen

De Jong was weer een groot drama is ook geen spits kan totaal niet koppen (zijn broer wel) en schiet 99% altijd over dat geld ook voor het koppen in de 2de helft had hij 2 keer moeten scoren en die kans in de eerste helft had minimaal op goal gemoeten en wat de positie aangaat van Lodeiro die zou ik veel liever willen zien op de positie van Christian Eriksen . Verder kon je weer eens zien dat die Özbiliz en Ligeon veel te licht zijn en dat na Bulykin voor De Jong er in kwam het een stuk beter ging.

Had Ajax gisteren een type spits Suarez gehad hadden minimaal drie maal gescoord zo iemand een snelle voetballende spits met een passeer aktie zou Ajax moeten halen want die Ijslander zou wel eens het niveau niet aan kunnen, laat staan meer dan 1 wedstrijd per week kunnen spelen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Haha kom zeg, Sigthorsson was tot zijn blessure erg goed bezig. Geen twijfel over of hij het niveau aan kan. Fysiek is het nog even afwachten, maar dat zien we dan wel. Liever 1 lange blessure als dit dan 10 keer een kleine zoals bijvoorbeeld Sekou Cisse. Dan heb je chronische klachten, bij 1 lange blessure niet.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ik wacht met smart op Sigthorsson, dat is gewoon de ideale spits voor Ajax. Een beetje ala Guidetti. De Jong / Lodeiro / Bulykin zijn alle niet Ajax waardig in de spits positie... het blijft helaas aanmodderen totdat Siggi weer eens fit is. Ook is Boerrigter natuurlijk een groot gemis, zonder deze twee missen we gewoon onze twee meest complete totaal aanvallers.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

De Jong / Lodeiro / Bulykin zijn alle niet Ajax waardig in de spits positie

Beetje overdreven. Vind ze allemaal best behoorlijk, maar het zijn geen wereldspelers nee. Lodeiro vind ik bv echt een uitstekende indruk maken voorin.

Maar de ideale voorhoede is wel Boerrigter-Sigthorsson-Sulejmani, true. Ik vrees dat we die voorhoede pas eind dit seizoen zien. Hoop wel dat Boerrigter snel inzetbaar is, helemaal met AZ en Feyenoord uit op het oog. Anders maar Lodeiro linksbuiten.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

mikoz schreef:

Ik wacht met smart op Sigthorsson, dat is gewoon de ideale spits voor Ajax. Een beetje ala Guidetti.

Hoezo a la Guidetti?

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hoezo a la Guidetti?

Jong, fysiek sterk, goede balaaname, goed schot, perfecte lengte en een goede kop erop.

Nicolage Rico

• 20229 berichten
  • 2384 stemmen

Dat zijn vooral vrij algemene omschrijvingen.

Feitelijk zijn het toch verschillende spitsen. Enkel de fysieke gesteldheid komt echt overeen. En daar is Guidetti nog wat explosiever in, door zijn grenzeloze enthousiasme.

Ik vind de IJslander tot nu toe (AZ, stukje Ajax) wel een vrij goede spits. De einge échte spits die Ajax heeft.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Feitelijk zijn het toch verschillende spitsen

Daar kan ik niks mee als je zelf niet eens voorbeelden geeft.

Ik vind de IJslander tot nu toe (AZ, stukje Ajax) wel een vrij goede spits. De einge échte spits die Ajax heeft.

Juist de enige échte spits die we al zo lang moeten missen. Hoop dat Ajax&Litmanen dat ook ziet. met Ajax onwaardig bedoel ik niet dat die andere er niks van bakken maar alleen komen ze wel te kort voor de nummer 1 spits positie. Bulykin is een killer een afmaker, balvast maar past totaal niet in het spel zoals Ajax het wilt spelen. Te statisch en te langzaam. Lodeiro is geen spits meer een aanvallende middenvelder, echter hebben we daar al Eriksen en met Lodeiro hebben we gewoon teveel van dit soort kleine mooiweer voetballers, ik zou niet rouwig zijn als we hem kunnen loodsen voor een mooi bedrag. De Jong is gewoon Ajax onwaardig. Ik waardeer zijn wedstrijd tegen Twente maar hij geeft gewoon veels te vaak niet thuis. Prima in de kaatsing maar gewoon een draak van een speler. Geen afmaker, geen charisma, geen fysiek, leuk voor op de bank maar niet meer dan dat.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Feitelijk zijn het toch verschillende spitsen. Enkel de fysieke gesteldheid komt echt overeen. En daar is Guidetti nog wat explosiever in, door zijn grenzeloze enthousiasme.

Mhow, dat kan Sigthorsson ook. Zie bv zijn goal in Eindhoven tegen PSV.

Ik vind beide spelers ook wel vergelijkbaar. Grote, sterke spitsen die hun fysiek goed gebruiken en erg doelgericht zijn, maar tegelijk ook als aanspeelpunt kunnen fungeren.

Het verschil is dat Guidetti een huurling is en Sigthorsson nog jaren voor Ajax speelt

Hij is enorm gemist dit seizoen. Met hem erbij hadden we denk ik nu aan kop gestaan. Meestal kansen zat gehad, maar veel te weinig benut. Indien fit zeker de beste Ajax spits van de selectie.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Sigthórsson is een toppertje. Wel aardig van hem dat ie zo lang geblesseerd is. Meeste AZ-spelers die naar Ajax gaan maken het gelukkig niet.

En als, en had, hebben we niks aan hè. Met een beetje spits had AZ nog geen wedstrijd verloren dit seizoen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Lefgozer schreef:

Sigthórsson is een toppertje. Wel aardig van hem dat ie zo lang geblesseerd is. Meeste AZ-spelers die naar Ajax gaan maken het gelukkig niet.

En als, en had, hebben we niks aan hè. Met een beetje spits had AZ nog geen wedstrijd verloren dit seizoen.

GVD, had net een lange post, doet mijn pc vervelend.

Even kort: Lindenberg, Perez, De Zeeuw, El Hamdaoui, Sigthorsson..

Grotendeels geen succes nee. Al waren Perez en de Zeeuw nuttig en kan Sigthorsson echt een goede worden. MeH was lui als speler en lastig als mens.

Scheelt natuurlijk wel, Sigthorsson in de spits ipv de Jong, Bulykin of Lodeiro.

En Boilesen als back ipv Anita is ook iets wat ons punten kostte.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Sigthorsson is dan wel ontzettend blessure gevoelig,was hij trouwens al bij jong AZ waar hij wel eens een half jaar eruit lag met pijntjes.

Als hij speelt is het natuurlijk een krachtige,kille spits met een vrij goede techniek. ( Aleen jammer dat hij niet 2 benig is )

Die gaat veel goals maken voor Ajax dat staat vast !

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

De Zeeuw was toch gewoon een uitstekende speler bij Ajax? Éen van de betere in dat team.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

De Zeeuw begon heel goed bij Ajax in jaar 1, maar zakte daarna wat weg. Toen kwam het WK en raakte hij geblesseerd aan zijn gebit. Het halve jaar daarna was echt dramatisch. Toen werd hij een tijdje wissel en op het einde van het seizoen stond hij weer in de basis. Toen zagen we weer de oude de Zeeuw, erg sterk aan de bal en gewoon erg bepalend. Was in de bekerfinale en daarna in de kampioenswedstrijd heel, heel goed. Zijn actie was het begin van de 3-1, dat zal ik ook niet vergeten. Ik moet zeggen dat ik hem dit seizoen af en toe best mis.

@ %%%%%%, zijn fysiek zal inderdaad wel een probleem kunnen worden. Maar hij is ook pas 1,5 jaar actief op het hoogste niveau. Zijn lichaam zal eraan moeten blijven wennen. Ik hoop dat hij zo rond april nog ingezet kan worden. Daarna lekker een zomer rustig aan doen, dan kan hij volgend seizoen 100% fit starten. Buiten dat vind ik het wel een erg complete speler waar ik al snel heel blij mee was. Past heel goed in het Ajax systeem van aanspeelpunt spelen, kunnen kaatsen/combineren en doelgericht zijn. Mits fit maakt hij zeker 20+ competitietreffers voor je.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

Je kunt ook andersom redeneren. Pas 1,5 jaar actief op hoogste niveau en nu al zoveel fysieke problemen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Leuk, Urby op 10 in de basis bij Milan-Inter. Van Bommel speelt ook, Seedorf op de bank want hij is niet volledig fit. Dit geldt ook voor Sneijder, wissel bij Inter. Net terug van een blessure.

Ik ga wel effe kijken, leuk!

@ timbo, heb je een punt. Maar het is logischer dat je het aan het begin krijgt dan na een paar jaar.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Je bent je ledematen niet zeker in die wedstrijd.

Samuel, Lucio, Van Bommel, Zlatan...

Aad de Mos: "Daar wordt je bang van'.

Dat klopt.

PS: Doodzonde trouwens dat Milan Pato niet is kwijtgeraakt aan PSG en daarvoor Tevez had gehaald.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Potverdikke Van Bommel snoeihard op de lat!

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Urby speelt goed, beste speler van Milan.

Staan wel een paar slagers op het veld ja, daar ben je als dartele technische speler je benen niet zeker.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

En Schelvis z'n favoriete speler is weer eens beslissend. Wat een blinde prutser zeg die Abate.

Van Bommel en Urby spelen goed.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Abate

Ja, ben je zeker de betere aan Inter en dan gaat je verdediger zo de fout in, de faler.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Afgelopen.

Na de 0-1 speelde Milan eigenlijk een kansloze wedstrijd. Inter dat eigenlijk de hele wedstrijd niks anders gedaan heeft dan tegenhouden deed dat na de goal helemaal en Milan had niet de creativiteit om nog een opening te vinden.

Positief punt: 4 Nederlanders op het veld bij het eindsignaal.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Milan - Inter

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Onverdiende Inter zege, maar als je als Abata zo zit te kutten dan verdien je ook niet beter

Vond het voor rust geinig, na rust erg saai.

Pluspunt, mijn Ajax hart liep over eind van de wedstrijd toen Seedorf, Urby, Zlatan, Sneijder en Chivu allemaal tegelijk op 1 veld stonden te ballen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.