• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.968 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.242 gebruikers
  • 9.387.789 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PS: Oja, Naomi. Volgend toernooi moeten jullie er maar eens in de groepsfase uitvliegen. Andere teams hebben ook recht op een eerlijke kans

Of dat Spanje gewoon sowieso een keertje niet mee mag doen

Ik vind het echt waanzinnig knap als je drie eindtoernooien achter elkaar weet te winnen. En dat het niet altijd even overtuigend ging is imho totaal niet relevant meer. Ik heb ook geen flauw idee wie of wat Spanje over twee jaar af kan stoppen. Hoewel het wel een prachtig WK moet worden. In een voetbalgek land, heerlijk klimaat, een sterk gastland, een Messi die dan moet gaan schitteren, Oranje's zoete wraak, Italië terug aan het front en een Löw-vrije Mannschaft. We gaan het zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

We hebben het zonder spits geprobeerd spannender te maken, in Brazilië misschien aantreden zonder spits en keeper .

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Het is natuurlijk nog er vroeg om er voorspellingen op los te laten, maar Brazilië is over 2 jaar de te kloppen ploeg. Altijd al favoriet en in eigen huis al helemaal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Met die media en gekte bij die supporters kan het nog wel eens nadelig zijn in eigen land te spelen. Ligt echt veel druk op je dan. Al zie ik ze ook als enorme favoriet.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Oei, dat was even balen gisteravond, maar de manier waarop was toch wel duidelijk. Spanje uiteindelijk de verdiende winnaar. Italie kwam er niet aan te pas helaas, zeker na het wegvallen van Motta (vreemde wissel ook?) maar zonder dat feit had er niet veel meer in gezeten waarschijnlijk.

Van harte Spanje, maar het spijt mij zeer, maar mijn waardering is dit toernooi toch echt naar de Azzurri uit gegaan.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Brazilie moet nog flink beter worden wil ik ze als favoriet zien. Zullen in het thuisland vast goed meedoen, maar ze missen in mijn ogen de echte topspelers die ze ooit wel hadden. En wat NW al zegt, als thuisland kan je ook ten onder gaan aan de druk. Oranje 2000, Portugal 2004, Duitsland 2006...

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

De voorbeelden die je noemt hebben weinig met druk te maken.

Nederland was stukken beter dan Italië en speelde dat toernooi juist fris en ontspannend.

Portugal idem. Maar ze troffen een team dat een muur hadden gemetseld en zich concentreerden op dode spelmomenten.

Duitsland in 2006 idem. Fris en ontspannend voetbal. In de verlenging bleek Italië beter te zijn.

Kom dan met betere voorbeelden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Confederation Cup in Brazilië volgend jaar met de volgende landen: Spanje, Italië,

Verder doen mee:

Brazilië doet als gastland automatisch mee aan het toernooi tussen de continentale kampioenen.

Uruguay vertegenwoordigt Zuid-Amerika

Japan doet mee als kampioen van Azië,

Mexico als beste land van Noord- en Midden-Amerika en Tahiti debuteert als kampioen van Oceanië op een groot toernooi. Daar komt alleen nog de winnaar van de Afrika Cup bij. Dat toernooi vindt begin 2013 plaats in Zuid-Afrika.

Tahiti haha, nou dat zullen beste uitslagen worden

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Ik dacht altijd dat Nieuw Zeeland daar de dominerende kracht was. Worden natuurlijk monsterzeges tegen Tahiti

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

De voorbeelden die je noemt hebben weinig met druk te maken.

Nederland was stukken beter dan Italië en speelde dat toernooi juist fris en ontspannend.

Portugal idem. Maar ze troffen een team dat een muur hadden gemetseld en zich concentreerden op dode spelmomenten.

Duitsland in 2006 idem. Fris en ontspannend voetbal. In de verlenging bleek Italië beter te zijn.

Kom dan met betere voorbeelden.

Oranje kon niet tegen de druk van 11 meter, Portugal faalde tegen een ploeg met 10x minder kwaliteit, Duitsland kon de druk van de halve finale niet aan in eigen land...vrij goede voorbeelden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

jordandejong schreef:

Ik dacht altijd dat Nieuw Zeeland daar de dominerende kracht was. Worden natuurlijk monsterzeges tegen Tahiti

Ik dacht juist Australië.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Blijft Vertonghen trouwens gewoon bij Ajax of wat zijn de laatste ontwikkelingen?

Hij traint in ieder geval gewoon bij Ajax.

(afbeelding)

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

kos schreef:

@A&L Nee hoor, Spanje is u19 kampioen

Morgen beginnen de kampioenschappen onder 19. Misschien dat we dan een nieuwe kampioen hebben. Nederland is trouwens de winnaar van de kampioenschappen onder 17. Dit zegt natuurlijk niet veel, want hoeveel spelers van de generatie die de titel onder 21 bij Nederland won zijn nou echt doorgebroken? Ik kom dan uit op Huntelaar en voor de rest niemand.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Oranje kon niet tegen de druk van 11 meter, Portugal faalde tegen een ploeg met 10x minder kwaliteit, Duitsland kon de druk van de halve finale niet aan in eigen land...vrij goede voorbeelden.

Tja, op die manier kun je alle thuislanden, die het toernooi niet wonnen, wel bestempelen met "druk op de schouders".

Penals zijn iets heel anders. In 1992, 1996 en 1998 werden we er ook door uitgeschakeld. Heeft eerder met penaltie druk te maken dan druk als gastland zijnde.

Frankrijk en Tjechië (de favoriet van dat toernooi, samen met Portugal) verloren ook van Griekenland in 2004. En Spanje speelde gelijk. Griekenland maakt het iedere tegenstander erg lastig met lelijk, verdedigend voetbal.

In reguliere tijd was Italië niet beter dan Duitsland in 2006.

Het gaat erom hoe er gevoetbald werd. Juist de voorbeelden die je noemt, waren landen die heel ontspannen voetbalden.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Kom op, een Balotelli-mopje om het af te leren:

(afbeelding)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Haha, dat tafelvoetbalplaatje is komisch.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Ik dacht juist Australië.

Australie zit nu volgens mij bij de AFC dus bij Azië. Zijn weggegaan bij de OFC (Oceanië) omdat het niveau daar ontzettend laag ligt.

kos

• 46709 berichten
  • 8866 stemmen

Vetonghen stevent overigens op ene leuk conflictje af met Ajax. Hij denkt dat ie een flinke lading provisie krijgt bij een eventuele overstap, maar Ajax zegt van niet.

depri83

• 6808 berichten
  • 1491 stemmen

Nog even een laatste 'ah lief' moment voordat we weer los gaan over de nationale competitie.

(afbeelding)

Kleine Cazorla geloof ik.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Vetonghen stevent overigens op ene leuk conflictje af met Ajax. Hij denkt dat ie een flinke lading provisie krijgt bij een eventuele overstap, maar Ajax zegt van niet.

Maak je maar geen illusie Kossie;Vertonghen zit binnen een week in Londen.

En als het om wat voor reden dan ook niet door gaat: een jaar extra Vertonghen terwijl Dijks, Veltman en Boilesen rijpen voor het centrum van de defensie is ook een prima scenario.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Als Boilesen qua fysiek geen tweede Tobiasen is, wellicht ja. Veltman gaat het niet redden en Dijks is een pure back.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Vergeet Denswil niet, dat zou normaliter een 'zekerheidje' zijn. Al blijft het het koffiedik kijken natuurlijk.

Verder gaat Vertonghen wel weg, dit hoort allemaal bij het spelletje.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

De vervanger van El Ahmadi is binnen.

Feyenoord en V?lerenga akkoord over Singh | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Ben benieuwd. Toch wel blij met van Geel, dat hij de selectie zo snel compleet wil hebben. Nu nog een spits!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jezus van Geel. Waar ben je nou mee bezig. Harmeet Singh? Geweldige aankoop . Nu Markus Henriksen er nog bij en je hebt echt twee topspelers die je met gemak met een megawinst doorverkoopt straks. Fijn netwerk Martin.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Je kent hem?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

YouTube - Harmeet Singh - Vålerenga

Singh, Singh a song! Heeft qua speelstijl wel wat weg van El Ahmadi, alleen meer een oog voor de goal (wat El Ahmadi totaal niet had) en een goede voorzet. Maar wie kopt ze erin strak? Achahbar?

Van Geel . Beter dan die zuchtende, sigaarrokende, geeltandige, wittehondenharige Beenhakker.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

schram101 schreef:

Je kent hem?

Staat al jaren toch wel te boek als groot talent, samen met Henriksen toch wel het talent waar ik het meest in geloof in Scandinavie. Ook wel persoonlijke preferenties, maar sinds zijn geweldige match tegen Liverpool in 2011 waar het toen 3-3 werd ben ik helemaal verkocht.

Koop 'm ook altijd met Fifa, en heb hem toen doorverkocht aan Barcelona als vervanger van Yaya Toure voor 56 miljoen. Niet dat dat een graadmeter is maar toch .

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Denk dat het wel gaat gebeuren. OVer 2 jaar voor 56 miljoen naar Barca. En Clasie voor 60 miljoen.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Mooie beelden, Rico. Hopen dat ie dat bij ons ook gaat laten zien. Mooie leeftijd ook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.