- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Maar wel meteen Brands erop aanvallen omdat hij gezegd heeft dat hij de jeugdopleiding wil verbeteren....
Nogmaals, zeggen dat je je jeugdopleiding wil verbeteren betekent niet dat er meteen 5 jongens klaarstaan die in de top mee kunnen doen. PSV zal altijd zich blijven moeien op de transfermarkt maar er is nu ook een aanzet gegeven om meer te doen met de jeugd.
Als het om PSV gaat praat jij werkelijk alles goed... Waarom in hemelsnaam Narsingh halen als je al genoeg aanvallers hebt? Waarom Maher halen als je al Wijnaldum en Toivonen hebt die daar kunnen spelen? Ik snap ook wel dat er niet meteen jongens klaarstaan, maar om nou meteen weer 5/6 spelers te kopen is ook overdreven, vindt je niet? Komop wordt een beetje objectief, anders is het onmogelijk discussiëren met jou. Jullie hebben genoeg talent, Depay, Locadia, Ritzmaier etc. Je moet die jongens toch een keer opstellen. Ik weet trouwens zeker dat Depay er wel klaar voor is.
Wat jij trouwens ook nog eens vergeet is dat PSV genoodzaakt was om die grond te verkopen. PSV had het financieel moeilijk doordat ze zoveel kochten. Wat laten ze nu zien? Ze hebben niks geleerd van hun fouten en gaan lekker door met kopen. Nee, dat is fijn voor al die mensen die mee hebben betaald (belasting) voor het kopen van een stukje grond, omdat PSV geen spelertjes meer kon kopen 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
@Redlop
Afellay stond echt niet op het veld ten koste van Huntelaar.
Afellay is linksbuiten, Huntelaar spits.
Robben linksbuiten, Narsingh/Kuijt rechtsbuiten, Hunt in de spits, Persie erachter. Uiteindelijk door het systeem heeft Afellay Huntelaar uit de basis gehouden.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
@AjaxRulezzz:
Heeft Huntelaar geen kans gehad?
Al in de eerste wedstrijd een invalbeurt, 2e wedstrijd de hele tweede helft, en 3e wedstrijd helemaal.
Ik weet zeker dat als Huntelaar als invaller tegen Denemarken er 2 had ingeschopt dat Van Persie de rest van het toernooi op de bank had gezeten.
Jij snapt het volgens mij niet helemaal. Van Marwijk heeft Huntelaar kapot gemaakt door hem geen vertrouwen te geven. In het voetbal is vertrouwen heel belangrijk. Ja, dan kan je hem 20 minuutjes tegen Denenmarken laten invallen, maar denk je dat dat nut heeft? Ik heb dit al tig keer gezegd en ik hoop dan ook dat dit de laatste keer is. Als je een beetje verstand van voetbal hebt, weet je namelijk dat Huntelaar geen meevoetballende spits is. Hij is gevaarlijk in de 16 maar daar buiten valt dat wel mee. Je hebt voor hem dus aanvoer nodig (lees: voorzetten). Die aanvoer komt er niet als je Afellay links neerzet en Robben rechts, hetzelfde gold met Van Nistelrooy. Huntelaar heeft echter desondanks deze gebreken gewoon 12x gescoord in 8(!) wedstrijden in de EK-kwalificatie. En dan hoor je gewoon in de basis te staan. En nee, hij heeft geen eerlijke kans gehad. Je gaat mij niet zeggen dat invallen bij een 1-0 achterstand met nog 20 minuten te gaan een eerlijke kans is of met een 2-0 achterstand de tweede helft invallen. Tegen Portugal had niemand er nog zin meer in en is dat dus ook geen kans. Van Marwijk heeft én Huntelaar én Van Persie kapot gemaakt, kan het nog erger?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Nogmaals, PSV heeft vrij talentvolle jeugd, dat weet zelfs ik als niet PSV volger. Dan is het vrij onzinnig om een 21 en 18 jarige weg te kopen voor iets van 5 en 10 miljoen. Die 15 miljoen is gewoon onnodig dan.
En Labyad weinig kans ja. Die ziet het ook aankomen dat PSV jaarlijks veel nieuwe spelers haalt, waardoor hij misschien wel wissel komt te staan.
Verder maak ik me niet druk, maar stoor ik me aan het bepaald niet consequente gedrag van Brands. En eerlijk, het irriteert wel dat ze daar maar blijven kopen terwijl ze financieel nog blij mogen zijn dat ze er nog bestaan. Verder zit je je in te dekken, PSV is komend seizoen met afstand de grootste uitdager van Ajax.
De rechtsbuiten was dit jaar al een probleem. Lens werd daar weggehaald omdat Matavz niet rendeerde en Wijnaldum en Labyad zijn geen buitenspelers. Niet vreemd dat je dan kijkt naar wat anders.
En Maher komt alleen als Toivonen weggaat. Geen jeugdspelers staat klaar om op die positie zich echt te laten gelden.
Het vertrek van Labyad heeft geen reet met kansen krijgen te maken. Het jochie heeft bijna het hele seizoen in de basis gestaan. Hij wil gewoon binnen zijn op zijn 20e dus lapt hij alle fatsoensregels en mondelinge afspraken maar aan z'n laars.
Ik heb het hele verhaal van de financiën al een paar keer uitgelegd dus je weet hoe het zit waarom ze nog spelers kunnen kopen. Daarnaast dek ik me helemaal niet in maar PSV heeft gewoon een hele grote stap op de plaats moeten maken, dat zal zich nu nog niet zo laten zien maar in de toekomst zeker.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Het was idd misschien wel goed geweest als Afellay en Huntelaar waren weggestuurd toen de ellende begon. Misschien had Van Persie wel last van concurrentiestress. Hoe is het anders te verklaren dat hij zo goed is bij Arsenal en zo slecht bij Oranje?
Ik zal je eens zeggen waardoor dat komt. Van Persie krijgt bij Arsenal ballen van Walcott, daarnaast speelt Arsenal anders dan Oranje. Overigens ligt het denk ik deels aan onzekerheid en deels aan de speelwijze. Twee jaar geleden had Van Persie immers geen concurrentie en faalde hij ook hopeloos. Het is trouwens wel triest dat een speler van zo'n caliber in de war raakt van een beetje concurrentie.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
@moviemafketel:
Het is maar hoe je het bekijkt. Van Marwijk speelt waarschijnlijk liever niet met Van Persie en Huntelaar tegelijk op het veld.
Tegen Portugal zag je ook waarom...
Vergelijk het met Duitsland, daar spelen ze ook met OF Klose OF Gomez in de spits.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Ze hebben dan ook nog Lens en zelfs Wijnaldum voor de rechtsbuiten.
Ik heb niks tegen een gerichte aankoop doen, prima hoor, maar wel als elke vervanging een aankoop is. Doek je jeugdopleiding dan gewoon op als je er toch niks mee doet.
Wijnaldum willen ze achter de spits zetten ipv Toivonen en Lens wordt meer als spits gezien.
Dus... tja..
En zelfs al zou je Narsingh er dan bij halen dan is Depay nog bepaald geen garantie om daar al je geld op te zetten.
Ben het zeer eens dat ze allereerst de verdediging moeten organiseren, maar deze aankopen lijken me geen onnodige, ondanks jeugdopleiding.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
De rechtsbuiten was dit jaar al een probleem. Lens werd daar weggehaald omdat Matavz niet rendeerde en Wijnaldum en Labyad zijn geen buitenspelers. Niet vreemd dat je dan kijkt naar wat anders.
En Maher komt alleen als Toivonen weggaat. Geen jeugdspelers staat klaar om op die positie zich echt te laten gelden.
Het vertrek van Labyad heeft geen reet met kansen krijgen te maken. Het jochie heeft bijna het hele seizoen in de basis gestaan. Hij wil gewoon binnen zijn op zijn 20e dus lapt hij alle fatsoensregels en mondelinge afspraken maar aan z'n laars.
Ik heb het hele verhaal van de financiën al een paar keer uitgelegd dus je weet hoe het zit waarom ze nog spelers kunnen kopen. Daarnaast dek ik me helemaal niet in maar PSV heeft gewoon een hele grote stap op de plaats moeten maken, dat zal zich nu nog niet zo laten zien maar in de toekomst zeker.
Nog zo'n nutteloze aankoop: Matavz
PSV koopt gewoon om het kopen, ze geven er helemaal niks om of er iemand speelt die hem ballen kan geven, nee daar komen ze nu pas achter. En ja, Toivonen gaat weg dus jij wil dan even voor 12 miljoen een andere middenvelder kopen
Wat dacht je van Wijnaldum of iemand uit de jeugd? O nee, daar doet PSV niet aan...
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Als het om PSV gaat praat jij werkelijk alles goed... Waarom in hemelsnaam Narsingh halen als je al genoeg aanvallers hebt? Waarom Maher halen als je al Wijnaldum en Toivonen hebt die daar kunnen spelen? Ik snap ook wel dat er niet meteen jongens klaarstaan, maar om nou meteen weer 5/6 spelers te kopen is ook overdreven, vindt je niet? Komop wordt een beetje objectief, anders is het onmogelijk discussiëren met jou. Jullie hebben genoeg talent, Depay, Locadia, Ritzmaier etc. Je moet die jongens toch een keer opstellen. Ik weet trouwens zeker dat Depay er wel klaar voor is.
Zoals al gezegd, Maher zal alleen komen als Toivonen vertrekt. De rechtsbuitenpositie was dit seizoen ook al een probleem.
En een verwijt van een gebrek aan objectiviteit van een Ajacied tegen een PSV'er in een Ajax/PSV discussie lijkt me niet echt hout snijden.
Dat vergeet ik helemaal niet. En als je eventjes terugleest in de discussie zul je dat ook zien.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
@moviemafketel:
Het is maar hoe je het bekijkt. Van Marwijk speelt waarschijnlijk liever niet met Van Persie en Huntelaar tegelijk op het veld.
Tegen Portugal zag je ook waarom...
Vergelijk het met Duitsland, daar spelen ze ook met OF Klose OF Gomez in de spits.
Heb je nou echt zo weinig verstand van voetbal als ik denk of hoe zit dat? Van Persie is een schaduwspits, geen 10. Daar zette Van Marwijk hem neer tegen Portugal. Tuurlijk werkt dat niet. Daarnaast speelde hij ook weer met de verkeerde vleugels. Wat Van Marwijk doet is vasthouden aan zijn systeem, i.p.v. zijn systeem aanpassen aan de kwaliteiten van je spelers. Wat moviemafketel bedoelt is het spelen van 4-4-2, niet 4-2-3-1 zoals tegen Portugal. Ik hoop dat je dat verschil inziet...
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Zoals al gezegd, Maher zal alleen komen als Toivonen vertrekt. De rechtsbuitenpositie was dit seizoen ook al een probleem.
En een verwijt van een gebrek aan objectiviteit van een Ajacied tegen een PSV'er in een Ajax/PSV discussie lijkt me niet echt hout snijden.
Dat vergeet ik helemaal niet. En als je eventjes terugleest in de discussie zul je dat ook zien.
Nogmaals: vind je 12 miljoen niet een beetje veel? Rechtsbuiten een probleem? Ja, omdat je Matavz hebt gehaald. Als je Lens of Toivonen in de spits zet is er helemaal geen probleem, Labyad en Depay kunnen gewoon rechtsbuiten spelen.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
@AjaxRulezzz
Een kans is een kans. En die pak je of die pak je niet. Topvoetbal is hard.
En je maakt mij niet wijs dat niemand er nog zin in had tegen Portugal, het begon immers nog best goed.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Nogmaals: vind je 12 miljoen niet een beetje veel? Rechtsbuiten een probleem? Ja, omdat je Matavz hebt gehaald. Als je Lens of Toivonen in de spits zet is er helemaal geen probleem, Labyad en Depay kunnen gewoon rechtsbuiten spelen.
Zoals gisteren al gezegd 12m zal PSV nooit gaan betalen. En trouwens ik weet niet of je het een beetje volgt maar Labyad en Toivonen gaan voor 95% (Labyad 100% en Toivonen 90%) zeker weg.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Heb je nou echt zo weinig verstand van voetbal als ik denk of hoe zit dat? Van Persie is een schaduwspits, geen 10. Daar zette Van Marwijk hem neer tegen Portugal. Tuurlijk werkt dat niet. Daarnaast speelde hij ook weer met de verkeerde vleugels. Wat Van Marwijk doet is vasthouden aan zijn systeem, i.p.v. zijn systeem aanpassen aan de kwaliteiten van je spelers. Wat moviemafketel bedoelt is het spelen van 4-4-2, niet 4-2-3-1 zoals tegen Portugal. Ik hoop dat je dat verschil inziet...
Wat ik gezien heb is dat Huntelaar en Van Persie tegen Portugal stijf voorin bleven staan, en dat is makkelijk te verdedigen. Wat voor systeem dat is boeit me verder niet zo.
Rafael van der Vaart gaf in ieder geval nog het goede voorbeeld.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Daarnaast dek ik me helemaal niet in maar PSV heeft gewoon een hele grote stap op de plaats moeten maken, dat zal zich nu nog niet zo laten zien maar in de toekomst zeker.
Kan je hier meer over vertellen? Volgens mij is PSV juist vorige zomer gered als nationale topclub.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Kan je hier meer over vertellen? Volgens mij is PSV juist vorige zomer gered als nationale topclub.
Natuurlijk zal PSV mee blijven doen maar de groei zal achterblijven of heeft in ieder geval een goeie knauw gehad. Het stadion waar PSV nu door de deal met de gemeente voor iig 40 jaar aan vast zit kan niet meer verder groeien. Uitbreiden is wel mogelijk met kleine hoeveelheden maar is gezien de kosten die het met zich meebrengt tegenover de winst die het aantal plaatsen opbrengt niet te doen. Dus zullen Ajax en Feyenoord (straks met de mogelijke nieuwe Kuip) en Twente die maar blijft uitbreiden structureel veel meer geld uit hun stadion genereren dan PSV.
Daarnaast zoals al gezegd is de organisatie ingekrompen. Personeelsleden zijn weggesaneerd en ook op de Herdgang is het aantal trainers beperkt.
De groei zal dus moeten komen uit andere aspecten. En wat dat betreft is Sanders wel ontzettend goed bezig. Heeft al verschillende grote sponsoren aan de haak geslagen. En met de aanstelling van Goes als hoofd jeugdopleiding (hopelijk blijft hij nu wel een tijdje) en de plannen die er zijn om met Eindhoven, Helmond Sport en VVV een grote regionale jeugdopleiding op te zetten lijkt er ook schot in te zitten om echt eens te gaan werken aan een goede jeugdopleiding.
Dus misschien was ik wat negatief maar de megalomanie van Van Raaij en het mismanagement van Reker wat uiteindelijk leidde tot alles heeft PSV zeker achteruit geworpen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Thanks voor de uitleg.
Maar eigenlijk is je enige argument dat het stadion een probleem wordt. Maar dat stadion staat er al decennialang. Ajax heeft de ArenA ook al 15 jaar, de Kuip staat al al 75 jaar en Twente, ach. Die zie ik niet boven de oude top 3 uitgroeien. PSV heeft met hun kleinere stadion altijd meegedaan. Maar als ik mijn opmerkingen over de jeugd erbij mag betrekken....op dat vlak kan je enorm veel progressie boeken als PSV zijnde. Ajax heeft geloof ik wel 100 miljoen aan transfers verdiend de laatste 10 jaar met jeugdspelers die verkocht zijn. Kan PSV ook als ze zich daar op focussen.
Ik had PSV uitgevlakt als ze vorig jaar zomer niet geholpen waren. Maar nu ze gered zijn zie ik ze niet meer afhaken. Er is weer eigen vermogen, er staat een ploeg met waarde op het veld en er wordt aardig beleid gevoerd door Sanders.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
@AjaxRulezzz
Een kans is een kans. En die pak je of die pak je niet. Topvoetbal is hard.
En je maakt mij niet wijs dat niemand er nog zin in had tegen Portugal, het begon immers nog best goed.
Dus als hij als verdediger werd opgesteld zag je dat ook als een kans of wat? Nee, niemand had er nog zin in na Portugal. Zeker niet na wat er allemaal gebeurd was, de meeste spelers waren gewoon blij met vakantie. Zo beleefde Wim Kieft het ook in 1990, zo beleven de spelers het nu weer. Het is hard, maar het is zo. Ja, het begon best goed en toen zakte het weg. Heb je lekker veel aan. Het feit is dat Huntelaar geen reeële kans heeft gehad. Hij is al vóór het EK kapot gemaakt en dan krijg je zo'n half-half opstelling tegen Portugal. Ja, noem dat maar een kans...
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
@Redlop
Afellay stond echt niet op het veld ten koste van Huntelaar.
Afellay is linksbuiten, Huntelaar spits.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat het vreemd is dat er voor Affelay hoe dan ook een plek in het team gereserveerd was, terwijl hij een jaar lang niet gespeeld heeft en Huntelaar die wel speelde en fit was opnieuw geen eerlijke kans kreeg. Van Marwijk had Affelay:
A) niet moeten meenemen
B) niet moeten opstellen
C) als je hem per se opstelt niet als linkerspits
D) Ja maar waar dan wel? Centraal achter Huntelaar. Ja maar hebben we Sneijder en vd Vaart al voor. Ja precies, ga terug naar A.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Lachwekkend dat Huntelaar nu nog steeds op die collectieve faalwedstrijd wordt afgerekend waar alles vooraf al was fout gegaan. Met één wedstrijdje in de basis met een ongemotiveerd team krijg je geen kans, bovendien was dat natuurlijk de ultieme slappe wanhoopsdaad van een coach die het ook niet meer weet, niet van iemand die heilig in zijn kansen gelooft of in zijn systeem. Kortom: met name v Marwijk heeft hier gefaald en kon totaal geen orde scheppen in deze chaos. Spelers zijn op hem uitgekeken en ieder overwicht is pleite. Het is gewoon een middelmatig trainertje, we hebben dringend een ander nodig om nog iets te halen uit de toptalenten die we nog hebben nu.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vd Gijp zei het gisteravond nog goed.
Bert had Huntelaar van te voren moeten zeggen dat hij sowieso wissel zou staan. Nu kwam hij binnen en werd gezegd dat hij een echte kans kreeg. Maar na 2 weken voorbereiding was al duidelijk dat de keuze al maandenterug vastgesteld was op van Persie. Prima verder, maar zeg het hem dan meteen. Want ik denk dat Huntelaar dan had kunnen nadenken of hij uberhaupt mee wilde.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Lachwekkend dat Huntelaar nu nog steeds op die collectieve faalwedstrijd wordt afgerekend waar alles vooraf al was fout gegaan. Met één wedstrijdje in de basis met een ongemotiveerd team krijg je geen kans, bovendien was dat natuurlijk de ultieme slappe wanhoopsdaad van een coach die het ook niet meer weet, niet van iemand die heilig in zijn kansen gelooft of in zijn systeem. Kortom: met name v Marwijk heeft hier gefaald en kon totaal geen orde scheppen in deze chaos. Spelers zijn op hem uitgekeken en ieder overwicht is pleite. Het is gewoon een middelmatig trainertje, we hebben dringend een ander nodig om nog iets te halen uit de toptalenten die we nog hebben nu.
Amen 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Thanks voor de uitleg.
Maar eigenlijk is je enige argument dat het stadion een probleem wordt. Maar dat stadion staat er al decennialang. Ajax heeft de ArenA ook al 15 jaar, de Kuip staat al al 75 jaar en Twente, ach. Die zie ik niet boven de oude top 3 uitgroeien. PSV heeft met hun kleinere stadion altijd meegedaan. Maar als ik mijn opmerkingen over de jeugd erbij mag betrekken....op dat vlak kan je enorm veel progressie boeken als PSV zijnde. Ajax heeft geloof ik wel 100 miljoen aan transfers verdiend de laatste 10 jaar met jeugdspelers die verkocht zijn. Kan PSV ook als ze zich daar op focussen.
Ik had PSV uitgevlakt als ze vorig jaar zomer niet geholpen waren. Maar nu ze gered zijn zie ik ze niet meer afhaken. Er is weer eigen vermogen, er staat een ploeg met waarde op het veld en er wordt aardig beleid gevoerd door Sanders.
Misschien wel maar de laatste 4 jaar laten wel zien hoever je met PSV komt als je aankoopbeleid zorgt voor een scheve en onvoldoende sterke selectie en je niks hebt om terug op te vallen qua jeugd.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Amen
Wat blijft het toch een kansloos gedrag van als die 020 boys om Van Marwijk af te zetten als middelmatig trainertje. Heeft met het Nederlands Elftal een stuk meer bereikt dan Hiddink of Van Gaal.... En Hiddink boterde in 1996 net zo min met de spelers en heeft de delinquenten er ook een tijd buiten gezet. Precies wat Van Marwijk nu ook te doen staat....
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat blijft het toch een kansloos gedrag van als die 020 boys om Van Marwijk af te zetten als middelmatig trainertje. Heeft met het Nederlands Elftal een stuk meer bereikt dan Hiddink of Van Gaal.... En Hiddink boterde in 1996 net zo min met de spelers en heeft de delinquenten er ook een tijd buiten gezet. Precies wat Van Marwijk nu ook te doen staat....
Van Marwijk is inderdaad een modale trainer waar geen enkele grote club achteraan heeft gezeten. Zijn presentatie is gewoon kut. Buitenlandse media afsnauwen enzo, levert je geen plusjes op. Hiddink heeft natuurlijk veel meer met Oranje bereikt. Halve finale WK met het mooiste voetbal van 1998.
En wie heeft Hiddink er nu uitgezet? Davids een tijdje, that's it.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Om maar even weer aan te geven wat een infantielen er op de commerciële afdeling van Ajax werken:
Duizenden bezoekers van de eerste openbare training van Ajax zullen opnieuw teleurgesteld zijn. Voor de zoveelste keer op rij heeft commercieel directeur Henri van der Aat niet de moeite genomen om op tijd shirts te regelen. Dit betekent dat de supporters van Ajax tot 15 juli moeten wachten. Opnieuw een financiële blunder van Ajax, men loopt opnieuw een redelijke omzet mis.
In de fanshop van Ajax, gevestigd in de Amsterdam ArenA, geven ze leverancier Adidas de schuld. Dit was vorig jaar ook het geval, maar Adidas ontkende dat zij een fout had gemaakt. Het lag volledig bij Ajax, volgens de sportfabrikant. De onderlinge banden tussen de club en top-sponsoren worden er in ieder geval niet beter op.

Om het maar weer even over mooie dingen te hebben!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Wat blijft het toch een kansloos gedrag van als die 020 boys om Van Marwijk af te zetten als middelmatig trainertje. Heeft met het Nederlands Elftal een stuk meer bereikt dan Hiddink of Van Gaal....
Ja man, finale of halve finale.. stukken meer inderdaad 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
"Van Marwijk is me enorm tegengevallen" | VoetbalPrimeur
Helemaal mee eens, dit is al wat ik al tig keer probeer uit te leggen aan de mensen hier.
@Reinbo: Ja, Van Marwijk heeft heel veel bereikt! De WK-finale bereiken met kut voetbal en een flink portie geluk. Ja dat noem ik eens een topcoach
Hij heeft op dit EK bewezen dat hij er helemaal niks van bakt, maar dan ook werkelijk helemaal niks. Laat Rijkaard, Adriaanse, Van Gaal ofsow maar komen. Die kiezen ten minste voor aanvallend voetbal, wat bij Oranje hoort.
Ik vind het nieuwe thuisshirt van Ajax trouwens een prima shirt. Ik denk dat ik hem maar eens ga aanschaffen!
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Vd Gijp zei het gisteravond nog goed.
Bert had Huntelaar van te voren moeten zeggen dat hij sowieso wissel zou staan. Nu kwam hij binnen en werd gezegd dat hij een echte kans kreeg. Maar na 2 weken voorbereiding was al duidelijk dat de keuze al maandenterug vastgesteld was op van Persie. Prima verder, maar zeg het hem dan meteen. Want ik denk dat Huntelaar dan had kunnen nadenken of hij uberhaupt mee wilde.
Dat eerste zei ik ook al lang voor het EK, geen idee waarom het zo lang moest duren voordat ie dat naar buiten bracht.
Dat tweede is natuurlijk buitengewoon fout. 'over nadenken of ie mee zou gaan'??? uhm wat??? het is het Nederlands elftal hoor, je moet blij zijn dat je er uberhaupt bij bent, dat is een eer.
Jeez, zou me wat moois worden, niet meegaan als je niet in de basis staat... dan mag je echt voor altijd oprotten van de NL voetbalvelden wat mij betreft.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Mhow, laten we nu niet het WK afkraken. Finale is finale. Ook Brazilie eruit gezet en als enige land op een eindtoernooi de laatste 6 jaar echt enorme kansen tegen Spanje gekregen. Maar verder is de man geen wereldcoach. Met de Uefa Cup deed ie het goed, maar die 8 vrije trappen van Pierre hielpen natuurlijk wel behoorlijk mee. Buiten het WK en die cup heeft hij vrij weinig bereikt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.