- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Geen flauw idee. Even over nadenken nog.
Ik geef je 10 minuten 
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
-------------Stekelenburg
-------Boulahrouz--------Heitinga---------Bouma
-------Kuijt--------van Bommel-----de Jong-------Affelay
----------------------Sneijder------------
-----------------van Persie-----------Huntelaar--------
zoiets?
happie
-
- 6256 berichten
- 426 stemmen
Over die Duitsers maak ik me niet zoveel zorgen. Die rollen Denemarken wel op.
Dat wij van Portugal winnen lijkt me een groter probleem, laat staan met 2 goals verschil.
Van Portugal winnen is inderdaad al een opgave op zich. Las vandaag, dat van de 10 wedstrijden die Nederland speelde tegen Portugal, we er maar één hebben gewonnen, we er drie gelijk hebben gespeeld en dat Portugal er 6 won.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Met een opstelling heeft een eventueel resultaat van a.s. zondag niks te maken. Het team moet met elkaar afspreken wat ze gaan doen. Allemaal naar voren voetballen, dus dan moet ook de verdediging meer naar voren spelen (wat me eigenlijk de enige optie lijkt) of dat de aanvallers hun verdediging ontlasten door in hun verdedigende taken niet te verzaken.
Maar spreek met elkaar af wat je gaat doen en hou je daaraan.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Van Portugal winnen is inderdaad al een opgave op zich. Las vandaag, dat van de 10 wedstrijden die Nederland speelde tegen Portugal, we er maar één hebben gewonnen, we er drie gelijk hebben gespeeld en dat Portugal er 6 won.
Zegt me geen reet. De laatste keer was in 2006 geloof ik, compleet andere ploeg bijna.
Het is simpel. Nederland is aanvallend vele malen sterker dan bijna elk land dit EK. Het hangt dus vooral af van hoe Oranje gaat spelen. Portugal heeft altijd een stugge ploeg, maar het is net als Oranje los zand.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
--------------- Stekelenburg
Boulahrouz--Heitinga--Mathijsen--Willems-
Kuijt - de Jong- Sneijder-- Robben
--------- Huntelaar - Van Persie
4-3-3-, 4-4-2, etc., maakt eigenlijk geen reet uit op papier zolang ze niet compacter staan en verder wat depri83 zegt.
Je hebt prima middelen in huis om op de counter te spelen.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
--------------- Stekelenburg
Boulahrouz--Heitinga--Mathijsen--Willems-
Kuijt - de Jong- Sneijder-- Robben
--------- Huntelaar - Van Persie
4-3-3-, 4-4-2, etc., maakt eigenlijk geen reet uit op papier zolang ze niet compacter staan en verder wat depri zegt.
Je hebt prima middelen in huis om op de counter te spelen.
Bijna dezelfde opstelling als die van mij. Ik zou echter toch met Greg spelen, omdat hij toch meer snelheid heeft dan Boulah en dat kan tegen Ronaldo nog wel eens handig zijn. Maar zoals ik al zei: eerst zelf zien te winnen en dan maar hopen op Duitsland.
stinissen (crew films & series)
-
- 23644 berichten
- 77234 stemmen
We liggen er gewoon uit we winnen nooit van Portugal zie het verleden maar eens en de Duitsters winnen wel van Denemarken.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
1 x winst, 3 x gelijkspel, 6 x verloren en duizenden gele- en rode kaarten.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Bijna dezelfde opstelling als die van mij. Ik zou echter toch met Greg spelen, omdat hij toch meer snelheid heeft dan Boulah en dat kan tegen Ronaldo nog wel eens handig zijn. Maar zoals ik al zei: eerst zelf zien te winnen en dan maar hopen op Duitsland.
klopt had de jouwes gekopieerd om in te typen 
VdWiel is sneller inderdaad maar vind ik echt te zwak verdedigen dit EK en die oefenwedstrijden ervoor, wordt nogal link op die flank met Coentrao en Nani/Ronaldo.
Maar in beide gevallen wordt het bidden met een defensie die compleet de weg kwijt raakt zodra de tegenstander snel en kriskras aanvalt, of ze nou Engeland, Slowakije of Duitsland heten
happie
-
- 6256 berichten
- 426 stemmen
Zegt me geen reet. De laatste keer was in 2006 geloof ik, compleet andere ploeg bijna.
Dat is meestal zo over een historie van een aantal wedstrijden gezien, dat je iedere keer wel tegenover een andere ploeg staat. Dat het je niks zegt maakt ook niet uit. Statistieken liegen niet en als je maar 1x wint over 10 wedstrijden, dan mag je je best doen om dat te doorbreken. Zelfs in de huidige vorm.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Wat ik overigens ook raar vond is dat de spelers van het Nederlands elftal (in ieder geval Sneijder) geeneens wisten dat ze na een verliespartij nog steeds kans maakten op de volgende ronde. Zijn ze eigenlijk wel met het EK bezig? Eigenlijk maakte de wedstrijd van gister dus geen fuck uit, of we em nou hadden gewonnen of gelijkgespeeld; winnen van de Portugezen moesten we toch al.
Weet je, ik had er voor het toernooi en voor de eerste twee wedstrijden helemaal geen goed gevoel in een goede afloop. Ik denk nu echter dat we zondag gewoon gaan winnen en we de cup ook pakken. Huppa!
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Als je gister een punt had gepakt was je met een zege op Portugal geloof ik door geweest, dus het maakte wel degelijk uit. Tenminste, zie Duitsland niet de 3e wedstrijd verliezen dan.
En dat ze niet wisten dat ze er nu nog niet uitliggen is niet zo erg. Tekent ze dat ze alleen met deze wedstrijd bezig waren.
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
-------------Stekelenburg
-------Heitinga--------van Bommel---------Mathijsen
----------Affelay-----de Jong-------vdVaart---Robben
----------------------Sneijder------------
-----------------van Persie-----------Huntelaar--------
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het is simpel. Nederland is aanvallend vele malen sterker dan bijna elk land dit EK.
Vandaar dat ene doelpuntje. Misschien moeten we eens beginnen met te erkennen dat de voorhoede helemaal niet zo sterk is en we het dus moeten hebben van een goede organisatie en veel strijdlust. Misschien dat de voorhoede dan een heel klein beetje resultaat kan boeken. Want tot nog toe was onze voorhoede kut. Kregen er geen kans in en hebben nog minder tussen de palen gemikt dan de Denen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat is toch wel heel erg. Enorm zonde van die schitterende club. Maar ach, na de doorstart is het wat mij betreft weer gewoon Rangers....
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hopelijk slaapt onderstaande nog een wedstrijd verder.
Has Ronaldo’s Head Gotten Too Big?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat ik overigens ook raar vond is dat de spelers van het Nederlands elftal (in ieder geval Sneijder) geeneens wisten dat ze na een verliespartij nog steeds kans maakten op de volgende ronde. Zijn ze eigenlijk wel met het EK bezig? Eigenlijk maakte de wedstrijd van gister dus geen fuck uit, of we em nou hadden gewonnen of gelijkgespeeld; winnen van de Portugezen moesten we toch al.
Weet je, ik had er voor het toernooi en voor de eerste twee wedstrijden helemaal geen goed gevoel in een goede afloop. Ik denk nu echter dat we zondag gewoon gaan winnen en we de cup ook pakken. Huppa!
. Vond het juist erg sterk van Sneijder, die ging er gewoon uit dat ze zouden winnen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Duitsers willen uiteraard 1e worden in de poule. Dan ontlopen ze Rusland.
Gelijkspel is voor de Denen dan weer niet genoeg mocht Portugal winnen of gelijk spelen.
Nederland wint gewoon met 3-1. Kwartfinale Rusland en gaan met die banaan !!
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Die Belgen zijn trouwens erg tegen Nederland he? jaloezie of wat zit daarachter?
Gisteren ook al op de Belg dat Boskamp een oranje shirt aan had en dan die Belg ernaast met een shirt van Duitsland.
Dit vond ik zo grappig. Wij Belgen zijn niet meer gewoon dat Nederland zo slecht een tornooi begint met 2 opeenvolgende nederlagen. Oh ja ik had ook liever dat Nederland won. Als ik coach was zou ik defensief beginnen tegen Portugal (Portugal zal ook aanvallen) en dan op de counter een doelpunt maken en niet meer het spel maken.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Wat is die Pirlo toch nog goed op z'n ouwe dag...
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Interesse van meerdere Europese clubs voor #Manolev, stelt #PSV-directeur Marcel Brands. Nog geen bod, signalen zijn echter goed.

Hoeveel ze ook bieden, maakt niet uit, weg met die man!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
at is dit Italie toch oerdegelijk. Staat echt werkelijk als een huis, en wat is en blijft Pirlo toch een baas. Genieten. Ook buiten het veld, er gaat niets boven de intense beleving met het land zoals Zuid-Europeanen dat doen. Prachtig. Nominatie voor foto van de dag.

The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Goed bezig dat Italie, spelen verfrissend leuk, onverwacht eigenlijk wel. Had al 3-0 kunnen staan.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
deed me hieraan denken:
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
--------Stekelenburg
Van der Wiel---Heitinga---Mathijsen---Willem
Kuyt ? ----De Jong--Sneijder---- Robben
-----------------VDV----Van Persie
----------------------Hunter----------
Kuyt en Robben hebben een beetje de vroeg storende vleugel-spitsen rol.
Sneijder heeft dan de rol van spelmaker voor de defensie, om dat ook een beetje up-to-date te maken 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dan moeten we wel hopen dat we een blinde scheids treffen aankomende zondag, %.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.