• 17.878 nieuwsartikelen
  • 183.985 films
  • 12.741 series
  • 35.191 seizoenen
  • 658.743 acteurs
  • 200.932 gebruikers
  • 9.507.141 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Ach, hoe beter je bent hoe mooier je kunt voetballen.

Nederland doet wat mooi voetbal betreft trouwens niet veel onder voor Spanje en Duitsland.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1434 stemmen

Studio Sportzomer is ook wel leuk om te kijken maar niet omdat het zo'n geweldig programma is.

Victoria Koblenko heeft na een half uur nog niks gezegd en hoort daar duidelijk niet thuis. Ook opvallend dat Ronald Waterreus weer alles beter weet.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Maar ze zit er wel prachtig bij hoor gelukkig niets van wat Waterreus zegt

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1434 stemmen

Dat inderdaad wel ja. En geef mij ook eens zo'n afstandsbediening waar je Waterreus individueel kan muten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik vind het prima, maar zeg dat dan gewoon en niet dat Nederland goed voetbal speelt. Nasty Nigel heeft gezegd te willen spelen als Chelsea (en Bertje wil dat uiteraard ook) dus je kunt je hart ophalen...

Goed voetbal wordt door mij enkel gekenmerkt door het behaalde resultaat. Sierlijk de bal rondspelen zonder effectiviteit doe je maar in het circus.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

Sierlijk rondtikken met resultaat zou natuurlijk wel prachtig zijn. Alleen al om Reinbo te irriteren Wat dat betreft is het jammer dat Barca de CL niet heeft gewonnen, een jaar geleden piepte ie nog wel anders haha. En Spanje heeft ook redelijk het tegendeel bewezen.

Nu Nederland nog

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En oranje kan met dit materiaal ook zo spelen natuurlijk. Als ik hier zie dat er beweerd wordt dat Oranje al 3,5 jaar goed voetbal laat zien moet je wel noodgedwongen veroordeeld zijn tot de radio.

Nicolage Rico

• 20244 berichten
  • 2400 stemmen

rep_robert schreef:

Sierlijk rondtikken met resultaat zou natuurlijk wel prachtig zijn. Alleen al om Reinbo te irriteren Wat dat betreft is het jammer dat Barca de CL niet heeft gewonnen, een jaar geleden piepte ie nog wel anders haha. En Spanje heeft ook redelijk het tegendeel bewezen.

Nu Nederland nog

Met (continue) mooi voetbal een groot toernooi spelen is vooral tegenwoordig een sprookje/fabeltje. Of je moet Xavi, Iniesta en Messi in je team hebben. Spanje speelde 2 jaar geleden geen mooi voetbal, in 2008 al wat meer, maar ook niet om van te watertanden ofzo.

Een snelle counter, die Real Madrid weleens uitvoert bijvoorbeeld, is ook mooi voetbal. Zo snel mogelijk de bal in het netje zien te krijgen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

mourinho zal tijdens ek 'zijn' spelers steunen | nusport.nl/ek-nieuws | Voor het laatste nieuws van elke sport

Hopelijk is de Oekraïense regie hier ook van op de hoogte, en mogen we morgen wat glimpsen van The Special One opvangen. Al zullen José en ik dan éénmaal voor het andere team juichen.

depri83

• 6823 berichten
  • 1522 stemmen

Naomi Watts schreef:

En oranje kan met dit materiaal ook zo spelen natuurlijk. Als ik hier zie dat er beweerd wordt dat Oranje al 3,5 jaar goed voetbal laat zien moet je wel noodgedwongen veroordeeld zijn tot de radio.

De 2 kwalificatiereeksen zijn de beste die ik in mijn leven gezien heb. Het was altijd hangen en wurgen maar onder Van Marwijk werd kwalificatie ontzettend makkelijk binnengehaald en met de regelmaat van de klok met goed voetbal.

Dat de WK (met een uit vorm zijnde spits en geen diepte op de zijkanten) de eerste 3 á 4 wedstrijden minder was heb ik ook al uitgesproken.

rep_robert

• 27566 berichten
  • 4180 stemmen

otherfool schreef:

mourinho zal tijdens ek 'zijn' spelers steunen | nusport.nl/ek-nieuws | Voor het laatste nieuws van elke sport

Hopelijk is de Oekraïense regie hier ook van op de hoogte, en mogen we morgen wat glimpsen van The Special One opvangen. Al zullen José en ik dan éénmaal voor het andere team juichen.

Ik voel een echtscheiding aankomen...

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Vroeger was ik ook 'gewoon' voor Nederland, vanaf 2006 steeds meer voor Duitsland en sinds een paar jaar helemaal. Maar als de Mannschaft het verschrikkelijke antivoetbal van het huidige Oranje zou spelen zou ik er waarschijnlijk ook geen fan meer van zijn. Als voetballiefhebber kun je tegenwoordig echter niet anders dan genieten van Duitsland en Spanje (en nog wel wat landen), en ja helaas ook niet anders dan walgen van Nederland.

Dit rijmt nog steeds niet waarom je wel het betonvoetbal van Mourinho in topduels accepteert.

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

moviemafketel schreef:

Wel opvallend dat er kennelijk besloten is om bijna elke avond een homo aan tafel te zetten.

Niks tegen homo's verder, voordat we dat weer krijgen, maar die weten gewoon geen ruk van voetbal en irriteren me alleen maar.

Dat dus.

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

otherfool schreef:

. ik doe altijd precies hetzelfde als Mou trouwens. Voor CR7, Pepe, Ozil en Benzema sta ik net zo goed op de bank als voor Oranje.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dit rijmt nog steeds niet waarom je wel het betonvoetbal van Mourinho in topduels accepteert.

Ach, alleen uit bij Barcelona, als het team van Mourinho, of het nu Chelsea, Inter of Madrid is, om één of andere vage reden door de Unparteiische meestal nog voor de rust tot 10 man wordt gereduceerd, wil The Special One nog wel eens een extra verdediger inzetten. Het zij Hem vergeven, daar staan immers per seizoen zo'n 50 wedstrijden aanvalslust tegenover. Als José a la bange Bert in een thuiswedstrijd van Madrid tegen pakhembeet Granada of Santander terwijl het 11 tegen 11 staat met 7 verdedigers zou spelen, het Ozil verboden zou worden in de 16 te komen en Ronaldo's 1e opdracht zou zijn achter zijn back aan te rennen, dat zou wat anders zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

De 2 kwalificatiereeksen zijn de beste die ik in mijn leven gezien heb. Het was altijd hangen en wurgen maar onder Van Marwijk werd kwalificatie ontzettend makkelijk binnengehaald en met de regelmaat van de klok met goed voetbal.

Dat de WK (met een uit vorm zijnde spits en geen diepte op de zijkanten) de eerste 3 á 4 wedstrijden minder was heb ik ook al uitgesproken.

Mij lijken nou juist die wedstrijden op een eindronde representatief. Leuk dat je in de kwalificatiereeks leuk balt tegen voetballers die overdag bij de lokale slager of bakker werkzaam zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

(quote)

. ik doe altijd precies hetzelfde als Mou trouwens. Voor CR7, Pepe, Ozil en Benzema sta ik net zo goed op de bank als voor Oranje.

Ben wel benieuwd hoe fanatiek je vanavond bent?

kos

• 46846 berichten
  • 8969 stemmen

Bij Griekenland ben ik aanvankelijk nooit zo fanatiek omdat ik niks verwacht, meer uit een soort van zelfbescherming. Totdat de wedstrijd begint...

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2123 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Mij lijken nou juist die wedstrijden op een eindronde representatief. Leuk dat je in de kwalificatiereeks leuk balt tegen voetballers die overdag bij de lokale slager of bakker werkzaam zijn.

Dan had jij geen best WK wat het voetbal zelf betreft... (niet de einduitslag natuurlijk )

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Vanavond wordt best leuk denk ik. Rusland-Tsjechie is best leuk. Denk dat Dick zijn ploeg Tsjechie sloopt.

De openingswedstrijd Polen-Griekenland lijkt me niks, maar is toch wel leuk omdat het een gastland is. Kijken hoe de supporters reageren. Hoop dat Polen en Rusland de groep overleven.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

kos schreef:

Voor CR7, Pepe, Ozil en Benzema sta ik net zo goed op de bank als voor Oranje.

Ik hoop morgen toch wel effe op een off-day van Ronnie

Hoewel ik eigenlijk vol vertrouwen ben voor Portugal, de pass naar CR7 er uit halen en zelf lekker aanvallen, ik heb in de toto ingezet op 3-0. Wel benieuwd wie de Zwarte Magiër in de spits gaat zetten, in de Heimat is Kopfball Klose 1e keus maar ik denk dat Jogi gewoon voor SuperMario gaat.

depri83

• 6823 berichten
  • 1522 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Een wedstrijd tegen Denemarken of Japan is niet minder representatief dan een kwalificatiewedstrijd tegen Zweden, Noorwegen of Schotland, het vindt alleen plaats op een ander podium.

En natuurlijk wil je goed voetbal zien maar als door blessures of een bondscoach die vasthoudt aan Kuyt en centrale middenvelders op de vleugel zet dat niet lukt en er wel gewoon gewonnen wordt zal ik er niet al te veel woorden aan vuil maken.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Doe morgen maar een zware Duitse winst en uiteraard een Oranje zege. Hoop dat Portugal binnen 2 duels geknakt kan worden. Duitsland haalt het toch wel, al zou Denemarken samen met Oranje verder wel het mooiste zijn.

Ik verwacht helemaal niks van die falende Ronaldo. Die speelt voor zijn land altijd slecht. Iets wat wij met van Persie hebben, maar Ronaldo doet het nog erger. En hij is hun enige aanvaller van niveau zelfs.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Dan had jij geen best WK wat het voetbal zelf betreft... (niet de einduitslag natuurlijk )

Klopt. Was belabberd, eerste wedstrijd verliezen, gigantisch veel zenuwen de overige wedstrijden, afgewisseld met frustratie. Nee, voor entertainment moet ik het toch hebben van de wedstrijden waar ik neutraal ben . Van mij hoeft oranje en spanje ook niet mooi te spelen, als het resultaat er maar naar is.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik verwacht helemaal niks van die falende Ronaldo. Die speelt voor zijn land altijd slecht. Iets wat wij met van Persie hebben, maar Ronaldo doet het nog erger. En hij is hun enige aanvaller van niveau zelfs.

Mwah. Ligt vooral aan veel Portugezen die soms te afhankelijk van hem zijn en hem de bal geven en verwachten dat ie het in zijn eentje maar even doet. Ik verwacht veel van Portugal. Wat mij betreft al de beste verdediging van het EK, samen met Italië (al is het wel een aderlating van Barzagli).

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Italie heeft juist een rammelende verdediging.

En Portugal? Hm, vind ze juist vrij labiel ogen. Oa vorige week 1-3 verloren van Turkije, in Portugal. Nou zegt dat niet alles, maar Portugal maakt de laatste jaren defensief geen stabiele indruk. De kracht van Portugal ligt vooral op het middenveld denk ik.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ze hebben ook heel lang niet in hun vaste formatie gespeeld. Die nederlaag tegen Turkije zal ik ook niet te zwaar aan tillen, zelfde geldt voor een zekere 1-2 nederlaag tegen Bulgarije .

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Ronnie is nu op de top van zijn kunnen en bij Portugal ook gewoon dé uitblinker. Het team is alleen niet goed genoeg en inderdaad te afhankelijk van CR7. Ronnie zal alleen wel moeten nalaten ook de vrije trappen vanaf de middenlijn richting de goal te jassen. Maar goed, ik verwacht dat Portugal gewoon kansloos naar huis kan na de groepsfase, gewoon een te zware loting.

Buiten dat: Ronaldo is en blijft de beste Europese speler van de laatste 10 jaar.

The Oceanic Six

• 60490 berichten
  • 4103 stemmen

Ronaldo blinkt nog steeds vrij weinig voor Portugal uit dacht ik. Verder wel aardig met je eens, al hoop ik niet dat Oranje bij wedstrijd 3 in de situatie zit dat het perse moet winnen van Portugal om door te gaan. Waar is user dutchtuga trouwens? Eerder kwam hij nog wel eens in dit topic als Portugal moest spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heeft natuurlijk ook te maken met zijn medespelers. Als hun een geod bewustzijn hebben komt het wel goed. Niet veel grote namen misschien maar hun basis xi is er toch één om niet te onderschatten. Als het een collectief is lastig te verslaan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.