- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ja klopt. Ik onderschat ze ook zeker niet, altijd slechte ervaringen mee gehad. Herinner nog wel de verknalde WK 2002 kwalificatie en de duels in 2004 en 2006 waren ook kut. Toch denk ik dat we van hen kunnen winnen. Portugal valt niet zo sterk als Duitsland aan, dus onze achterhoede is dan minder kwetsbaar. Het is vooral zaak om niet van Duitsland te verliezen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kunnen winnen zeker, al blijf ik dat toch door de resultaten, ook al is dat niet een correcte maatstaf, angst hebben voor Portugal. Geldt ook voor Spanje. Ik zie een Spanje - Portugal bvb minder rooskleurig in dan Spanje - Duitsland. Daar ben ik helemaal niet bang voor eigenlijk.
Al heb je terechte aannemens over portugal, maar als ze gewoon voetballen kan het erg link worden. ook spelen ze vlijmscherp reactie voetbal. Juist in zo'n poule kan dat een voordeel zijn voor de Portugezen denk ik.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Gerucht 1: Ajax heeft een bod gedaan op Yossi Benayoun, die heel vroeger al eens bij Ajax in de jeugd speelde.
Gerucht 2: Barcelona wil Eriksen voor 20 miljoen + Tello die een jaar aan Ajax verhuurd mag worden.
Hoop dat beide geruchten niet waar zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hebben ze eens een echte jood. Doen!
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
De laatste echte was Daniel de Ridder denk ik. Dit is ook een echte ja, haha.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Tello, de nieuwe Dennis Rommedahl. Ontzettend snel maar ook ontzettend blind.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Gerucht 1: Ajax heeft een bod gedaan op Yossi Benayoun, die heel vroeger al eens bij Ajax in de jeugd speelde.
Gerucht 2: Barcelona wil Eriksen voor 20 miljoen + Tello die een jaar aan Ajax verhuurd mag worden.
Hoop dat beide geruchten niet waar zijn.
Ik zou als ik jou was erg blij zijn met het tweede gerucht.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Italie heeft juist een rammelende verdediging.
. Met Barzagli staat er vrijwel de gehele Juventus defensie. Moet ik nog meer zeggen? Italië heeft de beste verdediging + de beste keeper. Niet dat het een garantie is voor iets maar het is wel een gegeven.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Ronnie is nu op de top van zijn kunnen
Er is maar één echte Ronnie en die speelt bij Oranje. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Dommis Rennedahl was zijn spottende bijnaam he. Maar ik ben hem wel gaan waarderen. Geen topspeler, wel iemand met een goede inzet en die via zijn snelheid gevaarlijk wordt. Bij Ajax was ie toch wel een supersub in het jaar van Jol.
Ik vind het gewoon jammer dat Denemarken in onze groep zit. Dat is nou typisch een ploeg die ik wel een halve finale gun.
Opvallend, ik hoorde gister hun coach Olsen bij de NOS. Die man praat nog steeds heel goed Nederlands. Toch knap, want hij is er alweer sinds 1998 weg. Ik heb bv 2 jaar Frans op de middelbare school gehad, maar kan geen 3 zinnen meer herinneren.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
. Met Barzagli staat er vrijwel de gehele Juventus defensie. Moet ik nog meer zeggen? Italië heeft de beste verdediging + de beste keeper. Niet dat het een garantie is voor iets maar het is wel een gegeven. Ah, ja vandaar die 3-0 tegen Rusland. Of een tijdje terug 0-1 tegen Amerika. Niet overdrijven. Sowieso is de Juventus achterhoede ook geen wereldklasse. Buffon is wel heel sterk, de rest is degelijk, meer niet. Zo'n Chiellini vind ik echt geen bijzondere speler, ook al zullen sommigen hier vast roepen dat ie wel heel goed is. En dan is het wachten totdat bv kos hem met spelers van Oranje gaat vergelijken.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Let nou maar op, Italië gaat het dit toernooi gewoon heel goed doen !
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Olsen heeft jarenlang in België gevoetbald..
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Olsen heeft jarenlang in België gevoetbald..
Ah dat wist ik niet. In het Vlaamse deel dan?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Kijk maar eens op z'n wiki.
De laatste echte was Daniel de Ridder denk ik.
Maar wel met een NL paspoort. Enig idee wie de eerste (en tot nu toe volgens mij ook enige) Israëlische voetballer is die bij Ajax onder contract heeft gestaan? Hij ging het daarna doodleuk bij Feyenoord proberen..
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Let nou maar op, Italië gaat het dit toernooi gewoon heel goed doen !
Dat verwacht ik eigenlijk ook van Frankrijk. Die hebben gewoon een sterk team.
Italië en Frankrijk zijn de donkerste dark horses.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Enig idee wie de eerste (en tot nu toe volgens mij ook enige) Israëlische voetballer is die bij Ajax onder contract heeft gestaan? Hij ging het daarna doodleuk bij Feyenoord proberen..
John van Loen?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Dat is een Utrechter, die zijn statenloos.
Speelde inderdaad in Cruijff's periode bij Ajax, ja.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Ah, ja vandaar die 3-0 tegen Rusland. Of een tijdje terug 0-1 tegen Amerika. Niet overdrijven. Sowieso is de Juventus achterhoede ook geen wereldklasse. Buffon is wel heel sterk, de rest is degelijk, meer niet. Zo'n Chiellini vind ik echt geen bijzondere speler, ook al zullen sommigen hier vast roepen dat ie wel heel goed is. En dan is het wachten totdat bv kos hem met spelers van Oranje gaat vergelijken.
Duitsland heeft ook een rammelende verdediging gezien hun wedstrijd tegen Zwitserland? Juventus kreeg 20 tegendoelpunten in 38(!!) wedstrijden, dat is geen wereldklasse? Sure
. En dat je Chiellini geen bijzondere speler vind zegt al genoeg idd.
@moviemafketel: halve finale lijkt me wel haalbaar voor de Azzurri. Vermoedelijk komen ze net tekort voor de finale.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Duitsland heeft ook een rammelende verdediging gezien hun wedstrijd tegen Zwitserland? Juventus kreeg 20 tegendoelpunten in 38(!!) wedstrijden, dat is geen wereldklasse? Sure
. En dat je Chiellini geen bijzondere speler vind zegt al genoeg idd.
Juventus had een ingespeeld elftal, maar individueel is het geen wereldklasse nee. En Chiellini is een nuttige kracht, meer niet. Niet dat wij een betere hebben, maar wij geven het dan ook toe dat het bij Oranje rammelt. Duitsland speelde tegen Zwitserland zonder de Bayern spelers. Scheelt natuurlijk wel. Ik denk dat Italie ook rammelt als je Buffon daar wegtrekt. Zoals vd Sar bij Oranje altijd het nodige verbloemde.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Juventus had een ingespeeld elftal
Lijkt me wijsheid dat je je "kennis" van het Italiaanse voetbal niet teveel deelt hier 
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Kijk maar eens op z'n wiki.
Maar wel met een NL paspoort. Enig idee wie de eerste (en tot nu toe volgens mij ook enige) Israëlische voetballer is die bij Ajax onder contract heeft gestaan? Hij ging het daarna doodleuk bij Feyenoord proberen..
Daar is toen nog een keer een andere tijden sport of een dergelijk programma over gemaakt (of stond het in de VI). Roni Kalderon, is niet goed afgelopen met de man.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Ondanks de op papier ijzersterke verdediging van Italië acht ik de kans klein dat ze het gaan maken op dit EK. Ik heb er geen vertrouwen in. Ik sluit zelfs niet uit dat ze het in de poule tegen Kroatië moeten afleggen.. Ik zie Frankrijk toch wel als dé outsider van het EK. Al hoop ik het niet.. Absoluut geen fan van het Franse elftal.
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Ondanks de op papier ijzersterke verdediging van Italië acht ik de kans klein dat ze het gaan maken op dit EK. Ik heb er geen vertrouwen in. Ik sluit zelfs niet uit dat ze het in de poule tegen Kroatië moeten afleggen.. Ik zie Frankrijk toch wel als dé outsider van het EK. Al hoop ik het niet.. Absoluut geen fan van het Franse elftal.
Sluit me vrijwel geheel bij je verhaal aan Matthijs. Kroatië ligt Italië sowieso niet. Als Italië doorgaat zal het vermoedelijk met hangen en wurgen zijn..
Er is voor mij één land die ik absoluut niet Europees kampioen wil zien worden: Frankrijk.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Andere Tijden Sport nog teruggezien. Wat zijn die Bogarde en Davids toch een partij dom zeg...
W.K. '98. Mooiste toernooi ooit. Kreeg zowaar het gevoel weer een beetje terug.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Sluit me vrijwel geheel bij je verhaal aan Matthijs. Kroatië ligt Italië sowieso niet. Als Italië doorgaat zal het vermoedelijk met hangen en wurgen zijn..
Er is voor mij één land die ik absoluut niet Europees kampioen wil zien worden: Frankrijk.
Dat lijkt mij ook echt vreselijk.. Frankrijk als EK. Dat geldt, wat mij betreft, ook voor Portugal. Ook zo’n land waar ik helemaal niets mee heb qua voetbal. Maar vooral Frankrijk moeten we niet vergeten want ze hebben echt een sterk team; op elkaar ingespeeld, fysiek sterk, snel en creatief.
Kroatiëis is 'idd' een erg stugge tegenstander ja en daar hebben Italianen het vaak moeilijk mee want dan moeten ze zelf het voetbal maken en daar ontbreekt het dit elftal toch wel aan. Er zijn nagenoeg geen mensen met een ‘idee’. Spanje is wat dat betreft de meest ideale tegenstander in de poule voor de Italianen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Frankrijk en vooral Portugal absoluut niet. Voor de rest alle landen, behalve Nederland, niet. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Dan heb ik slecht nieuws voor jullie: over 23 dagen gaan de Haantjes met de Cup aan de haal.
U las het hier het eerst...
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Frankrijk en vooral Portugal absoluut niet. Voor de rest alle landen, behalve Nederland, niet.
Haha! Mee eens 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.