• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.790 acteurs
  • 199.760 gebruikers
  • 9.423.524 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Materny schreef:

Overwinning op VVV doet het altijd goed zo te zien

Bedoel je die foto? die was na Ajax

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

@ A&L: In de aantal magere jaren wel ja. Maar toen werd er ook niet hard gewerkt. Maar spelers als Ono, van Persie, de broertjes Kalou, de Vrij, El Ahmadi, Makaay, de Guzman, Wijnaldum, van Wonderen, Castaignos, etc. en een hoop spelers van nu ook hebben weinig tot niks met werkvoetbal te maken. Tomasson en ook Kuijt waren bij Feyenoord meer dan alleen werkers.

Het is vooral een beeld dat gecreëerd wordt door de buitenwacht en een hoop Feyenoordsupporters die eisen dat spelers het gras opvreten, zoals gezegd. Ook in de jaren 2000 tot 2005 werd er amper werkvoetbal gespeeld, ondanks Bosvelt. Als een team spelers heeft die naast goed kunnen voetballen ook hard werken, wil dat niet meteen zeggen dat een team werkvoetbal speelt.

Een club krijgt al gauw een stempel op zijn identiteit gedrukt, waar het niet meer snel vanaf komt. Behalve PSV dan, die hebben geen identiteit.

Ik heb het over de populaire jongens in de Kuip de laatste 10 jaar. Dat zijn maar een select groepje, waar bv Makaay, de Vrij, de Guzman etc niet echt toe behoren, ook al vond en vind iedereen het prima gasten.

Verder bestaat het ook niet, 1 identiteit. Niet alle Engelse teams spelen kick and rush, niet elke Italiaanse ploeg is defensief en niet elk team van Feyenoord is een werkploeg. Maar overall steekt er vaak wel een waarheid in.

Je laatste regel vind ik dan weer wel aardig

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Psv:

Ronaldo, Romario.

Beter kun je ze niet meer hebben

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vertonghen bijna rond met Spurs trouwens, BBC meldt dat de afrondende fase ingezet is bij de transfer. Benieuwd wat Ajax zal ontvangen. Ze wilden 15, het zal wel iets van 12 worden.

Ik ga hem zo enorm missen zeg. Sommige spelers die gaan boeien me niet, bv Vermaelen, Babel of De Zeeuw, maar bepaalde spelers ga je toch enorm missen. Dat had ik bv met Heitinga en Suarez, maar ook met onze grote Belgische held. Bah. Als Ajax in de PL had gespeeld dan hadden we gewoon om de titel gespeeld, dan hadden al die topspelers van de laatste 10 jaar niet de behoefte gehad om te gaan. Nu snap ik het wel, ondanks het pijn doet.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Zonder Vertonghen was je de afgelopen 2 jaar geen kampioen geworden, dus begrijp wel dat je hem gaat missen. Ik zal zijn kutkop missen als kiespijn.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zolang Frankie de Boer maar trainer blijft vind ik alles best. Die gaat nog wel wat nieuwe verdedigers groot maken zoals die Vertonghen ook beter en sterker heeft gemaakt. 2 landskampioenschappen op rij hebben we in ieder geval weer in de pocket. Volgend seizoen gewoon weer, ben ik van overtuigd.

schram101

• 16702 berichten
  • 2312 stemmen

12 miljoen is een magistraal bedrag voor een speler met een contract voor nog maar 1 jaar. Jullie mogen in je handjes knijpen als je dat er voor krijgt.

Van harte!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zonder Vertonghen was je de afgelopen 2 jaar geen kampioen geworden, dus begrijp wel dat je hem gaat missen. Ik zal zijn kutkop missen als kiespijn.

Klopt, absoluut onze vedette. Erg kut om hem kwijt te raken. Mocht hem als speler en als mens heel erg. Mijn support ligt in Engeland duidelijk bij the Spurs

Zal moeilijk worden een waardige vervanger te vinden. Zou mooi zijn als Ajax achter de schermen met Chivu rond zou zijn. Misschien stelde Chivu daarom deze week zijn beslissing wel uit

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

schram101 schreef:

12 miljoen is een magistraal bedrag voor een speler met een contract voor nog maar 1 jaar. Jullie mogen in je handjes knijpen als je dat er voor krijgt.

Van harte!

Ik vind het vertrek van onze captain geen felicitatie waard.

Maar het is wel te hopen dat Ajax financieel goede zaken heeft gedaan. Boven de 10 miljoen zou geweldig zijn voor een speler met een 1 jarig contract.

Denk dat Ajax wel gezakt is, 15 miljoen zullen ze denk ik niet krijgen.

Nu vd Wiel nog (die gaat toch), ik heb liever snel zekerheid.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Ben echt benieuwd wie er als vervanger gaat komen. Wil Ajax niet weer een heel ander spelsysteem gaan hanteren, dan moet er iemand komen die van nature al gewend is met het indribbelen met de bal.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

moviemafketel schreef:

zoals die Vertonghen ook beter en sterker heeft gemaakt.

Dat valt wel mee. Daarvoor was hij zowat net zo sterk. De eerste helft van het afgelopen seizoen was Vertonghen overigens matig. Tweede seizoenshelft erg sterk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat valt wel mee. Daarvoor was hij zowat net zo sterk. De eerste helft van het afgelopen seizoen was Vertonghen overigens matig. Tweede seizoenshelft erg sterk.

Vertonghen is onder de Boer wel enorm gegroeid. Al moet ik Jol ook credits geven, die zette meteen Alderweireld en Vertonghen centraal naast elkaar. In dat 1e seizoen was Jan ook al erg sterk. Laatste 3 seizoenen zijn van hem bijzonder goed. Grappig genoeg was Ajax defensief in die 3 jaren het beste onder Jol. Toen kregen ze er maar 20 nationaal tegen in een heel jaar. Die hadden we nu al voor de winterpauze.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Het laatste seizoenshelft wordt het best onthouden. Mertens wordt niet goed gevonden, omdat hij het 2e seizoenshelft minder was, en Vertonghen heeft het fantastisch gedaan, terwijl hij het eerste seizoenshelft erg matig was.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik heb het al vaker gepost, maar dat wil je niet horen geloof ik. Vertonghen was voor de winter een paar keer slecht ja, net als hij een paar keer ook extreem goed was. Ajax-Twente, CL wedstrijden tegen Lyon en zo zijn er wel meer voorbeelden. Stop eens met zo zwart wit denken dat hij alles waardeloos heeft gespeeld. Doe je ook bij Vermeer. Die ging in een potje of 3 echt in de fout en meteen is het een hele beroerde keeper. Kom op.

En de kritiek op Mertens is niet dat hij slecht is, maar dat hij in topduels niks laat zien. Cijfermatig is zijn seizoen vrij goed natuurlijk. Maar als je alleen scoort tegen de NEC's van deze wereld dan mogen er wel kritische noten bij geplaatst worden. Zoals Vertonghen voor de winter terecht kritiek kreeg als hij weer eens nonchalant speelde.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb het al vaker gepost, maar dat wil je niet horen geloof ik. Vertonghen was voor de winter een paar keer slecht ja, net als hij een paar keer ook extreem goed was. Ajax-Twente, CL wedstrijden tegen Lyon en zo zijn er wel meer voorbeelden. Stop eens met zo zwart wit denken dat hij alles waardeloos heeft gespeeld. Doe je ook bij Vermeer. Die ging in een potje of 3 echt in de fout en meteen is het een hele beroerde keeper. Kom op.

Vertonghen heeft voor de winterstop een aantal goede wedstrijden gespeeld. Tegen Lyon was hij top. Voor de rest matig. En volgens mij is matig nog geen waardeloos. Over dingen willen horen gesproken... Daarnaast had ik het niet alleen tegen jou.

Vermeer vind ik een zeer matige keeper, en niet omdat hij er een paar potjes als een Josti bijliep/vloog. Ik geef bijvoorbeeld ook gewoon toe dat Mulder een matige keeper is. Moet je ook eens proberen. O, dat heb je al gedaan: je vond Vermeer een clown.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik vind Mulder geen matige keeper. Jongen met talent, maar hij heeft nog wel een paar jaar nodig om een hoger niveau te bereiken. Idem Vermeer. Gewoon een uitstekende keeper, maar natuurlijk geen absolute top. Maar daarom kan je nog wel een goede zijn. Ongeacht of hij voor de winter fouten maakte. Want laten we eerlijk zijn, na de winter keepte hij zo goed als foutloos.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Sterker nog, Mulder heeft meer fouten gemaakt dan Vermeer..

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Het laatste seizoenshelft wordt het best onthouden. Mertens wordt niet goed gevonden, omdat hij het 2e seizoenshelft minder was, en Vertonghen heeft het fantastisch gedaan, terwijl hij het eerste seizoenshelft erg matig was.

Verschil is dat Vertonghen Ajax kampioen heeft gemaakt en Mertens PSV niet. Ik ben er echt van overtuigd dat we kampioen zijn geworden door Vertonghen, normaal word je niet kampioen als je zo lang 6 basisspelers mist.

Quido

• 14649 berichten
  • 6115 stemmen

Het is allemaal moeilijk te isoleren, maar ik denk dat Vertonghen weer echt kon excelleren doordat Anita voor hem geposteerd werd. De samenwerking tussen die twee is echt schitterend om te zien. Gelukkig wordt onze kleine held door velen nog altijd flink onderschat, waardoor ie waarschijnlijk nog wel even in het Ajax-shirt te bewonderen blijft. Rest de vraag natuurlijk wel, of Ajax erin slaagt een type Vertonghen terug te halen. Anders zal ook de rol van Anita (op het middenveld) anders gaan worden.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jantje Verdomme was vanavond bij de 2-2 tegen Montenegro wel lekker aan het kloten. Z'n maatje Alderweireld was overigens de slechtste van het veld. Zo'n internationaal potje, zelfs tegen deze tegenstander, blijkt dan toch net even wat anders dan de MML. Foutje = goal.

Wilmots heeft wel het enige juiste gedaan door Hazard de 10 te geven, maar begint zo natuurlijk met een hopeloos resultaat. Zeer benieuwd wat de Duivels tegen Engeland in een bommetjevol Wembley kunnen, het zal al wel schelen als 'the Boss' Kompany mee kan spelen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Neem het me niet kwalijk als ik het niet enorm interessant vind wat jij van Vertonghen vind als je zijn naam zit te verbasteren, otherfool. Ik hecht dan meer waarde aan Belgische media.

Jan Vertonghen -6: Ging als aanvoerder voorop in de strijd en hield de boel achterin redelijk goed gesloten. Kende een rustige avond.

SPELERSBEOORDELING. Mirallas sterkste Rode Duivel - De Standaard

Alderweireld was wel slecht las ik, jammer. Maargoed, was denk ik zijn 1e interland dat hij centraal mocht spelen. Meestal zetten ze hem rechtsback. Gelukkig bleef hij in de CL makkelijk overeind.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jantje Verdomme was ook niet echt slecht, hij zat alleen te kloten bij de 2-2. Een zesje inderdaad.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ah, dacht dat je ook vond dat zijn algehele prestatie slecht was.

Hij heeft overigens wel pech, dat Belgie blinkt nergens in uit maar ze hebben gewoon een CV of 3 naast hem die echt goed zijn. Vertonghen had bij Nederland gewoon in de basis gestaan, wat de vice wereldkampioen is. Maar onze 8e keus als spits had bij Belgie weer mee mogen doen, daar loopt bij hun niks.

Jammer dat Vlaanderen niet bij Nederland hoort, dan hadden we echt een ideale mix gehad bij de ploeg.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ah, dacht dat je ook vond dat zijn algehele prestatie slecht was.

Hij heeft overigens wel pech, dat Belgie blinkt nergens in uit maar ze hebben gewoon een CV of 3 naast hem die echt goed zijn. Vertonghen had bij Nederland gewoon in de basis gestaan, wat de vice wereldkampioen is. Maar onze 8e keus als spits had bij Belgie weer mee mogen doen, daar loopt bij hun niks.

Jammer dat Vlaanderen niet bij Nederland hoort, dan hadden we echt een ideale mix gehad bij de ploeg.

België heeft op het middenveld ook prima spelers zoals Witsel, Fellaini, De Bruyne. En voorin hebben ze Hazard, Lukaku, Mertens, Chadli. Het is eigenlijk een schande dat België met dit elftal niet het EK heeft gehaald, al helemaal als je kijkt wat ze achterin hebben lopen. Jongens als Vertonghen, Kompany en Vermaelen zijn toch niet te minste. Daarnaast hebben ze ook Courtouis in de goal staan, die ook heel goed is.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Spits is inderdaad verreweg het zwakste punt, als je al bij De Camargo uit moet komen. Overigens vond ik die Benteke niet zo slecht invallen. Maar wel tijd dat Lukaku ergens aan spelen toekomt, dat zou de komende jaren in principe de spits moeten zijn die het gaat doen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Jelle Vossen, Odemwingie of wat is zijn naam, Sonck, De Carmargo....echt heel zwak allemaal. Lukaku is overhyped en speelt bij Chelsea sowieso nog niet. Dat is dan ook het nadeel van Belgie. Op een paar plekken barsten ze van de klasse, op een paar plekken hebben ze niks. Hun backs voldoen niet, ze hebben geen scorende middenvelder, ze hebben geen spits. En als je dan nog eens een laffe haas als coach had (Leekens), dan wordt het vrij lastig.

Overigens @ AjaxRulezzz, spelers als Chadli, Mertens, Alderweireld etc zijn natuurlijk geen spelers die de Europese top aantikken. Het is niet dat elke Belg even top is.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Hazard gaat vanaf 10 echt wel goals maken, die maakte er in Frankrijk dit jaar 20 (met nog 16 assists). Laffe Leekens durfde het niet aan (stelde hem zelfs bijna nooit in de basis op), Wilmots nu wel al is het met die Belgen altijd afwachten of ze dat dan ook durven op Wembley. Normaal gesproken is de aanval met Hazard op 10 en op de buitenkanten Mertens, Mirallas, Chadli en Martens prima verzorgd, alleen die spits ontbreekt. Lukaku was bij Anderlecht een sensatie (kan me ook nog wat goaltjes tegen Ajax herinneren) maarja Drogba en Torres speel je niet zo maar uit de basis...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Afvallers: Maher, Siem de Jong, Anita en Lens.

Jammer van Maher. Bouma had natuurlijk nooit meegemomen. Dan nog liever Anita.

stinissen (crew films & series)

• 23678 berichten
  • 77286 stemmen

stinissen schreef:

Wie doet er mee met mijn ek-2012 poule?

De leukste voetbalpoule van Nederland Gratis EK poule 2012 EK poule - voetbalpoules.nl: moviemeter-ek2012

ww: kampioenen

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

stinissen (crew films & series)

• 23678 berichten
  • 77286 stemmen

De poule is van moviemafketel

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.