- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Haha Tyton op Nederland 3. Hij probeert wijs over te komen, maar je merkt aan alles dat het een egoïstische kwal is met zijn wijsheden over god 
"Ik geef niet om geld, materialistische dingen zijn maar tijdelijk. Ik wil mezelf als mens bewijzen"
30 sec. later:
"het is belangrijk dat ik prijzen pak. Ik wil veel prijzen winnen, dat is erg belangrijk voor mij. Ik wil niet in armoede leven"
Of:
"Op het veld ben ik alleen met mezelf bezig, hoe kan ik mezelf beter maken"
Lekker met anderen bezig voor iemand die zo het goede woord predikt. Vooral in een teamsport. Vergeet je de verdediging niet te coachen? 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Nogmaals, die Spaanse zeepbel knalt nog wel kapot.
Gewoon weer een cup op de pof gewonnen 
Echt, hopelijk komen er heel snel financiele regels, dan zullen dit soort clubs nergens meer om mee spelen.
Een wonder dat een bank het geld niet gelijk overmaakt naar Porto 
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Wat dat betreft kan het niet veel beter voor Feyenoord; het is nu of waarschijnlijk nooit voor de komende jaren.
Nogal voorbarig.
Ik ben al blij als ze één voorronde doorkomen. 
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Echt, hopelijk komen er heel snel financiele regels, dan zullen dit soort clubs nergens meer om mee spelen.
Blatter en Platini krijgen 10 miljoen per jaar van de Spaanse voetbalbond, dus dat zal wel nooit gaan gebeuren. 
Joy4ever
-
- 4637 berichten
- 1862 stemmen
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Voetbalzone - Leerdam neemt beslissing en stelt Feyenoord 'erg' teleur
Gelukkig wordt hij vervangen door Janmaat. Vraag me af welke club er nou op Leerdam zit te wachten....
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
(embed)
LOL
Overigens staan die verdedigers ook wel erg leip te verdedigen. Die bal ligt er gewoon voor het grijpen. In 30 seconden zie je dat het niveau daar ver onder de hoofdklasse hier ligt
Zowel aanvallend als verdedigend 
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Voetbalzone - Leerdam neemt beslissing en stelt Feyenoord 'erg' teleur
Gelukkig wordt hij vervangen door Janmaat. Vraag me af welke club er nou op Leerdam zit te wachten....
Onbegrijpelijk. Zo een Leerdam moet God op zijn blote knietjes bedanken dat hij een vernieuwd en verbeterd contract bij Feyenoord krijgt aangeboden, dat Europees voetbal gaat spelen. Het niveau van Feyenoord heeft hij nog niet eens.
Was een prima stand-in voor Janmaat geweest, maar makkelijk te vervangen derhalve.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Die jongen ziet ook dat speeltijd er niet in zit. Die wordt volgende maand 22 en tijd voor een basisplaats. Ik snap Kelvin wel, en het is hem gegund.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Dat snap ik ook wel maar ik vraag me af welke club er op hem zit te wachten. Helemaal als hij zich ook nog eens op het middenveld wil gaan richten ipv rechtsback.
Als een club op het middenveld iemand moet vervangen lijkt het me niet dat je gelijk aan Leerdam denkt.
Verder wordt in de comments bij voetbalzone bijvoorbeeld gezegd dat Twente en PSV hem nodig hebben maar ook dat vind ik nogal vergezocht.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Op het middenveld is ie tien malen sterker dan als verdediger dus een wijze keus. Ik denk dat Leerdam voor een aantal eredivisieclubs wel aantrekkelijk is. Geen subtop , maar daaronder zie ik 'm wel in de basis staan eerlijk gezegd.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Muah, hij deed het inderdaad wel aardig op het middenveld maar valt eigenlijk nooit echt op. Misschien dat hij aan de bak komt bij een clubje als NAC.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Op het middenveld is ie tien malen sterker dan als verdediger dus een wijze keus. Ik denk dat Leerdam voor een aantal eredivisieclubs wel aantrekkelijk is. Geen subtop , maar daaronder zie ik 'm wel in de basis staan eerlijk gezegd.
Ben ik het niet mee eens. Zijn enige kwaliteiten zijn zijn verdedigende kwaliteiten. Opbouwend heeft hij niets toe te voegen. Vind hem op het middenveld veel te licht om een rol te krijgen zoals Nigel de Jong die heeft.
Ik vind het daarnaast niet respectvol overkomen naar Feyenoord toe, dat altijd vertrouwen in hem heeft gehad. Al telt dat niet in de voetbalwereld. Ik moet erbij zeggen dat hij nooit heeft gezeikt, en dat sierde hem. Maar ik vind dat spelers tegenwoordig al gauw bang zijn voor een beetje concurrentie. Ga de concurrentie met Janmaat aan, en met Mokotjo bij het wegvallen van El Ahmadi/Vormer/Clasie voor het middenveld. Dat had hem ook gesierd.
Of hij moet al een goede aanbieding op zak hebben, maar dat lijkt me sterk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ontluisterend zeg. Totaal onbegrip voor zijn situatie, en respectloos? Kom op zeg. Zijn toekomstperspectieven zijn niet zoals hij het wilt, hij heeft de leeftijd dat ie moet spelen en wil zijn geluk elders zoeken. Volledig begrijpelijk. Je geeft zelf aan dat ie het Feyenoord niveau niet heeft, waarom zou ie dan de concurrentie aan moeten gaan? Hij ziet zelf ook vast in dat ie het een stap lager moet wagen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Zal uiteindelijk wel uitkomen bij RKC of NAC.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Ik zei dat hij het Feyenoordniveau nog niet heeft. Ik vind, nogmaals, de mentaliteit erg matig bij bepaalde spelers. Vecht gewoon voor een basisplaats. Janmaat is nou ook weer geen wereldspeler.
Als hij zich daadwerkelijk heeft neergelegd bij een lager niveau, en dat dus inziet en daar vol voor gaat, dan heb ik geen totale onbegrip voor zijn situatie. Dat zeg ik ook nergens. Ik vind het enkel nogal vreemd voor de buitenwacht.
Overigens heeft hij zeer vaak in de basis gestaan bij Feyenoord (afgelopen seizoen 31 wedstrijden), dus hoezo "tijd voor een basisplaats?"
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Noodgedwongen en door de beperkte middelen. Dat is straks ook afgelopen.
Leerdam is geen verdediger en dat wil ie ook niet zijn. Dus met Janmaat concurreren is helemaal niet aan de orde.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Ik heb overigens sterk het idee dat zulke "gassies", net als Cabral & co. denken nu al een stap hogerop te kunnen maken (voor hem dus een stap op het middenveld o.a.) of om nog meer geld te verdienen. En niet omdat ze denken het niveau van Feyenoord straks niet aan te kunnen.
Van mij mag hij het proberen als middenvelder. Maar dan moet hij blij zijn als hij kan slagen bij clubs als RKC en NAC, zoals Quido ook al zei.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zo'n club zou het worden, niets mis mee. Prima dat hij kiest voor i nde basis staan en minder salaris. Neem hem daar alleen maar meer serieus door. Leerdam is juist niet vergelijkbaar met een typetje Cabral maar goed.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Ik vraag me dus sterk af of dat wel de clubs zijn waar Leerdam voor gaat.
En als het zo is: prima. Op het middenveld van Feyenoord is geen plaats voor hem.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Denk dat hij gewoon meer geld wilde hebben, stapje lager is minder salaris. Heeft denk ik weinig met sportieve ambities te maken.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Exact, Rep. Dat denk ik ook. En bovenstaand bericht geeft dat ook wel aan.
Hij wil meer bling bling en grotere velgen voor zijn auto, terwijl hij niet boven het stuur uitkomt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Vreemde conclusie. Ik geloof er niet zo in dat het uitsluitend om meer geld te verdienen maar als je werkgever een werknemer langer aan je wil binden mag er financieel wel een blijk van waardering zijn. Als het verschil tussen vraag en aanbod zo groot is, wat natuurlijk niet alleen naar het financiele deel te vertalen is, staat ie volledig in zijn recht.
Leerdam al een aantal keer uitvoerig gesproken. Herken hem totaal niet in het plaatje dat geschetst wordt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Topkeeper naar Eindhoven, Boy Waterman 
Had ik Sinouh gehouden...
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Als tweede doelman, toch? Haal dan Jeroen Zoet terug.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Vreemde conclusie. Ik geloof er niet zo in dat het uitsluitend om meer geld te verdienen maar als je werkgever een werknemer langer aan je wil binden mag er financieel wel een blijk van waardering zijn. Als het verschil tussen vraag en aanbod zo groot is, wat natuurlijk niet alleen naar het financiele deel te vertalen is, staat ie volledig in zijn recht.
Leerdam al een aantal keer uitvoerig gesproken. Herken hem totaal niet in het plaatje dat geschetst wordt.
Het staat er bijna letterlijk, dus de conclusie is niet zo raar. In een contract van zo'n jongen staat niet hoeveel speelminuten hij gaat krijgen. Het heeft dus allemaal met geld te maken.
Hij wilt gewoon meer geld, Feyenoord moet net zoals alle andere clubs minderen in salaris. Dus het heeft weinig meer met waardering te maken. Hij wilt gewoon zakken geld. Dan is ie in Nederland gewoon op de verkeerde plek. Al mag je met "slechts" een aantal tonnetjes per jaar in je handen wrijven van geluk. En al helemaal omdat ie voetbalt.
Ik ben benieuwd of Sulejmani bijtekent. Hij krijgt genoeg waardering van de trainer, de staf en het publiek. Maar hij zal wel flink loon moeten inleveren. Ben benieuwd of hij ook inziet dat hij niet helemaal heeft gebracht wat hij heeft gekost en dat hij ook snapt(!!) dat Ajax nu met een salarisplafond werkt.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Hij heeft een verbeterd contract gekregen. En als hij al weet dat hij geen basisplaats bij Feyenoord krijgt, zoals je zegt, dan is het vreemd om veel meer te eisen. Het aanbod lag al 4 maanden op tafel, waar Leerdam niets mee heeft gedaan.
Zo'n vreemde conclusie is het niet. Edit: wat Rep ook zegt.
Zo komt hij ook niet over op mij. Wie weet wordt hij weer gek gemaakt door zijn zaakwaarnemer. Zal ook wel een mentaliteitskwestie zijn. Jongens als de Vrij, Vlaar, Mulder en Clasie lijken me veel sterker in een dergelijke situatie te staan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als tweede doelman, toch? Haal dan Jeroen Zoet terug.
Een talent als Zoet moet je geen 2e doelman maken, is zonde. Heeft Ajax bij Vermeer ook gedaan, is gewoon jammer. Al is het wel prettig dat je altijd dan een goede doelman achter de hand hebt.
Maar Waterman? Was gewoon al bij de Graafschap een matige keeper.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Is ook zo.
Maar stel je voor dat Tyton weer voor een half jaar uitgeschakeld is. Krijg je te maken met een matige keeper als Waterman...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.