- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Over v/d Wiel: die kan de laatste 2 seizoenen het niveau van de Eredivisie niet eens aan. Real Madrid is echt véél te hoog gegrepen voor hem.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Verder verheerlijk je iemand wel die ook constant ruzie maakte met zijn coaches (oa Ferguson, van Basten en Advocaat) en niet vies van spelers provoceren was (Arsenal-Man Utd, Andorra uit etc). Ruudje kende 2 kanten. Op het veld was het vaak een rat, daarbuiten een hele toffe gozer.
Constant? 2 incidenten (Ferguson, Advocaat) en een ruzie met iemand die wel vaker problemen had met z'n spelers (Alsimarakis
).
Het Arsenal conflict is geheel en al op het conto van de Gunners te schrijven en tegen Andorra deed hij dat om die mandekker terug te pakken omdat die hetzelfde deed na zijn gemiste penalty.
Een aantal incidenten over een carrière van 19 jaar.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Van der Wiel is met 30 bier achter zijn kiezen nog steeds de beste back van de Eredivisie. Ik denk dat Van der Wiel zich wel kan optrekken aan het niveau van Real Madrid, op het WK bleef hij immers ook overeind. Van der Wiel is een behoorlijk complete voetballer die, wanneer hij zich goed ontwikkeld, de internationale top moet halen.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Van der Wiel is met 30 bier achter zijn kiezen nog steeds de beste back van de Eredivisie.
Volgens mij speelt hij iedere wedstrijd met 30 bier op, inderdaad. De laatste 2 jaar dan.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Sorry hoor, maar Ramos is slechts aanvallend een beetje van waarde. Verdedigend is het niet meer dan redelijk en is hij een notoire kaartenpakker, vooral rode. Ik zie niet in waarom vd Wiel er niet zou passen. Verdedigend ook niet al te sterk, maar aanvallend tig maal beter dan Ramos.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Aanvallend zullen ze niet veel schelen maar verdedigend is Ramos natuurlijk 100 keer beter dan v der Wiel. Bovendien is het ook met name een centrale verdediger.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat snap je er niet aan? Na EK 2004 stopte half Oranje en moest van Basten een nieuwe ploeg formeren. Dat was geen ploeg die toen al goud kon winnen. Spelers als Heitinga, Mathijsen, van Persie, Sneijder etc waren nog erg jong en onervaren op dat niveau.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Over v/d Wiel: die kan de laatste 2 seizoenen het niveau van de Eredivisie niet eens aan..
Zet jezelf alsjeblieft niet zo voor lul zeg, vind het gewoon pijnlijk genant om te lezen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Van der Wiel is met 30 bier achter zijn kiezen nog steeds de beste back van de Eredivisie. Ik denk dat Van der Wiel zich wel kan optrekken aan het niveau van Real Madrid, op het WK bleef hij immers ook overeind. Van der Wiel is een behoorlijk complete voetballer die, wanneer hij zich goed ontwikkeld, de internationale top moet halen.
Inderdaad. Beste voorbeeld was Duitsland-Nederland vorig jaar. vd Wiel was de enige die namens Oranje een sterke interland speelde, werd ook door alle media bevestigd. Vd Wiel was in de CL en in nationale topduels ook altijd 1 van de beste spelers. Enige wat hij heeft is dat hij tegen mindere teams de focus soms verloor. Hij heeft een paar slechte periodes gehad, maar zijn niveau ligt gewoon vrij hoog. Maar in Eredivisie zal hij niks meer bijleren denk ik. Beter voor iedereen dat hij vertrekt. Je merkt ook in de Europese top dat je niet 11 wereldspelers in de basis nodig hebt. Je hebt ook spelers die zich optrekken aan het niveau van de rest. Spelers als Abidol, Coentrao, Khedira...allemaal aardig, maar meer ook niet. Maar ze kunnen wel mee omdat de rest al sterk genoeg is.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Zet jezelf alsjeblieft niet zo voor lul zeg, vind het gewoon pijnlijk genant om te lezen.
Bij elke andere club als Ajax was ie nog harder door de mand gevallen dan Manolev.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Wat snap je er niet aan? Na EK 2004 stopte half Oranje en moest van Basten een nieuwe ploeg formeren. Dat was geen ploeg die toen al goud kon winnen. Spelers als Heitinga, Mathijsen, van Persie, Sneijder etc waren nog erg jong en onervaren op dat niveau.
Nederland was "gewoon" "een van de kanshebbers". Zeker met spelers als Cocu, v/d Sar, Robben, van Nistelrooij erbij. Helaas vergat Bassie van Bommel mee te nemen. Daarnaast hadden al een boel "talenten" een hoop ervaring.
Dat Oranje bezig was aan een overgang doet daar weinig vanaf. Oranje hoort altijd voor goud te gaan. Alleen in de beginjaren '80 ontbrak het aan kwaliteit.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zet jezelf alsjeblieft niet zo voor lul zeg.
Daar hebben we jou al voor, hier op MoMe. 
De goede wedstrijden die v/d Wiel - mede door een blessure - heeft gespeeld na het W.K. zijn op 1, misschien 2 handen, te tellen.
Zelfs Rep vindt Twittery een zwakke schakel.
Komt ook doordat hij zijn niveau niet haalt. Maar het Real niveau gaat hij natuurlijk never nooit niet halen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ehm, van Bommel was er in 2006 gewoon bij, in 2008 ontbrak hij. En Oranje was toen zeker geen grote kanshebber, ook al hadden ze een paar goede spelers. Van Basten noemde het ook een leermoment richting WK 2006, wat ik overigens wel kut vond, want een WK mag nooit een leermoment zijn maar moet een plek zijn waar je vol gaat om te presteren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Daar hebben we jou al voor. 
De goede wedstrijden die v/d Wiel - mede door een blessure - heeft gespeeld na het W.K. zijn op 1, misschien 2 handen, te tellen.
Je zegt dat ie het Eredivisie niveau niet aan kon de laatste 2 jaar. Dan zit je of te provoceren of je snapt er geen reet van. Hij heeft genoeg goede wedstrijden gespeeld, maar helaas ook een stel hele slechte. Moeten we ook maar stellen dat el Ahmadi het niveau niet aan kan? Die bakte er immers jarenlang niks van.
Vd Wiel staat niet voor niets overal in de belangstelling. Neem die berichten serieuzer dan de mening van een Feyenoorder over een Ajax speler.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
, want een WK mag nooit een leermoment zijn maar moet een plek zijn waar je vol gaat om te presteren.
Je geeft zelf het antwoord al op je eigen onwetendheid.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je geeft zelf het antwoord al op je eigen onwetendheid.
Leg uit.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Je zegt dat ie het Eredivisie niveau niet aan kon de laatste 2 jaar. Dan zit je of te provoceren of je snapt er geen reet van. Hij heeft genoeg goede wedstrijden gespeeld, maar helaas ook een stel hele slechte. Moeten we ook maar stellen dat el Ahmadi het niveau niet aan kan? Die bakte er immers jarenlang niks van.
El Ahmadi haalde het niveau van Feyenoord die jaren absoluut niet. Werd terecht weggestuurd. Het verschil is dat ik het toe durf te geven en dat jij alles wat met Ajax te maken heeft ophemelt of ze de beste voetballers van de wereld zijn. Anita naar Chelsea, v/d Wiel naar Real Madrid, Eriksen is het grootste talent v/d wereld, Verhoeven is beter dan alle 1e keepers van de Eredivisie. Dat soort dingen.
V/d Wiel had niet het niveau van Ajax de afgelopen twee jaar, en speelde zelfs onder de Eredivisie middelmaat, op een enkele wedstrijd na.
Vd Wiel staat niet voor niets overal in de belangstelling. Neem die berichten serieuzer dan de mening van een Feyenoorder over een Ajax speler.
Hij geldt nog steeds als een talent. Maar niet voor Real Madrid en diep in je hart, ergens, weet je dat zelf ook wel.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat van Basten zich verschuilde en zich geen titel druk op wilde leggen. Oranje was niet de favoriet, maar wel een vrij reëele kanshebber.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4oIjU4vgFso[/embed]
Dat was een ouderwetse frustratie-trap. Irritante mannetjes bij City, dus vond het wel komisch.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zelfs ik zie dat El Ahmadi makkelijk de Eredivisie aan kon. Ik prik door slechte periodes heen omdat ik zijn klasse wel zie. Idem bij vd Wiel.
Verder moet je niet zo zielig dingen lopen verdraaien. Ik zeg welke spelers ik goed vind en welke ik kut vind. In vd Wiel en Eriksen zie ik het wat betreft de top halen wel zitten ja. Maar ik roep zulke dingen niet over alle Ajacieden.
En vd Wiel een talent noemen op zijn leeftijd slaat ook nergens op. Die leeftijd heeft hij niet meer. Het is gewoon een gevestigde naam.
@ je andere post, van Basten was toen gewoon vrij reeel. De ploeg was jong en onervaren op een enkeling na, maar zeker geen kanshebber voor de hoofdprijs. Verder hadden ze ook wat pech, Portugal kon je winnen en verliezen die avond. Leek van 2 kanten niet op voetbal. Ronde daarna was Engeland geweest, had je een leuke kans gemaakt denk ik. Portugal won toen ook van Engeland.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Opmerking van de dag gaat naar Nico, maar welke van de twee?
Hij geldt nog steeds als een talent.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
(embed)
Dat was een ouderwetse frustratie-trap. Irritante mannetjes bij City, dus vond het wel komisch.
Kijk het is meer dan terecht dat Barton rood krijgt en hoe hij daarna reageert kan echt niet maar die grensrechter kan, van daar met al die mensen ertussen, natuurlijk nooit gezien hebben wat er is gebeurd.
Hiervoor had Tevez hem trouwens ook nog een klap gegeven.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Joey B. spoort natuurlijk sowieso al niet. Dat is juist het leuke aan hem.
.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen

rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Daar hebben we jou al voor, hier op MoMe. 
Komt ook doordat hij zijn niveau niet haalt. Maar het Real niveau gaat hij natuurlijk never nooit niet halen.
Dank je dat je mijn mening zo serieus vindt
Overigens ligt de ergernis factor bij vd Wiel inderdaad erg hoog op veel momenten. Hij verdedigd heel laks en kan daar echt in verbeteren. Al heeft hij het tegen ploegen zonder buitenspelers gewoon erg simpel en blijft hij wel op de been. Dus ik denk dat hij in het buitenland beter presteert dan in Nederland zelf haha.
Aanvallend compenseert hij gelukkig wel erg veel en doet hij veel gekwakkel achterin verbloemen.
Al met al ben ik toch meer gecharmeerd van Ricardo van Rhijn, oogt wat stabieler vooral wanneer het op het verdedigen aankomt. Aanvallend schat ik vd Wiel wel iets hoger in.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zelfs ik zie dat El Ahmadi makkelijk de Eredivisie aan kon. Ik prik door slechte periodes heen omdat ik zijn klasse wel zie. Idem bij vd Wiel.
Leren lezen blijft lastig. Ik zeg dat El Ahmadi tekort kwam voor Feyenoord voor wat hij liet zien. Bij Twente had hij al lang en breed laten zien goed te kunnen voetballen. V/d Wiel heeft ook laten zien goed genoeg te zijn voor de Eredivisie, maar dat heeft hij de laatste 2 jaar amper laten zien. Heeft over die jaren matig tot slecht gespeeld.
Verder moet je niet zo zielig dingen lopen verdraaien. Ik zeg welke spelers ik goed vind en welke ik kut vind. In vd Wiel en Eriksen zie ik het wat betreft de top halen wel zitten ja. Maar ik roep zulke dingen niet over alle Ajacieden.
Op Blind na, inderdaad.
En vd Wiel een talent noemen op zijn leeftijd slaat ook nergens op. Die leeftijd heeft hij niet meer. Het is gewoon een gevestigde naam.
Gevestigde naam in de Eredivisie misschien. Voor de top (Real Madrid) nog steeds een talent.
@ je andere post, van Basten was toen gewoon vrij reeel. De ploeg was jong en onervaren op een enkeling na, maar zeker geen kanshebber voor de hoofdprijs. Verder hadden ze ook wat pech, Portugal kon je winnen en verliezen die avond. Leek van 2 kanten niet op voetbal. Ronde daarna was Engeland geweest, had je een leuke kans gemaakt denk ik. Portugal won toen ook van Engeland.
Eerst zeg je dat ze geen kanshebber waren, om vervolgens doodleuk te melden dat ze redelijk makkelijk de halve finale hadden kunnen halen. Als je daar staat, ben je sowieso een reëele kanshebber. Kanshebber is wat anders dan favoriet zijn.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Leuk dat je je eigen definities van talent hanteert, maar met een jaartje of 24, meer dan 120 Eredivisiewedstrijden, 2 kampioenschappen, EL & CL ervaring, 29 caps en een WK finale is zo'n term niet meer op z'n plaats. Zelf heb je er blijkbaar ook wat moeite mee:
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Typisch om van der Wiel laks'' te noemen. Er mankeert gewoon erg veel aan zn kwaliteiten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik zie nu pas die twee laatste aftrappen van QPR tegen City. Wat is dat voor amateuristische bedoeling?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.