- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Onderhond
-
- 87655 berichten
- 12965 stemmen
Hoorde dat het de Belgische individuen wel erg goed vergaat in de ons omliggende competities. Vertonghen in Nederland, Hazard in Frankrijk en Kompany in Engeland verkozen tot beste speler? Maar zet ze in één team en ze bakken er maar weinig van 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Ontzettend pijnlijk trouwens de degradatie van Bolton als je ziet op welke manier ze de goals vandaag tegen krijgen. Bal uit de handen van de keeper gebeukt en een 'soft' penalty.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Chelsea word dan zelfs rechtstreeks toegelaten en dan moet er een kampioen uit een ander land voorrondes spelen. Ik dacht dat het dan Anderlecht word.
Anderlecht speelt al voorronde.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Hoorde dat het de Belgische individuen wel erg goed vergaat in de ons omliggende competities. Vertonghen in Nederland, Hazard in Frankrijk en Kompany in Engeland verkozen tot beste speler? Maar zet ze in één team en ze bakken er maar weinig van
Lombaerts ook kampioen. Edit: Courtois met een hoofdprijs.
Fülop 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Leekens opgestapt?!?
Wie daar nu instapt wordt over 4 jaar Europees kampioen.
Maar zet ze in één team en ze bakken er maar weinig van
Moet z'n tijd hebben, heeft ook met loting te maken. Het komende WK is al haalbaar, daarna wordt het alleen maar beter. Belgen hebben samen met de Mannschaft onder de 25 misschien wel het beste team ter wereld. Het verschil met bv een Nederland is schrijnend.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Update Ajax in de CL.
Voorlopige pot 2
1.Benfica 87
2 Shaktar Donetsk 84
3 Zenit St. Petersburg 79
4 Schalke 78
5 Manchester City 64
6 Olympiakos Pireaus 61
7 Ajax 58
8 Juventus 47
Nu Arsenal een plek heeft geclaimd, en CSKA het niet heeft gered voor de CL plaatsen blijft het onderstaande nog over wat Ajax voorbij kan gaan; waarbij trouwens Chelsea en Spurs niet allebei een ticket kunnen bemachtigen omdat Engeland zijn limiet van afgevaardigde clubs al heeft bereikt.
1. Chelsea - Als zij de CL winnen van Bayern 135 punten
- Tottenham Hotspur 67, (Play-off)
2. Sporting Braga 63 (Play-off)
3. Dynamo Kiev, 62 (Play-off)
Conclusie: Hopen dat Bayern de CL wint. Zodoende stromen er drie clubs de play-offs in waarvan er maar maximaal één mag doorstromen naar de CL. Met een beetje geluk loten ze tegen elkaar in de laatste ronde (zowel Braga als Kiev zijn beide niet geplaatst, en moeten dus twee voorrondes overleven). In die laatste ronde wachten tegenstanders: ' Malaga, Lille, Udinese, Gladbach, en (mocht Chelsea inderdaad niet winnen van Munchen) Spurs.
Er is perspectief.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Leekens opgestapt?!?
Moet z'n tijd hebben, heeft ook met loting te maken. Het komende WK is al haalbaar, daarna wordt het alleen maar beter. Belgen hebben samen met de Mannschaft onder de 25 misschien wel het beste team ter wereld. Het verschil met bv een Nederland is schrijnend.
Een buitenlander aanstellen die noch Nederlands, noch Frans spreekt anders is er altijd wel iemand boos. Of misschien iemand die beiden beheerst maar dan wordt het aanbod al minder. Gerets, Preud'homme?
Nederland-17 naar de finale van het EK. Leuke speler, die Ake.
Zo maar drie PSV'ers in de basis en één daarvan die scoort. Dat mag zeldzaam genoemd worden.
En voor de mensen met twitter een volgtip: Joey Barton, wat een idioot maar uitermate vermakelijk.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Wat een waanzinnige ontknoping van de PL
hoe mooi wil je het hebben tot op de allerlaatste minuut,.....
de beste einde van een seizoen sinds Arsenal 2-0 uit tegen Liverpool won in 1989 om kampioen te worden op doelgemiddelde. Als het 1-0 was gebleven was Liverpool kampioen geworden, maar in de laatste minuut scoorde Arsenal
Liverpool (ook onder Dalglish toen) eindigde tweede, en iedereen buiten liverpool was dolblij 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
de beste einde van een seizoen sinds Arsenal 2-0 uit tegen Liverpool won in 1989 om kampioen te worden op doelgemiddelde. Als het 1-0 was gebleven was Liverpool kampioen geworden, maar in de laatste minuut scoorde Arsenal
En de filmtip daarbij: Fever Pitch (1997)
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Concreet scenario voor Feyenoord. Waarbij de tegenstanders van de derde ronde te voorspellen zijn. De laatste voorronde is een doolhof van 'als, als als'.
Als nummer twee van Nederland plaatst Feyenoord zich voor de derde ronde van het ‘runners up-traject’. De nummers 2 van de landen 7 t/m 15, en de nummer 3 van Portugal.
Derde ronde CL mogelijke tegenstanders (aangezien Feyenoord niet geplaatst is)
- Braga
- Kiev
- Spartak Moskou
- Fenerbache
- Panathinaikos.
In de tweede ronde wordt er een lijst van de 10 overgebleven clubs gemaakt: de laagste vijf vs. de hoogste vijf. Vreemd genoeg zou Feyenoord dus zo maar clubs als 'Malaga, Udinese, Gladbach en Lille kunnen mislopen aangezien de punten van deze clubs laag tot gemiddeld zijn in vergelijking met de evt. overgebleven clubs.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
FR-Fans.nl - Kuyt niet naar Feyenoord
Wordt nu erg lastig om nog een spits te vinden van het kaliber Guidetti/Kuijt.
Kuijt hoeft natuurlijk niet meer terug te komen op zijn 34e/35e.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jammer, maar zat erin.... Hopen op Van Geel zijn hoge hoed.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Dat ging toch bijna aardig los gister in deie glasbak.
Wat een kutstadion en kutpubliek is dat daar toch manman.
En dan ook nog zo'n zeikwedstrijd
.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Laat Kuyt maar lekker afsluiten bij Quick Boys dan. Doei!
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De man overschat zichzelf wel enorm. Hij is nu op een niveau dat hij nog kan schitteren in de Eredivisie, maar hij denkt de Europese top nog 3 jaar aan te kunnen. Haha! En daarna nog van waarde te kunnen zijn voor Feyenoord. Hij wordt nu samen met Berbatov gelinkt aan Barcelona. 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
En dan ook nog zo'n zeikwedstrijd
.
Gerechtigheid is hard soms.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Vond het maar een belachelijke rode kaart die eerste.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Precies... En dan is hij ook geen type van Bommel ofzo, maar juist iemand die het van zijn kracht en uithoudingsvermogen moet hebben...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
FR-Fans.nl - Kuyt niet naar Feyenoord
Wordt nu erg lastig om nog een spits te vinden van het kaliber Guidetti/Kuijt.
Kuijt hoeft natuurlijk niet meer terug te komen op zijn 34e/35e.
Verrassend zeg, Dirruk komt niet 
schram101
-
- 16702 berichten
- 2312 stemmen
Opzouten met Kuyt. Het is graag of helemaal niet. Nu hoeft het niet meer. Volgend jaar met Fernandez en Achabar? Of heeft City nog meer spitsen over?
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat zij Guidetti echt willen houden als je ziet hoeveel topspitsen ze daar wel niet hebben lopen. Daarnaast zullen er ook nog wel een paar bij komen dit transferwindow waarschijnlijk (Falcao en Van Persie misschien?).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Leekens opgestapt?!?
Haha we weten nu wel dat je Oranje niet moet, maar maak je niet zo belachelijk zeg. Hier loopt ook zat kwaliteit, maar dat wil of kan jij helemaal niet zien omdat je ze niet volgt. Voorlopig zijn wij vice wereldkampioen en probeert Belgie ook met Kompany, Vermaelen, Hazard en Lukaku zich al vele jaren te plaatsen voor een eindronde. Sinds 2002 was Belgie er niet eens meer bij...
Ploeg barst van de kwaliteit ja, maar 11 toppers levert niet altijd een topteam op, zie Oranje richting WK 2002. Die waren in niveau nog veel beter.
Of zie Engeland, die met een generatie Lampard/Gerrard/Terry/Ferdinand/Rooney/Beckham etc nooit een fuck hebben bereikt.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Verrassend zeg, Dirruk komt niet
Kwestie van zelfoverschatting. Hij denkt over 3 jaar nog van waarde te kunnen zijn voor Feyenoord.
De tijd dat oud spelers nog op een respectabele tijd terugkeren naar de Eredivisie is al een tijd voorbij.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Opzouten met Kuyt. Het is graag of helemaal niet. Nu hoeft het niet meer. Volgend jaar met Fernandez en Achabar? Of heeft City nog meer spitsen over?
Als Guidetti en Kuijt definitief niet komen, zal van Geel voor Castaignos gaan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat lijkt me een prima keus, maar denk niet dat hij wil, zou toch een flinke afgang zijn om na een jaar terug te keren. Loopt er in Scandinavie niet nog een talent rond
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kwestie van zelfoverschatting. Hij denkt over 3 jaar nog van waarde te kunnen zijn voor Feyenoord.
De tijd dat oud spelers nog op een respectabele tijd terugkeren naar de Eredivisie is al een tijd voorbij.
Ik nam dit al nooit serieus. Had niet verwacht dat ie als 31 jarige al terug zou keren. Maar vond alle hoop bij Feyenoorders wel grappig de laatste weken 
Meeste oudspelers die terugkeren zijn inderdaad 33 of ouder. Niet zo heel vreemd gezien de verschillen in salaris. Kuijt blijkt ook geld boven clubliefde te verkiezen. Bij deze zou ik een streep door zijn naam zetten, vind hem nu al matig maar hij zal alleen nog maar minder worden de komende jaren. Hij moet het van hard werken hebben, niet van slim spel.
Zelf hoop en verwacht ik wel dat Heitinga bij Ajax terugkeert voor zijn 33ste. Althans, hij heeft altijd gezegd dat hij terug zou keren op een niet te oude leeftijd zodat hij nog van waarde kan zijn. Is verkozen tot speler vh jaar van Everton, doet het top daar.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6115 stemmen
Dat lijkt me een prima keus, maar denk niet dat hij wil, zou toch een flinke afgang zijn om na een jaar terug te keren. Loopt er in Scandinavie niet nog een talent rond
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik nam dit al nooit serieus.
Grappig. Kuijt deed dit zelf wel.
Had niet verwacht dat ie als 31 jarige al terug zou keren. Maar vond alle hoop bij Feyenoorders wel grappig de laatste weken 
Klopt, maar bij aanvang van de competitie is hij 32 jaar. Daarnaast is het niet gek dat er een verwachting ontstond, omdat Kuijt gezegd heeft kampioen te willen worden met Feyenoord. Dan neem ik aan dat hij bedoelt er ook nog een inbreng in te hebben. Met 35 jaar op de teller gaat dat niet lukken.
Meeste oudspelers die terugkeren zijn inderdaad 33 of ouder. Niet zo heel vreemd gezien de verschillen in salaris. Kuijt blijkt ook geld boven clubliefde te verkiezen. Bij deze zou ik een streep door zijn naam zetten, vind hem nu al matig maar hij zal alleen nog maar minder worden de komende jaren. Hij moet het van hard werken hebben, niet van slim spel.
Slim spel heeft er weinig mee te maken. Tactisch is hij sterk. Als je techniek en snelheid had genoemd, zou ik je gelijk geven.
Zelf hoop en verwacht ik wel dat Heitinga bij Ajax terugkeert voor zijn 33ste. Althans, hij heeft altijd gezegd dat hij terug zou keren op een niet te oude leeftijd zodat hij nog van waarde kan zijn. Is verkozen tot speler vh jaar van Everton, doet het top daar.
Met je laatste zin geef je al aan dat hij voorlopig niet terug zal keren naar Ajax. Maar goed, ook voor hem geldt: nu al matig, over een aantal jaar alleen maar minder.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vond het maar een belachelijke rode kaart die eerste.
En met die tweede solliciteer je naar een permanente plek op ´the wall of shame´. Dom dom dom. Over twee wedstrijden gezien wel terecht dat Vitesse door gaat.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kuijt deed dit ook niet NR, dat zegt hij zelf. Hij sprak met van Geel om de boel eens aan te horen, maar wilde eigenlijk niet terugkeren. Gesprek moest niet voor niets intern blijven.
En, Kuijt tactisch sterk? Die gast loopt altijd uit positie. Zijn kracht is zijn fysiek en zijn drive.
En over Heitinga, die is ook pas 28 ofzo he. Die zie ik voor WK 2014 ook niet terugkeren. Maar daarna zou het leuk zijn. WK winnen en terug naar zijn grote liefde 
Overigens is Heitinga verre van matig. Speelt een zeer sterk seizoen in de PL, wat ik net al zei. Mag je ontkennen, maar dan lieg je.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
En, Kuijt tactisch sterk? Die gast loopt altijd uit positie. Zijn kracht is zijn fysiek en zijn drive.
Zijn grootste kracht is fysiek en mentaliteit. Tactisch is hij vrij sterk, bleek ook uit een uitgebreid beoordelingsrapport in de VI.
Verder komt hij nu al tekort voor de Europese top, laat staan binnen nu en 3 jaar.
En over Heitinga, die is ook pas 28 ofzo he. Die zie ik voor WK 2014 ook niet terugkeren. Maar daarna zou het leuk zijn. WK winnen en terug naar zijn grote liefde 
Overigens is Heitinga verre van matig. Speelt een zeer sterk seizoen in de PL, wat ik net al zei. Mag je ontkennen, maar dan lieg je.
Ik lieg in ieder geval niet als ik zeg dat ik Heitinga een matige verdediger vind.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.