• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.250 films
  • 12.400 series
  • 34.347 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.760 gebruikers
  • 9.423.532 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Thuis gelijk (of winnen) tegen Lyon, of winnen van Zagreb zie ik Feyenoord ook zonder enig probleem doen....

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Thuis gelijk (of winnen) tegen Lyon, of winnen van Zagreb zie ik Feyenoord ook zonder enig probleem doen....

Haha, ja hoor.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

(quote)

Waar dan, want ik lees er schijnbaar overheen....

Ik lees enkel "kleine budget"....

Jammer dat je

ze winnen 4x de CL
selectief gezien weer overslaat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ja, wat maakt dat uit, ze hebben binnen Nederland toch nog steeds het grootste budget. En in de jaren 70 waren ze ook niet arm.... Je kan gewoon niet ontkennen dat succes erg veel met begroting te maken heeft.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Ja, wat maakt dat uit, ze hebben binnen Nederland toch nog steeds het grootste budget. En in de jaren 70 waren ze ook niet arm.... Je kan gewoon niet ontkennen dat succes erg veel met begroting te maken heeft.

Ajax heeft vroeger de prijzen vooral met een goede visie behaald, wat ik al zei. CL win je niet als Ajax zijnde met geld, want ook toen waren clubs als Milan, Madrid en Liverpool rijker.

En nationaal, maar dit heb ik vaker gezegd, maakt het vrij weinig uit of je budget 40, 50 of 60 is aangezien je daarmee geen betere spelers kan halen. Verschil tussen Heerenveen en Ajax is groot, verschil PSV/Twente/Ajax is qua spelersmateriaal wat ze kunnen halen met hun geld vrij klein.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Wat nou goede visie? Ze hadden het geluk dat Cruijff bij hun in de buurt geboren was..... En ik vraag me af of clubs als Madrid, Milan of Liverpool toen veel rijker waren. Situatie van toen is niet te vergelijken met nu en Amsterdam is qua regio niet veel zwakker dan Liverpool of Milan. Ajax is zeker sinds de beursgang gewoon net als City een vervelende poenige club.

Geef nu gewoon toe, dat het winnen van prijzen altijd al te maken heeft gehad met financiële mogelijkheden. Ajax is nu niet bepaald een club uit Waalwijk.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Twente

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Die lachen zelf ook, morgen lekker op vakantie....

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Wat nou goede visie. Ze hadden het geluk dat Cruijff bij hun in de buurt geboren was..... En ik vraag me af of clubs als Madrid, Milan of Liverpool toen veel rijker waren. Situatie van toen is niet te vergelijken met nu en Amsterdam is qua regio niet veel zwakker dan Liverpool of Milan.

Geef nu gewoon toe, dat het winnen van prijzen altijd al te maken heeft gehad met financiële mogelijkheden. Ajax is nu niet bepaald een club uit Waalwijk.

Haha

Sorry, moet ik je nog serieus blijven nemen? Geef gewoon toe dat Ajax toen de zaken gewoon uitstekend op orde had. Ajax heeft nooit financieel kunnen strijden met de top van Europa.

Verder ontken ik nergens dat geld en prijzen niet met elkaar verbonden zijn, wederom moet je beter lezen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Die lachen zelf ook, morgen lekker op vakantie....

Ja, lachen. En over een paar weken weer beginnen want de voorronden van de EL komen er alweer aan over een 1,5 maand.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha

Sorry, moet ik je nog serieus blijven nemen? Geef gewoon toe dat Ajax toen de zaken gewoon uitstekend op orde had. Ajax heeft nooit financieel kunnen strijden met de top van Europa.

Kom dan eens met cijfers uit beging jaren 70. Ik weet wel dat Feyenoord toen (een van) de rijkste club van Europa was, dus Ajax zal daar echt niet ver vanaf hebben gestaan. Voornaamste bron van inkomsten was toen recette en Ajax speelden toen zijn Europese wedstrijden in het Olympisch Stadion. Lijkt me een vrijwel gelijkwaardige situatie als Feyenoord toen. En Stadions van Milan of Liverpool waren ook niet veel groter.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Kom dan eens met cijfers uit beging jaren 70. Ik weet wel dat Feyenoord toen (een van) de rijkste club van Europa was, dus Ajax zal daar echt niet ver vanaf hebben gestaan.

Kom zelf maar met cijfers, jij wilt zo graag wat bewijzen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee, jij komt met de stelling dat Ajax ton financieel achterbleef, maar dat het dankzij die uitgekiende visie kwam...... Ik heb hierboven overigens al mijn recette verhaal toegevoegd om het tegendeel te onderbouwen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Voor Reinbo en AL1.

klik

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zegt helaas niets over de finaciele situatie in de jaren 70, maar het lijkt me duidelijk dat het vooral met de hervorming van de CL in 1992, pas echt fout is gegaan en de verschillen enorm zijn gegroeid.

nakada

• 2203 berichten
  • 1681 stemmen

Volgens mij zeggen ze dat het vooral komt door het opengooien van de transfermarkt.

Bedankt Bosman.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Zegt helaas niets over de finaciele situatie in de jaren 70, maar het lijkt me duidelijk dat het vooral met de hervorming van de CL in 1992, pas echt fout is gegaan en de verschillen enorm zijn gegroeid.

Duidelijk dat het na het Bosman arrest slechter is gegaan en ook met invoering van de CL ja, toen ook nrs 2-4 in de CL konden spelen. Maar daarom had je nog wel tot die tijd ook financiele verschillen. Ajax won overigens met een goed beleid in 95 de CL, toen waren de topclubs ook veel rijker.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ach, een lucky generaitie meekt nog geen goed beleid. En het staat zeker niet los van de financiele middelen wat jij deed voorkomen.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax heeft het gered met beleid en visie, niet met geld.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha, ja hoor.

We wonnen toch ook van Ajax. Tegen die clubs had Guidetti er ook wel 3 ingeknald.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Ach, een lucky generaitie meekt nog geen goed beleid. En het staat zeker niet los van de financiele middelen wat jij deed voorkomen.

Haha lucky generatie zegt ie. Daar is Crujff eind jaren 80 al mee begonnen om de jeugdopleiding weer op poten te zetten hoor. Daar is een prachtige generatie uitgekomen.

Je afkeer tegen Ajax slaat op hol Reinbo, schijnbaar kan je het niet opbrengen te zeggen dat ze het gewoon goed hebben gedaan qua beleid.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Welk goede beleid, ze maken er al 10 jaar een zooitje van? Geloof dat jij hier de Ajax bril op hebt. Tuurlijk hebben ze een goede jeugdopleiding (gehad), maar de reden dat Ajax jaar in jaar uit in Nederland boven in meedoet, komt toch echt meer door de financiele middelen. Elk jaar kopen ze de beste spelers weg bij de subtop. Een succevolle generatie die en keer de CL pakt, maakt dat gewoon niet onwaar. Denk ook niet dat Rijkaard goedkoop was.

Ik ben de eerste om te erkennen dat Feyenoord de EC3 van 10 jaar terug vooral te danken heeft aan van Hooijdonk......met een salaris van 3 mjn netto.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Zucht, ik geef het op. Ik had over vroeger, niet over de laatste jaren. Ik had het niet over nationaal, maar over internationale prestaties. Je kan ook gewoon eens reageren op mijn punt. Die gouden generaties zijn niet aan komen waaien, daar is op gescout en ze zijn goed opgeleid met een visie.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee, het ging over het verband tussen begroting en succes. Iets dat jij ondergeschikt lijkt te vinden aan de visie. Dat staat verder los van tijd en locatie. En opleiden kost ook geld. Als RKC dezelfde visie als Ajax hanteert winnen ze nog steeds never nooit de titel.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Opleiden is nog altijd goedkoper dan zoals Man City 500 miljoen in een paar jaar spenderen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dus?

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Feyenoord heeft in de CL niks te zoeken, in de EL kunnen ze denk ik overwinteren. Zou voor Nederland het beste zijn.

Afhankelijk van de loting ajax ook niet. Feyenoord heeft wel degelijk wat te zoeken in de CL en dat heet: zak met geld. Daarbij kunnen ze de eerste kwalificatieronde wel doorkomen, daar zitten ploegen genoeg tussen, die ze kunnen hebben. Een ronde verder word het wat lastiger, maar ook daar zitten ploegen tussen, die ze kunnen pakken.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Ik zie Twente al in de eerste ronde EL gaan naar: FK Renova Čepčište, NK Slaven Belupo Koprivnica, NK Slaven Zimbru Chisinau, FK Ordabasy Şımkent, Pyunik Yerevan, KS Flamurtari Vlorë of JK Nõmme Kalju.

Om er maar eens een paar te noemen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Pff wat een tegenvaller. Had totaal niet door dat als Chelsea de CL wint Tottenham alsnog CL misloopt.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Chelsea word dan zelfs rechtstreeks toegelaten en dan moet er een kampioen uit een ander land voorrondes spelen. Ik dacht dat het dan Anderlecht word.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Klopt. Krankzinnig allemaal. Anderlecht moet hopen dat Chelsea de CL niet wint. En Spurs zal dat ook hopen. Vrij kut als je eindigt op een CL plek en hem dan moet inleveren door iets waar je zelf geen invloed op hebt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.