• 16.465 nieuwsartikelen
  • 180.295 films
  • 12.408 series
  • 34.367 seizoenen
  • 651.891 acteurs
  • 199.788 gebruikers
  • 9.424.502 stemmen

Het grote voetbaltopic #4

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Die hebben al EL, dus dit zat er wel in.... Jammer voor Excelsior

Nu mogen ze wel eerder aan de EL beginnen volgens mij. Daar zit niemand in Enschede op te wachten.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Als je op z'n Twente's successen weet te behalen heb ik daar 100x meer respect voor dan een of andere oliesjeik die in 3 jaar tijd meer dan een miljard aan spelers koopt. Eerder een raadsel hoe je daar niet van kan walgen zonder daar continu zielig naar Ajax te gaan lopen wijzen, want geen enkele vergelijking heeft tot nu toe ergens op geslagen Reinbo.

Ajax is ook op eigen houtje zo groot geworden en dat zijn we nu nog steeds. Dat is het grote verschil met City Reinbo

Het is niet meer dan je ziel verkopen aan de duivel en daar dan optimaal van profiteren.

Daarom vind ik een carriere spelen met FIFA of PES nooit leuk, dan heb je op een gegeven moment alle wereldnamen in een Ajaxshirt lopen omdat je lekker met geld kan smijten. Dat overkomt City nu ook in real life.

Overigens is Twente wel lekker bezig, die hebben nu wel spijt van McClaren haha

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax is zo groot geworden omdat ze in Amsterdam zaten, met de back up van die economische macht en inwoner aantal. Had Ajax in Waalwijk gezeten, was het nooit zo groot geworden...

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Excelsior goddank niet Europees.

Stel je niet zo aan.

Tot 2 weken geleden wist niemand dat NL er een Europees plekje bij zou krijgen. Daarnaast gaat het om de 4e voorronde ofzo. Voor NL zou het beter zijn als Twente en Vitesse Europees gaan spelen, maar was lachen geweest als een club als Excelsior Europees had mogen spelen.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Was weinig lachen aan. Beter een club in Europa die wel punten bij elkaar kan sprokkelen voor Nederland dan een nietszeggend satelliet clubje waar maximaal 2500 man zitten per wedstrijd.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Reinbo schreef:

Ajax is zo groot geworden omdat ze in Amsterdam zaten, met de back up van die economische macht en inwoner aantal. Had Ajax in Waalwijk gezeten, was het nooit zo groot geworden...

Ajax was vroeger heus geen miljonairs club hoor. Alsof Ajax puur en alleen door geld groter is geworden. Daarnaast bewijzen veel clubs dat een grote stad niet garant staat voor succes/geld. Daarnaast staat Ajax bekend om de jeugdopleiding en speelt de halve Eredivisie met (ex)Ajax spelers.

Die beelden van die Arabiërs op de tribune zeiden mij dan ook veel na de wedstrijd. Zij werden allemaal bedankt. Dat is de reden v.h. kampioenschap.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1232 stemmen

Het kost je 581 miljoen en 935 duizend euro, maar dan heb je wel wat. Landstitel in UK.

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

$pecial schreef:

Was weinig lachen aan. Beter een club in Europa die wel punten bij elkaar kan sprokkelen voor Nederland dan een nietszeggend satelliet clubje waar maximaal 2500 man zitten per wedstrijd.

Het was inderdaad een grote ramp geweest...

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Ajax was vroeger heus geen miljonairs club hoor. Alsof Ajax puur en alleen door geld groter is geworden. Daarnaast bewijzen veel clubs dat een grote stad niet garant staat voor succes/geld. Daarnaast staat Ajax bekend om de jeugdopleiding en speelt de halve Eredivisie met (ex)Ajax spelers.

Die beelden van die Arabiërs op de tribune zeiden mij dan ook veel na de wedstrijd. Zij werden allemaal bedankt. Dat is de reden v.h. kampioenschap.

Je weet zelf ook wel dat Reinbo gelijk heeft. Alleen de clubs uit grote steden worden groot. En dan heeft Ajax ook nog eens weinig concurrentie gehad in het verleden. De laatste tig jaar al helemaal niet meer.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Stel je niet zo aan.

Tot 2 weken geleden wist niemand dat NL er een Europees plekje bij zou krijgen. Daarnaast gaat het om de 4e voorronde ofzo. Voor NL zou het beter zijn als Twente en Vitesse Europees gaan spelen, maar was lachen geweest als een club als Excelsior Europees had mogen spelen.

Boehoe. Niet zo piepen. Jij had hier blij gedaan als ze het wel gered hadden. Wegwezen met dat clubje. Nationaal en zeker internationaal.

Laat Vitesse maar EL spelen, heeft Nederland nog wat aan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6118 stemmen

Dik verdiende overwinning van RKC. Mooi ook om te zien hoe slecht Twente speelt onder McClaren nadat Munsterman Co als een seniele oude man bij het grof vuil zette. Het is echt niet om aan te zien. Terecht het deksel op de neus.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Je weet zelf ook wel dat Reinbo gelijk heeft. Alleen de clubs uit grote steden worden groot. En dan heeft Ajax ook nog eens weinig concurrentie gehad in het verleden. De laatste tig jaar al helemaal niet meer.

Enschede en Eindhoven zijn wereldsteden? Of Alkmaar? Waarom is bv Vitesse of Groningen dan geen topclub?

Ajax heeft het gered met beleid en visie, niet met geld. Sowieso, ze winnen 4x de CL met hun kleine budget. City heeft de titel in Engeland gewoon gekocht. Stelden nooit wat voor, gooien er 500 miljoen tegenaan en zijn plots de grootste club die de titel wint. Doe mij maar United, waar spelers als Scholes, Giggs, Rooney, Ferdinand etc er al eeuwen lopen. Zij kopen ook wel, maar gedoseerd en veel gerichter. Bij City lopen iets van 7 spitsen rond ofzo.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Vroeger was geen enkele club een miljoenairs club. Waar het mij om gaat is dat grote clubs met name groot zijn door hun (zakelijke) achterban. Zie verder weinig verschil tussen een beursgang of een arabier. Bij Ajax zitten er ook enkel bobo's op de beste plaatsen. Bobo's van het ergste soort, maar schijnbaar ben je de rvc crisis en die crimineel die bij jullie aan het roer stond alweer vergeten.

Zie ook veel liever een blije arabier dan een blije ajacied.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Geld is wel heel belangrijk, FC Groningen had heel wat hoger gestaan als het spelers als Robben, Suarez, Berg en Matavz niet had hoeven verkopen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Dit soort voetbalmiddagen zijn overigens wel heerlijk, vol emotie, verdriet en vreugde wat elke minuut kan wisselen. Zie VVV-Cambuur.

Door de prestatie van vandaag moet Ruud Brood overigens tot coach vh jaar gekozen worden. Bizar knap.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Prachtig dit. Wat een jongensboek scenario, legendarisch verloop. En eindelijk doet de club van Manchester weer mee. Heerlijk deze kick in the gut bij de meest vreselijke club van Engeland en de Citizens die weer zegevieren. Ga vanavond nog even genieten van die krankzinnige kampioenswedstrijd. Wel spijtig van Newcastle .

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Boehoe. Niet zo piepen. Jij had hier blij gedaan als ze het wel gered hadden. Wegwezen met dat clubje. Nationaal en zeker internationaal.

Ik had er vandaag wel 0 x aan gedacht. Je doet net of het een ramp was geweest, terwijl je 2 weken geleden niet eens wist dat een Nederlandse club via de Fair Play Cup een Europees plekje zou krijgen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Enschede en Eindhoven zijn wereldsteden? Of Alkmaar? Waarom is bv Vitesse of Groningen dan geen topclub?

Ben ik nu zo slim?.....

Eindhove en Twente zijn na Rotterdam en Amsterdam de sterkste economische regio's. En AZ is twee keer kampioen geworden. Twee keer dankzij schatrijke suikerooms....

Groningen gebeurd economisch geen donder, Arnhem al iets meer, maar staan logischer wijs achter Eindhoven en Twente. Het enige dat gek is, is dat Den Haag nooit mee doet, hoewel.... Het Ministerie van Justitie (oid) koopt nu eenmaal geen business seats.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik had er vandaag wel 0 x aan gedacht. Je doet net of het een ramp was geweest, terwijl je 2 weken geleden niet eens wist dat een Nederlandse club via de Fair Play Cup een Europees plekje zou krijgen.

Ik dacht er pas aan toen het klassement van de fair play bekend werd. Moet er niet aan denken, Excelsior in Europa. Ik vind het nu sowieso grappig. Twente lekker voor schut gezet en Excelsior mist Europa. 2 vliegen in 1 klap.

Ajax CL

Feyenoord EL

PSV EL

Twente EL

Vitesse EL

AZ EL

Heerenveen EL

Dit zou onze sterkste bezetting voor Europa zijn.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Uh...

Ajax CL

Feyenoord CL

PSV EL

Twente EL

Vitesse EL

AZ EL

Heerenveen EL

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Enschede en Eindhoven zijn wereldsteden? Of Alkmaar?

Wereldsteden Ik had het over grote steden. Niet raar dat de 2 grootste clubs uit NL uit Rotterdam en Amsterdam komen natuurlijk.

Ajax heeft het gered met beleid en visie, niet met geld.

Wel schattig, die naïviteit. Alles begint met geld. Daarnaast is er uiteraard beleid en visie nodig.

Sowieso, ze winnen 4x de CL met hun kleine budget.

Zo klein was het budget van Ajax toen niet. Feyenoord was destijds ook één van de rijkste clubs van de wereld.

City heeft de titel in Engeland gewoon gekocht. Stelden nooit wat voor, gooien er 500 miljoen tegenaan en zijn plots de grootste club die de titel wint. Doe mij maar United, waar spelers als Scholes, Giggs, Rooney, Ferdinand etc er al eeuwen lopen. Zij kopen ook wel, maar gedoseerd en veel gerichter. Bij City lopen iets van 7 spitsen rond ofzo.

Ik hou er ook niet van om een team te kopen, maar United geeft amper minder geld uit.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

Uh...

Ajax CL

Feyenoord CL

PSV EL

Twente EL

Vitesse EL

AZ EL

Heerenveen EL

Feyenoord heeft in de CL niks te zoeken, in de EL kunnen ze denk ik overwinteren. Zou voor Nederland het beste zijn.

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Feyenoord heeft in de CL niks te zoeken, in de EL kunnen ze denk ik overwinteren. Zou voor Nederland het beste zijn.

En Ajax wel.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ben jij nu echt zo dom?

Als ze de cl halen, hebben ze er ook wat te zoeken, bovendien kan je dan alsnog in de EL komen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als dat het referentiekader moet zijn kan je Nederland net zo goed geen CL plaats meer geven inderdaad.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Enschede en Eindhoven zijn Ajax heeft het gered met beleid en visie, niet met geld.

Ajax heeft altijd het hoogste budget van alle clubs..... Hoe dom kun je zijn?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

En Ajax wel.

Ja hoor, afgelopen 2 seizoenen hebben ze vrij veel punten in de CL gepakt en dit jaar gewoon pech met een corrupte club dat de 2e ronde niet werd bereikt. Maar ik had ook niet verwacht dat jij het zou snappen. Sinds Feyenoord 2e werd denk je serieus dat ze top zijn geloof ik. Kom je in de voorrondes nog wel achter.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ajax heeft altijd het hoogste budget van alle clubs..... Hoe dom kun je zijn?

Beter lezen wat ik zei net.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Beter lezen wat ik zei net.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax heeft het gered met beleid en visie, niet met geld. Sowieso, ze winnen 4x de CL met hun kleine budget. City heeft de titel in Engeland gewoon gekocht. Stelden nooit wat voor, gooien er 500 miljoen tegenaan en zijn plots de grootste club die de titel wint. Doe mij maar United, waar spelers als Scholes, Giggs, Rooney, Ferdinand etc er al eeuwen lopen. Zij kopen ook wel, maar gedoseerd en veel gerichter. Bij City lopen iets van 7 spitsen rond ofzo.

Waar dan, want ik lees er schijnbaar overheen....

Ik lees enkel "kleine budget"....

Nicolage Rico

• 20231 berichten
  • 2384 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja hoor, afgelopen 2 seizoenen hebben ze vrij veel punten in de CL gepakt en dit jaar gewoon pech met een corrupte club dat de 2e ronde niet werd bereikt. Maar ik had ook niet verwacht dat jij het zou snappen. Sinds Feyenoord 2e werd denk je serieus dat ze top zijn geloof ik. Kom je in de voorrondes nog wel achter.

Dat maak jij er van. Maar jij bent sowieso een meester in het verdraaien van dingen.

Ik zeg niet dat Feyenoord kans maakt in de CL, of dat ze de CL uberhaupt zullen halen. Maar als Ajax wel kans maakt in de CL, vraag ik me sterk af waarom Feyenoord dan geen kans zou maken.

Twee keer punten gepakt. En hoe vaak hebben ze de volgende ronde van de CL gehaald?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.