- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
happie
-
- 6259 berichten
- 426 stemmen
Ik hoop sowieso niet dat Chelsea wint. Het is in elk geval scenario waar je als Spurs of Anderlecht zijnde niet gerust op kan zijn.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Nederland-17 naar de finale van het EK. Leuke speler, die Ake.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Oja, Joris Mathijsen stond vanavond fit weer gewoon in de basis van Malaga, dat 4e werd en voorrondes CL gaat spelen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Slaat toch echt helemaal nergens op dat de nummer 4 van Spanje CL speelt en de nummer 1 van Belgie mogelijk niet.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Jammer dan voor Sparta 'is de club van' Rotterdam, volgend jaar beter. Wel leuk voor Man City, naast Chelsea toch wel de meest sympathieke Engelse club in de Engelse hoogste divisie.
Slaat toch echt helemaal nergens op dat de nummer 4 van Spanje CL speelt en de nummer 1 van Belgie mogelijk niet.
De nummer 4 van Spanje wint anders met 7 vingers in de neus van de nummer 1 van België... Hooguit is CL geen goede naam, maar als je de beste teams van Europa in 1 toernooi wil laten spelen heb je niks aan clubs uit België, Noorwegen, Schotland of ook Nederland.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Is ook lachwekkend. Wat mij betreft zouden 2 of heel misschien 3 tickets per land prima zijn. Kampioenenbal zal het toch nooit meer worden, maar ik vind nrs 4 erin wel onzin. Vind het ook bizar dat bv Spanje 3 directe tickets heeft en Nederland maar 1. Zo blijf je de verschillen wel groter maken ja, aangezien je in de CL goud geld blijft verdienen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Hilarisch dat Wisgerhof Twente de laatste weken steeds beter vond dan de tegenstander, en niet snapt waarom men steeds verloor. Misschien moet ie de wedstrijden nog eens terugkijken, want ze speelden vaak belabberd en waren in het gros van de duels niet beter. Doet die mental-coach van ze aan brainwashing?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
http://www.vi.nl/nieuws/220952/Kampioen-Real-Madrid-sluit-af-met-zege-op-Real-Mallorca.htm
http://www.vi.nl/nieuws/220980/Ronaldo-scoort-als-eerste-speler-tegen-negentien-clubs.htm
Real en Ronaldo sluiten in stijl af met 2 records. Wat een fantastische voetbalmachine heeft The Special One er van gemaakt, niet meer te filmen. 121 goaltjes ook nog eens in de sterkste competitie van de wereld, alsof het niks is. 3 records dus eigenlijk.
50 - 46 is de eindstand geworden van het grootste titanengevecht uit de voetbalgeschiedenis, dank Messi, dank Ronaldo, om nooit te vergeten, jullie zijn de allergrootsten 
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Nederland-17 naar de finale van het EK. Leuke speler, die Ake.
Wrijf het er maar in. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat wou ik ook net posten. 
Jammer dan voor Sparta 'is de club van' Rotterdam, volgend jaar beter. Wel leuk voor Man City, naast Chelsea toch wel de meest sympathieke Engelse club in de Engelse hoogste divisie.
De nummer 4 van Spanje wint anders met 7 vingers in de neus van de nummer 1 van België... Hooguit is CL geen goede naam, maar als je de beste teams van Europa in 1 toernooi wil laten spelen heb je niks aan clubs uit België, Noorwegen, Schotland of ook Nederland.
De beste clubs tegen elkaar laten spelen boeit me voor geen meter. Ik zie veel liever de beste teams van diverse landen het tegen elkaar opnemen. Bovendien werkt dit enkel een nog grotere scheiding in de hand....
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
dank Messi, dank Ronaldo, om nooit te vergeten, jullie zijn de allergrootsten
Nog meer clichés? 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Nog meer clichés?
Sorry, ik raakte geëmotioneerd. Dat wij naar deze mannen mogen kijken, een voorrecht.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
De beste clubs tegen elkaar laten spelen boeit me voor geen meter. Ik zie veel liever de beste teams van diverse landen het tegen elkaar opnemen. Bovendien werkt dit enkel een nog grotere scheiding in de hand....
Dat kan. Maar ik kijk liever Barca - Man United (beide geen kampioen) dan Anderlecht - Ajax ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat door het geld komt. Als Arsenal of Valencia de CL een paar keer mist omdat ze in eigen land niet bij de 1e 2 eindigen zakken ze ook ver weg. Nu worden al die ploegen in toplanden financieel en sportief in leven gehouden door het geld van de CL.
happie
-
- 6259 berichten
- 426 stemmen
van 't Hek en Vermeulen allebei te gast bij SV. Dat word zappen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2267 stemmen
Real Madrid met 100 punten kampioen. 
Ronaldo met 46 doelpunten geen topscoorder van Spanje.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat kan. Maar ik kijk liever Barca - Man United (beide geen kampioen) dan Anderlecht - Ajax ofzo.
Oh, beide wedstrijden an sich interesseren me weinig, het gaat er vooral om wat er op het spel staat. Maar de kans dat ik bij het zappen even blijf hangen is veel groter bij die laatste pot.
Maar wij staan wat betreft voetbal beleving compleet tegen over elkaar. Ik kijk voor de emotie, terwijl jij het leuk schijnt te vinden om te zien hoe 22 man een bal rond spelen of er achter aan rennen.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Vroeger was geen enkele club een miljoenairs club. Waar het mij om gaat is dat grote clubs met name groot zijn door hun (zakelijke) achterban. Zie verder weinig verschil tussen een beursgang of een arabier. Bij Ajax zitten er ook enkel bobo's op de beste plaatsen. Bobo's van het ergste soort, maar schijnbaar ben je de rvc crisis en die crimineel die bij jullie aan het roer stond alweer vergeten.
Zie ook veel liever een blije arabier dan een blije ajacied.
De successen van Ajax stammen allemaal uit de periode dat we nog niet te maken hadden met die peperdure business seats en skyboxen. Dus dat verhaal gaat niet op. En Ajax heeft verder geen profijt gehad van de beursgang qua sportieve successen en er zijn op Sulejmani na ook nooit gigantische bedragen voor spelers betaald en heeft Ajax nooit een heel elftal gekocht. Minstens de helft van het elftal bestaat ten aller tijde uit jeugdspelers.
Raar dat je ontkend dat Ajax een goede voetbalvisie bezit en het simpelweg gooit op "geluk met een goede generatie". Dat is pure onzin. De Ajax spelwijze is herkenbaar, attractief en wordt wereldwijd geroemd, net zoals de jeugdopleiding. Dat zijn dingen die te maken hebben met een goede voetbalvisie en niet met geluk of geld. De laatste 10 jaar daarbuiten gelaten, want toen hebben geldwolven/zakenmensen de club geleid en gelijk zie je de neergang in prestaties. Dat is dus ook wat Cruijff al jaren aankaart.............
Dat is en blijft altijd wat anders dan een elftal vol vreemdelingen, die stuk voor stuk tientallen miljoenen kosten en allemaal in een zeer korte periode zijn gekocht om instant succes te boeken. Bijna alle Engelse clubs zijn inmiddels speeltjes van Arabische oliesjeiks en heeft verder weinig meer met enige vorm van voetbalvisie maken. Dat ging in het begin fout, maar de oplossing hiervoor was dat City nog meer ging kopen. En dan uiteindelijk heb je na een paar jaar automatisch succes.
Jammer, want dit verkracht de sport compleet en zorgt juist voor die grotere breuk tussen topclubs in Europa en de rest. Iets wat jij ook al aangegeven hebt niet leuk te vinden.
Voor klassieke City supporters zou ik wel respect hebben, zij verdienen het ook en ik snap dan ook dat jij hier sympathie voor hebt. Maar het zou juist jij moeten zijn die aan de praktijken van "clubs als speeltjes" een schurfthekel zou moeten hebben. Aangezien jij van het klassieke spelletje houdt en niet van al die miljonairsnichtjes bij clubs als City.
Ik snap soms weinig meer van je.
p.s. Utrecht is ook een grote, sterk economische stad met een succesloze club.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vermeulen en vh Hek. Zet hadden net zo goed een baviaan en een oerang oeting aan tafel kunnen zetten, was het net zo interessant.
Conclusie Arno Vermeulen: Narsingh speelde in de competitie heel goed tegen Poulsen, daarom Narsingh in de basis tegen Denemarken op het EK. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
En dan ook nog beelden laten zien waarbij ie er welgeteld één keer langs kwam en een goede voorzet afleverde, rest werd allemaal geblokt of ging over de achterlijn 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Match of the Day is nu begonnen, BBC! 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@rep. Ik ontken Ajax hun voetbalvisie biet, maar zonder de financiele middelen die het altijd heeft gehad zouden ze niet jaren lang aan de top staan. De visie van Sparta is niet anders, maar die zagen veel van hun financiele kansen weggekaapt door Feyenoord.
En wat betreft city. Ik hou van voetbal vanwege de emotie die het los kan maken. Het moge duidelijk zijn dat de eerste titel in 40 jaar voor city veel meer losmaakt dan de zoveelste van United. En dan heb ik het nog niets eens over de manier waarop, want die was vanmiddag, arabier of geen arabier, niets minder dan briljant.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Daar ben ik het wel mee eens. Al gaat het dan niet specifiek om.city voor mij maar meer kampioen worden in de blessuretijd vanuit een uitzichtsloze positie. Denk dat iedereen dit zo op het oog wel prachtig vind en dat maakt sport idd mooi. Maar het maakt Bahrein City niet sympathieker verder 
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Maar Man City hebben het wel meer verdiend dan toen Chelsea het op dezelfde manier deed in 2005
Voor 2005 stelde Chelsea niks voor met een titel in hun hele geschiedenis (ze hebben intussen nu 4, waarvan die laatste 3 vanaf 2005 gekocht) en in de jaren 80 en begin jaren 90 zeer weinig supporters in hun stadion
Man City hebben nu 3 landstitels op hun naam (waarvan alleen deze is gekocht) maar hebben altijd een goede support gehad, veel meer dan een Chelsea elke jaar.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, maar USA United is dat ook niet. Hele voetbal is verziekt door doorgeslagen. Maar dat is aan de fifa/uefa om het aan te pakken, al verwacht ik daar weinig van. Ik vind het leuk dat een nieuwe club een keer een titel pakt. 5e club in 20 jaar daar. Dan neem ik de arabier maar even voor lief.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Heerlijk juist dat Malaga, Man City en PSG (om eens een paar te noemen) die saaie hegemonie doorbreken en in de Champions League gaan acteren of zelfs kampioen worden. Kan nog altijd niet wachten op het moment dat Jordania eens echt de knip trekt en Vitesse kampioen maakt, of een oliesjeik Volendam of Roda JC opkoopt. Lijkt me geweldig.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Vanmiddag niks gezien van al het voetbal (k*tmoederdag), wel de uitslagen meegekregen. Nu MotD aan het kijken maar wat een geweldige apotheose van de PL. De emoties op de gezichten van iedereen waren geweldig om te zien. City fans die op 90min helemaal down waren, United fans blij en dan het gezicht van Jones bij het horen van de winst van City.
Had liever gezien dat United de titel had gepakt en die sheiks en de clubhoppende miljonairs van City hebben zeker niet mijn voorkeur maar de emoties die loskwamen bij de winst na 44 jaar waren wel schitterend om te zien bij bijv. Noel Gallagher en Mike Summerbee.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Wat een waanzinnige ontknoping van de PL
hoe mooi wil je het hebben tot op de allerlaatste minuut, heen en weer tussen emoties. Wist de uitslag natuurlijk al maar de MotD-weergave was zoals altijd prachtig, NOS mag sowieso hun veters niet eens strikken (vb zo'n vreselijk eenzijdig seizoensoverzichtje, zo slap als een theezakje pff). Echt gruwelijk voor de City-fans, lekkere oldschool pitch invasion, daaaag ManU 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.