- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Joy4ever
-
- 4667 berichten
- 1894 stemmen
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
Jammer. Had hem nog wel op de Nederlandse velden willen zien. Wel een concurrent minder voor volgend seizoen.
Narsingh ook weg, en misschien Assaidi ook nog wel. Dan blijft er weinig over van Heerenveen. Al hebben ze van La Parra nog.
Nee joh vanwege Van Basten blijven heel veel spelers zoals Narsingh en Dost 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
6,5 mjn is ook een koopje. Jammer dat Feyenoord geen middelen heeft....
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Omg, geen stem meer over. Pfff
Klote dat ik geen kaartjes heb gehaald voor zondag in de glasbak
.
Clubcard verplichting bij Vites? Anders kan je wel heen ja, dat stadion zit toch altijd half leeg.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Ja tuurlijk is er een verplichting, daar kom ik echt niet zo maar in tijdens zo'n wedstrijd hoor..
maar heb gelukkig al kaartje met busreis geregeld. Prima.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Trouwens wel weer leuk om te lezen in alle kranten over NEC - Vites als de enige echte derby van NL. 
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Suarez is er 29014891234 wedstrijden voor geschorst. Denk dat wij het zoals gewoonlijk zwaar overdrijven, als zelfs teamgenoten het zeggen tegen Drenthe zonder dat ze het negatief bedoelen.
Trouwens wel weer leuk om te lezen in alle kranten over NEC - Vites als de enige echte derby van NL.
Spakenburg-Ijsselmeervogels vind ik meer een derby 
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Als meer clubs dat gaan doen zal de UEFA ook wel in gaan zien dat het toernooi op deze manier sterk devalueert en de nodige veranderen doorvoeren
Ik vraag me dan af hoe je het toernooi aantrekkelijker maakt? De opzet qua clubs is altijd al hetzelfde geweest volgens mij. Het is puur dat er geen geld in zit, dat is de enige reden waarom die Engelse clubs het links laten liggen.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Dat is inderdaad het grootste probleem. Het geld dat bijvoorbeeld Engelse clubs verdienen in de EL is een fooi t.o.v. de televisiegelden in de CL en PL. Dus waarom je kans op de vele miljoenen van de CL of behoud PL verspelen door teveel risico te nemen in de EL.
Het gat moet gewoon kleiner worden.
Wat mij persoonlijk weer het mooiste lijkt is terug naar de oude tijden. Knock-out wedstrijden door het hele toernooi met een vrije loting. Maar dat zal niet gebeuren.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Voor alle Ajacieden die weer trek hebben in het miljoenenbal: een kleine rekensom!
De ploegen die zijn geplaatst, en boven Ajax staan m.b.t. coefficiënten:
Voorlopige pot 1
1. Barcelona 158
2. Manchester United 142
3. Bayern München 132
4. Real Madrid 122
5. Porto 98
6. AC Milan 90
7. Valencia 90
8. Benfica 87 #
#Chelsea zal winst CL ook een plek krijgen in pot 1.
Voorlopige pot 2
1. Shaktar Donetsk/Dynamo Kiev (62/84 punten)
2. Zenit St. Petersburg 79
3. Schalke 78
4. Manchester City 64
5. Olympiakos Pireaus 61
6. Ajax 58
7. Juventus 47
8. Borussia Dortmund 31
Ajax neemt momenteel plaats 6 in van de tweede pot. De plaatsing voor deze pot vervalt als nog 3 clubs zich boven de Ajax plaatsen. Hieronder de clubs die roet in het eten kunnen gooien voor Ajax zijn gunstige pot.
1. Chelsea als zij de CL winnen van Bayern 135 punten
Tottenham Hotspur 67, (Play-off)
2. Arsenal, momenteel 3e in de PL 114
3. CSKA Moskou 82 (Play-off)
4. Sporting Braga 63 (Play-off)
5. Shaktar Donetsk of Dynamo Kiev, 62/84 (Play-off)
De resultaten van deze clubs zijn dus bepalend, of Ajax in pot 2 of 3 de loting ingaat. Als van de 5 opties minimaal drie zich plaatsen, zal Ajax genoegen moeten nemen met pot 3, net zoals in de afgelopen jaren.
Deze ploegen staan boven Ajax m.b.t. coefficiënten, maar plaatsten zich dit seizoen niet meer.
• Inter Milaan 105
• Atletico Madrid 99
• Olympique Lyonnais 95
• Liverpool 91
• Olympique Marseille 86
• Sporting Lissabon 82
• Villareal 80
• PSV 76
• Werder Bremen 73
• HSV 71
• Sevilla 70
• AS Roma 69
• Fiorentina 63
• Bayer Leverkusen 60
• Girondins Bordeaux 59
Hoezo kan Kiev in godsnaam 84 punten hebben? Dat lijkt me een tikfoutje? Vooral ten opzichte van Donetsk vind ik dit raar. Ook omdat Ajax Kiev heeft uitgeschakeld voor de CL en Kiev geen bijzondere prestaties heeft geleverd.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
De enige echte derby van Nederland is volgend jaar hopelijk weer te zien. 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Kiev heeft er 62, Donetsk 84. Maar deze punten zijn van de afgelopen 5 seizoenen, vandaar.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
pfff.. ja hoor.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
PSV - Eindhoven?
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Een wedstrijd tussen 2 clubs uit dezelfde stad is toch het mooist. Maar was maar een geintje hoor: beladen is die wedstrijd al tig jaar niet meer.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
PSV - Eindhoven?
Denk dat iedereen hier wel weet dat PSV uit Eindhoven komt.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
:)
Brands is bereid het conflict met #PSV en #Labyad keihard te spelen en geeft hem niet vrij als er geen oplossing door #Sporting komt.
Mooi, alles eruit halen om die rat een loer te draaien.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hoezo kan Kiev in godsnaam 84 punten hebben? Dat lijkt me een tikfoutje? Vooral ten opzichte van Donetsk vind ik dit raar. Ook omdat Ajax Kiev heeft uitgeschakeld voor de CL en Kiev geen bijzondere prestaties heeft geleverd.
Wat Ajaxrulezzz zegt. Excuses. Maar Kiev heeft in de afgelopen vijf jaar (waar de punten in gesprokkeld worden) het aardig gedaan. 1x halve finale EL, 1x kwartfinale EL, en ook iets van 2x groepsfase CL.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hoevaak ik dat gerucht al voorbij heb zien komen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Punten die je krijgt voor een overwinning of een gelijkspel zijn zowat gelijk bij beide toernooien geloof ik. Kiev presteert altijd wel redelijk in de Europa League.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Wegwezen met die overschatte v/d Wiel. Is niks bijzonders meer.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Fernando Lewis 6 maanden uitgeschakeld - AZ.nl
Kutzooi, ik zie veel potentie in die jongen. Beetje hetzelfde lot als Ali Messaoud. Eindelijk speeltijd krijgen en binnen vijf minuten al geblesseerd. Verbeek weigert ze een kans te geven, ook al zegt ie altijd niet bang te zijn om jong talent een kans te geven. Maher kwam er ook maar 'per ongeluk' in door een aantal blessures, waaronder die van Martens.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Hoe komt PSV nog aan al dat geld? Schijnen na Narsingh nu ook nog achter Moisander aan te zitten.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Hoe komt PSV nog aan al dat geld? Schijnen na Narsingh nu ook nog achter Moisander aan te zitten.
Er was geen grond meer over, dus nu heeft Brands zijn ziel maar verkocht 
Snap er ook niks van daar. CL gemist, peperdure selectie incl salarissen en dan nog geld voor al die spelers? Zeer dubieus.
Schijnbaar zitten de scouts van Ajax en PSV overigens met elkaar in de kroeg te ouwehoeren, want ze komen allemaal met de voorspelbare namen aan die ze allebei ook willen.
Ik mis de tijd dat Ajax met een onbekende Trabelsi, Chivu, Zlatan, Maxwell of Pienaar kwam....
schram101
-
- 16771 berichten
- 2381 stemmen
Ik mis de tijd dat Ajax met een onbekende Trabelsi, Chivu, Zlatan, Maxwell of Pienaar kwam....
Taino, Ze Eduardo en Atouba nu al vergeten? 
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Er is elk jaar wel een potje gereserveerd voor transfers bij PSV, meestal rond de €5m, de rest moet uit transfers verdiend worden.
En met de hoogte van het salarishuis valt het ook wel mee. Recentelijk al geplaatst hier trouwens, PSV zit op €32,6m qua salarissen, Tweede van Nederland ver achter Ajax en net voor Twente.
Moisander is opbouwend wel beduidend beter dan de verdedigers die momenteel bij PSV erin staan verdedigend heb ik altijd nog wel twijfels bij de man. Maar goed, de grootste financiële noodzaak is bij AZ geloof ik wel weg dus die zullen nog wel een behoorlijk bedrag vragen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, gewoon PSV nog een jaartje op plek 3 houden en ze kunnen Spanje achterna. 
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Taino, Ze Eduardo en Atouba nu al vergeten?
Tainio en Atouba waren bekende namen in de voetballerij. Ik vind juist een onbekende naam leuk. Ik hoop bv dat Serero na de zomer kansen gaat krijgen en ook pakken. Het is leuk om te zien als onbekende spelers groots worden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.