- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Er is elk jaar wel een potje gereserveerd voor transfers bij PSV, meestal rond de €5m, de rest moet uit transfers verdiend worden.
En met de hoogte van het salarishuis valt het ook wel mee. Recentelijk al geplaatst hier trouwens, PSV zit op €32,6m qua salarissen, Tweede van Nederland ver achter Ajax en net voor Twente.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Omdat er voor een gelijkmatige proces terug naar financiële stabiliteit is gekozen om niet een te grote stap achteruit te zetten wordt er inderdaad voor dit jaar een ingecalculeerd verlies verwacht. Dit wordt opgevangen met een deel van het geld dat vorig jaar is opgehaald.
Door het uitblijven van CL voetbal zullen waarschijnlijk ook verdere bezuinigingen, al uitgewerkt in het rapport van consultant McKinsey, binnen de organisatie nodig zijn.
Het is natuurlijk wel vreemd dat 'normale' werkgevers hun baan zouden moeten verliezen omdat er weer een miljoenenaankoop binnengehaald moet worden maar de insteek is om dit te bereiken dmv natuurlijke afvloeiing en 'overbodige' functies te schrappen.
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
$pecial
-
- 1147 berichten
- 557 stemmen
Haha wtf 
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Een welgemeend
lijkt me wel op zijn plaats!
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Nee joh vanwege Van Basten blijven heel veel spelers zoals Narsingh en Dost
Om dat kulargument heb ik destijds al hard moeten lachen en nu nog veel meer
Ze weten niet hoe snel ze moeten vertrekken met het vooruitzicht onder Van Basten te moeten trainen.
schram101
-
- 16771 berichten
- 2381 stemmen
Prrrrrrachtig 
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Doet me denken aan al die Engelsen die afreisden naar het nietige plaatsje Lille in Belgie ipv de stad in Frankrijk 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Om dat kulargument heb ik destijds al hard moeten lachen en nu nog veel meer
Ze weten niet hoe snel ze moeten vertrekken met het vooruitzicht onder Van Basten te moeten trainen.
Heeft er niks mee te maken natuurlijk. Desalniettemin is het voor Van Basten zo wel een lastige startpositie.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Zeer informatief stukje over de fouten die er afgelopen jaar op financieel en commercieel gebied zijn gemaakt:
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
A&L had hem ook al gepost
Maar het geeft wel duidelijk weer wat voor (financieel) wanbeleid er al jaren gevoerd is. Vooral op commercieel gebied is Ajax eigenlijk een lachertje met prusters als vd Aat. Er valt zoveel meer uit te halen en des te pijnlijker zijn deze cijfers. Mooi voorbeeld van het feit dat er bij Ajax alleen maar geldwolven aan het werk zijn/hebben gewerkt die puur voor hun eigen hachie bezig zijn/waren.
Dit vind ik nog wel het ergste gedeelte.
Door de enorme gestegen vraag naar shirtjes vanwege het behalen van de zo fel begeerde ‘derde ster’ was dit jaar een enorme progressie mogelijk. De commerciële afdeling wist het echter te presteren dat er maandenlang geen shirtjes beschikbaar waren. Op de aandeelhoudersvergadering gaf commercieel directeur Van der Aat hier Adidas de schuld van, wat tot groot onbegrip heeft geleid bij de sponsor, die zich van geen kwaad bewust was.
Dit jaar zijn opnieuw niet alle shirts beschikbaar in de officiële fanshop. Het nieuwe uitshirt was in de eerste dagen na de presentatie al niet meer in alle maten beschikbaar, als je er ook een badge op wilde hebben.
Het gebrek aan commerciële initiatieven is misschien nog wel het best terug te zien in de verkoop van business-seats. Terwijl in heel Nederland gloednieuwe multifunctionele stadions verrijzen, omdat men niet meer kan voorzien in de business-seats, loopt bij Ajax het aantal verkochte business-seats en skyboxen terug. Tussen 2005 en 2008 was er nog een stijging te bemerken, maar sindsdien zijn de inkomsten met bijna een miljoen per jaar teruggelopen. In het jaarverslag geeft de commercieel directeur als enige verklaring voor de dalende cijfers een afname van het aantal verkochte business-seats. Een kraakheldere analyse. Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat de huidige commercieel directeur Van der Aat tijdens wedstrijden niet bezig is met het tevreden stellen van de sponsoren. Hij zit de gehele wedstrijd op zijn pluche op de eretribune.
Qua sponsoring is het hetzelfde laken een pak. Tot 2008 werd er actief gezocht naar nieuwe sponsors, met topcontracten met Aegon en Adidas als gevolg. Sindsdien was er weinig verbetering meer zichtbaar. Sterker nog; de sponsorinkomsten liepen licht terug, doordat inkomsten werden overgeheveld naar het potje televisie en het potje merchandising. Het afgelopen seizoen werd er wel meer geld gehaald uit sponsoring, dankzij de kampioenspremies van diverse sponsoren.
Het overhevelen van sponsorinkomsten naar het potje televisie en merchandising heeft overigens wel een gericht doel: in het contract van de commercieel directeur zit een prestatiebonus opgenomen, die afhankelijk is van een toename van deze inkomsten. Doordat Ajax in het afgelopen boekjaar kampioen werd (kampioenspremies van sponsoren en het in eigen hand nemen van de webshop) en Champions League speelde (wat de televisie-inkomsten ten goede kwam), stegen plots alle indicatoren voor de commerciële afdeling. Hier hield commercieel directeur Van der Aat een bonus van meer dan een ton aan over, wat zijn jaarsalaris boven de vier ton deed uitstijgen.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
nog meer gezeik en gezuur van die liverpool lui uit self pity city in Engeland... en dan op 11 mei ook nog!! 
BBC Sport - Liverpool kit launch sparks anger among Hillsborough families - bbc.co.uk
en nu met de HJC en de HFSG begint het op een scene uit Monty Python's Life of Brian te lijken 
rep_robert
-
- 27566 berichten
- 4180 stemmen
Algemeen Dagblad hoef je ook niet meer serieus te nemen 
AJAXFANZONE.NL / AJAXF-SIDE.NL
Wel een erg creatieve top 10 
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Van Ajax hoort alleen Vertonghen in de top 10.
Guidetti op 1 is natuurlijk erg onterecht.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 557 stemmen
Van de week maar eens mijn shirt laten bedrukken met daarop van Bommel.
Eerst Advocaat en nu van Bommel terug, heb er vertrouwen in!
stinissen (crew films & series)
-
- 23973 berichten
- 77856 stemmen
Van de week maar eens mijn shirt laten bedrukken met daarop van Bommel.
Eerst Advocaat en nu van Bommel terug, heb er vertrouwen in!
Samen meer dan 100 jaar...... ik denk dat het op niets uitloopt.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Tuurlijk wel. Ik hoop dat Ajax ook nog wat ervaring haalt, want nu staat er nul komma nul.
$pecial
-
- 1147 berichten
- 557 stemmen
Samen meer dan 100 jaar...... ik denk dat het op niets uitloopt.
Plus PSV bestaat 100 jaar volgend seizoen (2013).
Wordt weer eens tijd voor de schaal, enige dat telt.
En als je twijfelt aan van Bommel dan ben je niet wijs, kijk hoe hij heeft gepresteerd bij Milan. Die heeft echt wel toegevoegde waarde bij PSV. Iemand die er voor gaat en erop klapt, dat hebben ze nodig bij PSV. Strootman kan geen betere mentor wensen dan van Bommel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Plus PSV bestaat 100 jaar volgend seizoen (2013).
Dat was voor Feyenoord ook al zo'n top jaar. 
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
En voor Ajax niet te vergeten.
Geen goed voorteken wat dat betreft.
Maar inderdaad top dat Van Bommel terug is. Moet waken voor teveel positiviteit maar ben daar echt heel blij mee.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Vond de beelden dat van Bommel zat te huilen bij het Milan tv kanaal wel mooi, deed hem toch wel pijn daar te vertrekken.
Zie Voetbalzone - Van Bommel vertrekt uit Milaan en keert terug bij PSV
Denk dat PSV sterker wordt met hem. Niet eens om van Bommel de voetballer, maar wel sowieso door van Bommel de coach/mentor/leider. En voetballend kan hij natuurlijk ook wel wat.
Zal alleen wel een vrij defensief PSV worden onder Advocaat. Sowieso speelt Dick terughoudend, maar ik gok dat hij met Bommel en Strootman controlerend gaat spelen. Toivonen zal denk ik verkocht worden, daarom Wijnaldum op 10. En voorin is het even afwachten, maar voorlopig gok ik Mertens, Matavz en Lens.
Denk dat PSV de grootste uitdager van Ajax gaat worden.
PS: Dortmund maakt Bayern helemaal kapot in de DFB Pokal finale zeg. 4-1 zonet geworden. ZDF zendt het uit.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Oja, ik las hier nog niks over de A1 kampioen, die vandaag bepaald werd. Ajax dus, met een 1-2 tien minuten voor tijd uit bij de Graafschap, waardoor ze Feyenoord dat met 0-1 bij Twente won voor bleven.
Top! 
Grappen over een huldiging bij plek 2 zal ik maar niet maken.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3323 stemmen
Hopelijk kan van Bommel doen wat Cocu ook deed toen hij bij PSV terugkeerde. Weer een internationale topspeler terug in Nederland, leuk.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Verschil is wel dat Cocu een vele malen betere ploeg aantrof. Ook met meer routine (Simons, Vennegoor oa). Ik zou geen wonderen van vBommel verwachten.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Oja, ik las hier nog niks over de A1 kampioen, die vandaag bepaald werd. Ajax dus, met een 1-2 tien minuten voor tijd uit bij de Graafschap, waardoor ze Feyenoord dat met 0-1 bij Twente won voor bleven.
Top! 
Grappen over een huldiging bij plek 2 zal ik maar niet maken.
Feyenoord speelde 1-1
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Er stond eerst 0-1 eindstand, maar dat is gecorrigeerd zie ik. Ze kregen in de 88e minuut de tegengoal, toen stond Ajax al op 1-2 gelukkig.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Zin in morgen! Wordt een lekker ouderwets opgefokt sfeertje in die fabriekshal!
Nijmegen leeft, Arnhem beeft!
.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Trouwens WAT een afgang van Bayern, echt compleet weggespeeld, als die al de CL winnen..
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Trouwens WAT een afgang van Bayern, echt compleet weggespeeld, als die al de CL winnen..
Ach, de opponent is de nr 5 of 6 van Engeland. Het kan maar zo.
Dortmund heeft de laatste 2 jaar gewoon de betere ploeg. Het is ze ook gegund, cultclub met een toffe coach.
Vind dat er dit seizoen niet 1 ploeg de CL heeft gedomineerd. Madrid had het moeilijk in de echte duels, Barca was erg stroef tegen Milan en Chelsea, Bayern had tot de halve finale een vrij makkelijke loting, Chelsea kan niet voetballen en sleepte tegen Napoli en Barca kwalificatie voor de poort van de hel vrij....
Heb wel zin in de finale. Zal met 2 lekke achterhoedes denk ik wel doelpuntrijk worden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hopelijk kan van Bommel doen wat Cocu ook deed toen hij bij PSV terugkeerde. Weer een internationale topspeler terug in Nederland, leuk.
Leuk voor het Nederlands voetbal, en nog leuker voor PSV. Dit kon wel eens de ontbrekende schakel zijn voor PSV. Hopelijk slaat Ajax keihard terug maandag door Chivu binnen te halen; die gast is keihard nodig. Poulsen en Narsingh er nog bij en Ajax heeft de selectie wel relatief rond.
Ben trouwens echt benieuwd naar hoe Fisher zich gaat ontwikkelen komend seizoen. Die knul barst van de potentie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.