- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #4
Het grote voetbaltopic #4
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2123 stemmen
De Volkskrant maakt het weer spannend hoor..
Het leger heeft weinig meer te doen, pantservoertuigen die staan te verroesten, kunnen ze die niet inzetten? Zekere voor het onzekere......
Eerst vitesse-uit had me trouwens gunstiger geleken om door te kunnen gaan.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Poulsen naar Ajax zou erg vervelend zijn. Beste linksback die er in Nederland rondloopt
Eerste seizoenshelft misschien. Al lopen er natuurlijk weinig goede backs rond in NL.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Hoe zit het met die Boilesen dan, of zijn ze bang dat die hamstrings een zwakke plek blijven?
Nouja, na afgelopen seizoen kan je er niet blind vanuit gaan dat Boilesen fit aan het seizoen begint en het ook blijft.
@ NR, wat was er mis met Poulsen na de winter?
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Heeft matig gevoetbald. Zelfs mijn AZ-zwager, die zelden negatief is over AZ, is het daarover eens. Tegen Feyenoord was Poulsen ook uitermate zwak - werd aan alle kanten voorbij gelopen. Het enige goede van hem was een mislukte voorzet op de lat. Zo heeft hij meerdere wedstrijden gespeeld na de winterstop (daarvoor ook trouwens).
Maar hij kan ook zomaar een wereldpot (voor Eredivisie begrippen) spelen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Eigenlijk hoor ik deze te gunnen aan AL1, om hem onder de neus van Otherfool te wrijven:
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Ik zag hem al, maar ik durf je nu al te roepen dat otherfool het niet wil geloven en dat het een lulverhaal van de zaakwaarnemer is 
Overigens moet Anita niet naar Engeland trekken na Ajax, denk dat zijn lengte hem daar in de problemen brengt. Hij zou beter in Spanje of Italie passen.
kos
-
- 46846 berichten
- 8969 stemmen
Mwa, Italie niet vermoed ik met zijn fysiek.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Heel makkelijk om het af te schuiven op andere clubs. Alsof AZ en Twente niet hun bijdrage hebben geleverd de afgelopen jaren op de coeffiëcentenlijst. En ja, laat de KNVB beker dan ook maar lopen. Zes wedstrijden waar je niks tot weinig mee verdiend, en uiteindelijk toch met een nutteloos EL ticket zit opgescheept. Blijft weinig over voor een PSV supporter op die manier.
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Mwa, Italie niet vermoed ik met zijn fysiek.
Heb het idee dat men in Italie op het middenveld vooral goede passers zoekt. Nou wil ik Anita geen Pirlo noemen, maar bv Pirlo is fysiek ook geen beest.
PS: PSV en hun eigen kweek...
Voetbalzone - 'Gat vraag en aanbod Depay en PSV te groot, Schalke komt tussenbeide'
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik lach me dood als ook Depay binnenkort naar de noorderzon vertrekt. Depay, Reis, Labyad; Afellay voor een prikkie naar Barca. Is me wat daar wanneer het jong en talentvol betreft.
Daarom des te belangrijker dat Ajax laat zien hoe het wel moet. Eriksen en Anita liggen bijvoorbeeld ook nog maar tot 2014 vast. Graag verlengen deze zomer!
The Oceanic Six
-
- 60490 berichten
- 4103 stemmen
Vergeet Leondro do Bonfirm niet! Naar Porto geloof ik.
Gaat inderdaad niet zo goed daar met talenten vastleggen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Denk dat Eriksen nog 1 seizoen bij Ajax gaat ballen en daarna vertrekt.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Contracten van Anita en Eriksen zouden inderdaad nu opgewaardeerd en verlengd moeten worden, ook al is het maar met 1 jaar. Benieuwd wanneer men dat van plan is te doen.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Heel makkelijk om het af te schuiven op andere clubs. Alsof AZ en Twente niet hun bijdrage hebben geleverd de afgelopen jaren op de coeffiëcentenlijst. En ja, laat de KNVB beker dan ook maar lopen. Zes wedstrijden waar je niks tot weinig mee verdiend, en uiteindelijk toch met een nutteloos EL ticket zit opgescheept. Blijft weinig over voor een PSV supporter op die manier.
Knap, serieus ingaan op een overduidelijk cynisch bedoelde opmerking.
En inderdaad die KNVB beker kan me ook vrij weinig schelen, dat jullie je daar nog 2 jaar geleden
nog zo over opwonden, tja.
Kampioen worden en CL spelen is het belangrijkst, ook voor Ajax.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Contracten van Anita en Eriksen zouden inderdaad nu opgewaardeerd en verlengd moeten worden, ook al is het maar met 1 jaar. Benieuwd wanneer men dat van plan is te doen.
Ongetwijfeld voor het EK begint. Anders verklaar ik ze voor gek. Zeker wat betreft Eriksen; zou zo maar eens de duurst verkochte speler voor Ajax kunnen worden.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wees eens wat duidelijker dan wanneer je cynisme de wereld instuurt; Quido dacht namelijk ook dat je serieus was......
dat jullie je daar nog 2 jaar geleden
nog zo over opwonden, tja.
Jullie niet dan dit jaar wil je zeggen 
Kampioen worden en CL spelen is het belangrijkst, ook voor Ajax.
Ik zou het gruwelijk vinden wanneer Ajax de EL en beker zou laten lopen. Wees eens een prof man. Besides, als iedereen de EL en beker zou laten lopen veranderd er nog steeds niks voor PSV, aangezien alle clubs dan even fit zijn daar waar ze nu allemaal vermoeid zijn.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Pronken met een 1/8e finale en een kansloze uitschakeling tegen Valencia?
Maar goed, ik zal het er de volgende keer bijzetten als het cynisch is bedoeld, goed?
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Wees eens wat duidelijker dan wanneer je cynisme de wereld instuurt; Quido dacht namelijk ook dat je serieus was......
Jullie niet dan dit jaar wil je zeggen 
Ik zou het gruwelijk vinden wanneer Ajax de EL en beker zou laten lopen. Wees eens een prof man. Besides, als iedereen de EL en beker zou laten lopen veranderd er nog steeds niks voor PSV, aangezien alle clubs dan even fit zijn daar waar ze nu allemaal vermoeid zijn.
Er is geen huldiging geweest en de beker is niet eens aan de supporters geshowd.
En het zou goed als iedereen de EL laat lopen zodat de UEFA de nodige veranderingen toepast.
Quido
-
- 14658 berichten
- 6158 stemmen
Pronken met een 1/8e finale en een kansloze uitschakeling tegen Valencia?
Maar goed, ik zal het er de volgende keer bijzetten als het cynisch is bedoeld, goed?
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Nou dan mag je die quotes nog wel even weer oprakelen dan want van enig pronken met overwinningen kan ik me bar weinig herinneren.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Ik zag hem al, maar ik durf je nu al te roepen dat otherfool het niet wil geloven en dat het een lulverhaal van de zaakwaarnemer is 
Overigens moet Anita niet naar Engeland trekken na Ajax, denk dat zijn lengte hem daar in de problemen brengt. Hij zou beter in Spanje of Italie passen.
Waarom noem je Pirlo in hemelsnaam?
Die compenseert alles met zijn voetballend vermogen.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Waarom noem je Pirlo in hemelsnaam?
.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tegen Feyenoord was Poulsen ook uitermate zwak - werd aan alle kanten voorbij gelopen.
Inderdaad. Met de actie van Schaken die eindigde met een schot op de lat als dieptepunt. Daar werd ie kinderlijk eenvoudig voorbij gespeeld. Laten we ook niet vergeten dat ie van origine een aanvaller is, hè. Met die gedachte had AZ hem ook gehaald, maar een blessure van Pocognoli zorgde ervoor dat Van Gaal hem heeft omgeschoold tot linksback.
Maar zoals ik nu over hem praat lijkt het een dramatische speler. Dat is niet zo. We hebben allemaal gezien dat ie ook sublieme wedstrijden kan spelen.
En inderdaad die KNVB beker kan me ook vrij weinig schelen, dat jullie je daar nog 2 jaar geleden nog zo over opwonden, tja.
Zegt al genoeg over hoe verkankerd supporters zijn van topclubs. Laten we dan maar alle topclubs niet mee laten doen aan het bekertoernooi, alle andere clubs zijn er blij mee. Ik zou er heel blij mee zijn, zat er flink doorheen toen we van Heracles verloren.
Over de Toivonen-EL kwestie. Die gozer zou alleen al zijn stinkende best moeten doen voor al die supporters die hun team door heel Europa volgen en al hun zuurverdiende centjes erin pompen.
depri83
-
- 6823 berichten
- 1522 stemmen
Zegt al genoeg over hoe verkankerd supporters zijn van topclubs. Laten we dan maar alle topclubs niet mee laten doen aan het bekertoernooi, alle andere clubs zijn er blij mee. Ik zou er heel blij mee zijn, zat er flink doorheen toen we van Heracles verloren.
Over de Toivonen-EL kwestie. Die gozer zou alleen al zijn stinkende best moeten doen voor al die supporters die hun team door heel Europa volgen en al hun zuurverdiende centjes erin pompen.
Het gaat mij vooral ook om de periode waar PSV in zit. Vier jaar geen kampioen en weer een jaar geen champions league. Dat je dan de beker wint is een hele kleine pleister op een hele grote wond.
En over de EL, het gaat hier helemaal niet over de inzet van Toivonen. Als hij opgesteld wordt doet hij z'n stinkende best hij probeert alleen aan te geven dat door de keuze van PSV om in alle EL de beste elf op te stellen het ten koste ging van een optimale voorbereiding voor de competitiewedstrijden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3919 stemmen
PS: PSV en hun eigen kweek...
Voetbalzone - 'Gat vraag en aanbod Depay en PSV te groot, Schalke komt tussenbeide'
PSV heeft gewoon een salarishuis. Probleem is dat die jonkies van tegenwoordig meteen menen bakken vol geld te verdienen. En als je daar niet aan meedoet gaan ze blijkbaar lopen. Vermoed dat veel clubs hier de komende jaren nog aardig wat miljoenen door zullen verspelen.
Nicolage Rico
-
- 20244 berichten
- 2400 stemmen
Het enige dat Pirlo en Anita met elkaar gemeen hebben is hun lengte.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Voor alle Ajacieden die weer trek hebben in het miljoenenbal: een kleine rekensom!
De ploegen die zijn geplaatst, en boven Ajax staan m.b.t. coefficiënten:
Voorlopige pot 1
1. Barcelona 158
2. Manchester United 142
3. Bayern München 132
4. Real Madrid 122
5. Porto 98
6. AC Milan 90
7. Valencia 90
8. Benfica 87 #
#Chelsea zal winst CL ook een plek krijgen in pot 1.
Voorlopige pot 2
1. Shaktar Donetsk/Dynamo Kiev (62/84 punten)
2. Zenit St. Petersburg 79
3. Schalke 78
4. Manchester City 64
5. Olympiakos Pireaus 61
6. Ajax 58
7. Juventus 47
8. Borussia Dortmund 31
Ajax neemt momenteel plaats 6 in van de tweede pot. De plaatsing voor deze pot vervalt als nog 3 clubs zich boven de Ajax plaatsen. Hieronder de clubs die roet in het eten kunnen gooien voor Ajax zijn gunstige pot.
1. Chelsea als zij de CL winnen van Bayern 135 punten
Tottenham Hotspur 67, (Play-off)
2. Arsenal, momenteel 3e in de PL 114
3. CSKA Moskou 82 (Play-off)
4. Sporting Braga 63 (Play-off)
5. Shaktar Donetsk of Dynamo Kiev, 62/84 (Play-off)
De resultaten van deze clubs zijn dus bepalend, of Ajax in pot 2 of 3 de loting ingaat. Als van de 5 opties minimaal drie zich plaatsen, zal Ajax genoegen moeten nemen met pot 3, net zoals in de afgelopen jaren.
Deze ploegen staan boven Ajax m.b.t. coefficiënten, maar plaatsten zich dit seizoen niet meer.
• Inter Milaan 105
• Atletico Madrid 99
• Olympique Lyonnais 95
• Liverpool 91
• Olympique Marseille 86
• Sporting Lissabon 82
• Villareal 80
• PSV 76
• Werder Bremen 73
• HSV 71
• Sevilla 70
• AS Roma 69
• Fiorentina 63
• Bayer Leverkusen 60
• Girondins Bordeaux 59
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.