- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Potver, alweer brons erbij 
What a day, what a day 
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Epke. 
(Pfff, vorige week de meest futiele sporten kunnen zien en dit moment moest ik gewoon missen, zonde.)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hans van Zetten worldwidetrending, het kan verkeren 
starbright boy (moderator films)
-
- 22431 berichten
- 5131 stemmen
Van Zetten is een held.
Maar Epke nog meer. Zelden iemand zo alles of niets zien inzetten en het werd alles. Dat is sport. Eerste individuele turnmedaille voor Nederland ooit en uberhapt de eerste medaille sinds 1928. Sportman van het jaar. Kan niemand overheen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Heb de hele affaire niet gevolgd, maar er was dit jaar toch een soort van arbritragezaak met Wammes over wie afgevaardigd moest worden? Hoe was dat precies verlopen? Geeft het wel nog een extra dimensie lijkt me zo; het feit dat hij bijna niet gegaan was.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Wammes had een zaak aangespannen omdat hij vond dat de bond zich niet aan zijn eigen regels had gehouden. Zonderland zou geen vormbehoud hebben getoond en Wammes wel en daarom zou Wammes moeten gaan in plaats van Zonderland. Later toonde Zonderland wel vormbehoud en mocht alsnog naar de spelen.
Wel jammer dat Wammes er ook niet staat want hij was ook medaillekandidaat geweest. Helaas hebben ze bij het turnen nogal domme kwalificatieregels.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Hm.. ik zal wel weer de enige zijn die totaal niet ziet wanneer de 1 beter is dan de ander..
Het is dat sommige op het einde zo'n hupje hebben waardoor ze aftrekpunten krijgen maar verder ziet het er voor mij allemaal hetzelfde uit.
Het komt er vooral op neer dat Epke drie keer achter elkaar zo'n "trucje"(vluchtelement) in de lucht doet, daarmee onderscheidt hij zich van de anderen. Die doen vaak ook dezelfde vluchtelementen, maar niet achter elkaar. Die worden telkens gevolgd door bijvoorbeeld een simpele reuzenzwaai. Daar zie je eigenlijk het grootste verschil tussen Epke en de anderen(en hij had geen nahupje bij de afsprong)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dan moet je vaker kijken want zijn combo is volstrekt uniek (en 'gekkenwerk' volgens de concurrentie).
Mooie tafel bij Mart, Fryslân Boppe en Epke luistert naar The National!
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Hans van Zetten, toch al de beste sportcommentator van Nederland. Hij kon er niet van slapen 
Pffff ja hèt moment van de Spelen, dat zei ik voor de finale en dat is het nu helemaal. Te geniaal voor woorden, duimendik kippenvel, ik ga het de komende vier jaar elke dag bekijken!
Prachtige vent, die van Zetten en schitterend commentaat tijdens Epkes heldenrit.
Ik had hetzelfde; keek het meest uit naar Epkes optreden en het werd nog eeb stuk mooier dan verwacht.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Heet die salto echt de Gaylord?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Luister maar, een klassieke mama appelsap is het in ieder geval 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Dat valt me allemaal niet echt op.
Ach iemand die na elke sprong in de lucht nog een sprong doet i.p.v. een standaard zwaai om balans te houden valt toch wel op? Zoals al werd gezegd, zelfs de niet-kenners kunnen in een oogopslag zien dat het best bijzonder is.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Over een kwartier begint de Oranje halve finale beachvolleybal, live op NED1.
Spannend! Winst is sowieso een zilveren plak binnen. Verlies is nog een wedstrijd daarna voor brons.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ze komen duidelijk aanvallend te kort, die Duitser pareren alles behoorlijk makkelijk en staan dus goed te verdedigen. Aanvallend ook een stuk doortastender en de nodige gelukjes die je dan ook aan je zijde hebt wanneer het goed gaat(Balletjes net op de lijn).
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Volleybal speel je in een hal met 6 tegen 6.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Klopt. En beachvolleybal op zand.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Klopt. En beachvolleybal op zand.
En het zijn nog eens een keertje nachtbrakers op de koop toe.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Hans van Zetten is een held! Beste commentator die we hebben. Jeroen Gruter (die het zwemmen deed op de OS) als goede tweede.
Epke Zonderland: heel erg bedankt voor de mooiste minuut van deze Spelen! Ik heb nog nooit zo in spanning gezeten. Je zag bij de overige turners echt de verbazing en verbijstering en misschien zelfs jaloezie in hun ogen na de geniale oefening van onze held!
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Wordt speerwerpen toch nog leuk...
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Toch nog goud?

De Daily Mirror weet niet hoe hun eigen sporters er uit zien (en welke kleur goud heeft)!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Rot Duitsers met hun beachvolleybal 
Vanavond half 5 de halve finale hockey bij de vrouwen, Nederland-Nieuw Zeeland.
Spannend!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Sintnicolaas
Ben jij niet veel te oud om daar nog in te geloven?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wordt speerwerpen toch nog leuk...
Tja de rest gooit 15 meter verder.
Blijf dan thuis, het is een sportwedstrijd geen missverkiezing.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Sintnicolaas
Hij kan huwen met de zus van Epke.
Dan is het de familie Sintnicolaas Zonderland. 
Wat ik mij gisterenavond laat ook nog afvroeg: Wat doen ze jandorie in Friesland in het drinkwater?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
BELGIË GOUD.... volgens The Mirror toch.
Lees ook eens het artikel. Hilarisch.
And the gold medal goes to... Belgium cyclist looks worse for wear as he celebrates end of his Olympics
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Epke is de Stud of the Day bij EW.com
Check ook het filmpje, wat een mooi beeld geeft van de andere turners die Epke's oefening bekijken. Let vooral op de Amerikaans Danell Leyva links in beeld in het grijze trainingspak als Epke de 3 vluchtelementen uitvoert.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dat Chineze meisje dat zilver heeft gewonnen mag wat mij betreft dat ding weer inleveren. Wat een zuurpruim weer zeg. En ook nog is de medaille gelijk afdoen en verbergen. Waarom verbaast me dit nou weer niet van een Chinees. Die zal vast en zeker met de zweep krijgen omdat ze geen goud heeft gewonnen. Dat andere Chineze meisje en die Amerikaanse waren gelukkig wel blij.
Sowieso is die 'Chinese atleten hebben geen emotie' totale onzin.
Zie Sun Yang eens vieren na het breken van het wereldrecord op de 1500 meter. Of Qin Kai die ontroostbaar in tranen uitbarst na de teleurstelling van amper een zilveren medaille in het schoonspringen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.