- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Toch heeft rep wel een punt. Die Chinezen lijken soms wel robots, voeren alles emotieloos uit en lijken echt volledig gedrild. Ze lijken zelf niks te beslissen of na te denken.
Niet gek als je al die verhalen hoort over Spartaanse trainingskampen. 2 jaar in afzondering om hier je medaille te pakken. Goud natuurlijk.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Westerse emoties vind ik ook veel mooier dan Aziatische. Ik weet zelden of ze blij zijn dat ze iets hebben gewonnen. Dat zie ik persoonlijk toch wel graag. Ze zullen wel van binnen genieten (hoop ik dan maar).
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Maar rep is niet consequent.
Hier laat ie een foto zien van een zwemmer die westerse emotie toont na zijn overwinning. Volgens onze vriend rep is dit echt mooi en doen Chinezen dit niet.
Moet je me eens vertellen wat het verschil is met Sun Yang.
Mij maakt het sowieso niet veel uit hoe iemand zijn medaille viert. Maar een 16 jarig meisje dat een wereldrecord breekt en de laatste baan sneller zwemt dan Lochte & Phelps, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. Natuurlijk is ze blij, wat maakt het uit hoe ze het viert. Zo een Phelps gaat ook niet uitbundig in het rond springen en dansen als hij weer eens goud heeft.
Ik blijf het wel jammer en schandalig vinden dat er bij Ye Shiwen meteen over doping wordt gepraat terwijl er totaal geen bewijs is. Als een paar dagen later de 15 jarige Amerikaanse Katie Ledecky goud pakt wordt er geen woord over doping gezegd. Terwijl die Katie uit het niets komt en Ye Shiwen al een paar jaar één van de grootste talenten is en al diverse kampioenschappen heeft gewonnen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Niet gek als je al die verhalen hoort over Spartaanse trainingskampen. 2 jaar in afzondering om hier je medaille te pakken. Goud natuurlijk.
Blijf dan verdomme toch gewoon thuis.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Epke is de Stud of the Day bij EW.com
Check ook het filmpje, wat een mooi beeld geeft van de andere turners die Epke's oefening bekijken. Let vooral op de Amerikaans Danell Leyva links in beeld in het grijze trainingspak als Epke de 3 vluchtelementen uitvoert.
(embed)

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Goed bezig, die Schroder.
Zilver 
En de hockeydames maakten vlak voor de rust een 1-0 goed. Met 1-1 rusten ze nu. Hopelijk na de rust de winst pakken, maar ze spelen niet zo super.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Klopt. En beachvolleybal op zand.
Het is dat het abjecte BMX is begonnen, anders was het strandbal over het netje slaan de domste sport imo. Straks krijgen we ook strandvoetbal, zandkastelen bouwen, frisbee en bikinimeisjes keuren als Olympisch discipline zeker...
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
BMX is een best attractieve sport, veel beter dan het beach volleybal, waar alles nogal log en traag oogt (zand is dan ook geen geweldige ondergrond).
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Zilver 
En de hockeydames maakten vlak voor de rust een 1-0 goed. Met 1-1 rusten ze nu. Hopelijk na de rust de winst pakken, maar ze spelen niet zo super.
Geweldig zilver, maar toch vraag ik me af of die de 1ste rit niet net dat ietsie pietsie sneller had moeten gaan. Kost hem nu wel het goud.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Moordaanslag in het dameshockey!
En 1-2, had er al een slecht gevoel over.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zouden ze in België ook eens aan moeten beginnen, dan winnen ze misschien ook eens iets. Zo een foto die Speedy net plaatste doet me walgen van afschuw. Niks gepresteerd en je dan kapotzuipen tot ze je moeten wegdragen om het einde van zijn toernooi te vieren. Zo kom je ook eens in het nieuws.
Hij is net naar huis gestuurd.
En hij heeft zich niet 'kapot' gezopen, maar het probleem is dat die mannen maanden geen alcohol gedronken hebben. Als ze dan denken dat ze zoals in Belgie vijf pinten kunnen drinken, in Nederland zeven (
),drinken ze in Engeland ook vijf 'pints' er niet aan denkend dat het telkens reuzenpinten zijn. Als Lochte half zat en met enkele meiden in zijn armen gefotografeerd wordt, dan is het allemaal mooi, want hij is een winnaar.
Het mag inderdaad niet, maar ik vind het wat overroepen. Er zijn al ergere dingen gebeurd. 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Retespannend dat hockey!
Edit: En finale!
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3595 stemmen
Hoppaaaaaaa weer een finale plaats. Zware wedstrijd, gelukkig toch nog gewonnen. Weer minimaal zilver \0/
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Allemachtig, wat was de halve finale hockey spannend. Oranje was slecht, maar op mentaliteit toch verder. Die 8 seconden ballen na de verlenging waren wel retespannend, brr.
Nu gaan voor goud! 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Het is dat het abjecte BMX is begonnen, anders was het strandbal over het netje slaan de domste sport imo. Straks krijgen we ook strandvoetbal, zandkastelen bouwen, frisbee en bikinimeisjes keuren als Olympisch discipline zeker...
Wat een bullshit. Beachvolleybal is een hartstikke zware sport en doet niet onder voor veel andere sporten. Maar wat jou betreft beperken de spelen zich enkel tot het Olympische Stadion, dus dan krijg je dit soort onzin opmerkingen ook.
BMX is een best attractieve sport, veel beter dan het beach volleybal, waar alles nogal log en traag oogt (zand is dan ook geen geweldige ondergrond).
Log en traag? Heb je wel eens een wedstrijd gezien? Hartstikke leuk, veel mooie rally's maar tegelijkertijd ook snel omdat je maar met 2 mensen in zo'n veld staat. In ieder geval tig keer leuker om naar te kijken dan naar normaal volleybal.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Zo kan je het natuurlijk wel goedpraten, maar liever sport met passie winnen dan sport dat beoefend wordt omdat het erin gedrild wordt. Je ziet gewoon aan veel van die sporters dat ze met de zweep zullen krijgen wanneer ze niet presteren. Leuk dat ze veel winnen, maar ten koste van wat?
En natuurlijk zijn er ook genoeg Chinezen die wel emotie tonen, dat klopt ook wel. Maar ik kan ook niet alles zien he 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Jongens jongens, toch duidelijk dat snelwandelen de meest kansloze sport is?
Schoolslag slaat ook nergens op trouwens.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Ja, maarja je kan beter argumenten weerleggen dan met andere nog suffere sporten aan komen zetten 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Die shootouts waren wel briljant. Spannend en veel meer gebaseerd op skills dan die strafballen. Zouden ze bij voetbal ook moeten invoeren! tevens veel vermakelijker.
Ben wel geschrokken van die 'geweldige' elektronische hulpmiddelen bij het hockey, waar ze bij voetbal ook zo voor pleiten.
Mijn hemel wat duurde dat steeds onnodig lang, belachelijk gewoon, zowel spelers als publiek raken compleet uit de wedstrijd.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
En dan nog verkeerde beslissing maken 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb het hockey voor één keer ook voor een groot gedeelte gevolgd (vanaf de tweede helft).
Superspannend en zeker het einde, zonder die penalty's.
Maar eerlijk, ben ik de enige bij wie het na een poosje begint te schemeren voor de ogen?
Ik heb echt hoofdpijn. Ik heb een Dafalgan moeten nemen.
Dat blauw, met dat barbie-rose... 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Je gaat niet voor een seizoenskaart Telstar neem ik aan.
Verdorie neen!!! Ze mogen mij elke match nog de prijs van een ticket betalen mét er nog een etentje bovenop, dan nog niet.
En daarbij, gras is groen. Als het blauw is is het voor mij geen gras.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb het hockey voor één keer ook voor een groot gedeelte gevolgd (vanaf de tweede helft).
Superspannend en zeker het einde, zonder die penalty's.
Maar eerlijk, ben ik de enige bij wie het na een poosje begint te schemeren voor de ogen?
Ik heb echt hoofdpijn. Ik heb een Dafalgan moeten nemen.
Dat blauw, met dat barbie-rose...
Heb er persoonlijk geen enkele last van. Maar ik kijk ook meer naar die lekkere dames dan het veld 
Wel enorm knap, nieuwe hockeyfinale.
Morgenavond 21.00 uur spelen onze mannen tegen Groot Brittanie ook een halve finale.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Log en traag? Heb je wel eens een wedstrijd gezien?
Meerdere zelfs. Net erg saaie rallies, want de mobiliteit van de spelers wordt sterk beperkt door het zand. Een balletje dat je met 1 vinger in de neus haalt op vaste ondergrond wordt vaak niet eens gepoogd, ze komen er toch niet bij. Mnee, vind ik zaalvolleybal veel strakker en harder.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
....Ben wel geschrokken van die 'geweldige' elektronische hulpmiddelen bij het hockey, waar ze bij voetbal ook zo voor pleiten.
Mijn hemel wat duurde dat steeds onnodig lang, belachelijk gewoon, zowel spelers als publiek raken compleet uit de wedstrijd.
die elektronische hulpmiddelen vond ik dus echt niks, maar misschien kwam dat vanwege de erg anti-sport tactiek dat werd uitgevoerd door de Nederlandse team?
Nieuw Zeeland waren fitter, veel sneller, en van wat ik zag wou een wedstrijd spelen. Nederland ging alleen zoeken na penalty corners, en moesten elke keer de spel onderbreken met hun protests. ik denk omdat ze te moe waren en konden dus niet mee met NZ?
die Nederlandse dames hockey team worden terecht beschreven als de "most unsporting finalists at the Olympics so far"
en die nummer 17 van de Nederlandse dames mag zich helemaal gaan schamen - een tokkie wijf met een grote bek dus hoogwaarschijnlijk zonder talent van wat ik zag!
wereldkampioen? - yeah right! 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
die elektronische hulpmiddelen vond ik dus echt niks, maar misschien kwam dat vanwege de erg anti-sport tactiek dat werd uitgevoerd door de Nederlandse team?
Nieuw Zeeland waren fitter, veel sneller, en van wat ik zag wou een wedstrijd spelen. Nederland ging alleen zoeken na penalty corners, en moesten elke keer de spel onderbreken met hun protests. ik denk omdat ze te moe waren en konden dus niet mee met NZ?
Ik zag een gelijkopgaande wedstrijd waarvan door beide kanten de scheidsrechter getest werd. En elk team is op zoek naar de strafcorner.
en die nummer 17 van de Nederlandse dames mag zich helemaal gaan schamen - een tokkie wijf met een grote bek dus hoogwaarschijnlijk zonder talent van wat ik zag!
Je bedoelt Maartje Paumen, beste speler van de wereld in 2011?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Die bakte er geen pepernoot van inderdaad.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.