• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.279 gebruikers
  • 9.390.515 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

kos schreef:

Die shootouts waren wel briljant. Spannend en veel meer gebaseerd op skills dan die strafballen. Zouden ze bij voetbal ook moeten invoeren! tevens veel vermakelijker.

Doen ze in Amerika al bij het voetbal, en dat schijnt er niet uit te zien. Lijkt me sowieso niet werken bij het voetbal.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

depri83 schreef:

....Je bedoelt Maartje Paumen, beste speler van de wereld in 2011?

echt waar? - grappig, want tijdens die wedstrijd had ik haar heel anders beschreven!

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Zou toch leuk zijn als Martina morgen een bronzen medaille weet te bemachtigen.

Bolt 1 en Blake 2 is al zo goed als zeker.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Het goud 'relaxte gozer uithangen' heeft-ie al afgepakt van Van Rijsselberghe.

Gewoon lekker lopen man, hard hard, ja toch man.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Geweldige kerel die Martina. Hoe reageerde hij vier jaar geleden op zijn diskwalificatie? Zeker ook vrij vrolijk?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

"Niet zo handy" zei hij toen.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ik lach me dood met die gast. Hij heeft echt zo'n enorm Antilliaans accent dat het leuker is dan imitaties hahah.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

rep_robert schreef:

Die bakte er geen pepernoot van inderdaad.

Och als ze er dan iedere wedstrijd twee maakt en ons toernooi daarmee redt mag ze van mij best geen pepernoot bakken

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Nou, de Belgen mogen nou wel eens op gaan schieten met de uitzending van USA-Australie. Zijn nu al bij een kwartier te laat....

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Och als ze er dan iedere wedstrijd twee maakt en ons toernooi daarmee redt mag ze van mij best geen pepernoot bakken

Dit had ze ook even nodig, want vooral ook de strafcorners lopen nog voor geen meter dit toernooi.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

kos schreef:

Ik lach me dood met die gast. Hij heeft echt zo'n enorm Antilliaans accent dat het leuker is dan imitaties hahah.

Hij gaat lekker in die machientje zitten.

Heerlijke vent

Kan helaas het laatste interview nog niet vinden, jammer

Martina in Londen om Bolt te kloppen - NOS Olympische Spelen 2012

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Het duurde ff maar nu Australië dan toch eindelijk moe gespeeld is gaat het in het 4e kwart toch wel los hoor. Mooie 3 punters van Bryant en al 2 schitterende dunks van Harden.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Epkes oefening met buitenlands commentaar is ook episch:

Buitenlands commentaar comp...

Epke my son, you've done it!

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Die Blake zag er gisteren trouwens wel héél sterk uit op de 200 meter. Geef hem hier meer kans om Bolt te kloppen dan bij de 100 meter, hoewel ik zeker niet tegen Bolt zou durven gokken. Martina voor de derde plek.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

jordandejong schreef:

Nou, de Belgen mogen nou wel eens op gaan schieten met de uitzending van USA-Australie. Zijn nu al bij een kwartier te laat....

Helaba, ons niet 'opjagen' zeg. Stel je voor dat we te snel zijn en daardoor een medaille pakken.

Buiten het vierde kwart een slechte en saaie match gezien. Heeft de coach van de VS eigenlijk wel iets te zeggen over zijn spelers? Luisteren die naar hem?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Jammer dat de Spelen voor mij een beetje doodbloeden. Buiten het hockey en een beetje atletiek is er nog weinig interessants. Ja, met paardrijden kan Nederland vandaag nog wat pakken, maar da's niet zo heel boeiend. Vanavond om 21.00 uur de halve finale hockey Nederland-GB.

De vrouwen treffen vrijdagavond 21.00 uur Argentinie in de Olympische finale.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En de Belgen zijn er bij in de 4 x 400 meter heren.

Dankzij de broertjes Borlée, want o wat waren de twee andere lopers zwak.

En een een superkomedie van bijna een half uur gezien bij het hoogspringen dames. Waar waren die jury's mee bezig zeg. Omdat een tijdschema vrijdag in het slechtste geval vijf minuten zou kunnen uitlopen door 14 springsters ipv 12 door te laten naar de finale, 'filteren' ze twee meisjes weg.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

One Race, Every Medalist Ever - Interactive Graphic - NYTimes.com

Geweldige video-animatie-analyse van de 100 meter sprint sinds 1896 en de verschillen in snelheden tussen toen en nu. Zeer interessant even te kijken.

jarno1975 (moderator series)

• 10973 berichten
  • 2794 stemmen

Mooi filmpje inderdaad. Werd gisteren ook getoond bij de NOS.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Tuurlijk hoor, GB wint net het paardengoud vlak voor Nederland dat zilver heeft. Volgens mij durft de jury daar GB nooit te benadelen.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Tuurlijk hoor, GB wint net het paardengoud vlak voor Nederland dat zilver heeft. Volgens mij durft de jury daar GB nooit te benadelen.

Lijkt er idd op. Maar ze was ook gewoon erg goed als ik die lui zo hoor. Ik heb geen kloten verstand van die sport dus kan het niet zeggen. Maar wederom zilver is gewoon geweldig voor NL.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het is wel typisch, individueel en als team pakken de Britten heel nipt voor Nederland goud. Ben geen kenner, maar een jury die in Londen een Britse moet beoordelen als laatste die goud kan pakken als ze iets beter is dan de Nederlandse, tsja.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

maar een jury die in Londen een Britse moet beoordelen als laatste die goud kan pakken als ze iets beter is dan de Nederlandse, tsja.

Dan is het gewoon terecht toch?

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Waarom moeten die medailles in godsnaam eerst in het Frans benaamd worden. Ze zijn toch goddomme in Londen. Dan moeten ze het ook maar in het Spaans, Duits, Nederlands, Chinees, Russisch en Turks doen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vascago schreef:

Waarom moeten die medailles in godsnaam eerst in het Frans benaamd worden. Ze zijn toch goddomme in Londen. Dan moeten ze het ook maar in het Spaans, Duits, Nederlands, Chinees, Russisch en Turks doen.

Frans is van vroeger uit de Olympische taal.

Ik vind het overigens ook strontirritant. Stoorde me vooral bij de openingsceremonie.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Frans is van vroeger uit de Olympische taal.

Ik vind het overigens ook strontirritant. Stoorde me vooral bij de openingsceremonie.

Ik dacht dat dat Grieks of Latijn was. In hun eigen land weigeren ze een andere taal te spreken, waarom moet het dan gvd nu in Londen wel in het Frans. Erger me daar kapot aan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

In artikel 27 van het Olympisch handvest staat trouwens dat Frans en Engels de twee officiële talen van het Internationaal Olympisch Comité zijn en dat in geval van een geschil de Franse taal rechtsgeldig is. Frankrijk werkt daarom in nauwe samenwerking met het Olympisch Comité en met de landen die de Spelen organiseren. Zo ook met het Italiaanse organisatiecomité .

Pierre de Frédy, baron van Coubertin (beter bekend als Pierre (Baron) de Coubertin) (Parijs, 1 januari 1863 – Genève, 2 september 1937) was een Frans historicus en pedagoog die bekend is geworden als de oprichter van de moderne Olympische Spelen. Hij was ook de tweede voorzitter en secretaris-generaal van het Internationaal Olympisch Comité. Een uitspraak die vaak geassocieerd wordt met Pierre de Coubertin is "Deelnemen is belangrijker dan winnen". Dit is echter geen uitspraak van hem. Wel heeft hij in 1908 een uitspraak van de bisschop van Pennsylvania overgenomen.[bron?]

Hier wat info.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Oke thx. Toch vind ik het niet kunnen hehe.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Volgens mij durft de jury daar GB nooit te benadelen.

Inderdaad. Was ook zo bij het boksen bij de vrouwen. Chinese tegen een Britse. Chinese is 3 keer wereldkampioen en heeft eerder ook al tegen de Britse gewonnen. Maar hier wordt ze gewoon benadeeld.

In de eerste ronde was dat al te merken, beiden maken tegelijkertijd een fout, enkel de Chinese krijgt een waarschuwing, Britse gaat vrijuit. Commentator op Sporza zei zelf al dat de Britse wordt bevoordeeld omdat ze in Londen vechten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Duitsland schakelt overigens bij het mannenhockey favoriet Australie uit. Dus als Oranje vanavond van GB wint, dan krijgen we Nederland-Duitsland als mannenhockey finale.

Nederland-Argentinie is morgenavond de vrouwenfinale.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.