• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.280 gebruikers
  • 9.390.612 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dan bebben wij een verschillende match gezien. De Chinese was minder goed dan de Britse. Het aantal rake slagen en haar combinaties waren zuiverder. Het is geen professioneel boksen waar ze elkaar tot pulp slaan.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Waarom is er trouwens een team GB terwijl er op de voetbal EK's en WK's bijvoorbeeld wel aparte teams zijn voor Engeland, Wales, Schotland en Ierland?

Ajax&Litmanen1 schreef:

Duitsland schakelt overigens bij het mannenhockey favoriet Australie uit. Dus als Oranje vanavond van GB wint, dan krijgen we Nederland-Duitsland als mannenhockey finale.

Nederland-Argentinie is morgenavond de vrouwenfinale.

Dus we kunnen concluderen dat Nederland de meeste kakkers van de hele wereld heeft per honderd inwoners?

maxcomthrilla

• 15580 berichten
  • 2855 stemmen

Dat BMX `en is trouwens met afstand de leukste sport om te zien. Erg snel en spectaculair!

En die zuurpruimen die het maar niets vinden zouden zelf eens op zo `n ding moeten gaan zitten.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik zou niet durven. Ik zou er mij of anderen mee verongelukken denk ik. Wel leuk dat BMX'en maar extreem blessuregevoelig, naar ik de verslaggever bij ons op Canvas heb horen uitleggen. Ik denk dat drievierden van de deelnemers ooit al eens iets gebroken heeft.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Inderdaad. Was ook zo bij het boksen bij de vrouwen. Chinese tegen een Britse. Chinese is 3 keer wereldkampioen en heeft eerder ook al tegen de Britse gewonnen. Maar hier wordt ze gewoon benadeeld.

In de eerste ronde was dat al te merken, beiden maken tegelijkertijd een fout, enkel de Chinese krijgt een waarschuwing, Britse gaat vrijuit. Commentator op Sporza zei zelf al dat de Britse wordt bevoordeeld omdat ze in Londen vechten.

onzin

die Britse Adams had verdiend gewonnen. Ze had zelfs die Chinese op de vloer gelegd!

Ajax&Litmanen1 schreef:

Tuurlijk hoor, GB wint net het paardengoud vlak voor Nederland dat zilver heeft....Volgens mij durft de jury daar GB nooit te benadelen.

geloof je dat echt?

back in the real world: Nederland is zeer matig geweest, hebben eigenlijk geen toppers bij de echte sports zoals atletiek, en GB doen het super! - op moment 24 goud, 13 zilver en 14 brons

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Zo te zien hebben sommige touristen in Londen het ook na hun zin ....

YouTube - Get Off The Fence!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Lefgozer schreef:

Waarom is er trouwens een team GB terwijl er op de voetbal EK's en WK's bijvoorbeeld wel aparte teams zijn voor Engeland, Wales, Schotland en Ierland?

Opgelet, Noord-Ierland.

Op de Olympische Spelen worden de vier zogenaamde Britse 'Home-Nations' vertegenwoordigd door het Britse Olympisch Comite, waardoor alleen een officieel Brits voetbalelftal kan deelnemen aan de OS. Daar het IOC alleen landenploegen erkent, kan bijvoorbeeld Engeland of Wales zich nooit kwalificeren voor het eindtoernooi. Ook is Groot-Brittannie als voetballand niet aangsloten bij de FIFA, waardoor ze ook niet in de voorronden kunnen uitkomen. Normaal doet er dus nooit een team uit GB mee, maar in Londen wel, omdat het thuisland automatisch geplaatst is voor de spelen.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

en bij de voetbal in team GB was er ook niemand geselecteerd van Noord Ierland of Schotland want hun willen independent blijven, en Wales lopen nu de risico dat ze in de toekomst door FIFA uit hun competities worden gezet.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Rudisha 1,40,91 WR, wat een ongelooflijk groot talent / sportman.

dacht even dat-ie zelfs afstevende op onder de 1,40 , zo'n gat sloeg-ie en snelheid.

Tweede rondje onder de 49s geloof ik onmenselijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

onzin

die Britse Adams had verdiend gewonnen. Ze had zelfs die Chinese op de vloer gelegd!

Gozer, ik heb het over die dubbele fout in de eerste ronde. Beide boksters horen daar een waarschuwing voor te krijgen, niet enkel de Chinese.

Lezen is een kunst blijkt maar weer eens.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

1-0 Oranje in de halve finale hockey!

En ook 2-0!!!!

jarno1975 (moderator series)

• 10973 berichten
  • 2794 stemmen

Gaat hard, 3-1 alweer

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vier goals uit vier strafcorners geloof ik als ik het goed herinner.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Gozer, ik heb het over die dubbele fout in de eerste ronde. Beide boksters horen daar een waarschuwing voor te krijgen, niet enkel de Chinese.

Lezen is een kunst blijkt maar weer eens.

Volgens mij begon je met een "inderdaad" op die dom opmerking over de jury die daar GB nooit benadelen.

nogmaals, die Britse Adams had verdiend gewonnen. of vind je van niet?

speedy23 schreef:

Dan bebben wij een verschillende match gezien. De Chinese was minder goed dan de Britse. Het aantal rake slagen en haar combinaties waren zuiverder......

mee eens

sommige mensen hier zijn gewoon een beetje zuur

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vier goals uit vier strafcorners geloof ik als ik het goed herinner.

Eentje niet direct.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

en bij de voetbal in team GB was er ook niemand geselecteerd van Noord Ierland of Schotland want hun willen independent blijven, en Wales lopen nu de risico dat ze in de toekomst door FIFA uit hun competities worden gezet.

Komaan zeg. Een beetje serieus blijven. Dit geloof je toch zelf niet? Dan moet de FIFA Engeland ook schorsen net als Wales. Het zoveelste broodjeaapverhaal.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Komaan zeg. Een beetje serieus blijven. Dit geloof je toch zelf niet? Dan moet de FIFA Engeland ook schorsen net als Wales. Het zoveelste broodjeaapverhaal.

en toch wat ik zeg klopt. de clubs van Wales zitten toch al in de Engelse competitie

Schotland en NI willen hun eigen status houden

Is ook de reden dat GB nooit een voetbal team heeft bij de OS.

Bij deze wel omdat de host GB is - en niet Engeland dus. Dat is ook een fout dat de media in NL vaak maken met hun Engelse dit en Engelse dat in plaats van Brits te zeggen

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

back in the real world: Nederland is zeer matig geweest, hebben eigenlijk geen toppers bij de echte sports zoals atletiek, en GB doen het super! - op moment 24 goud, 13 zilver en 14 brons

Wielrennen, zwemmen, windsurfen en turnen zijn geen echte sporten?

Overigens hebben we natuurlijk Martina nog . Een beetje import maar het kost vast niemand moeite om voor hem te supporten.

starbright boy (moderator films)

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

En dan ook nog:

De Britten: 51 medailles voor 62 miljoen mensen

Nederland: 16 medailles voor 17 miljoen mensen.

Nederland wint dus meer medailles per inwoner.

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Ai ging mis met Martina op het laatste stuk. Hij lag op Brons.

Jamaica 1,2,3

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Normaalgesproken toch Martina's goede stuk, dat tweede deel.

Maar Jamaica sprintland nummer 1 en Bolt met een evenaring van Johnsons oude WR, wat een fenomeen. De 100 en 200 winnen op twee Spelen.

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Jezus, de Britten worden echt finaal afgeslacht in de hockey halve finale zeg. Staat nu al 6-1.

edit: 7-1 Mijn hemel.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Martina leek me iets te ontspannen en te tevreden dat hij in de finale stond. Had echt meer ingezeten.

Hockey-heren staan 7-1 voor hahah. GB wordt helemaal weggetikt, heerlijk!

• 10973 berichten
  • 2794 stemmen

Van Martina had ik wel iets meer verwacht. Het leek er op dat hij een slechte start had.

8-1 voor de hockey mannen al haha

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Viel nog mee z'n start, hij liep ook net iets boven z'n persoonlijk record.

@ moviemafketel, na z'n diskwalificatie in 2008 denk ik niet dat-ie al tevreden was met alleen maar in de finale staan

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

starbright boy schreef:

En dan ook nog:

De Britten: 51 medailles voor 62 miljoen mensen

Nederland: 16 medailles voor 17 miljoen mensen.

Nederland wint dus meer medailles per inwoner.

ben je hier serieus?

want met dat sort analysis zou je ook kunnen zeggen dat Grenada is de beste!

en ook dat GB wint dan veel meer dan de VS, China of Rusland per inwoner, terwijl Nederland het echt slecht doet als je hun vergelijk met Hongarije, Nieuw Zeeland of Belarus

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Jij bent zeker een Belg of niet?

• 10973 berichten
  • 2794 stemmen

Wat een onzin Uzza! Ze doen het juist wel goed!

Wat versta jij dan onder een "echte" sport???

LZA

• 474 berichten
  • 1557 stemmen

Haha die britten, in eigen huis volledig van de mat getikt. Geweldige pot hockey .

Zelfs een Britse jury had dit niet kunnen verhinderen .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een wanprestatie van onze hockeymannen. Niet eens de 10 goals behaald vanavond!

G-B

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.