• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.647 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

LZA

• 474 berichten
  • 1557 stemmen

Wel geweldig dat de Hollandsche school in het hockey weer terug is, nu het voetbal nog...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Wel gruwelijk lekker, NL-Argentinie morgen en NL-Duitsland zaterdag.

Bij de heren zijn we ieder geval de ultieme favoriet. Da's op zich nooit prettig tegen Duitsers in een finale. Hopelijk gaan de hockeymannen niet zweven..

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

@BBCSport_Ollie: This is what happens when you don't give a Dutch dressage rider the gold medal. Their hockey team gets ANGRY.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Hehe.

jarno1975 (moderator series)

• 10973 berichten
  • 2794 stemmen

lol

starbright boy (moderator films)

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

ben je hier serieus?

want met dat sort analysis zou je ook kunnen zeggen dat Grenada is de beste!

Daar valt wat voor te zeggen vind ik, het is in ieder geval veel zinniger dan het over echte sporten en onechte sporten hebben.

en ook dat GB wint dan veel meer dan de VS, China of Rusland per inwoner, terwijl Nederland het echt slecht doet als je hun vergelijk met Hongarije, Nieuw Zeeland of Belarus

Klopt, we eindigen niet bovenaan. Ook Australie doet bijvoorbeeld beter. En ik heb ook niet gezegd dat de Britten het matig doen, die zijn veel beter bezig dan in veel andere jaren.

Maar landen als Spanje, Zuid-Afrika, Roemenie, Brazilie, Polen, Turkije en Canada (en een heleboel anderen) hebben allemaal minder medailles en (soms veel) meer inwoners dan Nederland.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wel gruwelijk lekker, NL-Argentinie morgen en NL-Duitsland zaterdag.

Bij de heren zijn we ieder geval de ultieme favoriet. .

Nou... ik weet niet of je wel eens NL-Duitsland hebt gezien de laatste jaren... Die poulewedstrijd was best wel een uitzondering..

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nou... ik weet niet of je wel eens NL-Duitsland hebt gezien de laatste jaren... Die poulewedstrijd was best wel een uitzondering..

Nederland versloeg Duitsland dit toernooi al en haalt de finale met een 9-2. Dan ben je gewoon de dikke favoriet. Maar ik noem dat niet erg positief hoor, meestal is dat een slechte combo, Nederland, finale en favoriet zijn.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Engeland is ook niet echt een enorm topland als Duitsland en Australie natuurlijk.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

En toch van die Duitsers winnen Moet toch wel zelfvertrouwen geven.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Duitsers lijken mij toch de favoriet. Heb deze ook nog wel in het geheugen staan: Hockeyers verliezen in finale van Duitsland | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Engeland is ook niet echt een enorm topland als Duitsland en Australie natuurlijk.

Ze stonden wel in de halve finale EN 9-2 is altijd extreem hoog. Ik hoorde dat Nederland een tijd terug nog verloor van dit team.

Mijn glas is halfvol. Ongekend goede prestatie.

Nu beide finales verzilveren. Ik denk dat de vrouwen nog de meest lastige finale spelen.

LZA

• 474 berichten
  • 1557 stemmen

kos schreef:

Duitsers lijken mij toch de favoriet. Heb deze ook nog wel in het geheugen staan: Hockeyers verliezen in finale van Duitsland | nu.nl/sport | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Vorig jaar en vóór de spelen waren ze favoriet ja, maar nu dus niet meer. Dat lijkt me wel duidelijk.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Engeland staat 4e op de wereldranglijst dus dat is ook gewoon een topland.

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ze stonden wel in de halve finale EN 9-2 is altijd extreem hoog. Ik hoorde dat Nederland een tijd terug nog verloor van dit team.

Mijn glas is halfvol. Ongekend goede prestatie.

Nu beide finales verzilveren. Ik denk dat de vrouwen nog de meest lastige finale spelen.

Nogal een verkeerde woordkeuze. Ik hoop dat ze beide hun finale vergulden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

BoordAppel schreef:

Jij bent zeker een Belg of niet?

Wat heeft dat er altijd mee te maken???

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Dat BMX `en is trouwens met afstand de leukste sport om te zien.

Alleen als ze vallen dan. Wat een onzin'sport' is me dat zeg

In de lucht doortrappen op je kleuterfietsje en wie de binnenbocht heeft wint, het spijt me hartelijk maar dat kan ik niet serieus nemen. Straks ook wedstrijdjes op skelters of driewielers zeker...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

starbright boy schreef:

Maar landen als Spanje, Zuid-Afrika, Roemenie, Brazilie, Polen, Turkije en Canada (en een heleboel anderen) hebben allemaal minder medailles en (soms veel) meer inwoners dan Nederland.

Wanneer gaan jullie nu eens stoppen met die bullshitt?

In vergelijking qua inwonersaantal doet Amerika het zelfs slecht en wat te zeggen van China, dat met meer dan één miljard inwoners voorlopig 'amper' 80 medailles haalt? Ook slecht? Moest jullie redenering kloppen, dan heeft China meer dan 1.000 medailles nodig (1 per 1 miljoen, zoals jullie in Nederland berekenen).

Het gaat niet om het bevolkingsaantal, maar om de politieke en financiële ondersteuning, de accomodaties en infrastructuur, de sportbeleving bij de bevolking zelf, de steun van de bedrijfswereld, aantrekken van professionele coaches, de nieuwste technieken, enz... en daar staan ze in Nederland op een hoge trap, en toch klagen ze nog, omdat het altijd beter kan natuurlijk.

In Nederland is onlangs het overheidsbudget voor sport verhoogt met 10% tot iets meer dan 56 miljoen euro, en dit in een financiële crisis, terwijl dit het Belgische systeem is..

België is de Olympische kampioen wat betreft het lullen, emmeren en aanmodderen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

En het gaat natuurlijk om de winnaarsmentaliteit. Dat hebben minstens 80% van de Belgische atleten totaal niet. Zijn al superblij als ze ergens de halve finale halen ofzo.

Over 4 jaar gewoon thuisblijven of maximum een handvol atleten sturen die wel de juiste mentaliteit hebben en ook daadwerkelijk een grote kans hebben op een medaille.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nomak schreef:

En het gaat natuurlijk om de winnaarsmentaliteit. Dat hebben minstens 80% van de Belgische atleten totaal niet. Zijn al superblij als ze ergens de halve finale halen ofzo.

Over 4 jaar gewoon thuisblijven of maximum een handvol atleten sturen die wel de juiste mentaliteit hebben en ook daadwerkelijk een grote kans hebben op een medaille.

de sportbeleving bij de bevolking zelf,

Wat ik dus al eerder zei.

Giterenavond vond ik ook dat Smeets gelijk had. Geef de kinderen meer lichamelijke oipvoeding, gooi ze opnieuw in een zwembad. Ook hier is op vele plaatsen al jaren het schoolzwemmen afgeschaft. Men kan natuurlijk de tijden moeilijk vergelijken, maar vroeger zaten wij geen seconde stil, terwijl nu negen op de tien jongeren nog met moeite vanachter hun tv of pc te halen zijn. Ook is, in België dan toch, de naschoolse sportbeleving nagenoeg verwdenen. Jammer eigenlijk...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

De 'sportbeleving bij de bevolking' en de 'mentaliteit van de atleten' staan los van elkaar.

Van de bevolking verwacht ik niets, maar van een atleet verwacht ik dat hij of zij het uiterste van zichzelf eist. De broers Borlée hebben bijvoorbeeld wel de juiste mentaliteit, trainen hard en zijn zichtbaar teleurgesteld als ze buiten de prijzen vallen. Helaas kwamen ze in de finale tekort.

Dolblij zijn met een 9de plaats of iets dergelijks noem ik geen goede mentaliteit, dan kan je de volgende keer beter thuisblijven. Ik zeg niet dat Belgen de 800 meter moeten winnen tegen een Keniaan die het wereldrecord breekt, maar medailles zijn echt wel haalbaar met jarenlange intensieve training en een ijzersterke winnaarsmentaliteit.

Ik kan me er niet overheen zetten dat er in België één of andere debiele analist spreekt van fantastische prestaties van de Belgische zwemmers terwijl men het hele zwemtoernooi zelfs niet eens een bronzen medaille kon pakken. Waar hebben ze het toch over?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Echt droef op sporza.be, wat een euforie omdat de Belgisch hockeyvrouwen 11e geworden zijn. "Opdracht geslaagd"

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Aan de andere kant erger ik me ook kapot aan het weinige respect dat de sporters hier in NL krijgen, wegens die overdreven medaillegeilheid hier.

Als je geen medaille wint ben je zowat een loser. Martina, 5de (!!) snelste ter wereld, hoefde nog net geen excuses te maken voor de camera en de stemming in de studio was depressief...

Schandalig! wel mooi hoe hij dan zelf reageert: 'hoezo teleurstelling?' haha

En dan alleen maar door dat rare idee van 'WE winnen goud' nee, het gaat om die sporters.. WE zitten met onze grote bek en een bak chips op de bank.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat Onderhond zegt dus. Dat de Belgische non-prestaties schandalig zijn is al erg, maar nog erger is hoe ermee wordt omgegaan in de media. Dit soort wanprestaties worden ook nog eens bejubeld.

- China: Diepe teleurstelling als ze naast goud grijpen.

- Nederland: Enkel tevreden met een medaille, liefst goud.

- België: Dolle feestvreugde als ze niet laatste eindigen.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Van Alphen vond ik dan wel weer mooi. Oké, vierde, maar wel steeds meegedaan in de buurt van de medailles op de 10kamp. Maar om dan trots te zijn op atleten die vooral als opvulling van het decor dienen ... mnee, iets kritischer mag wel.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

BoordAppel schreef:

Nogal een verkeerde woordkeuze. Ik hoop dat ze beide hun finale vergulden.

Haha, ik zie het nu. Staat wat krom. Maar ik hoop op 2 gouden hockeymedailles voor ons landje

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Wat Onderhond zegt dus. Dat de Belgische non-prestaties schandalig zijn is al erg, maar nog erger is hoe ermee wordt omgegaan in de media. Dit soort wanprestaties worden ook nog eens bejubeld.

- China: Diepe teleurstelling als ze naast goud grijpen.

- Nederland: Enkel tevreden met een medaille, liefst goud.

- België: Dolle feestvreugde als ze niet laatste eindigen.

Tsja, het is inderdaad waar. Ik snap dat bij de Belgen ook nooit. Lijkt wel of ze zichzelf nooit serieus nemen en niet geloven dat ze wat kunnen bereiken.

Nederland is inderdaad een sportland waar altijd voor het hoogste wordt gegaan, ook al is het niet altijd realistisch. Maar men straalt het hier wel uit. WK voetbal? We gaan voor de finalewinst. EK voetbal? Idem. En soms ga je hard op je bek, maar als we die mentaliteit niet hadden, dan hadden we ook veel minder bereikt denk ik.

Ik hou ieder geval wel van deze gezonde arrogantie. Je moet als sporter/sportland altijd voor het hoogst haalbare gaan en dat ook uitstralen.

Belgie nu met 1 zilver en 2 brons is wel heel karig.

merijn82

• 1932 berichten
  • 460 stemmen

kos schreef:

Aan de andere kant erger ik me ook kapot aan het weinige respect dat de sporters hier in NL krijgen, wegens die overdreven medaillegeilheid hier.

Als je geen medaille wint ben je zowat een loser. Martina, 5de (!!) snelste ter wereld, hoefde nog net geen excuses te maken voor de camera en de stemming in de studio was depressief...

Schandalig! wel mooi hoe hij dan zelf reageert: 'hoezo teleurstelling?' haha

En dan alleen maar door dat rare idee van 'WE winnen goud' nee, het gaat om die sporters.. WE zitten met onze grote bek en een bak chips op de bank.

mooi gezegd, helemaal waar.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Onderhond schreef:

Echt droef op sporza.be, wat een euforie omdat de Belgisch hockeyvrouwen 11e geworden zijn. "Opdracht geslaagd"

Ook gezien. Hieronder de quote van de verslaggever.

Want de VS waren toch met hoge verwachtigen naar de OS gekomen en nu worden ze verslagen door België. Opdracht geslaagd.

Ze zijn verdorie elfde en dan net doen alsof men een medaille wint.

Waar mijn respect dan wel enorm naar uitgaat, is de vierde plaats van Hans Van Alphen in de tienkamp, de meest onderschatte sport van alle sporten. Met de hulp van zijn trainingsmaatje en vriend, de Nederlander Eelco Sintnicolaas, als haas, kon hij op een fantastische manier de 800 m winnen en zo opschuiven naar de 4de plaas.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

merijn82 schreef:

(quote)

mooi gezegd, helemaal waar.

Welnee joh, kos slaat weer eens door. WE zijn gewoon trots op onze spelers en niemand die niks wint wordt wat verweten. Maar als je geen medailles pakt als sporter, dan mag je best vragen wat er bv mis ging of of er teleurstelling is. Dat zijn hele normale vragen. Martina is dan ook een uitzondering, die jongen vind alles leuk en baalt nergens van. Dat mag, maar vraag het eens bv die zeilster die afgelopen week zilver pakte terwijl goud haar grote doel was.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Het gaat er om dat je verwachtingen voor sporters moet hebben op wat ze kunnen, niet op wat ze niet kunnen. Misschien is het voor een tienkamper wel gigantisch knap in het huidige NL tienkampklimaat om uberhaupt in een finale te geraken.

Boeit niemand.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.