• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.079 seizoenen
  • 649.209 acteurs
  • 199.272 gebruikers
  • 9.389.979 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

man oh man, wat een finale net bij de triathlon!!

Alistair Brownlee pakte de goud, en z'n broer de brons!

volgens mij is zoiets nooit eerder voorgekomen op een OS?

Beter nog. Vorige zaterdag nog pakten de Amerikaanse tweelingbroers Bob en Mike Bryan goud in het dubbelspel tennis bij de heren.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

man oh man, wat een finale net bij de triathlon!!

Waarom moest die jongen die derde werd een paar seconden aan de kant staan tijdens de race?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nummedor en Schuil gisteravond trouwens ook een prima wedstrijd gespeeld. 2e set werd het nog even knijpen, maar de finale kan behaald worden. Finale zal wel iets teveel gevraagd zijn tegen de Brazilianen.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Beter nog. Vorige zaterdag nog pakten de Amerikaanse tweelingbroers Bob en Mike Bryan goud in het dubbelspel tennis bij de heren.

in dezelfde team is heel anders. dat hebben team GB in het verleden ook gehad met 2 broers in dezelfde boot en een goud bij rooien.

dit was wereldklasse omdat ze tegen mekaar op moesten in dezelfde finale!

een beetje te vergelijken als de Borlee broers een goud en een brons of zilver hadden gepakt in de 400 meter finale. Ze eindigde 5de en 6de dus jammer, maar deze Brownlee's hebben allerbij een medaille gepakt in dezelfde OS finale.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Waarom moest die jongen die derde werd een paar seconden aan de kant staan tijdens de race?

15 seconden! dat was een straf omdat hij met een seconde te vroeg op z'n fiets had gestapt. zonder die straf hadden die 2 broers hoogwaarschijnlijk goud en zilver gepakt!

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

15 seconden! dat was een straf omdat hij met een seconde te vroeg op z'n fiets had gestapt. zonder die straf hadden die 2 broers hoogwaarschijnlijk goud en zilver gepakt!

Sorry, die moet je me even uitleggen. Hoe kan je in vredesnaam te vroeg op je fiets stappen?

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Sorry, die moet je me even uitleggen. Hoe kan je in vredesnaam te vroeg op je fiets stappen?

bij de triathlon hebben ze zones waar je omkleed tussen zwemmen, dan fiesten, en dan 10km hardlopen

kennelijk is er een olympische regel dat als je uit de rivier komt, en je dan gaat omkleden voor de fiets mag je niet op je fiets springen tot dat je uit die zone bent?

het klinkt een beetje vaag, maar kennelijk had die Brownlee broer die uiteindelijk 3de kwam een seconde te vroeg op z'n fiets gestapt.

hij kreeg dan een 15 seconden straf en er is dan een regel dat hij dit moest doen, dus aan de kant staan, voordat de wedstrijd in de laatste 2 of 3km van de 10km hardloop gedeelte is. Dus een zeer spannende einde want toen hij weer ging lopen zag je de lopers op de 4de en 5de plek ineens weer in beeld achter hem!

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

Die broer die de tijdstraf kreeg moest al lossen en liep al op een aantal seconden achterstand. Hij was denk ik gewoon derde geworden hoor.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Hij had die Spanjool echt nooit meer ingehaald hoor. Nog één lap te gaan en hij stond al god weet hoeveel seconden achter.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

@Uzza: dank voor toelichting

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Die Martina is echt een blije kerel. Ik word helemaal vrolijk als ik hem zie

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nu hèt moment van de Spelen.

Komaan Epke!

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Je was me ner voor otherfool.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

otherfool schreef:

Nu hèt moment van de Spelen.

Komaan Epke!

Er doet ook een Duitser mee aan de finale hoor

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Dat Chineze meisje dat zilver heeft gewonnen mag wat mij betreft dat ding weer inleveren. Wat een zuurpruim weer zeg. En ook nog is de medaille gelijk afdoen en verbergen. Waarom verbaast me dit nou weer niet van een Chinees. Die zal vast en zeker met de zweep krijgen omdat ze geen goud heeft gewonnen. Dat andere Chineze meisje en die Amerikaanse waren gelukkig wel blij.

Kom maar Naomi Watts met je commentaar

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Als je 4 jaar in een strafkamp zat te trainen zal zilver best wel naar voelen ja.

Onze Bouwmeester was gister ook not amused met slechts zilver.

Maar nu Epke time. Pak goud jongen!

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Waarom viel die Chinees nu niet

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2367 stemmen

Dat doen veel voetballers ook als ze een finale verliezen. Alleen plaats 1 telt. Al is dat ding ff om je nek laten hangen wel netjes natuurlijk.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Materny schreef:

Hij had die Spanjool echt nooit meer ingehaald hoor. Nog één lap te gaan en hij stond al god weet hoeveel seconden achter.

heb je de eindstand wel gezien?

Jonny Brownlee heeft een veel betere endsprint dan z'n broer die goud pakte, en kwam 20 seconden achter Gomez binnen op de derde plek .... natuurlijk had hij hem ingehaald als hij niet voor die 15 seconden aan de kant moest staan

BBC Sport - Olympic Games - London 2012 - Men : Triathlon - Results - london2012.bbc.co.uk

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Dat doen veel voetballers ook als ze een finale verliezen. Alleen plaats 1 telt. Al is dat ding ff om je nek laten hangen wel netjes natuurlijk.

Kan het best begrijpen als je een favoriet voor goud bent. Kijk, onze paardenruiters waren gister blij met zilver, dat snap ik ook want niemand rekende al echt op zilver.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Damn dat wordt moeilijk. Die Chinezen zijn wel erg goed :s

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Om de een of andere reden zie ik het Epke niet doen(vallen?). Iets met falen bij Nederlanders wanneer het er toe doet Ik hoop het natuurlijk niet.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Godsgruwelijk

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

Ongelooflijk :O

jarno1975 (moderator series)

• 10973 berichten
  • 2794 stemmen

Dat is goud!

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

EPke

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

En geen nahupje...dit kan/mag niet meer fout gaaan!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Epkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat een gigant

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Wat een spektakel! Dat publiek wordt ook helemaal gek.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

God wat een spanning, geef die score!!!!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.