• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.079 seizoenen
  • 649.209 acteurs
  • 199.272 gebruikers
  • 9.389.872 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

jordandejong schreef:

Weet iemand of basketbal vanavond ergens wordt uitgezonden.? Ik heb weinig zin om een stream te gaan kijken..

Normaal vanavond op het Vlaamse Canvas. De andere laatavondwedstrijden van de VS hebben ze ook uitgezonden. Begin om 23u15, maar als de rest uitloopt kan het een ietsje later zijn, maar nooit meer dan tien minuten.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Normaal vanavond op het Vlaamse Canvas. De andere laatavondwedstrijden van de VS hebben ze ook uitgezonden. Begin om 23u15, maar als de rest uitloopt kan het een ietsje later zijn, maar nooit meer dan tien minuten.

Thanks

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

En de hockeydames verslaan ook GB met 2-1 en worden groepswinnaar!

We domineren het hockey wel. Tot nu toe mannen en vrouwen zonder puntverlies.

Al sta je in de halve finales weer helemaal op 0 natuurlijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wel een hoop moeizame zeges (van beiden).

Ik moet het nog maar zien in die halve finales. Al zouden zeker de vrouwen de finale moeten halen.

Vanavond vooral benieuwd naar Borlee & Borlee. Mart sla ik 1 keer over (want Prins Pils).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat een eng ding die kogelstootster die goud won, brrrr. Ook maar even een gender-testje doen denk ik.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Wel een hoop moeizame zeges (van beiden).

Ik moet het nog maar zien in die halve finales. Al zouden zeker de vrouwen de finale moeten halen.

Vanavond vooral benieuwd naar Borlee & Borlee. Mart sla ik 1 keer over (want Prins Pils).

Wel alle duels omgezet in winst. En telkens verdiend. Alleen die strafcorners bij de dames...die mag je wel vaker maken.

Scheelt dat mannen en vrouwen nu de nr 2 van de andere groep treffen. Met wat mazzel heb je 2x zilver en zicht op meer.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Vanavond vooral benieuwd naar Borlee & Borlee.

Na de blessure van topfavoriet LaShawn Merritt dacht ik dat de Belgische tweeling zeker een grote kans zou hebben op 1 of misschien zelfs 2 medailles. Maar gisteren vrij teleurstellend gelopen in de halve finales. ik vrees dat zelfs brons nog te moeilijk zal zijn.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

moviemafketel schreef:

Wat een eng ding die kogelstootster die goud won, brrrr.

Kapsel lekker naturel houden is wel de zomertrend dacht ik

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Na de blessure van topfavoriet LaShawn Merritt dacht ik dat de Belgische tweeling zeker een grote kans zou hebben op 1 of misschien zelfs 2 medailles. Maar gisteren vrij teleurstellend gelopen in de halve finales. ik vrees dat zelfs brons nog te moeilijk zal zijn.

Toch knap en mooi om te zien, en dat op een van de zwaarste onderdelen

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Saaie basketbalwedstrijd, maar was ook wel te verwachten...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Op de Olympische Spelen in Londen hebben de broers Borlée niet voor de gehoopte medaille kunnen zorgen op de 400 meter. Jonathan Borlée liep in de finale vanuit de binnenbaan naar de zesde plaats, zijn broer Kevin Borlée startte vanuit de buitenbaan heel matig, maar leverde weer een knappe laatste rechte lijn af. De Europese kampioen en bronzen medaille van het WK werd nog net voor zijn broer vijfde in 44.81, tegen 44.83 voor Jonathan, gehinderd door een lichte spierblessure. De olympische titel was voor de wereldkampioen Kirani James in 43.94.

Niks dus.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Jammer, was een mooi plaatje geweest.

Wel leuk dat goud voor Grenada (daar heb ik even de atlas voor moeten pakken).

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

moviemafketel schreef:

Wat een eng ding die kogelstootster die goud won, brrrr. Ook maar even een gender-testje doen denk ik.

Kogelstoter

Kogelafstotelijk

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Midden in de nacht beachvolleyballen op een nepstrand. Wat een tragische organisatie.

starbright boy (moderator films)

• 22431 berichten
  • 5131 stemmen

Vind dat apres ski sfeertje door die "DJ"/commentator vooral irritant. Is dat normaal bij beachvolleybal? Vreselijk.

Stephan

• 7895 berichten
  • 1388 stemmen

Ik hoorde onze kroonprins Mart Smeets een lekkere sneer geven. Ik begin hem meer en meer te mogen.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

otherfool schreef:

...Wel leuk dat goud voor Grenada (daar heb ik even de atlas voor moeten pakken).

prachtig voor Kirani James

is blijkbaar ook de allereerste medaille op een Olympische Spelen voor Grenada, en dan gelijk een goud.

James zal nu nooit meer een drankje moeten betalen als hij weer thuis is

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

BoordAppel schreef:

...Dan moeten ze ook stoppen met rare kwalificatieregels. Bij het baanwielrennen deden enkele toppers ook niet mee....

deels mee eens, maar bij de afgelopen OS in Peking waren ze zo geschrokken omdat GB bijna alles had gewonnen bij de baanwielrennen, dus bij deze spelen mochten ze maar een fietser per event - per land, selecteren.

GB hadden dus veel van hun jonge fietsers geselecteerd (jason Kenny in plaats van Chris Hoy voor de individual pursuit event) en deze keer hebben ze tot nu toe weer bijna alles gewonnen.

Het doet me een beetje denken aan de begin jaren 90 toen die Schot Graeme Obree elke keer terug kwam met z'n eigen gemaakte fiets (met onderdelen van een wasmachine ) brak de wereldrecord, werd toen vertelt dat z'n fiets niet goed was, deed aanpassingen volgens hun specificaties, brak weer de record, en toen probeerde ze de regels weer te veranderen.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

timbo_ schreef:

....Tot nu toe doet Nederland het anders gewoon meer dan behoorlijk qua medailles. Al vier goud met nog een week te gaan.....

Nederland staat momenteel op de 12de plek met 3 goud, 3 zilver en 4 brons.

er zal wat bijkomen met de hockey, maar ik verwacht dat NL op de 17de of 18ste plek gaat eindigen, want landen zoals Canada, Cuba, Australia en zelfs Jamaica zullen meer medailles pakken in de laatste week.

Dus helemaal niet "behoorlijk" zoals je dat beschrijft!

timbo_ schreef:

.... Bepaald niet slecht voor ons kleine landje

echt onzin. Elke keer dat Nederland niet presteert komen mensen aan met die "klein landje" gelul.

Cuba, Hongarije, Belarus, en Nieuw Zeeland om maar vier andere landen te noemen hebben allemaal ongeveer 10 miljoen inwoners maar hun doen het in het algemeen veel beter bij de echte sporten op de OS dan Nederland.

Ik zag ook vandaag dat als de Britse provincie Yorkshire een land was, dan stonden ze op dit moment 7de (dus boven Italia) op de ranglijst

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

ik heb altijd bewondering gehad voor 2 broers die allerbij het top bereiken in sport. Hun moeder zal natuurlijk super trots zijn!

In de jaren 60 had je Bobby en Jack Charlton, de Van Der Kerkhof's in de jaren 70, en bij tennis is er tegenwordig Andy Murray en z'n broer, en de Borlee's hebben het zeer goed gedaan op de 400 meter en eigenlijk jammer dat een van hun geen medaille had kunnen pakken bij deze OS.

Over een uur begint de Triathlon, en zo te zien zijn de Brownlee broers de favorieten voor.... goud en zilver!

Alistair and Jonny Brownlee win the Bleinham Triathlon - Telegraph - telegraph.co.uk

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

Het doet me een beetje denken aan de begin jaren 90 toen die Schot Graeme Obree elke keer terug kwam met z'n eigen gemaakte fiets (met onderdelen van een wasmachine ) brak de wereldrecord, werd toen vertelt dat z'n fiets niet goed was, deed aanpassingen volgens hun specificaties, brak weer de record, en toen probeerde ze de regels weer te veranderen.

http://www.moviemeter.nl/fi...

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

ik heb altijd bewondering gehad voor 2 broers die allerbij het top bereiken in sport. Hun moeder zal natuurlijk super trots zijn!

Vergeet Olivia Borlée (zus) trouwens ook niet. Deze Olympische Spelen niet geplaatst geraakt maar op die van Peking nog wel een zilveren medaille gehaald.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Uzza_Sparta schreef:

(quote)

Nederland staat momenteel op de 12de plek met 3 goud, 3 zilver en 4 brons

Nederland heeft al vier keer goud, het goud van Van Rijsselberghe is nog niet meegeteld. Dus officieus staat Nederland 10e(boven Hongarije).

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Dat jullie dat serieus bijhouden...

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

Staat gewoon op teletekst.

jordandejong

• 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Heerlijke basketbalwedstrijd gisteren tussen USA en Argentinië zeg. De Argentijnen deden de eerste 10 minuten nog wel aardig mee maar daarna werden ze echt overpowerd. Heerlijke wedstrijd van Kevin Durant ook...

happie

• 6252 berichten
  • 426 stemmen

jordandejong schreef:

Heerlijke basketbalwedstrijd gisteren tussen USA en Argentinië zeg. De Argentijnen deden de eerste 10 minuten nog wel aardig mee maar daarna werden ze echt overpowerd. Heerlijke wedstrijd van Kevin Durant ook...

Drie kwarts stand kunnen houden in totaal, maar als USA echt gas geeft. Dan zijn ze een paar klasses beter. Een freaking 42-17 in het derde kwart. Dat duid zo'n beetje het verschil aan tussen USA en Argentinië. Dan is dit niet eens het beste team wat USA kan meenemen. Je moet er niet aan denken, als tegenstander zijnde, dat Howard en Rose er ook bij hadden gezeten.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

jordandejong schreef:

..... De Argentijnen deden de eerste 10 minuten nog wel aardig mee maar daarna werden ze echt overpowerd...

dat deden ze ook tijdens de Falklands oorlog

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

jordandejong schreef:

Zeg maar de volledige eerste helft. Toen was het 59-60. Ik dacht nog dat Argentinie, net als n Athene 2004, voor een stunt zou zorgen. Maar na de koffie duwde Team USA eventjes op het gaspedaal en je zag de Argentijnen inzakken als een pudding. Volgende 'sparringpartner' zijn de Aussies, woensdag om 23u15. Dan wordt de match weer uitgezonden op het Vlaamse Canvas.

Uzza_Sparta

• 1195 berichten
  • 2138 stemmen

man oh man, wat een finale net bij de triathlon!!

Alistair Brownlee pakte de goud, en z'n broer de brons!

volgens mij is zoiets nooit eerder voorgekomen op een OS?

van de BBC: What a man, what a hero and what a way to finish too. Alistair Brownlee accepts a Union Jack flag from the crowd and, tears gathering in his eyes, slows right down and walks slowly across the finish line.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.