• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.080 gebruikers
  • 9.376.060 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Waarom Renshaw opgaf weet ik niet (Londen?), maar bij de anderen waren het stevige valpartijen. Rabobank heeft de twee Maatens volgens mij heel erg gemist. Die twee waren de lijm binnen de ploeg maar lagen er als eerste uit. Beide door valpartijen. Vooral Tjallingii had echt een belangrijke rol naar het schijnt en die was er al niet meer op de zwarte vrijdag.

Van de vier overgebleven renners is Kruijswijk een gekwetste beginneling. (Hij viel vandaag overigens weer, maar dat heeft zo lijkt het niet meteen enorme gevolgen). Zijn Ten Dam en Sanchez goed bezig, al is Sanchez veel meer een winnaar dan Ten Dam. Enkel Tankink is tot nu toe bezig met een totaal onopvallende ronde. Da's ook weleens anders geweest. Je zou bijna vergeten dat hij er rondrijd. Misschien morgen of zondag maar eens wat proberen, Bram...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Even terug over het parcours. Zo een etappe als morgen, daar begrijp ik echt niks van. Twee leuke klimmen (waarvan eentje 8.6% gemiddeld over bijna 10km) in het begin van de rit en erna zo goed als niets meer. Echt geen idee wat daar het nut van is...

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Froome en Pinot zijn 2 toekomstige Tour winnaars. Wat een klasbakken.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Helemaal eens met Finisterra, echt een onzinetappe. Het leijke eendje van deze tour.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Finisterra schreef:

Even terug over het parcours. Zo een etappe als morgen, daar begrijp ik echt niks van. Twee leuke klimmen (waarvan eentje 8.6% gemiddeld over bijna 10km) in het begin van de rit en erna zo goed als niets meer. Echt geen idee wat daar het nut van is...

Men noemt dit een overgangsetappe voor vluchters.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

lucdecoster schreef:

(quote)

Men noemt dit een overgangsetappe voor vluchters.

Voor welke vluchters? De klimmende types geraken wel weg maar krijgen nadien nog een héél lang vlak stuk en de vlakke vluchters die geraken überhaupt niet weg op die 2 Alpen-reuzen.

Een overgangsetappe heeft vaak 4-5 kleinere bergjes. Dit noem ik zeker geen typische overgangsrit. Gewoon vreemd en nutteloos om te beginnen met 2 zwaardere bergen om daarna een bijna vlakke rit te worden.

Kans is wel groot dat de vluchters het gaan halen of anders gewoon een sprint met een man of 80-100.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Om 13u21, 6 min. na de officiële start.

eRCee schreef:

Ha, Gesink lekker bezig!

Zeer lekker bezig.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1978 stemmen

Nu je weet dat hij na de etappe zou opgeven vind ik het eigenlijk des te knapper. Hij maakte vanochtend nog de schifting door een aantal keer vol op kop door te trekken.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Achteraf vond ik het ook mooi. Echt alles of niets. Het werd niets.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Niet het gehoopte dagje voor de Hollandsche trotsch, waarde Tourvolgers, maar een nummerken als nooit tevoren van Pierre Rolland. Achter deze nieuwe Fransche held waren het vooral FroomeFroome en de jonge Pinot die nog eens uitpakten, Sir Tinus zag dat het goed was en pakte met deze klasbakken de dagzege. De rest staat niet op de foto:

1 Sir Tinus 59

2 moviemafketel 46

3 Kos 45

4 AHWA 42

5 McSavah 39

Maillot jaune McSavah kraakte maar brak niet op de steile stukken en behield de leidende positie, al is dit raspaardje van de MoMeSubLeague in het algemeen klassement naar 2 gezakt:

1 McSavah 590

2 eRCee 510

3 VivaLaHop 489

4 otherfool 465

5 De Willies 446

Montorsi houdt het voorlopig op 225 puntjes en de lanterne rouge aan het frame, de subleague zag de zuiderburen van '2Cycle.be' langskomen en zakte naar 3. Morgen een 'onzinetappe' als ik de verhalen mag geloven, maar toch graag à demain!

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Hoop erg dat het toch een flinke groep vluchters zal worden vandaag en dat die niet worden bijgehaald. Zie een Liquigas het echt niet gaan dichtrijden voor Sagan vandaag (hoop ik )

Gok op LL Sanchez, Gerrans, Chavanel, Moncoutie, Gilbert, Iglinsky en misschien zelfs Vino..

Barfly

• 1873 berichten
  • 1749 stemmen

Ten Dam zal wel leeg zijn vandaag. Tankink mag zich vandaag wel eens laten zien, van hem heb ik nauwelijks nog iets vernomen. Al zullen die eerste bergen niks voor hem zijn.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Barfly schreef:

Tankink mag zich vandaag wel eens laten zien, van hem heb ik nauwelijks nog iets vernomen.

Ik heb er iets van vernomen: na de rit van gisteren kreeg hij een tijdsboete van 40 sec. omdat hij langdurig achter een wagen aanreed.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik denk dat de meesten van jullie gisteren een andere etappe hebben gezien, ik vond er helemaal geen klap aan, namelijk. Nibali was ook niet bij machte blijkbaar. Het zal een kwestie van niet kunnen zijn. Maar áls W dan lost en F moet inhouden dan hadden N en VDB toch moeten gáán, nu ging alleen Pinot mee.

Vandaag verwacht ik eigenlijk wel Sagan gewoon mee, samen met Nerz of Oss of zo. Grote groep in elk geval. Die namen die kos noemt horen daar wel bij denk ik.

kos

• 46695 berichten
  • 8851 stemmen

Een groep met Sagan gaat echt niet rijden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Laatste 'tweet' van Johnny Hoogerland: 'Vrijdag de 13de vertrekken er nog 13 Nederlanders'.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Volgens mij zijn er anders nog maar 12, of Gesink toch opgestapt?

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Lefgozer schreef:

Wat een pussies zeg die Nederlandse wielrenners. Na het Nederlands elftal lacht weer de hele wereld ons uit. Alleen Laurens ten Dam is een klasbak. Volgende tour de broertjes Ten Dam?

Nou wat een mietjes inderdaad, vooral Gesink. Zo'n conditie hebben, en dan vanaf de start vol in de aanval. Jezus dan moet je wel de grootste pussy ooit zijn.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ik denk dat de meesten van jullie gisteren een andere etappe hebben gezien, ik vond er helemaal geen klap aan,.

Dan kijk je met 'oogkleppen'. Als je je alleen concentreerd op het groepje met de enkele 'favorieten' dan zie je inderdaad geen bal. Maar als je kijkt naar alle renners, van bij het begin en je ziet de aanvallers, de vechters, de stervende zwanen achteraan, de glorie en de misére en men krijgt daar een meesterlijke comentaar bij van Wuyts en De Cauwer, dan is het de volle vijf uur genieten. Eén van de beste integrale ritten in jaren.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Opgave Tom Veelers. En ook Moncoutie geeft er na een zware val huilend de brui aan

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Moncoutié

Kiserlovski nu dan maar!

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

De etappe van vandaag: Moet voor de commentatoren ook niet gemakkelijk zijn. Als je ziet wanneer de uitzending begon, en wat er 'maar' gebeurt is.

Het peleton neemt een snipperdag ... niets mis mee.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

McSavah schreef:

Moncoutié

Kiserlovski nu dan maar!

Oei, dat zijn 100 strafpunten. Wordt het nog spannend ook bij Sportpools. Samuel Sanchez had het verschil moeten maken bij me.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Pitakaas schreef:

Froome en Pinot zijn 2 toekomstige Tour winnaars. Wat een klasbakken.

Froome misschien wel. Pinot is gewoon de Rolland van dit jaar.

Stiekem ben ik wel fan geworden van die Rolland door zijn winst vorig jaar op l'Alpe d'Huez.

Door zijn mooie zege van gisteren is hij overigens de top10 binnen getuimeld. Ook Pinot deed een goede zaak in het klassement.

Finisterra schreef:

Hehe, ja vind het altijd jammer als zo een middelmatige renner voor de bollen gaat.

Rolland zie ik nog wel voor de bergtrui gaan. Staat slechts 11 punten achter.

Dat zou nu echt een mooie renner zijn om die trui te winnen. Idem voor Pinot, maar die staat te veel achter. (Volgend jaar dan maar?)

Finisterra schreef:

Een kleine 37 minuten voor de tijdslimiet. Dat lijkt me redelijk problematisch. Leipie en Rein kwamen net pas binnen op 24 en 25 minuten. Zouden ze hun voornemens volgen en iedereen naar huis sturen (er zou geen general pardon meer volgen)?

Van Hummel 25 seconden voor de limiet over de meet gekomen. Geluk gehad, of berekend?

starbright boy schreef:

Verder kan er een hoop oude generatie definitief afgeschreven worden voor een goede grote ronde: Leipheimer, Basso, Valverde, Menchov en voor wie nog iets van 'm verwachtte: Vino. Te oud.

+ Klöden + nog wel wat jongens

Desnoods kunnen ze volgend jaar nog als knecht aan de bak voor 'nieuwe' jongens. En Vino ... koersen is toch niet zo gemakkelijk zonder die verboden middelen! Hetzelfde zou ik zeggen van Valverde en Basso. (al mogen we niet te voorbarig conclusies trekken).

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Weer het lijstje der favorieten van de eerste dagen er eens bijgehaald:

1. Wiggins

2. Froome + 02'05

3. Nibali + 02'23

4. Evans + 03'19

5. Van Den Broeck + 04'48

7. Van Garderen + 06'57

8. Brajkovic + 07'30

9. Rolland + 08'31

11. Klöden + 09'29

12. Schleck + 09'45

13. Roche + 10'49

14. Coppel + 11'27

15. Horner + 12'41

16. Menchov + 16'20

17. Monfort + 17'41

18. Valverde + 18'10

23. Basso + 27'04

24. Velits + 27'37

26. Vanendert + 30'41

28. Taaramae + 30'47

30. Leipheimer + 31'59

35. Vinokourov + 41'49

63. Vande Velde + 1h06'58

Mollema (*opgave*)

Gesink (*opgave*)

Sanchez (*opgave*)

Danielson (*opgave*)

Hesjedal (*opgave*)

Eerste Nederlander: 29) Ten Dam + 31'18

Eerste Vlaming: 5) VDB + 04'48

Volgens mij ligt de top 3 vast. Daarna kan het nog veel veranderen. Als Cadel nog een bergrit rijdt zoals gisteren dreigt VDB hem nog voorbij te steken. Die moet op zijn beurt dan wel opletten dat Cadel hem dan niet weer voorbij steekt in de tijdrit.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

AGE-411 schreef:

Pinot is gewoon de Rolland van dit jaar.

Is Rolland niet de Rolland van dit jaar?

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Lijstje van de opgaves:

3

Siwtsow (Sky) (Opgave)

Rojas (Movistart) (Opgave)

4

Tjallingii (Rabobank) (Niet gestart)

5

Kittel (Argos) (Opgave)

6

Astarloza (Euskaltel) (Opgave)

Vigano (Lampre) (Opgave)

Danielson (Garmin) (Opgave)

Poels (Vacansoleil) (Opgave)

7

Txurruka (Euskaltel) (Niet gestart)

Freire (Katusha) (Niet gestart)

Hunter (Garmin) (Niet gestart)

Hesjedal (Garmin) (Niet gestart)

Dupont (AG2R) (Niet gestart)

Wynants (Rabobank) (Niet gestart)

Erviti (Movistar) (Niet gestart)

Gutierrez (Movistar) (Niet gestart)

Delaplace (Saur-sojasun) (Opgave)

8

Fröhlinger (Argos) (Niet gestart)

Sanchez (Euskaltel) (Opgave)

Verdugo (Euskaltel) (Opgave)

10

Lloyd (Lampre) (Niet gestart)

Di Gregorio (Cofidis) (Niet gestart)

T. Martin (Omega Pharma) (Niet gestart)

11

Cancellara (Radioshack) (Niet gestart)

Westra (Vacansoleil) (Opgave)

Larsson (Vacansoleil) (Opgave)

Ruijgh (Vacansoleil) (Opgave)

Mollema (Rabobank) (Opgave)

Renshaw (Rabobank) (Opgave)

Petacchi (Lampre) (Buiten tijd)

Krivtsov (Lampre) (Buiten Tijd)

12

Gesink (Rabobank) (Niet Gestart)

Moncoutie (Cofidis) (Opgave)

Veelers (Argos) (Opgave)

BMC: compleet

Europcar: compleet

Liquigas: compleet

Lotto: compleet

FDJ: compleet

Saxo-Bank: compleet

Astana: compleet

Orica-Greenedge: compleet

Omega-Pharma: 8

Radioshack: 8

AG2R: 8

Saur-Sojasun: 8

Sky: 8

Katusha: 8

Cofidis: 7

Argos-Shimano: 6

Garmin: 6

Movistar: 6

Euskaltel: 5

Lampre: 5

Vacansoleil: 5

Rabobank: 4

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Is Rolland niet de Rolland van dit jaar?

Wat ik bedoelde: Jonge (onbekende) Fransman die in het oog springt door klimwerk.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Nou wat een mietjes inderdaad, vooral Gesink. Zo'n conditie hebben, en dan vanaf de start vol in de aanval. Jezus dan moet je wel de grootste pussy ooit zijn.

Inderdaad ja. Alleen die kop al van em. Daar straalt toch totaal geen winnaarsmentaliteit uit? Voor de tour manse praatjes hebben en net als vorig jaar met het schaamrood op de kaken naar huis.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

AGE-411 schreef:

Wat ik bedoelde: Jonge (onbekende) Fransman die in het oog springt door klimwerk.

Maar Pinot is nog even 2,5 jaar jonger dan Rolland was. Dat wordt nog wat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.