• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.263 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.077 gebruikers
  • 9.375.897 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Maar Pinot is nog even 2,5 jaar jonger dan Rolland was. Dat wordt nog wat.

Rolland en Pinot hebben zaken gemeen. Ze koersen bijzonder aantrekkelijk, hebben een mooie klimstijl en zijn beiden nog jong (Pinot zelfs heel jong).

Pinot viel me vorig jaar voor het eerst op met enkele ereplaatsen in bergritten in de Dauphiné. Had de indruk dat hij dit jaar wat stagneerde, al was z'n Dauphiné opnieuw beter. Wat hij nu laat zien in de Tour gaat toch wel ver boven mijn verwachtingen. Mooi!

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Het peleton kwam grotendeels op 7'54 over de meet. Er zat echter een scheurtje in, en een 2de deel werd op 8'17 geplaatst. (Verlies van 21' seconden), met achterop nog een aantal groepjes.

Daarin zitten de volgende klassementsjongens:

- Valverde (8'39)

- Menchov (Als er ergens op een lompe manier seconden te verliezen zijn, dan is Menchov steeds van de partij. Ik zeg het al jaren: de lompste renner uit het peleton!) (8'55)

- Leipheimer (9'08)

- Basso (11'59)

- Vinokourov (11'59)

- Taaramae (11'59)

- Vande Velde (11'59)

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Goss DSQ maar omdat er een klein gaatje was, wordt hij gewoon 7e achter Sagan.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Goss DSQ maar omdat er een klein gaatje was, wordt hij gewoon 7e achter Sagan.

Gedeklasseerd is normaal gezien werwezen naar de laatste plaats in de rituitslag. Vanuit de lucht was er nochtans weinig aan de hand. Sagan had nog alle tijd en kans om Goss te remonteren.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Taaramae stelt teleur de laatste dagen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Maar Pinot is nog even 2,5 jaar jonger dan Rolland was. Dat wordt nog wat.

Of misschien ook niet. Blader eens terug in de tour van de laatste 10 jaar: Jongens waarvan vaak een gouden toekomst voorspelt werd, hoor je nu niets meer van.

Dit jaar was het uitkijken naar Rolland: kan die bevestigen? En dat deed hij!

Volgend jaar is het uitkijken naar Pinot: kan die bevestigen?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Gedeklasseerd is normaal gezien werwezen naar de laatste plaats in de rituitslag. Vanuit de lucht was er nochtans weinig aan de hand. Sagan had nog alle tijd en kans om Goss te remonteren.

Nee, dacht toch laatste plaats van de groep waar je inzit. Nu bestond de groep dus slechts uit Sagan en Goss. Dus wordt Goss laatste van dat groepje. Laatste in de rituitslag heb ik nog nooit gezien.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Laatste van het groepje dacht ik?

Dus hij heeft veel geluk dat er een gaatje van 1 seconde viel! Op die manier blijft de schade beperkt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Finisterra schreef:

Nee, dacht toch laatste plaats van de groep waar je inzit. Nu bestond de groep dus slechts uit Sagan en Goss. Dus wordt Goss laatste van dat groepje. Laatste in de rituitslag heb ik nog nooit gezien.

Ik kan het niet goed uitleggen, maar volgens mij moest er meer tijd dan één seconde zijn tussen Goss/Sagan en de achtervolgers.. Ik zou eerder geloven dat het opnieuw een 'vrije' interpretatie is van de reglementen door de wedstrijdury.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Die Goss moet het verschil maken en watdoettie? Beetje slingeren als een dronken aap.

Justus18

• 695 berichten
  • 79 stemmen

Ik zal me waarschijnlijk heel erg vergissen, maar volgens mij hield deklasseren in laatste in de rituitslag met wel dezelfde tijd als het groepje waar je in zat.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik denk dat ik enkele kilometers koers teveel gezien heb en ik daardoor de reglementen een beetje door elkaar begin te halen. Letterlijk wielergek zeg maar.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

In extremis toch nog de update, waarde Tourvolgers, al heeft uw verslaggever vandaag alle debatten gemist. Maar wat ziet mijn oog: David Millar is herrezen en pakte de dagzege, tot grote schik van De Willies die de snode Schot had(den) opgesteld en met de dagzege ging(en) pronken:

1 De Willies 51

2 K!p@Kurry 41

. citybird 41

4 eRCee 38

5 Montorsi 36

Maar ai ai ai, oeh la, amai en 3 maal snotverjoppies, dames en heren, McSavah zag de a priori goede klunskeuze voor Moncoutie alsnog zijn pool (voorlopig) versjteren; de uitvaller leverde 100 strafpunten op waardoor eRCee in een 'prutskesetappe' onverbiddelijk de maillot jaune overnam; hoe dichtbij verdriet en blijdschap bij elkaar kunnen liggen zien we in de stand:

1 eRCee 548

2 VivaLaHop 523

3 De Willies 497

4 McSavah 494

5 otherfool 491

Montorsi houdt de lanterne rouge in stevig bezit met 231 punten, de subleague daalde door het misfortuin van de voormalige gele trui naar een 5e plek. Recuperatie wordt vereist, à demain!

Justus18

• 695 berichten
  • 79 stemmen

speedy23 schreef:

Ik denk dat ik enkele kilometers koers teveel gezien heb en ik daardoor de reglementen een beetje door elkaar begin te halen. Letterlijk wielergek zeg maar.

Je lijkt me minder gek dan de jury die Goss 30 strafpunten geeft. De spanning in het puntenklassement is er nu ook vanaf.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Verdorie zeg, mijn dochter (Vicks) heeft al 7 opgevers in haar Toourpool: 6 + haar geheime wapen.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Laat die date maar zitten.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Justus18 schreef:

Je lijkt me minder gek dan de jury die Goss 30 strafpunten geeft. De spanning in het puntenklassement is er nu ook vanaf.

Nogal overdreven inderdaad, vooral uit de lucht zag je dat er niet zoveel aan de hand was. Terugzetten en punten laten behouden was een veel betere oplossing.

Vandaag weer Andre Greipel-dag.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Toch nog een verraderlijk klimmetje op iets meer dan 20km van de streep. Kunnen best wat sprinters sneuvelen als Liquigas ofzo het tempo opdrijft. Niet lang maar wel steil blijkbaar (tot meer dan 10%).

En de straf voor Goss is lachwekkend ja. Doet nauwelijks iets verkeerd (zag de beelden pas bij Vive le Vélo gisteren).

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Gallopin geeft op.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee schreef:

Gallopin geeft op.

Was dus al een paar dagen ziek (maagproblemen lees ik). En kan alweer een uitvaller in mijn sportpoolsteam noteren

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4697 stemmen

Jammer voor Le Tony. Voor z'n ziekte reed hij erg sterk. Zag hem nog heel wat scoren ook voor SP. Wie weet vindt Simon nu z'n goede benen terug.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Gallopin ook weg. Ik mag blij zijn als ik nog renners over houd zo.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

eRCee schreef:

Gallopin geeft op.

Dit is wel erg toevallig. Ik dacht nog: "wedden dat Gallopin opgegeven heeft" toen ik naar dit topic surfde...

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Waaiers!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nr 3 voor Greipel.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Goed bezig, die Gorilla.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Mooi slot, jammer van Sanchez. Goed om te zien dat Wiggins en van den Broeck niet te beroerd waren om te werken voor hun sprinters.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Denk je "yes een badge!", is het voor uitgevallen kluns Vandaag wel een goed dagje op sportpools met de nummer 1,2,3,5,6,12,15. Maakt het uitvallen van de kluns eigenlijk extra zuur, al heb ik buiten dat ook al vrij veel uitvallers, en was een topnotering vrij onwaarschijnlijk.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Ik heb tot nu toe maar 2 uitvallers met Mollema en Danielson. Mijn selectie had beter gekund maar ik ben toch tevreden als beginneling. Ik heb spijt dat ik Evans en Cavendish heb genomen in plaats van Cancellara, Goss, Hagen en Froome. Bij Sportpools onder de naam "jaa".

"Nr 3 voor Greipel"

Ik zag liever mijn favoriet Sagan winnen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.