- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Man man man, wat een klappen voor Rabo en Vacansoleil (en ook voor mijn sportpools).
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Sky is veel te sterk voorlopig. Evans geraakt niet weg en de rest moet eraf. Mooi van Evans wel!
Oei, TJ sterker dan Evans blijkbaar. Evans toch niet goed genoeg precies. Moet oppassen dat hij er nu niet af moet.
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Ik vind het wel fascinerend hoe Sky koerst. Niet in de war raken als er eentje wegrijdt maar gewoon stug door blijven fietsen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
LTD houdt het wel lang vol.
Wat is die Herbert Dijkstra een verschrikking trouwens, moet het vandaag gedwongen aanhoren 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Nu valt het toch weer wat stil. Jammer dat VDB en Nibali nu niet gaan. Volgens mij gaan er dan sowieso nog een aantal sneuvelen. Evans ondermeer.
Sky legt de Tour zo toch wat lam, door hun overwicht. 4 mannen van Sky en 4-5 andere favorieten. De rest eraf...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het is nu niet aa n Sky om de koers te maken. Het is aan de anderen.
En voorlopig is VDB een gouden zaak aan het doen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
VDB en/of Evans zullen op de laatste klim wel proberen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Die laatste klim is niet zo zwaar. Een niet- steile loper. Maar hopelijk proberen ze iets in ieder geval.
Natuurlijk is het niet aan Sky om te koers te maken. Maar door hun overwicht durven/kunnen de anderen gewoon amper aanvallen. Als bijna iedereen moet lossen maar je bent als Sky er nog met 4 bij, dan heb je toch een ontzettend overwicht.
Menchov zou ergens op 5min hangen van de gele trui. Toch de meest verrassende wending vandaag.
Het gekke is dat voorlopig bij elke aanval van een favoriet, de andere favorieten gewoon blijven zitten. Zowel VDB, Evans als Nibali hebben al eens geprobeerd maar nooit samen. Alleen tegen het Sky-blok is onbegonnen werk.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
VDB valt aan.... alleeeee
En Nibali gaat... alleeeee
Zo krijgen we toch nog waar voor ons geld.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Man man man, als Froome niet gevallen was in etappe 1, had hij de Tour kunnen winnen...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Froome sterker dan zijn kopman. Idem voor Van Garderen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Toch had Froome ook een zwak moment, niet vergeten. Toen leek juist Wiggins superieur.
Als je dit trouwens ziet dan moeten Contador en Andy Schleck hier wel van weg kunnen kletsen volgend jaar.
Mooie etappe verder, leek op de slotklim even dood te vallen maar dankzij Brajkovic, Pinot, VDB en Nibali werd het toch weer spannend.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Hét moment vond ik toch de aanval van Froome. Zo jammer dat die wordt teruggeroepen door de ploegleiding. Denk dat de beste renner niet de Tour zal winnen. En een echt zwak moment was het nu ook niet. Toch logisch dat als je 5km op kop rijdt van een groepje je even moet bekomen in het laatste wiel? En Wiggins leek tot 4km van het einde geen krimp te geven maar nadien stond z'n gelaat toch op onweer.
En hij verloor al 1min30 in het begin door een lekke band. Zonde. Froome is sterker dan Wiggo bergop, dat lijkt me nu wel duidelijk en doet in de tijdritten maar een beetje onder.
TJ ook sterker dan Evans. Wel opvallend. En jammer genoeg zijn Menchov en Monfort volledig door het ijs gezakt. Taaramae ook denk ik. Krijg het idee dat dat nog wel eens iemand kan overkomen volgende week. Chapeau voor Rolland en vooral Pinot ook. 22 jaar en hier al consequent met de besten mee pedellen over 3 Alpenreuzen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Een hele dag mooie koers gezien.
Nu nog een stukje Ronde van Polen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Wie heeft Pinot als Secret Weapon? 
En Finisterra: matige renner hè, die Kessiakoff. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Een kleine 37 minuten voor de tijdslimiet. Dat lijkt me redelijk problematisch. Leipie en Rein kwamen net pas binnen op 24 en 25 minuten. Zouden ze hun voornemens volgen en iedereen naar huis sturen (er zou geen general pardon meer volgen)?
Hehe, ja vind het altijd jammer als zo een middelmatige renner voor de bollen gaat. 
Nee, is natuurlijk een degelijke renner. Degelijk in klimmen en tijdrijden en redelijk explosief. Maar normaal natuurlijk geen punten pakker. Heb volgens mij ook nooit gezegd dat het een slechte renner is ofzo.. 
Van mij mag Froome, de sterkste in de combi klim en tijdritwerk, de Tour winnen. Maar dat mag dus blijkbaar niet gebeuren. Jammer dat Taaramae zo door het ijs is gezakt.
Die zal nu wel gaan aanvallen.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Mooie etappe! Hoopte zelf op Kiserlovski voor etappewinst, zag er ook sterk uit, maar stort dan toch in. Niet echt goed in beeld gebracht, maar kon Rolland's beslissende demarrage dus niet volgen en probeerde vervolgens Brajkovic nog wat te helpen denk ik. Evans gaat ook weinig meer worden lijkt me. Wel funest voor mijn pooltjes deze ontwikkeling. Vooral ook het gemis van Pinot is pijnlijk, die lang uitzicht had op een plekje in mijn sterrenteam. Heb verder ook geen echte favorieten die meedoen in de top van het klassement, dus nu ging ik zelfs voor Evans zitten zijn, waar ik verder helemaal niks mee heb.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Heb volgens mij ook nooit gezegd dat het een slechte renner is ofzo.. 
Klopt. Je zei matige renner. 
Van mij mag Froome, de sterkste in de combi klim en tijdritwerk, de Tour winnen. Maar dat mag dus blijkbaar niet gebeuren.
Froome mag van mij ook winnen. Had een aardig gat kunnen slaan op Wiggins. Maar Wiggins moet winnen, inderdaad.
Jammer dat Taaramae zo door het ijs is gezakt.
Die zal nu wel gaan aanvallen.
Op hoeveel achterstand is hij binnengekomen eigenlijk?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Klopt. Je zei matige renner. 
Froome mag van mij ook winnen. Had een aardig gat kunnen slaan op Wiggins. Maar Wiggins moet winnen, inderdaad.
Op hoeveel achterstand is hij binnengekomen eigenlijk?
Ja, Kessia doet het iets beter dan verwacht ja. Kan nu mooi voor de bollen gaan, al zullen Rolland en/of Voeckler er zich ook wel mee bemoeien.
Taaramae kwam net rustig keuvelend binnen op meer dan 25 minuten. Die zal dus wel gaan aanvallen in de Pyreneeën.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Oei, 25 minuten... Wel blij dat Coppel aan kon haken, na tig keer gelost te zijn.
Taaramae heeft overigens aardig wat ellende gehad dit jaar, o.a. Pfeiffer.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zdenek Stybar (Quick Step) wint de derde rit in Ronde van Polen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
De meesten zijn op tijd binnen. Petacchi en Krivtsov blijkbaar niet. Van Hummel blijkbaar 20sec voor de limiet in een bus.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Prachtige etappe vandaag! Strijd op alle fronten. 
Gesink geeft trouwens ook al aan dat hij morgen niet meer op gaat stappen. Rabobank door met slechts 4 renners. Toch wel een behoorlijke afgang.
Barfly
-
- 1873 berichten
- 1749 stemmen
Gesink stapt morgen ook al niet meer op.
Ik ben benieuwd hoe de Raboploeg dit jaar gaat evalueren en welke veranderingen ze denken te moeten gaan maken. Dit lijkt in ieder geval helemaal nergens op.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Gesink stapt uit de tour, nog 1 musketier dus. 
"Rabobank door met slechts 4 renners" : Juist genoeg om nog met elkaar te kaarten.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Rabobank door met slechts 4 renners. Toch wel een behoorlijke afgang.
Vind dat je dat niet echt een afgang kan noemen. Zeer teleurstellende Tour, maar toch vooral door tegenslag. De mannen die nog wat kunnen (Ten Dam en LL Sanchez) zitten er steevast bij, chapeau daarvoor.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Wat een pussies zeg die Nederlandse wielrenners. Na het Nederlands elftal lacht weer de hele wereld ons uit. Alleen Laurens ten Dam is een klasbak. Volgende tour de broertjes Ten Dam?
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Vind dat je dat niet echt een afgang kan noemen. Zeer teleurstellende Tour, maar toch vooral door tegenslag. De mannen die nog wat kunnen (Ten Dam en LL Sanchez) zitten er steevast bij, chapeau daarvoor.
De mannen die zijn overgebleven doen het nog wel aardig inderdaad. Ten Dam is bv. een held en Kruijswijk rijdt pas z`n eerste Tour en komt er hopelijk goed door. Verder zal het allemaal ook best te verklaren zijn waarom ze nog maar 4 renners in koers hebben, veel pech natuurlijk. Toch vind ik het nogal zielig en meelijwekkend als je met nog anderhalve week voor de boeg met maar 4 mensen rondfietst.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Goed dat Gesink en Mollema er de brui aan geven. Gesink heeft geleerd van zijn mislukte tour van vorig jaar. Achterstevoren doorharken en geen deuk in een pakje boter kunnen slaan en conditioneel zo slecht uit de tour komen dat zijn seizoen zo goed als over was. En wat was hij vorig jaar? 55e ofzo.
Normaal neem ik dit soort etappes op en kijk ik ze grotendeels, uitgerekend vandaag plan ik de etappe van morgen in. Dus ik heb het moeten doen met de samenvatting. Maar wat ik zag was een fraaie bergetappe. Waar Evans een tik kreeg (was niet helemaal verbaasd, mijn gut feeling was dat hij niet zo sterk was). Tejay van Garderen volgend jaar voor eigen kansen lijkt me. Even een voorspelling: Evans zakt nog verder weg. Misschien wel veel verder. Hoop dat Van Garderen niet de hele tour hoeft te wachten.
Nibali is de belangrijkste concurrent van Sky, eigenlijk de enige. Voor VDB gaat het podium moeilijk worden, maar hij is goed en stabiel. De verhouding Wiggins-Froome lijkt wel wat op die van Riis-Ullrich in 1996. Riis won de tour, maar was Ullrich niet stiekem beter?
Meest verbaasd over dat Franse broekie Pinot. Helemaal niet aan zien komen voor deze tour, maar wat was hij vandaag belachelijk goed. Zeldzaam zo jong.
Verder kan er een hoop oude generatie definitief afgeschreven worden voor een goede grote ronde: Leipheimer, Basso, Valverde, Menchov en voor wie nog iets van 'm verwachtte: Vino. Te oud.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.