- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Het parcours van de Vuelta ziet er in elk geval al stukken beter uit dan deze Tour.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Wat is dat toch met het parcours, wat mij betreft hartstikke leuk tot nu toe. Het enige is dat Wiggins al zo'n groot gat heeft, maar dat heeft weinig met het parcours te maken. Slechtst enkele klassieke sprintaankomsten, maar veel heuvelritjes, prachtige Vogezenetappe, echt een geweldige aankomst was dat, gisteren was ook een mooi parcours als je het mij vraagt, ben helemaal nooit zo tegen die afdalingen, kwam ook weer genoeg spektakel vandaan.
Vind het allemaal redelijk gevarieerd moet ik zeggen, valt me alleszins mee.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ik vind het parcours toch maar wat magertjes. Er is geen enkele ritaankomst op een col buiten categorie. Tot nu toe rijden Evans en Wiggins gezamelijk altijd over de meet, van spanning gesproken ! Vandaag hadden ze moeten aankomen op een serieuse col zoals Alpe D'Huez.
En waar zitten de Nederlanders, ik zie ze niet meer? Hun gouden tijdperk is allang voorbij met Winnen, Zoetemelk, Kuiper, Boogerd, enz.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En Fabian Cancellara heeft gisterenavond als primeur in 'Vive le Velo' ook bekendgemaakt dat hij de Tour niet zal uitrijden. Zijn echtgenote kan nu elke dag bevallen en als hij daarvan bericht krijgt, vertrekt hij onmiddellijk. Auto, vliegtuig of helikopter, het staat klaar voor Spartacus.
Hij had al aangekondigd dat hij zou vertrekken, alleen wist Fabian Cancellara nog niet wanneer. Wel, vroeger dan verwacht stapt de Zwitser nu uit de Ronde van Frankrijk. 'Spartacus' komt vandaag niet meer aan de start van de elfde rit, de koninginnenrit in de Alpen van Albertville naar La Toussuire. Zijn echtgenote staat op het punt om te bevallen.
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Cancellara stapt uit de tour want zn vrouw gaat bevallen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Lees daar gelijk nog een weetje over Cancellara dat ik niet wist: "Hij is recordhouder van het aantal dagen in de gele trui zonder de Tour te winnen."
Ik vind het het parcours toch maar wat magertjes. [...]Vandaag hadden ze moeten aankomen op een serieuse col zoals Alpe D'Huez.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hebben ze het eergisteren in 'Vive Le Velo' ook over gehad. 28 dagen. 
Was een heerlijke uitzending, met Cancelarra een vol uur als centrale gast. Superkerel.
Cancellara kan je altijd vragen voor het goede doel..
PS: het doel was bereikt en Fabian zat in de uitzending én Karl mocht de 100 banden oppompen.
Er waren meer dan 26.000 sms'en (à 1 €)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Die uitzending heb ik precies gemist. En in NL kun je uitzendingen niet terugzien zover ik weet. Zie ook liever ex renners of renners die niet deelnemen aan tafel. Die hebben meer te vertellen dan diegenen in koers. Het gebabbel van Lieven van Gils vind ik ook maar matig interessant.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Waarschijnlijk te gewaagd, maar is het niet het beste voor Team Sky als Froome demareert, zodat Evans op kop moet rijden? En Wiggins heeft dan altijd nog Porte en Rogers.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Als Froome demarreert dan wint-ie de Tour en dat is niet de bedoeling.
Evans gaat die namelijk never nooit niet bijbenen.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Die uitzending heb ik precies gemist. En in NL kun je uitzendingen niet terugzien.
Hebben jullie dan geen digitale televisie in Nederland waarbij men voor een kleine prijs een uitzending kan terugzien ?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
We hebben wél digitale TV, maar een 'Ollander gaat voor een herhaling natuurlijk geen geld betalen
(uitzending gemist in Nederland is trouwens gratis)
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Bijna volledig eens met eRCee over het parcours. Maar indien je toch zoveel tijdritkilometers erbij neemt, was het waarschijnlijk ook aangewezen om wat vaker op een (zware) col te eindigen. De pure klimmers zijn nu toch wel erg hard benadeeld..
Je kan natuurlijk wel zeggen dat het elk jaar wat anders is. Dit jaar meer op maat van de tijdrijders, volgend jaar misschien weer klim-etappes.
Ik zie VDB wel aanvallen op de Croix de Fer, hopelijk blijven de grootste uitdagers van Wiggins dan niet opnieuw zitten.
Ik vrees er voor. We hebben vandaag gezien wat er gebeurt is.
Evans zal moeten meegaan. Maar als Team-Sky gaat rijden, gaan ze niet weg geraken.
Daarom moet men mannen als Vanendert (Lotto) en Hincapie (BMC) al vanop de Madeleine kopwerk laten doen om op die manier de SKY-trein al vroeg te doen ontsporen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wat ik zeker weet is dat het parcours niet het probleem is, maar de renners.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Als Evans vandaag niets probeert mogen we denk ik wel concluderen dat hij tevreden zal zijn met het podium. Nibali gaat denk ik wel vol de afdaling van de Croix de Fer in, en nu maar hopen dat de wind naar La Toussuire niet zo ongunstig is als gisteren. Heb ook niet het idee dat hij daar vol is gegaan, anders kan ik me niet voorstellen dat Porte weer zo simpel naar hem rijdt.
Lekker, vanaf de start kijken, echt heerlijk altijd die eerste kilometers 
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Evans is na 3 tweede plekken en de eindwinst van vorig jaar natuurlijk niet tevreden met podium, dat kan ik je nu al wel zeggen. De vraag is of hij beter kan. Ik denk wel dat hij deze Tour nog een keer wat tijd zal pakken op Wiggins (waarschijnlijk in de reactie op Nibali of VDB, want zelf aanvallen blijft toch een moeilijk ding voor Cadel).
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
Evans zal ook wel aanvoelen of er nog wat inzit. Ik denk dat hij ook wel dusdanig veel realiteitszin heeft dat hij liever een podium veilig stelt dan dat hij als een malle gaat rijden en nog verder wegzakt in het klassement. Tenzij hij merkt dat Wiggins kwetsbaar is ofzo.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Waarschijnlijk te gewaagd, maar is het niet het beste voor Team Sky als Froome demareert, zodat Evans op kop moet rijden? En Wiggins heeft dan altijd nog Porte en Rogers.
In principe zou het ideaal zijn om Froome te laten meegaan in een vroege vlucht, zoals die van nu. Maar het lijkt me dat het voor Wiggins het best is dat de koers zo lang mogelijk gesloten blijft. Gewoon de Sky-trein op kop met een strak tempo en elke meter dichterbij, zonder aanval, is er eentje gewonnen.
Vanendert blijkbaar slecht dus VDB zal het alleen moeten doen. Al enkele keren gelost uit het peloton.
Barfly
-
- 1873 berichten
- 1749 stemmen
Drie Nederlandse opgaves binnen een paar minuten: Mollema, Ruijgh en Westra.
Dat is wel erg raar.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Blijkbaar zitten Van Hummel en Larsson zelfs achter de bus. Dat wordt problematisch. Houdt Vac nog wel renners over?
Dit is wel de laatste keer dat ik zoveel Nederlanders neem bij SP. Gesink, Mollema, Poels en Hoogerland. Amper punten.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Blijkbaar zitten Van Hummel en Larsson zelfs achter de bus. Dat wordt problematisch.
Volgens de Vlaamse 'Tourradio' zitten ze in zeer zware problemen als ze geen aansluiting krijgen met de 'bus'. Wat weinig waarschijnlijk zou zijn.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hoor hier net iemand zeggen dat er vanavond veel eten zal overschieten bij Rabo en Vacance... 
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Hoor hier net iemand zeggen dat er vanavond veel eten zal overschieten bij Rabo en Vacance...
Renshaw er ook al uit...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.