• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.290 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.815 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Ja, denk dat de renners, zoals altijd, ook aan het behoud van hun eigen plaats zullen denken. Toch klonken VDB en Evans heel strijdvaardig dus ik hoop dat ze in ieder geval gaan proberen. Wiggo is zeer sterk maar bergop natuurlijk geen Armstrong. Maar ze hebben dan weer wel Froome nog achter de hand, mocht Wiggins echt een inzinking krijgen.

TJ rijdt de laatste tijd, ook in de Tour, vooral heel sterk tegen de klok. Bergop is het toch een pak minder (zaterdag zelfs 46e op meer dan 3min). Zie hem niet heel lang bij Evans blijven als er een beetje wordt doorgetrokken. Voor wit maakt hij veel kans, vooral ook door de wisselvalligheid van Taaramae. Zaterdag nog bij de besten, zondag onderuit. En dan heb je die verbazende Gallopin nog.

Voor de bollen ligt nog alles open. Hopelijk mengen Hoogerland en Weening zich in de strijd.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Finisterra schreef:

Ja, denk dat de renners, zoals altijd, ook aan het behoud van hun eigen plaats zullen denken. Toch klonken VDB en Evans heel strijdvaardig dus ik hoop dat ze in ieder geval gaan proberen.

starbright boy schreef:

Zo'n combinatie van verschillende favorieten is een leuk idee, maar als het al werkt, dan gaat het niet van de grond komen. De VDB's, Evans', Menchovs en Nibali's van de wereld gaan namelijk geen risico's nemen met het gevaar bovenin weg te gaan vallen. Dat gebeurt zelden in de tour.

Dat denk ik ook hoor, maar elke keer hoop je het wel. Het interview met Monfort gisteren temperde mijn geloof ook direct. Die begon al weer over consolideren van Top 10 plek. Man doe eens gek en gok op het podium en wordt andrs 25e. Nee hoor. Misschien voor een renner van zijn kaliber ook wel logischer.

Ik denk dat Nibali nog steeds wel kans maakt als hij Wigging sdwingt tot fouten in een afdaling. Froome had-ie al bijna tuk in de afdaling van de Croix. Ik zie het zo voorme. Nibali daalt als een idioot met iets teveel risico bij het begin van de Madeleine (lastige afdaling). Froome en Wiggings maken een keer een foutje en worden voorzichtiger. Halverwege de afdaling gaat Nibali steeds verder uitlopen. Er is een Liquigas vooruit van een vroege vlucht die Nibali helpt bij la Toussuire. Finish: Nibali pakt drie minuten.

Ik denk overigens ook niet dat Evans iets gaat proberen. Hij bedoelt met 'aanvallen' en kansen grijpen dat hij 800m van de finish iets gaat versnellen. Iets anders heef thij nog niet geprobeerd. Ik heb het idee dat hij gewoon 'te oud' is geworden.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Tony Martin stapt af.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Het interview met Monfort gisteren temperde mijn geloof ook direct. Die begon al weer over consolideren van Top 10 plek. Man doe eens gek en gok op het podium en wordt andrs 25e. Nee hoor. Misschien voor een renner van zijn kaliber ook wel logischer.

Het probleem is dat Monfort geen vrije rol mag spelen van zijn ploegleiding.

Hij is een 'knecht' weet je nog.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

AHWA schreef:

Tony Martin stapt af.

Was te verwachten. Ben benieuwd wanneer Cancellara en Cavendish afstappen.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Ik denk dat Nibali nog steeds wel kans maakt als hij Wigging sdwingt tot fouten in een afdaling.

Dat.

Enige mogelijkheid waarop Wiggins volgens mij nog kan verliezen. Dat hij zich in een afdaling nerveus maakt en fouten maakt.

Voor de rest lijkt deze Tour me gereden.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Finisterra schreef:

TJ rijdt de laatste tijd, ook in de Tour, vooral heel sterk tegen de klok. Bergop is het toch een pak minder (zaterdag zelfs 46e op meer dan 3min). Zie hem niet heel lang bij Evans blijven als er een beetje wordt doorgetrokken.

Vooral jeugdige wisselvalligheid denk ik. Ik zie 'm wel groeien in de bergen eigenlijk. Gaat geheid nog wel een bergrit onderuit, maar ik denk dat hij ons gaat verbazen in andere ritten.

Ik denk ook dat Evans misschien vorig jaar zijn laatste kans heeft gegrepen. Ik vraag me af of hij de top 5 wel gaat halen eigenlijk.

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

Een dopingonderzoek bij Cofidis

NOS Sport - Dopingonderzoek bij Cofidis-ploeg

(Renners in de Tour: Taaramäe, Di Gregorio, Dumoulin, Edet, Fouchard, Ghyselink, Maté, Moncoutie en Zingle).

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

"Ik denk ook dat Evans misschien vorig jaar zijn laatste kans heeft gegrepen. Ik vraag me af of hij de top 5 wel gaat halen eigenlijk"

Ik denk wel dat hij tenminste 3de kan worden anders is zijn tour mislukt. Froome is tot meer in staat denk ik in het klimwerk. Ik begrijp zelfs niet waarom hij niet voor een andere ploeg kiest zoals Quickstep. Hij zou daar direct kopman kunnen worden.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

quickstep, daar moet je als ronderenner vooral naar toe gaan ja, kun je misschien beter gewoon meteen stoppen

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Rémy di Grégorio gearresteerd. Mijn secret weapon.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Quick Step lijkt me inderdaad helemaal geen team voor een type als Froome.

Di Gregorio is inmiddels opgepakt en geschorst. Zou toch wel gek zijn mocht hij zich gedopeerd hebben - die heeft toch ook nooit een aansprekend resultaat geboekt?

Die was alleen in zijn eerste Tour jaar in dienst van FDJ enigszins in beeld af en toe als aanvallertje.Of was hij de spil van een pharmacie. Een dienstverband bij Astana lijkt me nooit goed voor je wieler CV.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Nicolage Rico schreef:

hehe was ook die van mij. Hij had blijkbaar zelf ook een geheim wapen.

Joy4ever

• 4611 berichten
  • 1834 stemmen

Montorsi schreef:

Hij had blijkbaar zelf ook een geheim wapen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Kijk, een dopingman als SW. Dát verdient 100 strafpunten.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Haha! Hoezo? Omdat ik had moeten weten dat hij doping zou gaan gebruiken?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Hehe, gewoon een geintje. Nergens op gebaseerd verder.

Rémy was ooit nog een groot talent. Dé hoop van het Franse rondewerk. Gek dat net hij tegen de dopinglamp loopt, zo zonder resultaten.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Weet ik wel.

Tja, vreemde zaak ja. Misschien dat hij dacht met doping toch te kunnen presteren...

• 22407 berichten
  • 5077 stemmen

De Fransen zijn de ergsten van allemaal om iemand tot rondetalent te bombarderen. Als junior anderhalve tijdrit goed rijden en een paar klimwedstrijden voorin en je bent de nieuwe Hinault bij wijze van spreken. De lijst Fransen die zich daar aan heeft moeten ontworstelen is inmiddels heel erg lang. Met als bekendste voorbeeld Chavanel die lang dacht een ronderenner te zijn, terwijl hij vooral een klassiekerrenner en een aardige tijdrijder is.

Misschien probeerde Di Gregorio te worden wat men in 'm zag, maar wat hij niet was.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Niki Terpstra gevallen in Ronde van Polen en naar ziekenhuis.

Hopelijk niet té erg, want dat is mijn dark horse voor de OS.

edit: het valt gelukkig mee

Matthew Lloyd is trouwens ook afgestapt in de Tour, vanwege een breuk.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Dat.

Enige mogelijkheid waarop Wiggins volgens mij nog kan verliezen. Dat hij zich in een afdaling nerveus maakt en fouten maakt.

Voor de rest lijkt deze Tour me gereden.

Ik zie Wiggins bergop nog wel tijd verliezen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En Fabian Cancellara heeft gisterenavond als primeur in 'Vive le Velo' ook bekendgemaakt dat hij de Tour niet zal uitrijden. Zijn echtgenote kan nu elke dag bevallen en als hij daarvan bericht krijgt, vertrekt hij onmiddellijk. Auto, vliegtuig of helikopter, het staat klaar voor Spartacus.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Jens Voigt.

Geef die mens een standbeeld.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Nibali pakt op geen tijd een minuut (Sagan ) maar viel ook wel snel terug. Dus opwinding was kort. VDB doet het goed, maar dan gaat die vreselijke bejaardentrein voor Top 10 plekjes rijden in plaats van Porte vast in deze rit uit te knijpen. Vreselijk. Diskwalificeren die handel. Tsja en de ritwinnaar.... Op basis van terugpakken van escapees is het niet gestolen (dat zou het van Devenyns wel zijn - die speelde het wél slim, maar heeft niks extra's gedaan), Sanchez stond écht geparkeerd, maar Voigt - dat was wat geweest...

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Bijna een Vlaming die won, en dat op onze nationale feestdag. 't zou te mooi geweest zijn om waar te zijn.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4698 stemmen

Chapeau voor VDB, Rolland en Nibali. Bange Evans probeerde weer helemaal niets. En inderdaad, gaat die RSH-trein VDB nog even willen terughalen. Bij Sky lagen ze waarschijnlijk in een deuk.

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Dus wat hebben we geleerd van de etappe van vandaag?

1. Veel ploegleiders (met name bij Radioshack en Lotto) hebben geen koersinzicht.

2. De klassementsrenner Jurgen van den Broeck kan wél aanvallen.

3. L.L. Sanchez maakt zijn ontsnappingen niet altijd af.

4. Hagen, Rogers en Porte zijn mechanisch

5. Evans is niet sterk genoeg

6. Gesink knapt op?!

7. Voeckler blijft een vervelend mannetje met een mooie stijl

Wie vult aan?

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Mooi, mooi. Voeckler wint en brengt mij mooie punten op. Nibali faalt en wordt gelukkig 15de en maar 1strafpunt vandaag. Morgen opnieuw bang afwachten. Jurgen VDB valt aan maar spijtig het brengt maar 21 seconden op. Hopelijk kan hij morgen Menchov lossen. Wanneer gaat Evans eens serieus aanvallen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.