- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Wie vult aan?
8. Michele Scarponi 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Bange Evans probeerde weer helemaal niets.
Ik denk dat het ook kwestie is van niet beter kunnen. Evans oogt helemaal niet fris (doet hij sowieso niet snel), maar ook niet lenig of soepel. Hij heeft de tred van een oude man. Die aanzetjes aan het einde gaan meestal nergens over. Nibali was echt indrukwekkend naar beneden, maar die viel snel terug Ten Dam gaf in een interview aan dat Porte zo ongenadig hard omhoog reed op de Richmond (3e) dat dat het zwaarste deel van de rit was. Vandaar dat Nibali daar snel terugviel. Jammer dat Nibali niet met VDB en Rolland voorin kwam.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Wie vult aan?
9. Voigt heeft nóg meer karakter dan wel al dachten.
10. Gallopin is ziek geworden (en zat daarom niet voorin maar op bijna 32 minuten) en wij hopen dat meer Radioshack renners dat ten deel zal vallen, m.u.v. Cancellara. Monfort die achter VDB aanjaagt, het lijkt me sterk dat Di Rupo het land nog bijeen zal houden
11. Ruijgh en Mollema zaten ook op bijna 32 minuten en zijn morgen hopelijk fris (fingers crossed - maar ijdele hoop)
12. Egoi Martinez zat voorin vanwege de vroege vlucht, maar de tweede Euskaltel renner zat op ruim 27 minuten en dat in een bergrit!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Jurgen VDB valt aan maar spijtig het brengt maar 21 seconden op.
Hij kwam binnen op 02'44. Het gele groepje kwam binnen op 03'16. Het gaat dus om 32 seconden. 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Monfort die achter VDB aanjaagt, het lijkt me sterk dat Di Rupo het land nog bijeen zal houden
Heel Vlaanderen hoopt natuurlijk dat VDB Monfort gaat voorbij steken. Iets wat ik morgen al zie gebeuren.
Benieuwd hoe goed Zubeldia en Menchov het morgen doen. En hoe goed VDB zelf is natuurlijk. Wie is de beste klimmer van deze tour?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
Pas als hij morgen niets doet zou je dit kunnen zeggen. Na vandaag absoluut niet.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Maakt mij eerlijk gezegd niet veel uit hoor, of VDB nu voorbij Monfort raakt of niet. Monfort wordt in de Vlaamse media altijd wat vergeten heb ik de indruk, terwijl hij toch maar mooi 8ste staat. En een heel erg goede tijdrit in de benen heeft.
Nee, wat mij betreft hebben we 2 Belgen in de top 10 en hopelijk kunnen beiden nog wat stijgen.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Saaie etappe vandaag! De Tour organisatie heeft dit jaar echt de plank misgeslagen met bijna 100 km vlakke tijdritkilometers en sommige etappes zoals vandaag. Zo `n poging van Nibali (
) is dapper, maar haalt niets uit door het waardeloze parcoursverloop ( en dat voor een Alpenrit.... ) in de finale.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Dit gebied is meer de uitlopers van de Jura dan de Alpen - maar wel een echte bergrit - dus ik begrijp wat je bedoelt. Er is eigenlijk gewoon maar één Alpenetappe. Ongelofelijk.
En mijn punt 12. Euskaltel, ik realiseerde me eigenlijk niet dat ze nog maar met 5 zijn, dus dan kan je ook niet veel meer doen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Net even iets leuk bekeken. Bij elk team gekeken waar hun hoogst genoteerde renner staat:
1) Sky (Wiggins)
2) BMC (Evans)
4) Liquigas (Nibali)
5) Katusha (Menchov)
6) Radioshack (Zubeldia)
Lotto (Van den Broeck)
9) AG2R (Roche)
11) Movistar (Costa)
12) Cofidis (Taaramae)
13) Astana (Brajkovic)
15) Lampre (Scarponi)
17) Saur (Coppel)
18) FDJ (Pinot)
19) Omega-Pharma (Leipheimer)
20) Europcar (Rolland)
24) Euskaltel (Martinez)
28) Saxo Bank (Sorensen)
33) Vacansoleil (Valls)
34) Rabobank (Ten Dam)
61) Orica-Greenedge (Gerrans)
74) Garmin (Martin)
113) Argos-Shimano (De Kort)
Van sommige teams moet je al in de lijsten gaan kijken om te weten dat ze mee doen in de tour.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Mij kan het ook weinig schelen dat VDB Monfort voorbij zou kunnen gaan. Supporter gematigd voor alle Belgen, zonder verschil tussen Vlaming of Waal. Monfort wordt inderdaad wat vergeten bij de grote Vlaamse media en was vorig jaar toch ook al knap 6e in de Vuelta.
Ben eigenlijk in het algemeen niet echt chauvinistisch in het wielrennen. Vind VDB zelfs vaak erg onsympathiek in z'n interviews. Zijn koersgedrag staat me dan weer wel erg aan in deze Tour. Naast de Belgen heb ik ook wel een boon voor Taaramae en Froome (in deze Tour pas). En laat Wiggins maar winnen ipv eventueel Evans ofzo.
De Euskies zullen we volgende week nog wel zin op hun terrein maar als Martinez en Izaguirre de beste klimmers zijn dan weet je dat een ritzege nog heel ver weg is.
Voor Unibet moet vooral Monfort trouwens top-10 rijden. Daar kreeg je voor de Tour 15x je inzet voor terug. Met al die tijdritten vond ik dat zeker een leuke quotering, zeker vergeleken met een 15-tal renners waarbij je slechts tussen de 1 en de 2x je inzet kon winnen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Saaie etappe vandaag! De Tour organisatie heeft dit jaar echt de plank misgeslagen met bijna 100 km vlakke tijdritkilometers en sommige etappes zoals vandaag. Zo `n poging van Nibali (
) is dapper, maar haalt niets uit door het waardeloze parcoursverloop ( en dat voor een Alpenrit.... ) in de finale.
Iemand zei het gisteren al op TV:
Je hebt minstens 5 aankomsten boven nodig.
Die man vergeet dat er in de tour altijd maar een rit of 3-4 een aankomst boven kennen.
Voor de klimmers is er altijd de Vuelta. Daar zijn dit jaar 10 aankomsten boven.
IJH15
-
- 84 berichten
- 122 stemmen
Je hebt minstens 5 aankomsten boven nodig.
Die man vergeet dat er in de tour altijd maar een rit of 3-4 een aankomst boven kennen.
Voor de klimmers is er altijd de Vuelta. Daar zijn dit jaar 10 aankomsten boven.
Hij bedoelt waarschijnlijk met aankomsten boven ook aankomsten zoals de Mûr de Bretagne vorig jaar, of Super-Besse. Niet echt zware hindernissen, maar wel aankomst boven.
Die Vuelta-aankomsten zijn ook niet allemaal op zware beklimmingen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Mij kan het ook weinig schelen dat VDB Monfort voorbij zou kunnen gaan. Supporter gematigd voor alle Belgen, zonder verschil tussen Vlaming of Waal. Monfort wordt inderdaad wat vergeten bij de grote Vlaamse media en was vorig jaar toch ook al knap 6e in de Vuelta.
Zo vreemd is dat niet. Moesten een Schot en een Brit respectievelijk 8 en 7 staan, zouden de schotten het ook vooral over de nummer 8 hebben.
Ook in het Baskenland (net als Vlaanderen een wielernatie) wordt vooral aandacht besteed aan de Baskische renners. Voor het eerst in jaren hebben ze met Zubeldia weer een Bask in de hoogste regionen. Als die daar nog staat volgende week, zullen de pyreneeën ook Oranje kleuren (En dat zal niets met de aanwezigheid van Nederlandse suporters te maken hebben
).
Vergeet ook niet dat die Basken vleugels krijgen naarmate men de pyreneeën nadert. VDB zal Zubeldia bij voorkeur morgen al op afstand moeten zetten, want volgende week wordt het nog moeilijk.
Ben eigenlijk in het algemeen niet echt chauvinistisch in het wielrennen. Vind VDB zelfs vaak erg onsympathiek in z'n interviews. Zijn koersgedrag staat me dan weer wel erg aan in deze Tour. Naast de Belgen heb ik ook wel een boon voor Taaramae en Froome (in deze Tour pas). En laat Wiggins maar winnen ipv eventueel Evans ofzo.
Ik ook niet echt. Maar ik vind VDB wel een sympathieke mens. Thomas De Gendt is echter mijn favoriet als het op Vlaamse renners aan komt. Ik hoop dat die volgend jaar vrij ver komt in de tour. Vorig jaar was alvast veelbelovend (in het kopgroepje tussen Evans en de Schlecks op Alpe d'huez, en daags nadien 4de in de tijdrit). Eigenlijk is De Gendt als ronderenner net ietsje completer dan VDB.
Misschien moet VDB eens proberen in de Vuelta of de GIRO? Hij had dat best al dit jaar gedaan (vooral door de vele tijdritkilometers in deze tour).
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Vive le Titi, waarde Tourvolgers, Thomas Voeckler grimaste als nooit tevoren en mocht weeral een etappe op zijn toch fraai gevulde conto bijschrijven. Spetie had naast de immer sympathieke Fransman ook Scarponi mee in de aanval en pakte overtuigend de dagzege:
1 Spetie 56
2 joy4ever 50
3 moviemafketel 40
4 Fox McCloud 32
5 citybird 24
In het algemene klassement blijft McSavah imponeren met de maillot jaune om de ranke schouders: nog altijd op 1 in zowel de subleague alsook de algemene stand:
1 McSavah 566
2 eRCee 502
3 otherfool 490
4 VivaLaHop 463
5 De Willies 409
Montorsi nam de lanterne rouge over met 220 punten, en de subleague zag de noeste Friezen van 'Buitenpost eo' voorbijsteken; plek 2 is nu ons deel. Morgen weer nieuwe kansen, à demain!
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2378 stemmen
de immer sympathieke Fransman

eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
7. Voeckler blijft een vervelend mannetje met een mooie stijl
Een mooie stijl??? Die man heeft zo'n beetje de lelijkste stijl van het peloton.
Overigens wel weer de beste van de kopgroep. Ik heb hem nog nooit een overwinning zien stelen.
Wat het parcours betreft: eigenlijk valt deze Tour me erg mee. Nu 5 niet-sprint etappes achter elkaar, waarvan vooral zondag schitterend was. En in de eerste week al een paar lekkere Sagan aankomsten. Mooi gevarieerd koersverloop tot nu toe, alleen die tijdritten zijn allebei 20 km te lang.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Bijna volledig eens met eRCee over het parcours. Maar indien je toch zoveel tijdritkilometers erbij neemt, was het waarschijnlijk ook aangewezen om wat vaker op een (zware) col te eindigen. De pure klimmers zijn nu toch wel erg hard benadeeld. Morgen nodigt opnieuw uit om vroeg aan te vallen met alleen maar klimmen en dalen. Hopelijk wachten ze niet tot La Toussuire want dan zullen de verschillen weer veel te beperkt zijn. Ik zie VDB wel aanvallen op de Croix de Fer, hopelijk blijven de grootste uitdagers van Wiggins dan niet opnieuw zitten.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Zondag was schitterend, vandaag viel het een beetje tegen. Wat Voigt deed was mooi en uiteindelijk waren de laatste kilometers ook spectaculair.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Had zondag eigenlijk net zo een etappe als vandaag verwacht. Blijft jammer dat dat de enige is waar ik niks van gezien heb.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Ik hoop ook dat ze al van op de Madeleine gaan morgen, maar vrees er een beetje voor. Wiggins zei net in het interview bij VLV dat VDB nog wat ruimte kreeg. Zal morgen allicht minder zijn. Voor een aanval is het stuk Madeleine Croix de Fer/Glandon net iets te ver. Beter daar gaan, want dan is het wel alleen nog maar op-af-op-af-op. En La Tousuirre is niet zo lang, toch? edit: toch 18km.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Een klassementsman zie ik nog niet gaan op de Madeleine door het vlakke stuk erna en omdat het gewoon nog wel heel ver is. De Croix de Fer is echter ideaal want daarna is er bijna geen vlak stuk meer. Ze zullen elkaar wel een beetje moeten vinden om het Sky blok te ontregelen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Rasmussen ging toen ook eindeloos solo, maar toen kwamen ze van Galibier en niet Madeleine, dat is iets korter door het dal meen ik (direct oversteken). edit: o nee al weer mis...
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Leuke berg, dat nieuwe ding, mag best vaker terugkomen, maar dan in een anders opgezette etappe Helaas dreigt wel mijn eerste gevoel over het parcours toen ik het zag een beetje uit te komen: Een niet al te enerverende tour (qua algemeen klassement), met veel etappes die te weinig strijd opleveren voor het geel. Qua klassementsrenners zat de boel echt potdicht vandaag en eigenlijk had ik niet anders verwacht. Hulde aan Nibali en VDB die nog wat speldenprikjes uitdeelden. Verloop van het kopgroepje en de finale was wel leuk, maar het was geen grootse etappe vandaag.
Maar om optimistisch te blijven: Van de vier bergritten die nog gaan komen hebben er drie een veelbelovender parcours dan vandaag. Uitzondering is komende zondag. Dat is etappe voor ontsnappers en naar elkaar loerdende favorieten. Die van morgen is de mooiste voor mijn gevoel. Kort en bijna alleen maar klimmen en dalen en aankomst bergop. Volgende week woensdag is zeer zwaar met een klassiek parcours (Aubisque, Toumalet, Aspin èn Peyresourde) maar eindigt na een afdaling en volgende week donderdag heeft een te lange aanloop voor het echte zware werk begint, maar is wel weer aankomst bergop.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Ben het trouwens eens met Thijs Zonneveld. Als vooral Mollema niet snel beter gaat fietsen is het beter dat hij opgeeft een gaat herstellen en proberen iets te maken van de rest van het seizoen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Leuke berg, dat nieuwe ding, mag best vaker terugkomen
Vooral die mini-haarspeldjes halverwege de klim waren schitterend!
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Ben het trouwens eens met Thijs Zonneveld. Als vooral Mollema niet snel beter gaat fietsen is het beter dat hij opgeeft een gaat herstellen en proberen iets te maken van de rest van het seizoen.
Inderdaad een goed idee om Mollema & Gesink bv. een klassement in de Vuelta te laten rijden na zo `n mislukte Tour. Wiggins en co zijn daar dit jaar toch niet aanwezig.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
13. Wordt Casar te oud voor dit soort ontsnappingen?
En verder: volgens mij is het meestal niet erg succesvol als een klassementsman die mikte op de Tour de Vuelta moet rijden. Zie vorig jaar VDB en ook in mindere mate Wiggins. Denk sowieso dat Contador heer en meester gaat zijn, voor de rest zullen slechts kruimels overblijven.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Toch zou het wel heel treurig zijn als de Raboploeg na een jongerenteam in de Giro nu hetzelfde zou sturen naar de Vuelta, met een mislukte Tour daartussenin.
Wmb kun je ze wel naar Spanje sturen, ja het zal in de schaduw van Contador zijn maar wat geeft het?
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Ik zeg ook niet dat ze het niet moeten doen, maar de gedachte om maar zo snel mogelijk op te geven en dan in de Vuelta te schitteren vind ik wat kort door de bocht. Mollema lijkt te gehavend om door te kunnen, maar Kruijswijk lijkt er doorheen te gaan komen en ook Gesink vond ik gisteren beter ogen, dus laat ze maar blijven fietsen en zien of ze in de komende etappes een keer wat moois kunnen doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.