- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik ben ook geen Federer voetballiefhebber maar zowel op basketbal als tennisgebied heb je nu toch echt iemand die objectief gezien de grootste ooit is.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4698 stemmen
Ho ho, ik zei nota bene dat hij op mijn reserve lijstje stond.
Het was Finisterra die Kessiakoff kraakte, maar ja, die staat ook slechts 600e bij sportpools natuurlijk.
Kessia is ook geen puntenpakker, blijkt toch wel. 
En bij SP is de stijging - na de stomme val van Hesje - weer ingezet.
Al is m'n ploeg door het uitvallen van Samsan en het falen van Gesink eigenlijk ook niet echt zo goed meer...
Chapeau trouwens voor onze top-25'ers en met speciale vermelding van overall leider McSavah! Heb je toevallig ook niet Pinot als SW ofzo?
Zo maar eens even kijken naar Vive le Vélo om te zien wat ik vandaag allemaal gemist heb.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Ik ben ook geen Federer voetballiefhebber maar zowel op basketbal als tennisgebied heb je nu toch echt iemand die objectief gezien de grootste ooit is.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Net als het argument dat Federer de beste tennisser ooit zou zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Treffende vergelijking. Sluiter deed ook precies dezelfde vergelijking en ik snap er zelf ook vrij weinig van hoor
.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8159 stemmen
Net als het argument dat Federer de beste tennisser ooit zou zijn.
Geef maar eens argumenten, waarom hij het niet zou zijn?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8159 stemmen
Nu? Sorry ik volg het basketbal voor geen meter, maar is er nu dan eindelijk ook iemand die beter is dan Jordan?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Ik leef ook nog steeds in de Jordan veronderstelling
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Geef maar eens argumenten, waarom hij het niet zou zijn?
Wimbledon: Sampras won 7x, Federer won 7x
Australian Open: Agassi won 4x, Federer won 4x
US Open: Sampras won 5x, Connors won 5x, Federer won 5x
Roland Garros: Nadal won 7x, Federer won 1x
Beste ooit?
Federer is absoluut één va de beste tennissers ooit maar iets als de beste tennisser ooit bestaat gewoonweg niet. Hoe graag Federer fans dat ook zouden willen zien.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8159 stemmen
Ja? En nu moet je alles van iedereen eens bij elkaar optellen..........
Dan snap je hem wel.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Rod Laver blijft natuurlijk nog steeds een lastig geval. 11 grand slams. Twee keer alle vier de toernooien in 1 jaar gewonnen. En mocht bovendien tussen 1963 en 1967 niet meedoen aan grand slams omdat hij prof was geworden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nu? Sorry ik volg het basketbal voor geen meter, maar is er nu dan eindelijk ook iemand die beter is dan Jordan?
Kwam door Buggs Bunny en Daffy, die lieten Jordan goed presteren in Space Jam! 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8159 stemmen
Rod Laver blijft natuurlijk nog steeds een lastig geval. 11 grand slams. Twee keer alle vier de toernooien in 1 jaar gewonnen. En mocht bovendien tussen 1963 en 1967 niet meedoen aan grand slams omdat hij prof was geworden.
Daar heb je een goed punt ja. Nooit geweten dat hij 4 jaar niet heeft mogen meedoen. Die twee keer vier, was voor en na die periode niet?
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Ja? En nu moet je alles van iedereen eens bij elkaar optellen..........
Dan snap je hem wel.
Wat timbo zegt is ook waar. Rod Laver. Maar ja, dan zullen Federer adepts weer roepen dat het tennis nu veel sneller en dynamischer is en meer van je fysiek vergt. Als ie echt de beste is dan had Federer ook wel wat meer titels mogen pakken op Roland Garros. Als je de beste bent dan maakt ondergrond ook niet uit.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat timbo zegt is ook waar. Rod Laver. Maar ja, dan zullen Federer adepts weer roepen dat het tennis nu veel sneller en dynamischer is en meer van je fysiek vergt.
Dat roepen ze bij elke sport. Kijk eens voetbal uit de jaren 60 en 70...
Niet eerlijk om te vergelijken. Toen was een bepaald iets de max en nu is een bepaald iets de max. De atleten van toen zouden nu ook veel sterker en beter zijn, omdat alles nu gewoon beter is. Cruijff zou ook vandaag de dag een ster zijn geweest. Talent raak je niet kwijt, atletisch vermogen evolueert alleen wel.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8159 stemmen
Wat timbo zegt is ook waar. Rod Laver. Maar ja, dan zullen Federer adepts weer roepen dat het tennis nu veel sneller en dynamischer is en meer van je fysiek vergt. Als ie echt de beste is dan had Federer ook wel wat meer titels mogen pakken op Roland Garros. Als je de beste bent dan maakt ondergrond ook niet uit.
Nee want daar heb je al een veel beter punt te pakken inderdaad.
Laver is ook een legende en we zullen helaas nooit weten wat hij in die 4 jaar zou hebben gedaan. Ik vond alleen die rijtjes van je niet zo sterk.
Dat van dat gravel klopt, maar iedereen ziet Nadal als de beste gravelspeler allertijden. Dat was op die ondergrond vaak een sta in de weg.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Basketball (Jordan)
Boksen (Ali)
Voetbal (nog Maradona)
Formule 1 ( M. Schumacher)
Wielrennen (Eddy Merckx)
Tennis (nu Federer)
Darten (Taylor voor de sport liefhebbers
)
IJs Hockey (Wayne Gredsky) zal foutief gespeld zijn!
Baseball (Babe Ruth)
Atletiek ( Carl Lewis )
Zwemmen (Phelps)
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Laver is ook een legende en we zullen helaas nooit weten wat hij in die 4 jaar zou hebben gedaan. Ik vond alleen die rijtjes van je niet zo sterk.
Er is blijkbaar geen één Grand Slam toernooi die hij het meest heeft gewonnen. Als iemand roept dat Federer de beste ooit is dan mag je toch op zijn minst verwachten dat hij op één van de Grand Slam toernooien de meeste titels heeft gepakt. Nu worden alle titels los opgeteld. Dat vind ik dan weer niet zo sterk
.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Er is blijkbaar geen één Grand Slam toernooi die hij het meest heeft gewonnen. Als iemand roept dat Federer de beste ooit is dan mag je toch op zijn minst verwachten dat hij op één van de Grand Slam toernooien de meeste titels heeft gepakt.
Hoezo? Hij kan ook elk toernooi een paar keer hebben gewonnen. Ik vind juist als je 1 toernooi erg vaak wint en de rest 1x ofzo, dat je dan niet de beste ooit bent. Dan lijk je me meer de beste ooit op 1 ondergrond.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Je kunt wel objectieve criteria vaststellen wat tennis betreft.
Aantal Grand Slams (Belangrijkste toernooien)
Aantal weken nummer 1 (Laat zien dat je over hele lange periode de beste bent)
Aantal Masters titels (Toch het WK van het tennis)
Aangezien Federer op alle vlakken records in zijn handen heeft kun je hem wel de grootste en beste ooit noemen. Al blijf ik dus met Rod Laver zitten
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Hoevaak heeft hij nu al achter elkaar de kwart finale gehaald, is ongekend en zn 17 grandslams ook, helemaal doordat hij door kenners afgeschreven is en vandaag gewoon de belangrijkste toernooi wint.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Daar heb je een goed punt ja. Nooit geweten dat hij 4 jaar niet heeft mogen meedoen. Die twee keer vier, was voor en na die periode niet?
Nope 1962 en 1969 won hij ze alle vier.
Van 1963 tot 1967 mocht hij niet meedoen.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Al blijf ik dus met Rod Laver zitten
En met Nadal: 18-10
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8159 stemmen
Ja, dat bedoel ik dus, 1 keer voor die peiode van vier jaar en 1 keer erna 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Er is blijkbaar geen één Grand Slam toernooi die hij het meest heeft gewonnen. Als iemand roept dat Federer de beste ooit is dan mag je toch op zijn minst verwachten dat hij op één van de Grand Slam toernooien de meeste titels heeft gepakt. Nu worden alle titels los opgeteld. Dat vind ik dan weer niet zo sterk
.
Zowel Wimbledon als de US Open heeft hij het vaakst gewonnen. Zij het gedeeld.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8159 stemmen
.
Hij is bij Wimbledon en de Us-open wel gedeeld recordhouder en hij is nog niet uitgetennist....
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
Hoezo? Hij kan ook elk toernooi een paar keer hebben gewonnen. Ik vind juist als je 1 toernooi erg vaak wint en de rest 1x ofzo, dat je dan niet de beste ooit bent. Dan lijk je me meer de beste ooit op 1 ondergrond.
De beste ooit = de beste ooit. Dan moet je dus als tennisser van elke Grand Slam de meeste titels hebben gewonnen. Daarom blijf ik zeggen: de beste ooit bestaat niet. Hoe graag mensen dat ook zouden willen zien.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3862 stemmen
Nee hoor. Sampras, Laver, Nadal, Federer, Borg, Conners, McEnroe, Lendl allemaal hebben ze wel een tegenstander die hun niet lag en waarvan ze vaker verloren dan wonnen.
stfuympos
-
- 13360 berichten
- 731 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.