- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
JDSsmetje
-
- 6568 berichten
- 2315 stemmen
Wat een kanjer toch, die De Gendt. Zet even de Giro op z'n kop.
En eindelijk een beetje degelijke commentaar
dimi303
-
- 3420 berichten
- 3699 stemmen
schitterende prestaties van De Gendt. Hopelijk de roze trui.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4705 stemmen
Hulde! De Gendt laat even zien hoe het wel moet. 
Jammer dat hij in de laatste km nog meer dan een minuut verliest maar toch dé prestatie van deze Giro. Eindwinst zal daardoor wel niet lukken waarschijnlijk maar podium behoort tot de mogelijkheden.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Poepeloerezat vandaag. 
En zeggen dat dat ventje ook nog eens kan tijdrijden.
dimi303
-
- 3420 berichten
- 3699 stemmen
Hulde! De Gendt laat even zien hoe het wel moet. 
Jammer dat hij in de laatste km nog meer dan een minuut verliest maar toch dé prestatie van deze Giro. Eindwinst zal daardoor wel niet lukken waarschijnlijk maar podium behoort tot de mogelijkheden.
Verdient gewoon het podium na zo'n prestatie.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En Cavendish zou de puntentrui met één punt verliezen.
Edit: Is hem kwijt aan Rodriguez.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Ik hoop dat De Gendt de Giro nog kan winnen. Het zou wat zijn voor die spaghettivreters, Basso en Scarponi. ze zullen nog moeten rijden voor een podiumplaats.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Spijtig dat ie niet naar de Tour gaat. Die dag trouwt ie met zijn vriendin, en hij wil die datum maar niet verzetten. 
Vriendin De Gendt: ?We trouwen op een symbolische datum' - De Standaard
Die mens woont hier trouwens maar 2 km vandaan. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4705 stemmen
De Gendt moet na deze Giro even rust nemen om dan te pieken naar de Vuelta. Combi Giro-Tour is toch niet ideaal blijkt meestal. Grappig dat hij eigenlijk pas een klassement wou rijden in de Vuelta.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Tsjongejonge, wat laten een paar klassementsmannen zich hier te kijk zetten.
Alleen Hesjedahl nam z'n verantwoordelijkheid, hoewel laat. Rodriguez daarentegen laat het eigenlijk gewoon compleet afweten.
Hoop toch dat morgen Hesjedahl wint, vind hem over de hele ronde genomen de sterkste en degene die het het meest verdient van de huidige top-4.
De Gendt zou nog wel eens op twee kunnen komen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4705 stemmen
Ik denk dat veel favorieten niet veel beter konden, eRCee. De gezichten van Scarponi, Hesjedal en Rodri stonden redelijk lang op instorten. 2km aan het einde doortrekken, veel meer konden ze gewoon niet. Daarmee hebben Hesje en Rodri waarschijnlijk nog net hun 1e en 2e plaats gered. Al sluit ik zéker niet uit dat De Gendt nog erg dicht gaat komen bij beide renners (vorig jaar verloor Hesje 3'24" op De Gendt in de slottijdrit van de Tour).
De Gendt zou de eindzege gewoon verdienen. Hij is de enige klassementsman met lef in deze Giro. De andere favorieten wachtten telkens tot de laatste kilometers van de slotklim. De Gendt gaat op de Mortirolo, bouwt uit in de afdaling en loopt zelfs nog uit op 3/4e van de Stelvio. Echt hulde! Als hij alsnog de eindzege zou pakken (maar eigenlijk ook nu al), vind ik dit één van de strafste prestaties van de laatste jaren.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Een dag van tevoren ingehaald worden op Sportpools
Helaas, maar had het wel verwacht omdat ik Rodriguez niet had en Cunego er vandaag bij zat. Vond het een eer om zo lang bovenaan te mogen staan, en ben trots op m'n 3e plaats in het algemeen klassement in het begin, en m'n dagtop10klasseringsbadge 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
vorig jaar verloor Hesje 3'24" op De Gendt in de slottijdrit van de Tour.
Toen was het een tijdrit was van 42,5 km. Wat wel in het voordeel speelt van De Gendt is het feit dat vorig jaar de dag voor de tijdrit ook een zware bergrit verreden werd, namelijk Modane - Alpe d'Huez. Maar voor de tweede plaats in het eindklassement zie ik hem zeker gaan.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4705 stemmen
Ja, ik zie Hesjedal het ook wel houden hoor. En Rodri misschien ook wel. Maar hoop doet leven...
Scarponi pakt hij normaal wel.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Alles is nog mogelijk in deze Giro. Mijn vader vertelde me dat In 1968 toen Jan Janssens de tour won bijna niemand in België kon geloven. Er waren toen nog 3 kandidaten (Van Springel en Bracke) om deze tour te winnen met een tijdrit op de laatste dag.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Ik denk dat veel favorieten niet veel beter konden, eRCee. De gezichten van Scarponi, Hesjedal en Rodri stonden redelijk lang op instorten. 2km aan het einde doortrekken, veel meer konden ze gewoon niet. Daarmee hebben Hesje en Rodri waarschijnlijk nog net hun 1e en 2e plaats gered. Al sluit ik zéker niet uit dat De Gendt nog erg dicht gaat komen bij beide renners (vorig jaar verloor Hesje 3'24" op De Gendt in de slottijdrit van de Tour).
De klassementsmannen hebben het laten liggen in de aanloop naar de Stelvio. Garmin kreeg te laat door dat het Vandevelde moest laten terugzakken en Rodriguez weigerde om Losada in te zetten omdat hij alleen naar Hesjedahl keek.
Rodriguez heeft, ondanks zijn roze trui, geen enkele keer het gewicht van de koers op zich genomen deze Giro. Valt me behoorlijk van hem tegen. Te ééndimensionale coureur om een grote ronde te winnen.
Hierop zeg ik dan weer dat de klassementsmannen niet beter konden. Voor een vroege aanval zijn de verschillen tussen de toppers van deze ronde te klein. Hesjedahl heeft echter deze Giro wel lef getoond mijns inziens.
De Gendt heeft natuurlijk lef, maar dat is hetzelfde soort lef als dat van Rabottini, Nieve, Kreuziger enz. enz., namelijk dat van een renner die net genoeg achter staat om de ruimte te krijgen voor een vroege aanval. Hij kon daarbij profiteren van het afwachtende rijden van de toppers in de aanloop naar de Stelvio en van het werk van Euskaltel.
Echter op basis van deze ene dag zou ik een ronde-zege niet verdiend vinden. Is over het geheel genomen gewoon de mindere geweest van Hesjedahl, Rodriguez, Scarponi, Basso en Uran.
Overigens een bijzondere prestatie en we zullen De Gendt zeker vaker gaan zien in het rondewerk.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4705 stemmen
De Gendt heeft natuurlijk lef, maar dat is hetzelfde soort lef als dat van Rabottini, Nieve, Kreuziger enz. enz., namelijk dat van een renner die net genoeg achter staat om de ruimte te krijgen voor een vroege aanval. Hij kon daarbij profiteren van het afwachtende rijden van de toppers in de aanloop naar de Stelvio en van het werk van Euskaltel.
Oneens. Rabottini is gewoon een typische vroege vluchter op zoek naar de bergtrui en Kreuziger was een falende klassementsrenner die net z'n klassement volledig vergooid had en niks meer te verliezen had. Nieve komt wel in de buurt ja. Al stond hij wel verder in het klassement. Probeerde het ook al enkele keren in vorige bergritten en dit voor de laatste berg. Er zijn weinig renners die hun goed klassement (8e) op het spel zouden zetten een dag voor de tijdrit (waar je waarschijnlijk beter bent dan de rest van de top-10). Hij had de omstandigheden wat mee maar blijf het toch één van de leukste acties van de laatste jaren vinden. Op het niveau van Andy in de Tour vorig jaar. In je eentje de ronde even op z'n kop zetten.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Alles is nog mogelijk in deze Giro. Mijn vader vertelde me dat In 1968 toen Jan Janssens de tour won bijna niemand in België kon geloven. Er waren toen nog 3 kandidaten (Van Springel en Bracke) om deze tour te winnen met een tijdrit op de laatste dag.
De tijdrit ging van Melun naar Parijs over een afstand van 55km200m.
Herman Vanspringel had 12” voorsprong op San Miguel, 16” op Jan Janssen, 58” op Franco Bitossi, 1’15” op Gandarias, 1’38” op Lucien Aimar, 1’56” op Ferdi Bracke, 2’12 op Rolf Wolfshohl, 2’28” op Roger Pingeon en 3’38” op Antonio Gomez del Moral.
Naargelang hun tijdrijdercapaciteiten uit de top tien, komen nog in aanmerking voor de eindwinst : Herman Vanspringel, Jan Janssen, werelduurrekordhouder Ferdi Bracke en in mindere mate Rolf Wolfshohl en Roger Pingeon.
Voor België ziet alles er rooskleurig uit. Indien Herman Vanspringel om een of andere reden toch niet zou winnen, dan zou het wel Ferdinand Bracke zijn die wint. Na 29 jaar zouden ze in België, en dat op de nationale feestdag, weer kunnen vieren. Sylveer Maes zou eindelijk een opvolger krijgen.
Jan Janssen won echter de tijdrit met 54” voorsprong op Herman Vanspringel en Ferdi Bracke eindigde zelfs slechts vierde op 1’23”. Het resultaat was Oranje boven en de Belgen op 2 en 3 in het eindklassement. Van een Hollandse uppercut gesproken. Ik herinner mij nog de foto van Herman, ineengedoken op een bankje, in de catacomben van La Cipale in Parijs.
Herman is op die legendarische 21° juli 1968 geklopt door de beste man in koers, Jan Janssen. We moeten het eerlijk durven toegeven en Jan Janssen heeft recht op de waarheid. Herman had het eerder moeten afmaken. Herman had meer voorsprong moeten nemen. Lag het aan de Belgische ploeg? Lag het aan de sportdirecteur? Lag het aan het karakter van Herman? Gedeeltelijk wel ja. Maar het lag ook aan de leepheid van Jan, het minutieus voorbereiden van de tijdrit door Jan, het voorbij de grens kunnen gaan van Jan. En neen, het lag niet aan een illustere en mysterieuze soigneur, het lag niet aan doping, het lag niet aan Felix Lévitan. De beste heeft gewoon gewonnen.
(vrij naar G.L.)
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Vind Clipps vs spurs misschien nog wel aantrekkelijker. Ben bang dat de Lakers vrij kansloos er afgaan met 4-1 of zelfs een sweep.
Prognose is
Miami - Indian 4-2
Spurs - Clippers 3-4
OKC-Lakers 4-1
Boston - Philly 4-3
Drie van de vier series goed gegokt. Hopelijk kan ik die vorm meenemen naar de EK-pools.
Ik zat er bij de Spurs vs Clipps wel goed naast trouwens. Hoewel die series me wel tegenvielen. Boston maakt het overigens wel knap af.
prognose conforence finals:
Miami - Boston 4-1
Spurs - OKC 2-4
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Drie deelnemers maar voor Roland Garros op Sportpools?
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Amai, oeh la, jawadde en 3 zakskes fritten, Girini, Thomas de Gendt is de held van onze zuiderburen met een nummerke zoals alleen Thomas de Gendt dat kan. Uw verslaggever heeft het helaas allemaal moeten missen maar ik kan me alleen maar de vreugde-taferelen bij Renaat en Jose voorstellen. En niet alleen bij hen; eRCee vierde mee met een memorabele zege op de Stelvio:
1 eRCee 69
2 jeroen dn urste 64
3 citybird 62
4 De Willies 57
5 McSavah 54
En jawel, waarde volgers, de dubbel Mortirolo / Stelvio werd onze vaste maglia rosa te veel; AHWA zwichtte dan toch en zag Finisterra het kleinood om de ranke schouders doen:
1 Finisterra 645
2 AHWA 636
3 otherfool 616
4 eRCee 594
5 McSavah 575
De subleague, tja, 37e slechts en PartyMarty doet het tegenwoordig met 146 punten in zijn maglia nera. Vandaag de slottijdrit en natuurlijk het truienklassement, ik tel nog zeker 4 a 5 Giro-pretendenten. Gaat Finisterra stand houden in de straten van Milaan? Graag a presto!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Spijtig dat ie niet naar de Tour gaat. Die dag trouwt ie met zijn vriendin, en hij wil die datum maar niet verzetten.
)
Hij heeft groot gelijk. Deze datum die symbolisch is voor hem is al drie jaar jaar geleden vastgelegd. Dit wisten zij van meetaf aan bij de ploegdirectie.
Maar er zit meer achter. 30 juni is een symbolische datum voor Thomas en zijn vriendin Evelyn Tuytens. Ze hebben die datum twee jaar geleden al gekozen. Ze geloven heel sterk in het lot en we zochten een datum met betekenis. Evelyn verjaart op 30 maart en Thomas op 6 november. Daarom kozen we voor 30/06. Op 1 juli, de nacht van hun trouwfeest, zijn ze ook precies zes jaar samen, dus alles valt samen.'
Er is zelfs nog gesproken om hem 's ochtends te laten trouwen en hem per helicopter naar de proloog te vliegen. Maar dit is een plannetje dat, gelukkig maar, snel afgevoerd werd.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4705 stemmen
Gaat Finisterra stand houden in de straten van Milaan? Graag a presto!
Het missen van Hesjedal gaat me nog zuur opbreken dus denk het niet. Team was wel oke, alleen jammer van Rujano (die veel te veel kostte) en Serpa.
Had Hesjedal eigenlijk gewoon goed verwacht op de korte, steile dingen maar in het hooggebergte gewoon matig waardoor hij 9e werd ofzo. Dat was dus een foute inschatting. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Troost je kerel, ik was te laat om mijn poule in te vullen.... of te lui. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En wielerliefhebbers zeker niet vergeten: vanaf 14 uur op één de laatste rit in de Ronde van België.
Behoudt Tony Martin de leidersplaats? Rijdt Gilbert in zijn eigen Ardennen de tegenstand naar de vaantjes? Of kan Lars boom, net als vorig jaar, ook zijn kunstjes nog eens demonstreren?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De Gendt moet na deze Giro even rust nemen om dan te pieken naar de Vuelta. Combi Giro-Tour is toch niet ideaal blijkt meestal. Grappig dat hij eigenlijk pas een klassement wou rijden in de Vuelta.
Niet ideaal. Maar na zijn mooie prestatie op de Alpe d'Huez vorig jaar verwachte iedereen dat hij alles op de tour zou gaan zetten. (En dus de Giro niet doen).
Wegens zijn huwelijk kiest hij dus voor de combinatie Giro-Vuelta.
We zien hem dus in september in Spanje, en volgend jaar wellicht in de Tour. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De organisatoren van de Giro hebben amper een paar uur voor de start van de tijdrit het parcours nog ingrijpend gewijzigd. Omdat het autoluwe zondag is in Milaan moet het openbaar vervoer in de watten gelegd worden. Dit betekent dat het oorspronkelijke parcours ingekort wordt van 30 naar 28,2 kilometer. Dat is in het nadeel van Thomas De Gendt, die nu minder afstand voor de wielen krijgt om tijd op de top drie goed te maken. Om 16.34u gaat hij van start, leider Joaquim Rodriguez vertrekt als laatste om 16.40u.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Mooi voor Hesjedal. 
Toch wel weer een spannende ontknoping van deze Giro.
Tijdritten zijn in de Giro op één of andere manier ook altijd veel spannender dan in de Tour.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De Gendt als beste van de favorieten.
Spijtig genoeg deed de rest het ook vrij goed en blijft het bij een 3de plaats 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.