• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.147 gebruikers
  • 9.380.654 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

eRCee schreef:

Zou leuk zijn als Cavendish morgen of overmorgen alsnog buiten tijd finisht.

Meesterlijke sprint van Guardini, die in zo'n beetje alle bergritten nog achter de bus binnenkomt; des te indrukwekkender dus dat hij er nog bij is en hier Cavendish op waarde klopt.

Denk dat hij sowieso afstapt aangezien de rode trui nu onmogelijk wordt. Dan heeft ie weinig meer te zoeken daar.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Waarom is de rode trui onmogelijk? Als Rodri er in één van de komende ritten een beetje doorzakt, is de rode trui gewoon voor Cav.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Onmogelijk ?

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Lijkt mij ook. Cavendish staat 30+ punten voor.

edit: 29

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Hij staat 29 punten achter. En zal dus gelijk met Cav komen door een 2e en een 6e plaats. Dat lijkt me redelijk problematisch voor Rodri want zie hem geen top-3 meer worden, als er gekoerst wordt.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

Hij staat 29 punten achter. En zal dus gelijk met Cav komen door een 2e en een 6e plaats. Dat lijkt me redelijk problematisch voor Rodri want zie hem geen top-3 meer worden, als er gekoerst wordt.

Vond je hem zwak dan gisteren?

Ik twijfel nogal, had vooraf zeker geen top-3 verwacht voor Purito, maar hij heeft eigenlijk nog geen zwak moment gehad en was gisteren misschien niet de allersterkste maar maakte ook niet de indruk geen tempoversnelling meer aan te kunnen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Aan het einde was het alleen volgen. Pozzovivo en Basso kon hij eigenlijk niet bijhouden. Steiler of langer was hem fataal geworden, hij ging Hesjedal ook niet halen.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Begint de Tour al bijna?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Ja, eens met MR's analyse. Al heb ik enkel de laatste 5km van de klim gezien. En Rodri was nooit echt super op langere (en steile) klimmen. Waar we er nu in de volgende 2 ritten redelijk wat van krijgen.

Ik verwacht niet dadelijk dat hij meteen echt een inzinking krijgt maar schat Basso en Pozzovivo toch wel hoger in voor de volgende dagen. En met Hesjedal en Scarponi er nog bij is het dus zeker niet vanzelfsprekend dat Purito de rode trui nog snel even wint.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Ik ga gewoon voor Purito. Zo matig als de jaren hiervoor is hij toch ook niet meer op langere cols, en Hesjedal moet hij toch wel geacht worden te kunnen lossen. Basso is ook amper imponerend geweest, en die moet toch nog flink goed gaan maken voor de tijdrit. Aan de andere kant is de Stelvio een col van een hele andere status dan al het andere deze Giro, ik denk dat het allemaal op morgen aankomt. Geloof ook niet dat ze heel veel gaan proberen vandaag.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

rep_robert schreef:

Begint de Tour al bijna?

Over een maand.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Montorsi schreef:

Ik ga gewoon voor Purito. Zo matig als de jaren hiervoor is hij toch ook niet meer op langere cols, en Hesjedal moet hij toch wel geacht worden te kunnen lossen. Basso is ook amper imponerend geweest, en die moet toch nog flink goed gaan maken voor de tijdrit. Aan de andere kant is de Stelvio een col van een hele andere status dan al het andere deze Giro, ik denk dat het allemaal op morgen aankomt. Geloof ook niet dat ze heel veel gaan proberen vandaag.

Basso en Scarponi die kunnen niet beter en volgens mij zijn er nog 2 kandidaten voor de eindoverwinning : Rodriguez en Hesjedal

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Een boze Cavendish in de etappe van gisteren, Girini, want het kieken Andrea Guardini klopte de wereldkampioen op waarde in een sprint rechtdoor naar school en kantoor. Finisterra zag zijn vertrouwen in het jonge sprinttalent dan toch uitbetaald en pakte de dagzege:

1 Finisterra 53

2 AHWA 45

3 eRCee 43

4 PartyMarty 38

5 McSavah 30

En zo kwamen de nummers 1 en 2 als 2 en 1 binnen, en is de strijd om de maglia rosa inmiddels nagelbijtend spannend geworden. AHWA behoudt nog altijd een kleine bonus:

1 AHWA 571

2 Finisterra 554

3 otherfool 507

4 eRCee 453

5 McSavah 443

De subleague herstelde iets naar 27, PartyMarty heeft met 96 punten nog altijd zeer overtuigend de maglia nera om de ranke schouders. Straks gaan we klimmen, a presto!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Montorsi schreef:

Het gaat ook niet zozeer om de Stelvio. Als je op de Mortirolo lost, kan je daar al minuten verliezen. En dat kan best worden uitgebouwd op de Stelvio. Maar vandaag leent zich ook perfect ja, al is de slotklim misschien wat te kort. Steil is hij zeker. Laatste 4km aan 11,2%!

Basso oogt toch erg goed zonet op beeld. Ik kan me wel voorstellen dat hij liever niet aanviel in die vorige bergrit. In de afdaling verliest hij sowieso z'n voorsprong.

Opgave Rujano vandaag ook. Die bakte er echt niks van in deze Giro. Reactie van z'n ploegleider Savio: Rujano kan een andere ploeg gaan zoeken.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Over een maand.

Was eigenlijk cynisch bedoeld omdat de Giro geen hol aan is

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Meestal is het andersom, dus laten we hopen dat de Tour nu spektakel gaat bieden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Zelden ALLE renners zo kapot zien gaan in de laatste 4km. Leuk einde wel. Hesjedal echt wel supersterk en neemt wel een serieuze optie op eindwinst nu. Basso teleurstellend, Scarponi goed en Pozzo en Rodri op niveau. En chapeau voor Kreuz ook, na z'n inzinking van eergisteren.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Jammer dat Rujano afstapt, ik had nog geen uitvallers bij sportpools

Hesjedal's tijdritcapaciteiten worden nogal overschat heb ik het idee. Heeft de laatste jaren geloof ik nooit top-10 gereden in een tijdrit, terwijl Purito af en toe best een sterke tijdrit kan neerzetten, vooral in de wat kortere. Denk dat Purito Hesjedal zondag wel eens voor kan blijven, aangezien het ook niet een hele lange tijdrit is.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Kom net thuis en lees de uitslag. Toch wel verrassend. Rodriguez dacht twee minuten op Hesjedal nodig te hebben met het oog op de tijdrit. Maar dit ziet er goed uit voor de Canadees, het wordt juist minder.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Hesjedal is ook geen kanjer tegen de klok, nee. Was wel top-20 in de korte tijdrit aan het begin van de Giro, 14 seconden voor Rodriguez.

Over het algemeen is Hesjedal toch iets beter in een tijdrit dan Rodri. Sterker nog, Rodri heeft Hesjedal enkel nog maar geklopt in de zware heuvelachtige tijdritten in de Ronde van het Baskenland of in een echte klimtijdrit. Meestal zat hij er toch redelijk ver achter.

Denk dat de frisheid bepalend zal zijn. En Hesjedal lijkt toch nog wel iets sterker momenteel. Uiteindelijk gaan ze nog spijt krijgen dat ze Hesjedal er niet af hebben gereden in de rit die Pozzovivo won. Toen hing Hesje voortdurend aan de rekker maar enkel Pozzo en Intxausti sprongen weg en de favorieten keken en keken: maar nog niet naar Hesjedal. Maar goed, morgen nog de Mortirolo. Als je daar een slechte dag hebt, is het allemaal om zeep.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

McSavah schreef:

Hesjedal's tijdritcapaciteiten worden nogal overschat heb ik het idee. Heeft de laatste jaren geloof ik nooit top-10 gereden in een tijdrit, terwijl Purito af en toe best een sterke tijdrit kan neerzetten, vooral in de wat kortere. Denk dat Purito Hesjedal zondag wel eens voor kan blijven, aangezien het ook niet een hele lange tijdrit is.

Eens dat de tijdritcapaciteiten van Hesjedal wat worden overschat, oneens dat Purito Hesjedal in de tijdrit voor zou kunnen blijven; die gaat denk ik wel 2 minuten verliezen. Laat de resultaten van die goeie tijdritten van Purito maar eens zien anders, het enige wat ik me kan herinneren is vele minuten achterstand.

De echt goeie tijdrijder in de top-10 is De Gendt, de rest is allemaal niet-top tegen de klok.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Tijdrit in de Ronde van het Baskenland was dit jaar inderdaad heuvelachtig, daar is hij zesde geworden. Verder vorig jaar aardig in Oman en in 2010 in Zwitserland, Catalonië (proloog) en Parijs - Nice (proloog). Weet alleen niet of die in Oman en Zwitserland vlak of heuvelachtig waren. Maar in de lange tijdritten, en vooral in de grote rondes, heeft hij wel enkele dramatische tijdritten afgeleverd ja. Toch denk ik dat Purito sowieso wel dicht bij Hesjedal kan blijven, heeft er nog nooit zo goed voorgestaan, al geldt dat natuurlijk ook voor Hesjedal.

Maar dus eerst morgen afwachten. Ben benieuwd of er nog iemand in de top doorheen gaat zakken, denk eigenlijk van niet.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Gaan ze er vandaag eindelijk aan beginnen? Ik snak iig naar al vuurwerk op de Mortirolo. Dan is het alleen een beetje hopen dat Hesje niet opnieuw de sterkste in de koers is want dan gebeurt er niks.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Kom je met je week ziek zijn weer je bed uit blijkt er geen enkele basketbal game te zijn gespeeld

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Tutti pazzi per Kreuzi, Girini, de Tsjech poetste zijn bleke Giro op met een memorabele zege op een verrassend schitterende slotklim, terwijl achter hem Ryder Hesjedal een voorschotje nam op de Giro-zege. eRCee speelde beide mannen, en ook nog Scarponi, Basso en Uran, en kwam net voor Montorsi het befaamde tunneltje uit:

1 eRCee 97

2 Montorsi 95

3 smurfinnekes 85

4 McSavah 83

5 Finisterra 81

AHWA weigert in het heilige roze te zwichten voor de druk van achteruit; wederom kwam de leider moeilijke momenten te boven waardoor de trui nog altijd niet van ranke schouders is gewisseld:

1 AHWA 640

2 Finisterra 620

3 otherfool 582

4 eRCee 540

5 McSavah 521

De subleague staat op 28, PartyMarty kan de maglia nera bijna niet meer ontgaan met de 125 punten. Vandaag de moeder aller etappes met de Mortirolo en de Stelvio, graag a presto!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Allereerst inderdaad nog even alle lof voor Kreuziger, mooie prestatie. Ik zag het nooit zo in hem zitten eerlijk gezegd, maar heel knap hoe hij zich herstelt na woensdag. Aanval perfect getimed en heel goed doorgezet. Verdiende zege.

McSavah schreef:

Tijdrit in de Ronde van het Baskenland was dit jaar inderdaad heuvelachtig, daar is hij zesde geworden. Verder vorig jaar aardig in Oman en in 2010 in Zwitserland, Catalonië (proloog) en Parijs - Nice (proloog).

Prologen zijn denk ik wat geschikter voor Purito, met zijn explosiviteit. De tijdrit van Oman moet degene zijn die Gesink won, die werd op gewone fietsen verreden en was inderdaad heuvelachtig. Lange, vlakke tijdritten in een grote ronde zijn volgens mij echt waardeloos bij Rodriguez, die er ook weigert op te trainen omdat hij bang is dat het ten koste gaat van zijn belangrijkste wapen; zijn explosiviteit bergop.

Finisterra schreef:

Gaan ze er vandaag eindelijk aan beginnen? Ik snak iig naar al vuurwerk op de Mortirolo. Dan is het alleen een beetje hopen dat Hesje niet opnieuw de sterkste in de koers is want dan gebeurt er niks.

Het ligt eraan wat je verstaat onder 'er aan beginnen'. Mijns inziens waren de etappes van woensdag en gisteren mooi om te zien, en werd de strijd op het scherpst van de snede gestreden. Punt is alleen dat de verschillen tussen de toppers klein zijn, dus je moet geen splijtende demarrages a la Contador verwachten. Dat zie ik ook vandaag niet gebeuren.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Het ligt eraan wat je verstaat onder 'er aan beginnen'. Mijns inziens waren de etappes van woensdag en gisteren mooi om te zien, en werd de strijd op het scherpst van de snede gestreden. Punt is alleen dat de verschillen tussen de toppers klein zijn, dus je moet geen splijtende demarrages a la Contador verwachten. Dat zie ik ook vandaag niet gebeuren.

Woensdag was ik toch aardig teleurgesteld. Gisteren waren de laatste 4km leuk maar vandaag hoop ik er toch op dat er al iets vroeger wat gebeurt onder de favorieten. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze op de top van de Mortirolo met meer dan 5 man overblijven: 11,4km aan 10,5% is toch echt wel moordend. Maar de toppers zijn iets téveel aan elkaar gewaagd bergop. Voor sensatie zal toch iemand van de top-4 een mindere dag moeten hebben.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Rustig keuvelend de Mortirolo op. Jammer toch. Geweldige klim maar teveel schrik bij de renners.

Toch! Ach, een speldenprik.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Met nog zo'n klein groepje over zijn op 50 km van de meet is wel bijzonder.

Bizar profiel heeft deze etappe ook.

Was eigenlijk van plan op te nemen en vanavond te kijken, maar blijf nu toch maar voor de tv zitten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Wat een kanjer toch, die De Gendt. Zet even de Giro op z'n kop.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.