• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.938 acteurs
  • 199.148 gebruikers
  • 9.381.042 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ja joh, grootste mankement van Miami wordt maar weer eens duidelijk.. Buiten Wade en LeBron is het een grote treurnis daar in Maimi... Als Bosh dan nog uitvalt waardoor je Anthony of Turiaf moet spelen en Wade totaal uit vorm is, is Miami eigenlijk gewoon een veredelde Cleveland.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

En dan lukt alles bij Wade en geeft LeBron wat extra gas... Poef, weg lead.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Game 1 all over again. Alles onder de controle en dan valt alles stil en kunnen wade en James 24 minuten geweldig spel in een fractie ongedaan maken. Op Wade en James na (en een geblesseerde Bosh) is het echt treurig. Hopen dat Indiana het nog recht breidt, zou echt zonde zijn om dit uit handen te geven. Misschien maar weer een oprisping van de altijd geweldige Paul George.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zo zonde. Zoveel fortuin aan de ene kant en zoveel onfortuin aan de andere kant. Lijkt me lastig om te keren, Indiana mist een premier scorer maar wie de beste ploeg is lijkt me geen discussie. Jammer.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Jammer ja... Zoals je zegt, game 1 perikelen.. Starters niet genoeg gescoord (West bv) en Heat deden het goed.

Hibbert was verdedigend net wat te matig. De ommekeer zat duidelijk in de 3 van Wade, toen die die had gescoord ging die ballen zoals we hem kennen. Fantastisch 3e kwart van Wade.

Daarnaast, de MVP: 40-18-9-2-2. Ongelofelijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Klopt, dat was het keerpunt wat betreft Wade. Hibbert was defensief - al begon hij vrij sterk - te passief. Wat een stats van LeBron.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Zondag gaat OKC - Spurs van start. Geen idee wat ik dáár van moet denken. Wordt een hele leuke matchup.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik ben ook wle benieuwd, verwacht een spektakel. Ik zeg 7 games en dan gelukkig toch nog spektakel deze playoffs. Is nogal een tegenvaller tot nu. Van de Eastern conf. finals hoef je het ook niet te hebben.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

eRCee schreef:

Robert Gesink.

Ouderwets beukend bergop won hij vanacht zowel de koninginnenrit als het eindklassement van de Ronde van California. Zal de sponsor leuk vinden, en goed nieuws voor de Tour.

Mooi om te zien ja. inderdaad ouderwets gewoon zo hard mogelijk omhoog gaan, waarbij het lijkt alsof elke trap zijn laatste kan zijn

Nu nog even rustig doorverbeteren naar de Tour, en dan kan hij zomaar meedoen voor het podium, mits hij niet weer veel valpartijen tegenkomt.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

En mits hij niet te vroeg pikt.

Eerst maar de Ronde van Zwitserland. Ook een hele leuke krachtmeting.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Denk niet dat Gesink al piekt, sowieso is hij vrij constant en heeft hij graag veel koersdagen. Zwitserland wordt weer een mooie test ja.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik had net bedacht dat ik wel goed vond dat Theo Bos de Giro in elk geval volhield, ook al speelt hij niks klaar (ook niet verwacht), maar:

Theo Bos houdt de Giro d'Italia voor gezien. De sprinter van Rabobank vindt het met de zware bergetappes die er nog op het programma staan belangijker om zich op de rest van het seizoen te gaan richten en gaat om die reden niet meer van start in de 17de etappe.
link

Toch vreemd, vandaag is niet superzwaar toch en morgen is er nog een redelijk vlakke rit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Indiana . Ode aan Miami, erg overtuigend. Zie Indiana er geen 3-3 van maken, zo ja, wil ik het wel zien in game 7.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

"Toch vreemd, vandaag is niet superzwaar toch en morgen is er nog een redelijk vlakke rit."

ik vind het tot nu toe een zeer flauwe giro waar bijna nog niets is in gebeurd. Het belooft niet veel goeds de komende dagen. Gelukkig is er nog Rodriguez of ik viel in slaap. Misschien dat De Gendt eens kan demarreren op een col. Ook vrees ik voor de tour dat hetzelfde verloop zal kennen zonder Contador. Ik snak naar hem.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Ja, met Contador is er steevast toch meer spektakel maar wel minder spanning.

Dé bergritten moeten nog wel komen natuurlijk: vrijdag en zaterdag. Mannen als Basso wachten gewoon tot één van die 2 slotklimmen om daar uit te pakken. Daar kan gemakkelijk met minuten gegoocheld worden.

Vandaag is trouwens wel erg zwaar hoor, MR. Veel en steile bergen. 1e klim: laatste 7,5km met een gemiddelde van 7,3%, 2e klim: 8,1% over 12,3km, 3e klim: 6,9% over 12km en de slotklim gaat omhoog met 9,3% gemiddeld over 10km.

Ik verwacht vandaag ook nog niet veel vuurwerk tussen de grote namen maar er zal er vast wel minstens eentje doorzakken.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

Een grote groep vluchters, Girini, betekent weinig punten in het eervolle MoMe sportpoolsklassement, zoals u weet. Terwijl Insausti zijn mede-batistradi de hielen lichtte, pakten eRCee en McSavah gezamenlijk de dagzege dankzij het inzetten van Ryder Hesjedal:

1 eRCee 2

2 McSavah 2

3 K!p@Kurry 1

4 citybird 1

Geen schommelingen derhalve in het algemeen klassement. Niet alleen Basso en Scarponi houden het kruit nog even droog, ook de MoMe-subleague bewaart het spektakel voor het laatst:

1 AHWA 478

2 Finisterra 426

3 otherfool 425

4 K!p@Kurry 359

5 McSavah 356

De subleague staat op 26, PartyMarty ziet de ene na de andere renner afstappen en houdt als maglia nera nog 85 punten over. We gaan zien wat het vandaag wordt, graag a presto!

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Inderdaad een saaie Giro tot nu toe, nu begint het een (klein) beetje.

Nadeel van vandaag, nog weer 17km naar beneden na de top.

edit: het leek te vroeg dat ik dat postte, in de afzink ging het even toch nog ergens over, maar inmiddels.... Giro 2012:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Knap hoe Scarponi zich heeft kunnen herpakken. Ik dacht dat hij op minuten zou binnenkomen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Vandaag niks gezien helaas. Opvallende inzinking van Kreuz, blijkbaar door constante krampen (Scarponi zat er ook al mee op het einde). Verder ook opvallend dat Uran plots weer beter is dan Henao. Wie liet de beste indruk bergop? Hier en daar wat lezen, leert mij dat Pozzovivo en Basso de beste waren bergop. Klopt dit een beetje?

Ook wel erg vreemd is dat Rujano er hélemaal niks van bakt in deze Giro. Vandaag op meer dan een halfuur binnengekomen... Best jammer voor Sportpools want daar was hij heel duur met 3 punten.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ze doen niet veel voor elkaar onder. Hesjedal maakte even indruk, Uran even en Basso. Pozzovivo is het meeste klimmerstype. Scarponi rijdt als een vaatdoek. Die actie van zondag toen hij ging was na 200m ook uitgedoofd. Als ze eerder hadden aangezet dan 500 m onder de top had hij er niet meer bijgekomen. Hij lag op achterstand en kreeg kramp en kwam toch bij. Ergo: ze hebben vooraan niet echt doorgereden. Toen Rodriguez Hesjedal inhaalde hebben ze er denk ik niet meer voor gereden.

Van Slagter ook niks meer gehoord helaas. En De Gendt is aardig goed bezig, maar hij is niet goed genoeg om eens voor een rit te gaan en te verrassen 9daarvoor staat hij nu ook te kort), zoals De Clerq vorig jaar (en een keer Pauwels?? - was dat niet dat Van Poppel/Sastre wacht-drama).

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Bedankt voor de info, MR!

Klopt ja, dat was Pauwels met dat wachten-geval. Wel raar dat 'ie sindsdien nooit meer zo een niveau heeft gehaald. Toen werd Pauwels bijvoorbeeld ook 8e op de Vesuvius.

Hetzelfde geldt voor Seeldrayers. Dat leek toen een gigantisch talent met z'n ereplaatsen in zware bergritten en uiteindelijk de jongerentrui als beloning.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Sixers

Toch indrukwekkend. Dat wordt nog een zeer leuk duel!

Maar denk toch dat de conference finals uiteindelijk Heat - Celtics zullen zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Sixers . Zeer indrukwekkend. Ik hoop op een Sixers vs Heat. Heat zal het niet echt moeilijk krijgen maar verwacht dat de Sixers meer tegenstand kunnen bieden. Boston heeft ehct geluk dat het Rondo heeft.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

Milaan lonkt, Girini, toch zijn de matadoren van de Giro nog altijd met het voorspel bezig. Joaquin Rodriguez heeft voorlopig de beste papieren en pakte in het roze zijn 2e dagzege. Montorsi speelde van de top 6 alleen Hesjedal niet en pakte uit met een monsterscore:

1 Montorsi 87

2 eRCee 77

3 Sir Tinus 75

. Finisterra 75

5 jeroen dn urste 69

Voor AHWA beginnen de kilometers in deze derde week te tellen; de ooit zo riante voorsprong van de maglia rosa is op naaste achtervolger Finisterra geslonken tot 25 punten, terwijl ook team otherfool op het vinkentouw zit:

1 AHWA 526

2 Finisterra 501

3 otherfool 487

4 jeroen dn urste 416

5 McSavah 413

PartyMarty zag maar weer eens iemand afstappen en houdt nog slechts 58 punten over, en is daarmee zowaar allerlaatste van alle deelnemers (buiten 3 ongeldige teams dan). De subleague zakt verder helemaal door het ijs op plek 32. Graag a presto!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Jaaaaaa Guardini!!

Cavendish wat een sore loser...

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Pitakaas schreef:

Jaaaaaa Guardini!!

Cavendish wat een sore loser...

Verschrikkelijke vent die Cavendish. ik hoop dat hij geen enkele rit meer wint.

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

@ lucdecoster

Als je in deze Giro bedoelt, kon dat wel eens uitkomen ...

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Zou leuk zijn als Cavendish morgen of overmorgen alsnog buiten tijd finisht.

Meesterlijke sprint van Guardini, die in zo'n beetje alle bergritten nog achter de bus binnenkomt; des te indrukwekkender dus dat hij er nog bij is en hier Cavendish op waarde klopt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Waarom is iedereen hier zo negatief?

Hij baalde van zichzelf. Lijkt me gezonde topsportmentaliteit of heeft hij na de finish wat te zeiken gehad over Guardini, dat zu het anders maken, anders baalt hij er gwoon van, iets stoms gedaan. Lijkt me vreemd had hij zich gelijk over een teleurstelling heengezet. Hij zal Guardini daarna toch wel hebben gefeliciteerd mag ik hopen?

Ik interpreteerde zijn beweging als dat hij eerst een schouderklopje wilde geven en omdat het te ver was toen maar zichzelf voor zijn harses ging slaan.

Maar goed hij zal geen rit meer winnen deze Giro - dat is zeker.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Sterk van Guardini inderdaad. Een beetje verrassend toch wel want sprintte tot nu toe maar 1x onsuccesvol mee in deze Giro.

Wat een rit morgen, zeg. De Passo Manghen met de laatste 6km aan 10%, de Alpe di Pampeago die ze 2x doen en waarop de finish ligt (10,5km aan 9,7%) en tussendoor nog de Passo Lavazè (6,3km aan 8,6%). De aankomst op de Pampeago ligt trouwens al na 7,7km klimmen. Net na een stuk van 4 kilometer aan gemiddeld 11,8%.

Het lijkt gedaan met verstoppertje te kunnen spelen. Basso moet geen afdalingen meer vrezen en krijgt een eindklim naar z'n hart, al ligt de combi Mortirolo/Stelvio van een dag later hem misschien wel nog meer. Verwacht eigenlijk dat Basso en Pozzovivo het sterkst gaan zijn en dat Hesjedal en vooral Rodri toch wel tijd gaan verliezen. Het zou me in ieder geval niks verbazen als we zaterdagavond een héél ander klassement gaan krijgen. Het is tijd om met minuten te goochelen...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.