• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.536 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.279 acteurs
  • 199.149 gebruikers
  • 9.381.118 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

eRCee schreef:

Overigens vind ik Liquigas ook echt een mooie ploeg; geweldige speerpunten, topknechten, gedisciplineerd als het moet, aanvallend als het kan, tactisch sterk en in de volle breedte inzetbaar (alleen een sprinter voor op het vlakke hebben ze niet, maar ja, who cares).

Je bedoelt dan toch in de Giro zeker? Die Liquigas sprinter doet het namelijk niet zo onaardig daar in Californië Daar heeft Zabriskie trouwens de tijdrit gewonnen, Gesink 4e, mooi resultaat.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Spurs en Clippers wel een enorm kwaliteitsverschil. Ook nou niet echt een serie om psyched van te worden. Lijkt me een sweep te worden. Niets benoemenswaardigs aan deze serie. Alleen OKC lijkt me een matchup voor de Spurs.

En wow Indiana . Wat een heerlijke composure, en Hibbert . Wade mag dan niet best zijn geweest, werd wel ruimschoots goed gemaakt door Wade. Maar wat er met Wade aan de hand is, zo'n bad shooting night is één ding maar dat akkefietje rond de zijlijn is wel een grote epic fail. Dat soort dingen baart je wel zorgen. Goede win van Indiana en een overduidelijke, benieuwd naar game 4. Als ze die winnen dan is mijn respect voor Indiana - ook al is het een central division rival - eindeloos.

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Geweldige tijdrit van Gesink, lijkt helemaal terug in vorm. Als hij zijn oude klimmersbenen weer gevonden heeft, moet hij toch deze ronde kunnen winnen ... Maar laten we nog maar even afwachten. Na zaterdag (Hopelijk na vandaag al) weten we meer.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

otherfool schreef:

Je bedoelt dan toch in de Giro zeker? Die Liquigas sprinter doet het namelijk niet zo onaardig daar in Californië

Vergeet m'n toevoeging 'op het vlakke' niet. Misschien had ik beter kunnen zeggen voor de massasprints, want daarin zie ik Sagan nog niet echt meedoen. Moet toch een wat selectievere etappe of een lastige aankomst zijn voor hem.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

Ik heb de beelden van Californië niet gezien maar dat waren toch massasprints? En die etappes in de Vuelta vorig jaar... Ik denk dat er weinigen Sagan ook op het vlakke kloppen.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

Een voorlopig laatste sprinterskans, Girini, en Cannonball Cav weet daar wel raad mee: 3 vingertjes stak de wereldkampioen annex rode trui drager in de lucht. AHWA toonde zijn klasse door in het roze de etappe te winnen; hij speelde naast Cavendish ook oa Renshaw, Goss en Demare:

1 AHWA 65

2 K!p@Kurry 47

3 Finisterra 43

4 citybird 41

5 Timmy 38

En zo is de maglia rosa gevlogen; de bergen zullen voor spektakel moeten zorgen als de naaste achtervolgers, inmiddels op bijna 100 punten, nog iets willen:

1 AHWA 447

2 otherfool 355

. Finisterra 355

4 K!p@Kurry 322

5 De Willies 311

De subleague zit tegenwoordig op 22, Montorsi neemt de maglia nera over van citybird met 199 punten. Vandaag gaan we klimmen, helaas moet uw verslaggever de etappe aan zich voorbij laten gaan maar ik zeg toch: a presto!

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

otherfool schreef:

Ik heb de beelden van Californië niet gezien maar dat waren toch massasprints? En die etappes in de Vuelta vorig jaar... Ik denk dat er weinigen Sagan ook op het vlakke kloppen.

Mwoah. Californie zijn volgens mij sprints van een groep van 60-80 ofzo, tegen sprinters als Haussler en Matthews, alledrie mannen die het vooral in de wat selectievere etappes kunnen. Maar op de biljartenlaken-etappes van de Tour gaat Sagan het denk ik niet eens opnemen tegen mannen als Cav, Farrar, Kittel, Greipel enz. Aan de andere kant zal hij daar ook best top-5 kunnen sprinten, dus waarom ook niet.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Eens met eRCee over Sagan. Zie hem die topsprinters niet kloppen bij een vlakke sprint. Verder heeft Liquigas met Viviani natuurlijk wel een aanstormend (vlak) sprinttalent die helaas - door een val op de baan - niet aanwezig is in deze Giro. Op de OS zal die ook wel hoge ogen gooien in die discipline.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Als NL-er kun je (en dat is eigenlijk al langer zo) beter supporteren voor Vacansoleil dan Rabo.

Hoezo?

En eens met de rest @ Sagan discussie: dat is echt geen massasprinter.

Oja en heerlijke games in Indiana.. Hopelijk pakken ze dat thuisvoordeel en wordt het 3-1. Heat is dramatisch.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Oei, mooie ontknoping van de etappe zojuist, het werd zelfs nog even spannend voor de etappe-overwinning. Hesjedahl onverwacht sterk, Tiralongo blijft ook indruk maken en finisht weer op seconden voor zijn kopman, verder weer een sterke Liquigas-ploeg gezien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik dacht al wat gebeurt er weer in L.A. maar Spurs hebben die 26-4 run al flink recht getrokken.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

De spurs herstellen zich gewoon met een 24-0 run. Wat een kans voor de clippers om de serie spannend te maken. De spurs rammen het kleine beetje herwonnen zelfvertrouwen zo weer de grond in.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ongelofelijk, wat een falers daar. Ontluisterend.

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Lijkt toch een sweep te worden. Jammer had er meer van verwacht. Paul valt ook wel door de maand deze serie. Word zeker overklast door Parker. Fantastische speler is dat ook.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eens wat betreft Paul, maar wat dacht je van Blake (al was ie deze game wel weer goed). Blijkt maar weer een eendimensionele speler te zijn. Die mag van de zomer echt op veel facetten gaan bij trainen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

eRCee schreef:

Oei, mooie ontknoping van de etappe zojuist, het werd zelfs nog even spannend voor de etappe-overwinning. Hesjedahl onverwacht sterk, Tiralongo blijft ook indruk maken en finisht weer op seconden voor zijn kopman, verder weer een sterke Liquigas-ploeg gezien.

Jep, Hesjedal liet nochtans op de eerste aankomsten boven niet zo een goede indruk. Vond het ook erg verrassend. Rujano verraste dan weer in negatieve zin. Die verliest keer op keer seconden. Zijn aanval op de voorlaatste klim deed nochtans het beste vermoeden.

De Gendt bevestigt ook weer. Benieuwd of hij ook in de nog zwaardere ritten kan stand houden.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

Robert Gesink.

Ouderwets beukend bergop won hij vanacht zowel de koninginnenrit als het eindklassement van de Ronde van California. Zal de sponsor leuk vinden, en goed nieuws voor de Tour.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Zeer sterke prestatie. Normaal is hij eindoverwinnaar, maar nooit het vel van de beer verkopen voor hij geschoten is. Het is wel maar 72 kilometer vlak, maar een ongelukje is gauw gebeurd (cross my fingers).

Edit: hebben ze daar in Californië prachtige wegen in de bergen zeg. Het is heerlijk rijden daar voor de renners. Als je ziet welke wegeltjes ze hier bij ons soms voorgeschoteld krigen.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

eRCee schreef:

Robert Gesink.

Ouderwets beukend bergop won hij vanacht zowel de koninginnenrit als het eindklassement van de Ronde van California. Zal de sponsor leuk vinden, en goed nieuws voor de Tour.

Amaaai En een half jaartje terug zag het er naar uit dat hij de Tour niet eens kon rijden...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Valt me ook erg mee van Gesink. Had al bijna Mollema hoger ingeschat voor de Tour maar Gesink komt terug op gelijke hoogte.

Schleck uit de Giro trouwens, door z'n schouderblessure. Voor die val leek die wel aardig mee te kunnen dus dat is wel jammer.

IJH15

• 84 berichten
  • 122 stemmen

Ik zie Gesink voor de Tour zelfs boven Mollema in de hiërarchie. Robert is de enige van de Rabo-drie die bewezen heeft een klassement in de Tour te kunnen rijden en heeft van de drie ook de beste tijdrit. (wat dit jaar erg belangrijk is)

Erg jammer van Schleck inderdaad, hoopte dat hij er helemaal doorheen zou komen, maar ja, schouderblessure is ook wel bijzonder vervelend.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

Mist en regen in Italië, Girini, waar Amador de Costa Ricaanse knuisten in de lucht mocht steken en Ryder Hesjedal een succesvolle verrassingsaanval op het heilige roze inzette. In de MoMe subleague verteerde eRCee de lange slotklim het beste: hij speelde naast Hesjedal ook oa de wederom sterke Tiralongo en witte trui Uran:

1 eRCee 58

2 Montorsi 50

3 citybird 48

4 McSavah 48

5 De Willies 37

AHWA had het lastig in het hooggebergte maar de voorsprong op de rest is nog altijd zo groot dat de Maglia Rosa voorlopig op twee oren mag blijven slapen:

1 AHWA 452

2 Finisterra 382

3 otherfool 378

4 K!p@Kurry 339

5 De Willies 328

De subleague zakte naar 25, de maglia nera ging over op Sir Tinus die kluns Renshaw af zag stappen; na die 100 strafpunten blijven er nog 160 over. Renaat en Jose zitten er in het vanmorgen ellendig opgeschrikte Italië al weer klaar voor, graag a presto!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4705 stemmen

Pfff, zwakke rit weer in de Giro. Allemaal veel te veel schrik voorlopig. Ideaal voor Rodri natuurlijk die met z'n eindjump kan uitpakken. Mooi wel dat Rabottini de etappe toch nog kon pakken, dik verdiend. Opvallende afwezigen vandaag: Rujano (die blijkbaar echt niet goed is), Pozzovivo (2 minuten verloren) en Uran (al heeft Henao daar de fakkel al overgenomen).

De Gendt trouwens nog lek op 1,8km van de streep dus die zit gewoon erg goed nog.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1980 stemmen

IJH15 schreef:

Ik zie Gesink voor de Tour zelfs boven Mollema in de hiërarchie. Robert is de enige van de Rabo-drie die bewezen heeft een klassement in de Tour te kunnen rijden en heeft van de drie ook de beste tijdrit. (wat dit jaar erg belangrijk is).

Eens.

Vandaag viel de rit me voor het eerst echt tegen. Prachtig natuurlijk voor Rabottini, maar de toppers durven te weinig en spelen zo Rodriguez in de kaart. Enige voordeel is dat alles nog open ligt, maar het levert vooralsnog absoluut geen spectaculair wielrennen op.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ai, ben bang dat Rodriguez me de das om gaat doen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

speedy23 schreef:

Normaal is hij eindoverwinnaar, maar nooit het vel van de beer verkopen voor hij geschoten is. Het is wel maar 72 kilometer vlak, maar een ongelukje is gauw gebeurd (cross my fingers).

Inmiddels is het zeker. Sagan wint weer de etappe trouwens. Kelderman wint jongerenklassement.

otherfool

• 18529 berichten
  • 3403 stemmen

De kleppers rijden met reserves, Girini, waardoor Matteo Rabottini zijn monstervlucht mocht afronden met een sensationele dagzege. Joaquin Rodriguez leek het sprintje te laten lopen maar in de MoMe subleague worden er alvast geen cadeaus uitgedeeld: jeroen dn urste en McSavah gingen sprinten om de blommen en moesten ze uiteindelijk delen, de fotofinish gaf geen uitsluitsel:

1 jeroen dn urste 64

. McSavah 64

3 Sir Tinus 62

4 citybird 57

5 Finisterra 54

. Montorsi 54

Maglia Rosa AHWA had wederom zware momenten maar de verschillen aan de meet waren beperkt, en ook op de tweede rustdag is het heilige roze kleinood niet van ranke schouders gewisseld:

1 AHWA 478

2 Finisterra 426

3 otherfool 425

4 K!p@Kurry 358

5 McSavah 354

De subleague heeft hopelijk haar dieptepunt bereikt en blijft vast op 25, terwijl het afstappen van Belletti zorgde ervoor dat de maglia nera overging op PartyMarty: hij had de Italiaan als kluns opgesteld en houdt 110 punten over. Morgen rusten, daarna een zware derde week, graag a presto!

happie

• 6236 berichten
  • 426 stemmen

Miami begint al lekker.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Pacers gaat de stand op 3-1 zetten, ben bijna al overtuigd

Anthony zit al in foul trouble en Spoelstra wil LeBron volgens mij 45 minuten laten spelen ofzo

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heerlijke eerste helft in Indiana. Miami heeft weer flink moeite met het defensieve strijdplan van Indiana. Miami moet winnen maar zal lastig worden en Indiana gun je het dan ook van harte. Wat een beest die Hibbert, Hill blijft briljant, West, Collison en natuurlijk kemphaan Granger. Wat een heerlijk team is dit toch. Bij Miami moet het dan vooral komen van James. Wat een gemankeerd team is het toch ook. Dat ik een Bulls fan ben moet ik maar ff vergeten, gewoon intens rooten voor Indiana.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.