- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Omdat beelden meer zeggen dan woorden:
YouTube - Presentazione tappa Assisi 2012
Ik ga gewoon eerder naar huis om dit te aanschouwen. Dan maar 8 uur beginnen!
otherfool
-
- 18529 berichten
- 3403 stemmen
Wow, die poortjes en steegjes 
Prachtige plek, en typische Giro-schoonheid om daar dan te finishen. Ik ga het kunnen kijken 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Gaat ook gewoon saai worden tussen OKC en Lakers. Philly die homecourt advantage pakt
.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ja dat sloeg nergens op. Durant en Westbrook hebben minder dan een halfuurtje gespeeld...
Als je zo de boxscores ziet zou je geen eens zeggen dat het playoffs zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Inderdaad. Wat een farce, ontluisterend.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Inderdaad verbazingwekkend. Opnieuw een val en daarna op ongeveer een 15 tal km van de meet, opnieuw een lekke band. En toch weer terugkomen én winnen. En het is niet dat het daar vlak is in Californië. Het gaat daar verdorie stevig bergop.
Uitslag:
1. Peter Sagan (Slk) 188,5 km/5u02:00
2. Heinrich Haussler (Aus)
3. Leigh Howard (Aus)
4. Koen de Kort (Ned); 5. Fred Rodriguez (VSt); 6. Greg Van Avermaet; 7. Lawson Craddock (VSt); 8. Marc de Maar (Ned); 9. Tom Dumoulin (Ned); 10. Peter Velits (Svk);
Algemene rangschikking:
1. Peter Sagan (Slk) 9u44:15
2. Heinrich Haussler (Aus) 0:08
3. Leigh Howard (Aus) 0:13
4. Jeff Louder (VSt) 0:14; 5. Fred Rodriguez (VSt) 0:16; 6. Ben Jacques-Maynes (VSt); 7. Marc de Maar (Aho) 0:17; 8. Markel Irizar (Spa) 0:19; 9. Josh Atkins (NZl); 10. Greg Van Avermaet 0:20;
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Filippo Pozzato met polsbreuk uit de Giro.
starbright boy (moderator films)
-
- 22414 berichten
- 5114 stemmen
Het is nog veel te vroeg natuurlijk, maar ik ga het toch zeggen: Gaat Tom-Jelte Slagter bovendrijven als rondetalent dit jaar in de Giro? Reed al een paar jaar terug een goede Tour de l'Avenir.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Afwachten wat de laatste week zegt. Het moeilijkste moet nog komen. Slagter heeft intussen wel al bewezen dat hij 'kortere' rittenkoersen aankan.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik denk dat Slagter gewoon een soort Kruiswijk rol gaat krijgen deze Giro.
Echter denk ik niet dat Slagter een typische ronderenner is zoals Gesink en Kruiswijk. Hij heeft vandaag laten zien dat hij vooral wat explosiever is, nog ietsjes explosiever dan Mollema zelfs.
Ik vind hem dan meer een type voor voorjaarsklassiekers dan echt een ronderenner.
En dat hoop ik ook, want ronderenners heeft Rabo al, maar een topper in de klassiekers zou echt awesome zijn 3).
otherfool
-
- 18529 berichten
- 3403 stemmen
Een aankomst in Assisi om je vingers bij af te likken, Girini, al hielden de grote meneren het op secondenwerk. Joaquin Rodriguez stak zijn ongetwijfeld katholieke knuisten de lucht in; de heilige Franciscus zag dat het goed was. De kleine Spanjaard gaf met zijn zege ondergetekende een vervroegd verjaardagscadeau; team otherfool scoorde er lustig op los met naast de winnaar o.a. Pozzovivo, Gadret en Nederlandse hoop Tom-Jelte Slagter:
1 otherfool 73
2 De Willies 58
3 Montorsi 57
4 citybird 51
5 McSavah 47
De maglia rosa leek even te kraken op de steile stukken bij het klooster, maar wist de schade beperkt te houden en zo zullen we AHWA ook morgen in de leiderstrui zien vertrekken:
1 AHWA 355
2 otherfool 326
3 De Willies 283
4 Finisterra 279
5 smurfinnekes 247
De subleague kan de dalende trend nog niet ombuigen en vinden we tegenwoordig op 13, maglia nera citybird scoorde fors, staat nu op 125 punten en lijkt op weg de trui binnenkort weer af te staan. Maar wie weet is morgen alles weer anders, graag a domani!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
En dat is drie voor Sagan. Geen houden aan!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Indiana
. Sterke win maar clutch ft's was pretty ugly. Haha, en Granger vs LeBron
. Playoff intensity. Benieuwd wat Indiana thuis weten te bewerkstelligen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En dat is drie voor Sagan. Geen houden aan!
Fantastisch wat die kerel presteert. Deze maal was het wel een iets spannender sprint.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Field goal scoring was ondermaats. Om over de driepunters maar te zwijgen (1-16). Bosh werd toch wel gemist, die scoort over het algemeen nog wel dubbele cijfers. De rest was matig en dan heb je het tegen een goede defensive team, zoals Indiana moeilijk.
otherfool
-
- 18529 berichten
- 3403 stemmen
Wielrennen begint met rechtblijven, Girini, iets waar de nodige sprinters alweer de nodige moeite mee had.
L'histoire se repete, Girini, wederom chaos met vallende renners in de laatste bocht. Roberto Ferrari bleef de narigheid voor en mocht na de hoon van vorige week nu de blommen en de zoenen komen halen. PartyMarty zag zijn vertrouwen in de kamikaze-Italiaan beloond met de dagzege:
1 PartyMarty 45
2 McSavah 37
3 K!p@Kurry 36
. citybird 36
5 Finisterra 33
In het algemeen klassement zien we dat AHWA nog altijd, en al vanaf de start in Denemarken, het maglia rosa stevig om de ranke schouders heeft. Wie gaat nog eens de aanval inzetten?
1 AHWA 382
2 otherfool 345
3 Finisterra 312
4 De Willies 283
5 K!p@Kurry 275
De subleague verteert de tweede week maar slecht en vinden we inmiddels op 18, maglia nera citybird doet er nog een dagje in de gehate trui bij met 161 punten. Morgen mogen we uitkijken naar het prachtige gebied rond de Cinque Terre, graag a domani!
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
De subleague verteert de tweede week maar slecht en vinden we inmiddels op 18,
Voor mijn gevoel gaat het eigenlijk altijd zo met onze subleage; we beginnen vaak goed maar zakken dan weg. Vreemd eigenlijk. Goeie sprintkennis hier ofzo?
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Voor mijn gevoel gaat het eigenlijk altijd zo met onze subleage; we beginnen vaak goed maar zakken dan weg. Vreemd eigenlijk. Goeie sprintkennis hier ofzo?
Ik neig eerder naar slechte parcourskennis 
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Zou ook kunnen.
Parcours van vandaag is veelbelovend in elk geval. Hoop op een paar mooie aanvallers, bijvoorbeeld Gatto die zijn benen van het voorjaar weer terugvindt, en wat Rabo-impulsen zouden ook niet misstaan.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Geschikte dag voor aanvallers inderdaad, ook doordat de etappe relatief kort is. Verwacht wel renners als Brambilla, Ulissi en Felline vooraan vandaag.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En in Californië is het voor Peter Sagan al vier op een rij. Die man heeft een hete peper in zijn gat gestopt denk ik. Hij vliegt gewoon. 
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
en wat Rabo-impulsen zouden ook niet misstaan.
Nou, de vluchters gaan het halen maar geen Rabo-man mee.
Vindt dit toch wel bedenkelijk worden, zeker in de fase waarin Rabobank nu zit MOET je op een dag als vandaag gewoon een man (Clement, Niermann of Garate) meehebben.
En Sagan tsja, dat is denk ik de veelzijdigste en meest getalenteerde coureur op dit moment. Zou volgend jaar wel eens in de klassiekers kunnen gaan domineren zoals Gilbert vorig jaar.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4705 stemmen
Ja, ideaal parcours voor een geslaagde vlucht vandaag. Heb er wel de verkeerde mannetjes uitgepikt bij een prono: enkel Bakelants en Casar mee.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Leuke etappe, leuk parcours in elk geval. Jammer dat er achterin niet net nog iets geprobeerd is (om verschillen te maken in de afdaling).
Als NL-er kun je (en dat is eigenlijk al langer zo) beter supporteren voor Vacansoleil dan Rabo. Dus niks te klagen vandaag. Martijn Keizer gaat vast de premie voorde vluchtkilometers oprapen op het einde. Maar Milaan is nog ver.
Als ik de voorselectie van Vac-DCM zie voor de Tour: Lighthart, Westra, Ruygh, Van HUmmel, Hoogerland en Poels, allemaal leuke renners (al zijn Mollema, Kruiswijk (vooral die) en in mindere mate Gesink en Ten Dam ook wel leuk).
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1980 stemmen
Mwoah, vind Vancansoleil nog steeds een beetje een 'alles mag, niks moet'-ploeg. Supporter toch vooral de Rabobank.
Overigens vind ik Liquigas ook echt een mooie ploeg; geweldige speerpunten, topknechten, gedisciplineerd als het moet, aanvallend als het kan, tactisch sterk en in de volle breedte inzetbaar (alleen een sprinter voor op het vlakke hebben ze niet, maar ja, who cares).
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Miami
Met een geblesseerde Bosh en schijnbaar niet fitte Wade word het wel een heel moeilijk verhaal.
Ook een tegenvallende serie tussen de Spurs en de Clippers. Tot nu toe.
otherfool
-
- 18529 berichten
- 3403 stemmen
Hoe het ook zij, Girini, ook gisteren was de MoMe-subleague niet attent en was er niemand mee in de de succesvolle ontsnapping. Minuten na de dolgelukkige Lars Bak kwam het peloton nog eens over de meet, met daarin in de voorste gelederen Jan Barta die citybird zowaar de dagzege schonk met een historisch laag puntenaantal:
1 citybird 2
In het klassement verandert er uiteraard niets, buiten her en der wat strafpuntjes voor uitvallers. AHWA's maglia rosa lijkt onbedreigd te blijven tot aan het hooggebergte:
1 AHWA 382
2 otherfool 330
3 Finisterra 312
4 De Willies 283
5 K!p@Kurry 275
De subleague deed dus weer slechte zaken en vinden we op 21, maglia nera citybird mocht naast de bloemen voor de dagzege ook weer zijn trui ophalen: 163 punten is het verdict. Vandaag nog eens een aankomst voor de rappe mannen, graag a presto!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.