- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Prachtig toch, derde? Spannende tijdrit inderdaad, de verschillen waren kleiner dan misschien wel gedacht waardoor een pets zoals Menchov die een aantal jaar terug maakte nog tot het laatst roet in het eten kon gooien voor respectievelijk Hesjedal en De Gendt.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De Gendt
En dat pas in zijn tweede grote ronde.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Buona sera, Girini! Terwijl het kwik in het laaglandse noorden de laatste tijd Italiaanse hoogtes aanneemt, zit de 95e Giro er weer op. Een Giro die laat op gang kwam en minder vuurwerk bood dan eerdere jaargangen, maar veel goedmaakte met de apotheose in de straten van Milaan. Ryder Hesjedal snoepte in extremis het roze af van Rodriguez, en Thomas de Gendt deed haasje-over bij Scarponi, tot ontgoocheling van de tifosi die voor het eerst in 17 jaar geen van de hunnen op het ereschavot bij de duomo zagen staan.
In de MoMeSpoPo-subleague was het AHWA dat bijna de ganse ronde met het roze om de ranke schouders rond mocht fietsen, tot het gisteren Finisterra een succesvolle gooi zag doen naar de leiderspositie. AHWA haalde vandaag zijn gram door de slottijdrit te winnen dankzij Thomas en Rasmussen:
1 AHWA 36
2 eRCee 32
3 otherfool 30
4 citybird 17
5 McSavah 15
In het algemeen klassement bleek het allemaal van weinig waarde; de truipunten deden hun werk en het was Finisterra die aan de goede kant van de score bleef, voor de oprukkende eRCee en constante factor otherfool, die de maglia rosa vergezellen op het podium:
1 Finisterra 1058 
2 eRCee 1000 
3 otherfool 983 
4 McSavah 961
5 Montorsi 941
6 citybird 937
7 jeroen dn urste 926
8 AHWA 895
9 Sir Tinus 811
10 De Willies 802
11 K!p@Kurry 788
12 Timmy 718
13 smurfinnekes 654
14 PartyMarty 289
De maglia nera was dus voor PartyMarty met een mogen we wel zeggen historisch laag puntenaantal, terwijl de subleague niet verder kwam dan een beschamende 59e stek. Dit was het weer, graag arrivederci bij een andere koers, hoe dan ook, a presto!
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Gefeliciteerd Finisterra. Het zat er vanaf vorige weekend al aan te komen.
otherfool weer bedankt voor je dagelijkse updates, gekruid met een pittig woordje Italiaans.
Wel matige prestatie van onze subleage zeg.
Ik kan trouwens de secret weapons nog niet zien, iemand?
Had zelf Gatto, heeft me exact 0 punten opgeleverd.
IJH15
-
- 84 berichten
- 122 stemmen
Hesjedal die een grote ronde wint, 't is toch wel verrassend (pas een keer top 10 gereden hiervoor), maar wel gewoon verdiend natuurlijk. Is de verantwoordelijkheid met zijn ploeg niet uit de weg gegaan, terwijl Rodriguez' ploeg nooit werk heeft verricht bijvoorbeeld.
Schitterend van De Gendt, maakt het k*tseizoen van Vacansoleil in de klassiekers natuurlijk meer dan goed. Van hem gaan we nog veel meer horen.
Grootste tegenvallen deze ronde was Ivan Basso, die lijkt echt gewoon te oud te worden.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik had Bonnet als geheim wapen, weinig opgeleverd. Otherfool wederom bedankt, en helaas had mijn pool geen lange adem.
Op naar Roland Garros en de Tour.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Ik kan trouwens de secret weapons nog niet zien, iemand?
Had zelf Gatto, heeft me exact 0 punten opgeleverd.
Ook ik had het falende katje...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En nu vanaf zondag nog een mooie, kleinere ronde, het Critérium du Dauphiné.
Het ziet er dit jaar opnieuw pittig uit.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4704 stemmen
Had Henao als secret weapon die wel aardig wat punten heeft opgebracht. Uiteindelijk nog hard gedaald gisteren in de algemene ranking zonder winnaar Hesjedal.
Garate bleek wel een ideale kluns voor 1 zwart punt.
IJH15
-
- 84 berichten
- 122 stemmen
Dauphiné gaat volgens mij volledig beslist worden in de tijdrit hoor, in vergelijking met vorig jaar wel een fikse tegenvaller qua parcours.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De Gendt
En dat pas in zijn tweede grote ronde.
Vorig jaar 66ste in de Ronde van Frankrijk.
Moet er wel bij gezegd zijn dat:
- Hij in een van de eerste dagen viel en zijn sleutelbeen gebarsten had. Daardoor had hij het de eerste 2 weken wel wat moeilijker.
- Hij tegen het einde van de ronde beter werd. Op l' Alpe D'Huez werd hij 6de: in het groepje van Cadel Evans en Andy Schleck. Een dag later (in de tijdrit) werd hij 4de. Daarmee deed hij zelfs beter dan Cancellara.
Wel opvallend dat zijn putsch in de Giro nu ook in de laatste 2 dagen kwam.
Hopelijk zien we in de Vuelta nog wat fraais. En volgend jaar in de Tour 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wel opvallend dat zijn putsch in de Giro nu ook in de laatste 2 dagen kwam.
Omdat er de vorige ritten ook van de andere renners niet echt veel te zien viel. 
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
"Hopelijk zien we in de Vuelta nog wat fraais. En volgend jaar in de Tour "
Ik ga die vuelta spijtig genoeg niet kunnen zien (verlof buitenland) met De Gendt
Winnen zal hij zeker niet doen met mijn favoriet Contador , misschien op de 2de plaats eindigen of zijn we te chauvinistisch?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heerlijk begin van de Spurs vs OKC. Dit lijkt niet alleen de beste serie van dit seizoen te gaan worden maar ook van de laatste jaren sinds Boston vs Chicago van jaren geleden. De sleutel in game 1: some nasty. lekkere fourth quarter comeback en Durant ontregeld.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Radwanska, wat een weer-ga-loze partij! 
El Loco
-
- 1110 berichten
- 2386 stemmen
Heerlijk begin van de Spurs vs OKC. Dit lijkt niet alleen de beste serie van dit seizoen te gaan worden maar ook van de laatste jaren sinds Boston vs Chicago van jaren geleden. De sleutel in game 1: some nasty. lekkere fourth quarter comeback en Durant ontregeld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens. Ginobili pikte het toch goed op, dacht na het derde kwart dat OKC eindelijk een oplossing had voor San Antonio maar wisten ze echt indrukwekkend om te draaien. Ook Jackson mag wel genoemd worden. Verstikkende verdediging op Durant. Die shotselectie mag inderdaad wel beter, een Harden die al een paar games onder zijn kunnen speelt en vooral Westbrook heeft er een aardig handje van uit allerlei kansloze posities te gaan schieten. Gaat wel een erg goede serie worden. Hoog tempo en aardig aan elkaar gewaagd.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Een paar fijne uitspraken die De Gendt een beetje typeren:
- Aan het begin van het seizoen: "Over twee tot drie jaar is een toptien- of toptwintigklassering misschien haalbaar. Maar laat het me eerst maar eens proberen in een kleinere ronde genre Romandië."
- Na de Tour 2011: - "Ik vind de Tour eigenlijk maar een koers gelijk een andere. Je rijdt tegen de beste renners ter wereld, maar toch... Het duurde allemaal zo lang. En ik snapte die commotie ook niet altijd. Als je goed gereden hebt, word je door tien, vijftien man bestormd. Kom je als vijftigste over de streep, dan zien ze je bij wijze van spreken niet staan. Of je moet spectaculair gevallen zijn. Zoals Hoogerland... Zelfs die paal met prikkeldraad werd geveild. Ze hebben dat daar uitgesneden, zeg. Die koeien lopen nu gewoon los! Voor hetzelfde geld was Johnny op zo'n koe geland. Dan hadden ze dat beest verkocht. Misschien moet ik dát volgend jaar eens proberen."
- "Die nervositeit, dat gewring, het ligt me niet. Die val in het begin van de Tour (2011) deed er geen goed aan. Ik wist dat, als ik nóg eens zou vallen op dat rechtersleutelbeen, het dan definitief voorbij zou zijn. Dus hield ik me achteraan. Met een paar habitués van zware schuivers uit het verleden. Constant dezelfde mannen. Charteau, Luis Leon Sanchez, Moncoutié..."
- "Mijn lichaam moest na een val dubbel herstellen. Van de inspanningen én van die blessures. Niet evident. Maar ik heb veel gegeten, zodat ik veel energie had. Ik ben zelfs twee kilo bijgekomen in de Tour."
- Vriendin Evelyn: "Thomas hamstert. Hij eet écht veel. Ooit heb ik hem eens op een barbecue, nadat iedereen klaar was, nog elf van die kleine sandwiches zien inslaan. Ik vraag me af waar hij dat dan steekt? Die blijft zo mager."
- Thomas: "Ik heb iets met het rugnummer 103. Ik reed er ooit mijn eerste grote rittenkoers mee, de Ronde van de Toekomst. Ik heb er dit in 2011 mee gewonnen in Parijs-Nice en in de Ronde van Lotharingen. En in de Tour droeg ik nummer 203, daar zat dus weinig verschil in. Vroeger had ik iets met etappe 4. In zeven, acht ronden won ik telkens de vierde rit. Op de duur wórd je gewoon bijgelovig. Want waar pakte ik de gele trui terug in Parijs-Nice? Juist, etappe vier."
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Nice win van de Heat. Boston kwam na het eerste kwart nog goed terug. Vooral het lage fieldgoal percentage brak Boston op. James was weer fenomenaal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Goede win, grandioze James (en ook Wade uiteraard) maar ehct een series van niks. Zal er ook niet veel van gaan zien.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Iemand Serena Williams tegen Razzano gezien? Laatste game duurde iets van 25 minuten. 6 break points van Williams die ze niet benutte en Razzano sloeg pas toe op haar 8e matchpoint.
Niet mooi, maar wel extreem spannend.
El Loco
-
- 1110 berichten
- 2386 stemmen
Goede win, grandioze James (en ook Wade uiteraard) maar ehct een series van niks. Zal er ook niet veel van gaan zien.
Ik hoop dat OKC de titel gaat pakken, maar ik vrees dat dit San Antonio gewoon te sterk is, ook voor Miami.
IJH15
-
- 84 berichten
- 122 stemmen
Schitterende wedstrijd inderdaad en fantastische laatste game. Heb het niet zo op de zusjes Williams, dus zeker tevreden met deze uitslag.
Wel een paar vreemde beslissingen van de umpire overigens.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Ben er ook bang voor. Miami heeft de sterren en de Spurs het team. Alhoewel Parker en Duncan ook sterren zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Veel spankracht zit er inderdaad niet aan te komen, maar misschien moest Boston nog even recupereren van de vorige serie. Niet erg want deze nacht staat de tweede wedstrijd tussen San Antonio en OKC op het menu, en dat zal wel vonken geven denk ik.
Ik hoop dat OKC de titel gaat pakken, maar ik vrees dat dit San Antonio gewoon te sterk is, ook voor Miami.
Boston vind ik veel te wisselvallig. Willen ze Miami tegenstand bieden is dat afhankelijk van een heleboel ifs, en ook als die ifs allemaal gaan vallen pakken ze ook maar 1 game maximaal. Vannacht is het inderdaad weer feest en wordt weer grandioos.
Ik dnek zelf ook dat San Antonio ermee gaat lopen, ook in de breedte geweldig. Op zich zou je ze sterker ahcten dan Miami, mede door de zeer zwakke roster maar met James weet ik het zo net nog niet.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik blijf erbij dat Miami overrated is. Klinkt misschien gek maar ik vind dat de Spurs van dit team moeten winnen.
Maarja moeten ze eerst nog langs OKC!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is het ook, qua roster stelt het niet veel voor. Als GM snap je het dan niet echt. Een goed, diep en breed team om James heen was slimmer geweest dan veel cap te verspillen aan Bosh en Wade.
Sa vs OKC is de serie van het seizoen. Dit wordt een lastige en Spurs moeten natuurlijk gewoon van een middelmatig team kunnen winnen die puur afhankelijk zijn van een dynamic duo.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En vandaag start ook, gespreidt over vijf dagen, de Ronde van Luxemburg.
Vandaag een korte avondproloog van 2,659 km. De eerste renner start om 19 uur en de laatste om 21u16.
Edit: zou deze ergens live worden uitgezonden???
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.