• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.118 gebruikers
  • 9.378.508 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal)

zoeken in:

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Misschien krijgt Pinot wel een klapje vandaag door de inspanningen van gisteren. Heb bij hem altijd het idee dat het alles of niks is.

starbright boy (moderator films)

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Even de top 10 erbij pakken op basis van wat we gisteren hebben gezien:

Nibali hoeft niet en zal alleen in de laatste kilometers wegrijden als hij denkt dat te kunnen.

Valverde weet dat hij niet gaat winnen en was gisteren in de klim erg kwetsbaar, die gaat waarschijnlijk verdedigend rijden en moet vooral niet geisoleerd komen zitten.

Bardet en Van Garderen waren gisteren niet goed, die zijn al blij als ze niet lossen.

König had veel te danken aan furieus dalen gisteren, vraag me af of hij kan aanvallen. Misschien kan hij net mee met een aanval.

Ten Dam komt net te kort op de echte toppers, Mollema komt ruim te kort.

Kwiatkovski staat door de ontsnapping van gisteren hoger dan zijn prestaties in het hooggebergte zijn. Hij staat nu wel te dicht om nog in een ontsnapping mee te kunnen. Als er iemand uit de top 10 valt vandaag zal hij het zijn denk ik.

Blijven over:

Peraud heeft Bardet als ploeggenoot in de top van het klassement. Het zou ideaal zijn als Bardet gaat rijden voor hem, maar dat zie ik niet gebeuren. Hij zal wellicht beste Fransman willen worden en iets proberen maar of dat haalbaar is waag ik te betwijfelen. Pinot lijkt te goed.

En van Pinot zal er wel wat gaan komen. Zeker weten. Op zijn vroegst op de derde berg, maar ik denk op de laatste klim. Ik verwacht het wel een stuk eerder dan op 2 km. Hij heeft erg veel te winnen namelijk: Veiligstellen witte trui, beste Fransman blijven, aanval op de tweede plaats en marge inbouwen voor de tijdrit.

Het is een loodzware rit, heel erg kort en bijna alleen klimmen of dalen. Veel risico voor de mindere klimmers om buiten tijd aan te komen. Morgen ongeveer hetzelfde, al lijkt vandaag nog een stukje zwaarder.

Maar: Wellicht krijgt iedereen een slechte dag en is vandaag de beurt aan degenen die er nog nauwelijks iets hebben gehad: Nibali, Peraud en Pinot....

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

starbright boy schreef:

En van Pinot zal er wel wat gaan komen. Zeker weten. Op zijn vroegst op de derde berg, maar ik denk op de laatste klim. Ik verwacht het wel een stuk eerder dan op 2 km. Hij heeft erg veel te winnen namelijk: Veiligstellen witte trui, beste Fransman blijven, aanval op de tweede plaats en marge inbouwen voor de tijdrit.

Plus de etappezege natuurlijk. Alleen Nibali lijkt te kunnen volgen als Thibautje gaat.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik verwacht dat de drie Fransen gezamenlijk gaan proberen Valverde te isoleren. Helaas is zijn ploeg iets te sterk, maar Valverde gaat (hopelijk) lossen op de één na laatste klim.

En Majka zal iets moeten doen met die bollen, want gisteren was natuurlijk niks.

Verder verwacht ik vooral aanklampers die scheef op hun fiets gaan zitten. Leuk gisteren in de avondetappe Van Bon/Harmeling die verwachten dat Mollema aan het eind van zijn carrière wel naast zijn zadel zal zitten (a la Escartin) als hij klimt.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

De laatste Fransman op het podium was trouwens Richard Virenque. Die was 2e in 1997 en 3e in 1996. Daarvoor is het al Laurent Fignon in 1989. De Fransen hebben lang moeten wachten als het lukt.

Mochizuki Rokuro De Fransen zijn teveel in een strijd onderling bezig denk ik. Ik ben bang dat zelfs Peraud en Bardet niet eens samen gaan werken.

En Majka gaan we vandaag en morgen wel zien inderdaad.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Het is wel ironisch dat een Fransman (die recent al Top 10 eindigde - edit: dat was in de Giro) en nu rijdt bij Movistar Valverde op sleeptouw zal nemen: John Gadret.

Normaal gesproken zullen ze niet samenwerken, maar ik denk dat er een soort nationale oproep komt om dat nu eens wel te doen.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Montorsi schreef:

Misschien krijgt Pinot wel een klapje vandaag door de inspanningen van gisteren. Heb bij hem altijd het idee dat het alles of niks is.

Vorig jaar in de Vuelta reed hij behoorlijk constant (maar wel op een iets lager niveau dan nu).

Eigenlijk is dit de eerste grote ronde dat hij echt tot ontplooiing komt (na de indruk die hij twee jaar geleden in de Tour maakte), dus lijkt me wat vroeg om te zeggen dat het bij hem vaak alles of niks is.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Pinot zag gisteren dat hij beter bergop reed dan Nibali. (Volgens mij ging Nibali gewoon niet mee omdat hij op z'n gemak zijn vestje wou toe doen, en wist dat hij als goede daler toch direct bij Pinot zou zitten).

Vandaar dat hij z'n ploeg te werk zal stellen om de vroege vlucht geen kans op slagen te geven. Als Pinot met een minuutje achterstand op de slotklim wordt afgezet, dan maakt hij het wel af:

Ritzege + voorsprong op Bardet uitbouwen.

Als Valverde goed is zie ik Movistar ook zoiets proberen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Vorig jaar in de Vuelta reed hij behoorlijk constant (maar wel op een iets lager niveau dan nu).

Eigenlijk is dit de eerste grote ronde dat hij echt tot ontplooiing komt (na de indruk die hij twee jaar geleden in de Tour maakte), dus lijkt me wat vroeg om te zeggen dat het bij hem vaak alles of niks is.

Nouja vorig jaar Tour was het toch behoorlijk tegenvallend wat mij betreft, al had dat ook vooral te maken met zijn daalangsten.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Zoals altijd in de bergritten in de derde week is het vaak je eigen top 10 plaats verdedigen in plaats van de leider proberen aan te vallen. Begrijpelijk, maar wel jammer dat de winnaar vaak na 1 bergrit al vaststaat.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

Montorsi schreef:

Nouja vorig jaar Tour was het toch behoorlijk tegenvallend wat mij betreft, al had dat ook vooral te maken met zijn daalangsten.

Precies, hij blokkeerde toen volledig (uiteraard had ik hem destijds in m'n sportpools-team), maar dat had een duidelijke oorzaak in z'n daalangst dus valt dat voor mij niet direct onder wisselvalligheid.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Potverrrr het gaat helemaal mis; Rodriguez pakt de bolletjestrui niet terug en Valverde er ook af. Bah bah.

Had die Majka niet gewoon thuis kunnen blijven?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Nee, die rijdt precies waar hij hoort voor mijn jaarpool

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Overigens ontkent Majka het verhaal dat hij de vervanger van Kreuziger was en zegt dat ze samen de tour zouden rijden.

Mooi staaltje van Mollema. Precies gedaan wat hij doen moest in zijn vorm en op deze dag. Daardoor de schade zo beperkt gehouden dat hij weer terug op 7 staat. Verder best veel strijd maar uiteindelijk niet eens zoveel tijdsverschil.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Die gozert kost me de 1e plek bij een pool. Maar wel de terechte winnaar (hoewel het afzetten op de motor niet zo netjes was - kleine tijdstraf wellicht?). Mooie rit verder.

Rodriguez zal nu geen poging meer wagen, helaas.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Rodriguez is simpelweg ook niet goed genoeg. Heeft zo'n natuurlijk talent en explosiviteit in het klimmen dat hij het een beetje kan verbergen steeds, maar hij is eigenlijk gewoon uit vorm.

En Majka geven ze vast 30 seconden tijdsstraf en misschien een boete, maar dat zal hem een zorg zijn.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Iedereen trouwens op tijd binnen. Kittel was allerlaatste en reed samen met Veelers, maar zeer ruim binnen tijd.

Kwiatkovski zat in een bus en kwam op 25:59 binnen en staat nu 20e.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Uiteraard is Rodriguez niet in vorm (vanwege blessures vooral). Vandaar ook dat hij voor de bolletjestrui ging. Zonder Majka was dat ook wel gelukt. Maar goed, Majka is beter. En dat na een goede Giro. Knap.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik support Majka al een tijdje, maar dit was wel erg vervelend allemaal, met zijn knipoogjes. En hopelijk komt Purito nog eens terug in goede staat, en dat de tegenslagen van dit jaar niet een onafwendbaar verval hebben ingezet.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Pinot dus inderdaad zoals ik al gokte wat minder vandaag.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Phil Taylor speelt momenteel tegen Michael Smith. Hij heeft al drie keer 126 uitgegooid en gooit nu ook nog even een negendarter. Gaat goed.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

starbright boy schreef:

De eerste Chinees ooit in de tour (overigens al wel zijn derde grote ronde) staat inmiddels allerlaatste in de stand

Onze vriend Li Cheng is er anders nog steeds en staat nog altijd laatste.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Wat een wedstrijd gisteren van Phil Taylor. Voorlopig is hij weer helemaal terug, hopelijk houdt hij dat vol. Smith kwam 2-0 voor, maar daarna wint Taylor 8 legs op rij met drie keer een finish van 126, waarvan 2 op de bull, 1 keer 93 op de bull en dan ook nog een 144 finish (van de negendarter). Sloopmodus initiated. Heerlijk. In deze vorm heeft Wes Newton geen schijn van kans, maar we zullen zien of hij dit volhoudt.

eRCee

• 13443 berichten
  • 1979 stemmen

McSavah schreef:

Ik support Majka al een tijdje, maar dit was wel erg vervelend allemaal, met zijn knipoogjes. En hopelijk komt Purito nog eens terug in goede staat, en dat de tegenslagen van dit jaar niet een onafwendbaar verval hebben ingezet.

Ben ook helemaal klaar met Majka. Zeer irritant figuur.

En dan Rodriguez zeg, de man die de kunst van het verliezen aan het perfectioneren is:

Naast de eindzege in de Vuelta gegrepen

Naast de eindzege in de Giro gegrepen (op de laatste dag)

Naast het wereldkampioenschap op de weg gegrepen (in de laatste kilometer)

Naast de puntentrui in de Vuelta gegrepen (op de laatste dag)

En nu dus zelfs naast de bollentrui in de Tour grijpen. Toch een doel dat ik op voorhand onder het niveau van Purito inschatte.

• 22412 berichten
  • 5077 stemmen

Ik vind dat juist leuk. Zo'n jonge gast die ineens zeeën zelfvertrouwen krijgt. Ben Majka alleen maar leuker gaan vinden deze Tour. Ik hou juist wel van renners die een beetje irritant gevonden worden.

Zandkuiken

• 1747 berichten
  • 1432 stemmen

Deed mij de afgelopen dagen wat aan Riccò denken, maar da's misschien omdat hij er uiterlijk ook wel een beetje van weg heeft.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

starbright boy schreef:

Ik vind dat juist leuk. Zo'n jonge gast die ineens zeeën zelfvertrouwen krijgt. Ben Majka alleen maar leuker gaan vinden deze Tour. Ik hou juist wel van renners die een beetje irritant gevonden worden.

idd, een beetje toprenner is ook een beetje gek in de kop. Als Voeckler de Tour wint hang ik de vlag uit.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Rojas uit koers genomen. Benieuwd waarom.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Als Belg kan ik toch genieten van Bakelants, misschien niks gewonnen deze Tour maar staat als niet-klassementsrenner toch maar 25e en bijna continue in de aanval. Zit er steeds weer bij, 't is dat ze bijna niemand laten rijden hebben maar anders had er zeker meer ingezeten. Zo'n renner die je wel in je ploegje wil.

VDB ziek en met z'n hoofd al bij de Vuelta zo te horen, benieuwd of hij daar beter kan uitpakken.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

AHWA schreef:

Rojas uit koers genomen. Benieuwd waarom.

Hij heeft iets te lang achter een auto gereden ook na een aantal waarschuwingen. Ontzettend dom natuurlijk.

Het peloton doet er echt alles aan om Nibali de overwinning te gunnen . Valverde, Pirlot, Bardet en Co. Stonden er ook gewoon doodleuk toe te kijken hoe hij wegfietst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.