- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal)
Algemeen sporttopic (geen voetbal)
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Wow, eindelijk weer eens. Boom! Geweldige etappe!
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
Jammer dat VDB tegen de grond gegaan is, die doet toch ook een geweldige zaak.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Mooi voor/van Boom! Eindelijk weer. 
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
De favorieten zijn behoorlijk uit elkaar gezet in het klassement. En Mollema en vooral Contador komen er niet goed vanaf.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Nibali in een zetel.
Qua Sportpool precies de verkeerde keuzes gemaakt:
Contador VS Froome
Nibali VS Valverde
Maar goed, we zijn net begonnen.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Een zwakke dag van Nibali kan een hoop veranderen natuurlijk, maar was wel sterk vandaag. Contador moet nu wel in de aanval en dat is altijd mooi om te zien. Van Froome heeft hij niets meer te vrezen, dus ik zie hem nog wel toeslaan in de grote bergritten.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Online wordt er gespeeld met zijn naam. Boom Boom Boom.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Dumoulin was ongemerkt trouwens ook goed. Finisht in het groepje Valverde en wordt beste Nederlander in de stand. op 2:25. Mollema staat op 2:27.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Prachtige wedstrijd met alle favorieten in verschillende groepjes. Sagan heeft me teleurgesteld. Spijtig voor Van Marcke. Nederlanders zullen feest vieren, misschien ook vanavond.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
De schade, zo staan de klassementsrijders nu:
1 Vincenzo Nibali (Ita) Astana Pro Team 20:26:46
2 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team 0:00:02
4 Michal Kwiatkowski (Pol) Omega Pharma-Quick Step 0:00:50
6 Jurgen Van Den Broeck (Bel) Lotto-Belisol 0:01:45
8 Richie Porte (Aus) Team Sky 0:01:54
9 Andrew Talansky (USA) Garmin - Sharp 0:02:05
10 Alejandro Valverde Belmonte (Spa) Movistar Team 0:02:11
12 Tejay Van Garderen (USA) BMC Racing Team
13 Rui Alberto Costa (Por) Lampre - Merida
15 Thibaut Pinot (Fra) FDJ.fr 0:02:25
17 Yury Trofimov (Rus) Team Katusha
18 Bauke Mollema (Ned) Belkin Pro Cycling 0:02:27
19 Alberto Contador (Spa) Tinkoff-Saxo 0:02:37
24 Jean-Christophe Péraud (Fra) AG2R La Mondiale
25 Mikel Nieve Iturralde (Spa) Team Sky
27 Haimar Zubeldia Agirre (Spa) Trek Factory Racing
28 Mathias Frank (Swi) IAM Cycling 0:04:13
29 Christopher Horner (USA) Lampre - Merida
32 Leopold Konig (Cze) Team Netapp-Endura 0:04:45
35 Pierre Rolland (Fra) Team Europcar 0:05:18
43 Frank Schleck (Lux) Trek Factory Racing 0:09:12
Misschien wint Nibali de tour wel.
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Interessante uitgangspositie. Twee keer Astana vooraan. Zal wel veel aanvallen worden, want wie gaat de koers controleren?
El Loco
-
- 1101 berichten
- 2382 stemmen
Dit moeten ze vaker doen in de Tour. Op die manier valt er nog iets te zien in de eerste week.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Het zal nu gaan tussen Nibali en Contador en de rest kan strijden voor de 3de plaats. De dodenrit heeft zijn verwachtingen ingelost. Voor mij is dit één van de mooiste etappes in de geschiedenis van de tour.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Tot de eerste rustdag:
Morgen: vrijwel zeker een massasprint
Overmorgen: Zeer waarschijnlijk een massasprint
Zaterdag: Wordt interessanter. Nog niet een loodzware rit, maar wellicht pittig genoeg voor speldenprikken tussen de favorieten. Eindigt op 2x2e categorie en een derde categorie. Alles in de laatste 25 kilometer. Laatste klim is een heel gemene, maar korte klim. Winnaar is waarschijnlijk een ontsnapper. Op het oog een leuke rit.
Zondag: Veel bergen (zes stuks, 1x 1, 2x2, 3x3) maar niet heel zwaar een vooral een vrij vlak uiteinde. Waarschijnlijk een groep ontsnappers. Onwaarschijnlijk dat hier echt verschillen gemaakt gaan worden tussen favorieten.
Maandag: Cruciale dag deze tour. Hier komt de klimvorm echt naar boven. Gaat een zeer boeiende etappe worden. Dat is de eerste echt heel moeilijke bergrit bijna altijd. 7 hellingen (4x1, 2x2 en 1x3) en een aankomst op La Plage de Belle Filles (1e) waar Froome twee jaar geleden won.
Dan rustdag en dan hebben we de vogezen gehad maar moeten alpen en pyreneeën nog komen. Goede gewoonte van de laatste jaren om de vogezen steeds meer als derde gebergte mee te nemen.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Erg spectaculaire en mooie rit, met een prachtige winnaar. Misschien wel de mooiste stylist op de kasseien (ook een kwaliteit).
Nibali geweldig natuurlijk, mede dankzij een ontketende Westra, die zijn naam 'ut beest' meer waarmaakte dan ooit. Op zich niet zo verbazend dat Nibali dit goed kan, getuige z'n optreden in de modderrit van de Giro een paar jaar geleden.
Contador en Valverde stellen teleur, net zoals hun ploegen.
En verder ontzettend jammer dat Froome eruit is. Daarom toch gemengde gevoelens bij deze etappe. Mocht dit een vlakke rit zijn geweest zonder kasseien dan zie ik niet in waarom Froome in deze rit twee keer gevallen zou zijn. Aan de andere kant was hij vermoedelijk niet afgestapt als hij niet reeds eerder gevallen was (en die val was niet te voorkomen, al zeker niet door de organisatie). Niettemin zeer spijtig, want het gevecht Froome-Contador beloofde enorm veel.
De voorgift van Nibali doet echter nog steeds hopen op een bijzonder spannende tour.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Chicago Bulls lijkt volledig uit de running voor Carmelo. Godzijdank.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Démare ligt er alweer bij.. Oh, het halve peloton ongeveer zie ik nu.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Waaiers.... Nog niet al te veel gevolgen denk ik, maar ik ben ineens wel alerter.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Sagan pas 5e, zijn zwakste uitslag vooralsnog in deze Ronde...
Vind het erg indrukwekkend weer, dit jaar.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12852 stemmen
VDB tweede dag op rij gevallen. Volgens hem weer niet al te erg, maar het mag wel weer ophouden.
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1978 stemmen
Je bent een echte fan volgens mij? Ik hoop ook op een goeie tour van Jurgen trouwens, daar niet van. Maar ik had niet de indruk dat hij de handen van de Belgische wielerliefhebbers echt op elkaar krijgt.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
De eerste Chinees ooit in de tour (overigens al wel zijn derde grote ronde) staat inmiddels allerlaatste in de stand en heeft als enige al meer dan een uur aan zijn broek. Ook bijna laatste staan eeuwige aanvaller Riblon, Last minute invaller Majka (die er echt niks van bakt na zijn top 10 giro) en Bart de Clercq (is daar iets mee aan de hand? Die verwacht je ook niet zover van onderen. Ook opvallend in de onderste regionen: Blel Kadri, Thomas Voeckler en Joachim Rodriguez (die de daad bij het woord voegt en inderdaad niet voor het klassement gaat dit jaar. op ruim 46 minuten inmiddels).
9 uitvallers tot nu toe.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Zit nu Andere Tijden Sport te kijken over de TVM-affaire (alweer 16 jaar geleden, poe). Opvallende beweringen worden daar gedaan. Renners (in elk geval Voskamp en Blijlevens geven toe) hebben de EPO in de vrachtwagen van TVM gestopt en gebruikten EPO. Michailov wist van gebruik, maar niet van het transport, Priem wist volgens hen waarschijnlijk van niks en Moors al helemaal niet. Als dat waar is was TVM een raar georganiseerde ploeg, op het amateuristische af. En zijn die drie onschuldig veroordeeld, zonder dat de echte daders (de renners) dat tegen hebben geprobeerd te houden.
Het kwam er volgens de renners op neer dat als ze in Spanje waren, waar EPO heel makkelijk aan te komen was, verschillende van hen ampullen kochten voor eigen gebruik. Die stopten ze dan zelf in een koelkastje in het ploegvrachtwagentje. Om ze er in Belgie (dat was de bestemming) weer uit te halen.
edit: Maar Thijs Zonneveld kondigt een column aan morgen "Cees Priem was helemaal niet zo onschuldig".
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Boeiende documentaeire. Wat blijft hangen is de volstrekte willekeur waarmee er zowel binnen de wielersport als bij justitie met het onderwerp is omgegaan. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Priem en Co wel erg onevenredig zijn aangepakt.
Ondertussen zijn de aanwijzingen binnen het huidige wielrennen wel erg positief. De nivellering en bijvoorbeeld de hersteltijd na een val moet toch een indicatie zijn dat de jaren 90 en nu qua gebruik een wereld van verschil zijn. Of ben ik naief ?
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
En het feit dat renners geen enkele keus hadden. Eind jaren '90 was, zeker een type Voskamp (leuke renner, maar bepaald niet het grootste talent dat ooit in Nederland rondreed) het buigen of barsten. Voskamp gaf het zelf aan, zonder had hij gewoon niet meer meegekund. Begin jaren '90 kwam het, rond 96, 97 was het kantelpunt en werd het een massaproduct.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Die Greipel is trouwens wel een tegenpool van Kittel en Cavendish. Kittel komt over als extravert, dominant en vol zelfvertrouwen en Cavendish is helemaal cocky. Greipel heeft een zacht stemmetje en lijkt lief en verlegen.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
edit: Maar Thijs Zonneveld kondigt een column aan morgen "Cees Priem was helemaal niet zo onschuldig".
Dat komt dan heel goed overeen met mijn onderbuikgevoel.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Overmorgen: Zeer waarschijnlijk een massasprint
Vind het parcours juist uitstekend voor aanvallers. Een Kwiatkowski kan zo maar eens wegrijden op dat laatste heuveltje.
https://pbs.twimg.com/media/BsPs-bICYAE-v4_.jpg:large
Een Sagan blijft natuurlijk topfavoriet voor dit soort werk. Maar een Kittel of een Greipel gaat dit nooit overleven uiteraard.
Zit nu Andere Tijden Sport te kijken over de TVM-affaire (alweer 16 jaar geleden, poe). Opvallende beweringen worden daar gedaan. Renners (in elk geval Voskamp en Blijlevens geven toe) hebben de EPO in de vrachtwagen van TVM gestopt en gebruikten EPO. Michailov wist van gebruik, maar niet van het transport, Priem wist volgens hen waarschijnlijk van niks en Moors al helemaal niet. Als dat waar is was TVM een raar georganiseerde ploeg, op het amateuristische af. En zijn die drie onschuldig veroordeeld, zonder dat de echte daders (de renners) dat tegen hebben geprobeerd te houden.
Het kwam er volgens de renners op neer dat als ze in Spanje waren, waar EPO heel makkelijk aan te komen was, verschillende van hen ampullen kochten voor eigen gebruik. Die stopten ze dan zelf in een koelkastje in het ploegvrachtwagentje. Om ze er in Belgie (dat was de bestemming) weer uit te halen.
Er heerst natuurlijk een enorme doofpotcultuur, helemaal voor dingen die in principe al verjaard zijn. Eigenlijk heeft enkel Hamilton en Landis dit verbroken. Vrees wel dat in het Nederlandse peloton dit nooit gaat gebeuren. Jammer, want zo'n Erik Dekker is natuurlijk ook de meest hypocriete gast ooit.
-
- 22407 berichten
- 5077 stemmen
Och, er is in Nederland toch al aardig wat losgekomen (toch meer dan tien bekentenissen van renners op hoog niveau, tour en klassiekers). Meer dan in de meeste andere landen eigenlijk (op Duitsland na misschien, met de Telekom-bekentenissen). Vergelijk het eens met Belgie. De rest van de eventuele bekentenissen kwam veelal voort uit een grote affaire en kwam bepaald niet vanzelf (Armstrong/Puerto/ het betrappen van Hamilton en Landis). En van mij hoeven de overgebleven renners ook niet per see meer te bekennen. Dat heb ik echt wel gehad. Die uitzending van gisteren was vooral boeiend als tijdsbeeld voor me.
Bij nader inzien is de finish wellicht wat te zwaar en vooral de heuvels wat te kort bij de finish voor een massasprint (al sluit ik het nog steeds niet uit, het zijn maar korte hellinkjes en het zijn er maar twee). Maar Kwiatkovski gaat zich inhouden die rijdt een klassement, vanaf morgen wordt het per dag zwaarder en veel interessanter voor renners als hij, ik zie morgen wel van die speldeprikken aankomen. Lijkt me eerder dat een ontsnapt groepje het uit mag maken (met renners die nu al op 9 minuten of meer staan, voor sommigen heel bewust) of dat Sagan gaat winnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.